Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 18:45

kolego zacznij od sprawdzenia bledow komputera silnika - jezeli jakies sa to je pousuwaj i zobacz czy tc ci zadziala jak nie to szukaj przy samym tc i abs ... gdybys potrzbowal mam dwa czujniki na tyl sprawne podasz swoje oznaczenia na pw i ci powiem czy takie same oznaczenia napisane na przewodzie miedzy czujnikiem a zlaczem. pozdrawiam


a co maja bledy silnika do pompy ABS? raczej nic. faktycznie jedynie moga miec wplyw jedynie na TC, ale napisane jest wyraznie, za zarowno ABS jak i TC szwankuja, wiec wg mnie nie ma co diagnozowac kompa od silnika...

jesli nie polaczy sie z pompa ABS (w momencie gdy swieca sie diody ABS i TC) to wiadome ze siedzi pompa

#242 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 14 maja 2010 - 18:51

poczytaj wyzej moje posty i zobaczysz co maja bledy silnika do bledow tc i abs a kolega wyraznie napisal czasem sie swieca czasem nie. sprawdzic nie zaszkodzi latwiej sprawdzic bledy niz zaczac rozgrzebywac pompe

#243 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 19:21

w moim przypadku jak juz wczesniej pisalem ABS dzialal a TC nie


przeczytalem ;)
po raz kolejny zwracam uwage na fakt, iz kolega napisal ze nie dziala rownoczesnie ABS i TC :)
i tak jak juz wspomnialem, jesli nie dziala jedynie TC, to faktycznie blad moze byc rowniez zapisany w pamieci sterownika silnika - bo moze byc np uszkodzony modul odpowiedzialny za dlawienie silnika w momencie aktywacji TC
nikt nie wspominal o rozgrzebywaniu pompy bez sprawdzenia niczego, ale akurat w tym wypadku sprawdzenie bledow silnika raczej na nic sie nie zdadzą ;)

#244 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 14 maja 2010 - 19:24

ok widzę że jesteś uparty ja tylko proponuję - przecież nie napisałem że ma tak zrobić i koniec. Ja miałem jak on i zacząłem od drugiej strony ... a okazały się czujniki silnika

#245 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 19:29

ok widzę że jesteś uparty ja tylko proponuję - przecież nie napisałem że ma tak zrobić i koniec. Ja miałem jak on i zacząłem od drugiej strony ... a okazały się czujniki silnika


no ale jak miales jak "on", skoro "on" pisze ze nie dzialaja mu rownoczesnie ABS+TC, a ty wyraznie napisales ze ABS ci dzialal a TC nie, na dodatek przytoczylem ci twoja wypowiedz, a ty dalej twierdzisz ze on ma tak samo jak ty

#246 OFFLINE   majes

majes
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 14 maja 2010 - 20:01

oj sory namieszalo mi sie masz racje :) :zgoda:

#247 OFFLINE   boopp

boopp
  • 102 postów
  • Dołączył: 02-06-2009

Napisany 14 maja 2010 - 20:09

A min zaswiecaja sie od kiedy zamontowalem hidy, tzn czasami sie zaswieci ale wystarczy zgasic i odpalic i jest git.

#248 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 20:14

A min zaswiecaja sie od kiedy zamontowalem hidy, tzn czasami sie zaswieci ale wystarczy zgasic i odpalic i jest git.


to juz chyba zbieg okolicznosci :)

#249 OFFLINE   Baca36

Baca36
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-05-2010

Napisany 16 maja 2010 - 00:15

ok..
Wiec odebralem ową omege dzisiaj, bardzo ladnie chodzi podoba mi sie, wszystko ok dziala dobrze...ale mam pytanie...poczytalem jush wszystko chyba na forum o abs/tc/wspomaganiu..wszystko..moje proste pytanie..jak owy moduł wyjac, z gory go nie widze, czy jest pod pompa? czy modul pompy dx pasuje tylko z pompy dx? czy pompa dx byla montowana jeszcze w innych silnikach? wyczytalem jeszcze gdzies cos o szyberdachu..u mnie jakos tak ospale chodzi..podobnie jak wspomaganie tesh nie powala..wszystko przez modul/czujnik/ sensor ..badz ogolnie pompe abs...
bardzo prosze o proste wskazowki jak zlokalizowac czujnik?
co rozebrac by wyjac modul?
jakie moduly pasuja do mojej?
acha..navigacje jak wlaczam pisze zeby wlozyc jakis NAVI DYSK? co to?

dzieki

#250 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2010 - 08:04

ok..
Wiec odebralem ową omege dzisiaj, bardzo ladnie chodzi podoba mi sie, wszystko ok dziala dobrze...ale mam pytanie...poczytalem jush wszystko chyba na forum o abs/tc/wspomaganiu..wszystko..moje proste pytanie..jak owy moduł wyjac, z gory go nie widze, czy jest pod pompa? czy modul pompy dx pasuje tylko z pompy dx? czy pompa dx byla montowana jeszcze w innych silnikach? wyczytalem jeszcze gdzies cos o szyberdachu..u mnie jakos tak ospale chodzi..podobnie jak wspomaganie tesh nie powala..wszystko przez modul/czujnik/ sensor ..badz ogolnie pompe abs...
bardzo prosze o proste wskazowki jak zlokalizowac czujnik?
co rozebrac by wyjac modul?
jakie moduly pasuja do mojej?
acha..navigacje jak wlaczam pisze zeby wlozyc jakis NAVI DYSK? co to?

dzieki



pompa DX znajduje sie mniej więcej za akumulatiorem pod zniorniczkiem płynu wspomagania. Modul jest razem z pompą i musisz wyjąc całą pompe co nie jest takie proste, bo ciasno jak cholipka i dojście bardzo kiepskie. Musisz wyjąc alumulator, odkręcić zbiorniczek płyniu wspomagania, a później to już tylko manualna męczarnia z wyjęciem tego szajsu.
Jak nie masz choćby minimalnej wprawy w pracach przy silniku ..to sie za to nie bierz, bo tylko nerwicy sie nabawisz.

ps. płyta navi to jak sama nazwa wskazuje płyta od nawigacji, ale sie nie męcz, bo w zasadzie i tak do omegi nie ma polskich map.

