Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 stycznia 2010 - 19:02

Z twoich błędów wynika że masz chyba problem z tymi koronkami z których czujniki odczytują prędkość. Może są brudne lub uszkodzone. Czyścił je mechanik?


Z którymi koronkami , i gdzie się one znajdują (w piastach ?), a mechanik to kolega po pracy miał chwile dla mnie i tylko czujniki przeczyścił, wiesz jak kolega, nigdy czasu nie ma.

#222 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 11 stycznia 2010 - 19:12

Przy przednich kołach na piastach, a z tyło przy moście.

#223 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 stycznia 2010 - 19:19

Oki wielkie dzięki , postaram się sprawdzić to w pierwszej kolejności.

#224 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 11 stycznia 2010 - 19:31

Jak Ci się uda naprawić to napisz co zrobiłeś. Może to innym pomoże.

#225 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 31 stycznia 2010 - 21:39

znalazłem powód poniższych błędów TC

mianowicie musiałem wymienić 3 przewody

1 - czujnik temperatury zasysanego powietrza (pin 44 w sterowniku)
2 - zawór odpowietrzenia paliwa (pin 5 w sterowniku)
3 - 2 zawór otwarcia przepustnicy (pin 31 w sterowniku)

były to błędy w sterowniku silnika, lecz po wymianie tych przewodów
TC zaczęło działać prawidłowo.


może to komuś się przyda informacja, że nie zawsze jest to wina sterownika oraz pompy TC.


moja rada jest taka - polikwidujcie wszystkie błędy w różnych sterownikach i powinno wszystko działać.

w moim przypadku nie zapalał się CHECK ENGINE dopiero po długim czasie zobaczyłem, że się nie zapala na desce rozdzielczej gdy go zreanimowałem, palił się na amen polikwidowałem błędy i jest ok


POZDROWIENIA



panowie podlacze sie pod temat

u mnie abs dziala bez problemu nie mam zadnego problemu z zanikiem wspomagania.

zaraz po odpaleniu auta pala sie kontrolki ABS TC - prawidlowo
ABS - dziala nie wywala usterki
TC - gdy auto lapie poslizg to TC dziala bez problemu jak autko juz sie ustabilizuje i TC przestanie przymykac przepustnice wyskakuje usterka TC - zapala sie kontrolka i TC nie dziala - ABS dziala nadal prawidlowo

gdy zagasze silnik i odpale ponownie to jest tak jak wyzej

co prawda nie zawsze wyskakuje usterka ale mozna powiedziec ze w 90 proc zadzialania wyskoczy takowa usterka

bardzo czesto wyskakuje rowniez gdy jade po nierownosciach

czy przy przymykaniu przepustnicy ma prawo tak mocno bujac sterownikiem ze wtyczka przestaje laczyc ?

bylem na komputerku - elektryk sprawdzal i nei bylo zadnej usterki
wgral nowy soft do sterownika podl prawidlowe parametry i 9 razy pod rzad dziala TC bez problemu bylem zadowolony :) zaplacilem tylko 50 zl ale za 10 razem sie zalamalem bo problem sie znow powtarza.

jakies rady ? prosze o pomoc ... :)
mnie osobiscie to nie przeszkadza ale moja zonka ma miesiac prawko jezdzi sama autkiem z coreczka i troszke sie o nich boje ...

sterownik jest ok skoro da sie do niego polaczyc
czyscilem juz rowniez zebatki na polosiach z tylu oraz czujniki
czujniki sa prawidlowe mala 3Ohm i zmieniaja wartosci gdy krece kolem

jakies rady ? moze ktos tez juz tak mial
pomozcie bo mnie to juz troszke denerwuje :/ walcze z TC jak z wiatrakami :D



#226 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2010 - 22:03

znalazłem powód poniższych błędów TC

mianowicie musiałem wymienić 3 przewody

1 - czujnik temperatury zasysanego powietrza (pin 44 w sterowniku)
2 - zawór odpowietrzenia paliwa (pin 5 w sterowniku)
3 - 2 zawór otwarcia przepustnicy (pin 31 w sterowniku)

były to błędy w sterowniku silnika, lecz po wymianie tych przewodów
TC zaczęło działać prawidłowo.