#251 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2010 - 10:53

pompa DX znajduje sie mniej więcej za akumulatiorem pod zniorniczkiem płynu wspomagania. Modul jest razem z pompą i musisz wyjąc całą pompe co nie jest takie proste, bo ciasno jak cholipka i dojście bardzo kiepskie. Musisz wyjąc alumulator, odkręcić zbiorniczek płyniu wspomagania, a później to już tylko manualna męczarnia z wyjęciem tego szajsu.
Jak nie masz choćby minimalnej wprawy w pracach przy silniku ..to sie za to nie bierz, bo tylko nerwicy sie nabawisz.

ps. płyta navi to jak sama nazwa wskazuje płyta od nawigacji, ale sie nie męcz, bo w zasadzie i tak do omegi nie ma polskich map.



z kolei ja nigdy nie wyciagalem calej pompy tylko sam sterownik i sam sterownik tylko zawsze wymieniam
zeby wyciagnac sterownik musisz spuscic wode z ukladu, bo trzeba wyciagnac waz od chlodnicy patrzac na auto po prawej stronie. do tego wykrecasz aku, 3złączki na instalacje tez sie odkreca i na bok, kompa z wiazka tez dajesz na bok w strone silnika no i jest juz dosyc miejsca zeby wykrecic sterownik przykrecony na małe torxy (razem 6)
ewentualnie mozna tez sprobowac wyciagnac sterownik tak jak kolega cita napisal. ja napisalem jak ja to robie
jesli nie dziala ci abs/tc/predkosciomierz to wspomaganie tez nie bedzie ci dzialac, bo nie dostaje informacji jaka jest predkosc pojazdu

ok..
jak owy moduł wyjac, z gory go nie widze, czy jest pod pompa? czy modul pompy dx pasuje tylko z pompy dx? czy pompa dx byla montowana jeszcze w innych silnikach?
co rozebrac by wyjac modul?
jakie moduly pasuja do mojej?

dzieki


popatrz z gory pod zbiorniczek od wspomagania - bedzie widac srebrna pompe ABS na ktorej na samej gorze powinno wybite byc DX, modul - sterownik jest przykrecony do niej od strony akumulatora - koloru czarnego :p
sterownik DX pasuje tylko z/do pompy DX
pompa DX byla montowana jeszcze w 2,5 v6:P jak juz wczesniej wspomnialem od RM98 bodajze do 2001r (od RM02 szlo ESP)

#252 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 maja 2010 - 10:54

Rafi DX wychodzily tylko w 2.5 i 3.0 od RM 98 do konca RM2001

z wymiana samego sterowniki jest cos takiego ze czesto potem wraca sie do tematu. nie wiem czym to jest zwiazane - moze tak jak w vp44 zaciera sie jakis zawor (tam akurat przestawiac kata wtrysku) i pada sterownik. dlatego lepiej wymienic cala pompe.




 


#253 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2010 - 11:00

Rafi DX wychodzily tylko w 2.5 i 3.0 od RM 98 do konca RM2001

z wymiana samego sterowniki jest cos takiego ze czesto potem wraca sie do tematu. nie wiem czym to jest zwiazane - moze tak jak w vp44 zaciera sie jakis zawor (tam akurat przestawiac kata wtrysku) i pada sterownik. dlatego lepiej wymienic cala pompe.


no wlasnie nie bylem pewien tych 2,6 i 3,2 :p

odnosnie wymiany sterownika - nie wiem wymienilem juz okolo 6-7 sztuk i zadnych problemow nie bylo. przewaznie mam 1 sprawny w zapasie, jak gdzies padnie to go wkladam a padniety naprawiam itp itd...

#254 OFFLINE   Baca36

Baca36
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-05-2010

Napisany 17 maja 2010 - 17:17

ok..
teraz juz wiem wszystko co wlasciwie moge wiedziec o abs i tc.
pompe mam dx wiec i sterownik potrzebuje dx..rzadko spotykana rzecz z tego co pisaliscie..
ale jeszcze jedno komputer pokazuje mi zasieg..a przecierz nie wie ile jade na godzine i jak jade bo wspomaganie chodzi tak samo ww kazdej predkosci..skad wiec bierze info na temat spalania? ktore w zasadzie wydaje sie prawidlowe bo zmierzylem sobie, tzn. policzylem ile przejechalem ile mi poakazal a za ile zatankowalem.///.?? jakkolwiek jednak w sobote biore sie za rozebranie tego modulu i wyjecie pompy i sterownika...przy okazji spuszcze gode z ukladu chlodzenia...i wleje plyn

uklad chlodzenia ma w sobie chyaba wode u mnie ?? parodia//straszna..wiem ze wlasciciel wymienial chlodnice jakies 2 miechy