może to komuś się przyda informacja, że nie zawsze jest to wina sterownika oraz pompy TC.


moja rada jest taka - polikwidujcie wszystkie błędy w różnych sterownikach i powinno wszystko działać.

w moim przypadku nie zapalał się CHECK ENGINE dopiero po długim czasie zobaczyłem, że się nie zapala na desce rozdzielczej gdy go zreanimowałem, palił się na amen polikwidowałem błędy i jest ok


POZDROWIENIA


kolego - tylko przewod 3 mial cos wspolnego z tc - EVAP i czujnik temp niz z tc nie maja




 


#227 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 31 stycznia 2010 - 23:17

BEAST: i to mnie właśnie dziwi bo najpierw wyeliminowałem problem z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza ...

i TC zaczęło działać w 100% do momentu kiedy nie zacząłem przekraczać 90km/h wtedy dopiero pojawiał się znów check, wyeliminowałem problem z 2 zaworem otwarcia przepustnicy i znów było wszystko ok do następnego dnia ... gdy rano odpaliłem samochód odrazu zapalił się check (nie zgasł) dopiero po wyeliminowaniu wszystkich 3 przewodów TC działa w 100% bez względu na porę dnia oraz warunki (cieły dzimny silnik bądz prędkość)


pozdrowionka

#228 OFFLINE   KiS

KiS

    KiS

  • 7 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 20 lutego 2010 - 17:14

Drogi Kolego Jeśli czujniki są w porządku i są przejścia prądów po kablach a tc i abs świecą, jeśli nie działa prędkościomierz i nie kręcą się kilometry to tylko agregat (pompa) abs do wymiany! Nie bój się zbytnich kosztów, bo taki agregat to koszt ok 200zł (w używce) i wymiana ok 150zł Ja dzisiaj sam sobie z tym poradziłem (mgielne pojęcie o tym jak to zrobić przyznaję, że miałem) Trwało to wraz z odpowietrzeniem układu 1godz, 50 minut (Koszt takiego agregatu w ASO 7400zł!! i wymiana ok 1000zł !!) Musisz odczytać (nie jest łatwo ale dasz radę) tylko ze swojej pompy oznaczenie DX, czy XD,czy np AC i takiej musisz szukać W samochodzie znajduje się ona zaraz pod pompą hamulcową. Poświeć, odczytaj i napewno bez prob

Pisz do mnie na gg, jesli nawet nie będę "dostępny" to w miarę możliwości pomogę Wiem jak człowieka diabli biorą kiedy cosik nie działa jak powinno Pzdr wszystkich Forumowiczów

#229 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 02:06

dobry sposob (do ktorego sam doszedlem hehe) na sprawdzenie czy cos nie styka w pompie a dokladniej w elektronice pompy lub na wtyczce wchodzacej do pompy:
1. swieca sie kontrolki abs+tc
2. wyciagamy bezpiecznik od abs (drugi od prawej strony w srodkowym rzedzie jak dobrze pamietam)
3. kontrolki na desce swieca teraz z moca 50%
4. druga osoba bierze dlugi srubokret i wklada pomiedzy wtyczke od abs a pompa abs i odgina na rozne sposoby
5. obserwujemy co dzieje sie z kontrolkami abs - gdy na chwilke kontrolki zapala sie na 100% mocy wiadomo ze cos nie styka...
6. ewentualnie na wlaczonym zaplonie wyciagamy i wkladamy bezpiecznik (tak na zmiane) i sluchamy czy slychac zeby "cos" zalaczalo sie w pompie... jesli nie slychac to potwierdzenie ze raczej cos "nie styka"

mozna latwo sprawdzic, ze gdy wyczujemy punkt kiedy styka wszystko jak powinno (kontrolki na 100%), to wtedy wkladamy bezpiecznik od abs i po chwili kontrolki gasna tak jak powinny przy prawidlowym dzialaniu pompy...

po tym wszystkim dokladne czyszczenie wtyczki itp itd jesli nie pomaga to demontaz samego sterownika, rozbiorka i szukamy co nie styka w sterowniku ;)

#230 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 21 marca 2010 - 10:03

kolego a rozbierales kiedys taki sterownik ?

ja tak i w moim plytka byla zalana masa zelowa aby nic nie rdzewialo ... 14 letni sterownik a w srodku na plytce eleganckie polaczenia i te druciki laczace gniazdo wtyczki z plytka rowniez sa zatopione w tym zelu ... nie ma prawa tam cos nie stykac ... a przy rozbieraniu (otwieraniu sterownika) napewno tak jak i ja pourywasz te druciki bo nie ma innej mozliwosci nie wiem jak to bylo skladane ale sa za krotkie aby zdjac pokrywke ...

ja mam duzo latwiejszy sposob ...

np w Grudziadzu podjezdzasz do elektryka na ul Kwiatowej w bramie placisz 50 zl ... podlacza komputer i robi pelen test sterownika ... tam ci dokladnie sprawdzi cale dzialanie systemu abs i tc wiem bo sam robilem jak walczylem z moja TC co prawda za free bo znajomy ale programik ma swietny.

najprosciej i najszybciej podlaczyc lapka z programem pod obd ale nie mowie tu o opel tech czy czym podobnym program jaki byl uzywany to nie pamietam taka dziwna dluga nazwa ale sterownik do programu byl bosh'a

wiec za nim zaczniecie tracic czas na rozbieranie auta podlaczcie komputer.

w moim przypadku jak juz wczesniej pisalem ABS dzialal a TC nie ... powodem byly przerwane kable do 3 czujnikow w silniku i dodatkowo zawor recyrkulacji spalin do wymiany ... a walczylem z tym ustrojstwem 2 lata wymienialem sterowniki itp ... a to nie mialo sensu ... kasy wydalem duzo na proby a tak naprawde gdybym odrazu uzyl kompa to bym wymienil 6 przewodow za groszowe sprawy i po problemie.

a w taki sposob jak pisales wyzej to tylko pompe mozna uszkodzic

#231 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 11:22

niestety kolego, ale jestes w bledzie... w tym przypadku co opisalem nie podlaczysz sie pod pompe bo nie dostaje ona zwyczajnie zasilania ;) sam wspominasz ze w twoim przypadku ABS dzialal dlatego sie podlaczyles... sa to 2 rozne przypadki!

druga sprawa widze ze masz rocznik 95, to znow calkiem inna bajka. ja tu pisze o pompie DX montowanej od RM98

trzecia sprawa tak rozebralem pare dni temu wadliwy sterownik i druciki sa przerwane, a napewno nie uszkodzilem ich przy otwieraniu. przerwa w tym samym miejscu jak mial gdzie mial inny kolega i umiescil fotki ze 3strony wczesniej. na zyczenie moge wrzucic fotki tego co jest u mnie bo mam rozebrana pompe pod reka i jeszcze jej nie naprawialem...

no i najwazniejsze - jak cos sie dzieje to zawsze zaczynam od kompa ;)


edit: fotki
Dodany obrazek

Dodany obrazek

#232 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 21 marca 2010 - 12:32

a czy w twoim przypadku wnetrze sterownika rowniez bylo pokryte zelem ??

jezeli nie to jest jakis wniosek ze sterowniki do 98r napewno nie beda uszkodzone wewnatrz ze wzgledu na zelowa mase wewnatrz serownika ktora chroni elementy elektroniczne.

a takie sprawdzanie na bezpiecznik i wkretak nie zawsze sie zda ... jak podlaczysz pod kompa to pokaze ci brak zasilania . . . zwarcie . . . lub . . . przerwe / zwarcie do masy

patrzac ma fotki faktycznie jest zupelnie inny sterownik niz moj

pozdrawiam

#233 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 12:41

a czy w twoim przypadku wnetrze sterownika rowniez bylo pokryte zelem ??

jezeli nie to jest jakis wniosek ze sterowniki do 98r napewno nie beda uszkodzone wewnatrz ze wzgledu na zelowa mase wewnatrz serownika ktora chroni elementy elektroniczne.

a takie sprawdzanie na bezpiecznik i wkretak nie zawsze sie zda ... jak podlaczysz pod kompa to pokaze ci brak zasilania . . . zwarcie . . . lub . . . przerwe / zwarcie do masy

patrzac ma fotki faktycznie jest zupelnie inny sterownik niz moj

pozdrawiam


w 95 masz x d - i tego rozebrac sie nie da - bez niszczenia. w x d pada przekaznik zazwyczaj. w dx polaczenia




 


#234 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 12:54

a takie sprawdzanie na bezpiecznik i wkretak nie zawsze sie zda ... jak podlaczysz pod kompa to pokaze ci brak zasilania . . . zwarcie . . . lub . . . przerwe / zwarcie do masy


to jest tylko wstepna diagnoza... kompem sie nie polaczysz bo nie dostaje zasilania

#235 OFFLINE   dacik3

dacik3
  • 18 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 23 marca 2010 - 08:31

Witam panowie! Widzę że ABS to temat szeroki jak morze. Ja też mam problem bo mi cały czas świeci ABS i TC. Opel Tech pokazał kod usterki 19 (nieznana usterka) i nadal nie wiem co robić. Czy ktoś wie co to za usterka?
Pozdrawiam

#236 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2010 - 08:38

Witam panowie! Widzę że ABS to temat szeroki jak morze. Ja też mam problem bo mi cały czas świeci ABS i TC. Opel Tech pokazał kod usterki 19 (nieznana usterka) i nadal nie wiem co robić. Czy ktoś wie co to za usterka?
Pozdrawiam


Tak formalnie - bezpiecznik sprawdziłeś? Jak jest sprawny to albo coś na zasilaniu, albo sterownik padł i pompa do wymiany.

 


#237 OFFLINE   dacik3

dacik3
  • 18 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 23 marca 2010 - 08:45

Dzięki! Nie sprawdzałem bezpiecznika, jak będzie dobry to wiem co robić:dziura:

#238 OFFLINE   Baca36

Baca36
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-05-2010

Napisany 14 maja 2010 - 12:42

witam wszystkich.
czytam od paru dni forum, przeglądam ipróbuje szukać odpowiedzi..Naprawde pomocne dokładne i rzeczowe, gratuluje ładu i porządku adminom i modom, aczkolwiek jak sporo grupa uzytkownikow omegi i ja mam problem TC/ABS.
Tzn, omege kupilem na ebay, jutro odbieram, nie byl to bardzo duzy wydatek, rok 2000 v6 3 litry, z informacji sprzedajacego wiem ze kontrolki tc/abs swieca ,czasem, czasem nie..juz wiem ze czujniki, pompa, sterownik, wtyczka...
pytanie moje jest czy do mojej omegi podchodza pompy z innych silnikow?
czy nalezy szukac tylko tych z silnika 3.0, jak tak to czy starsze roczniki niz 2000 moga byc?...jest tego sporo na zlomid wiec napewno bym cos wybral
kolejne pytanie, skoro defekt ten uderza w predkosciomierz, a ten z kolei nalicza kilometry..to przebieg moze byc nieprawdziwy? czy oprocz l"stanu licznika" jest gdzies w kompie, sterowniku jakims badz module zapisany przebieg auta?

dziekuje za pomoc

#239 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 12:49

w tej omedze bedzie zamontowana pompa DX. montowane byly one przewaznie we wszystkich V-kach (2,5 oraz 3,0) poczawczy od RM98... wazne zeby miala oznaczenie DX.
przebieg nie jest w omedze nigdzie zapisywany, wiec jesli szwankuje ABS/TC to przebieg z licznika nie bedzie oryginalny - pytanie tylko w jakim stopniu? (jak dlugo nie dziala ABS?)

#240 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 14 maja 2010 - 18:38

kolego zacznij od sprawdzenia bledow komputera silnika - jezeli jakies sa to je pousuwaj i zobacz czy tc ci zadziala jak nie to szukaj przy samym tc i abs ... gdybys potrzbowal mam dwa czujniki na tyl sprawne podasz swoje oznaczenia na pw i ci powiem czy takie same oznaczenia napisane na przewodzie miedzy czujnikiem a zlaczem. pozdrawiam





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS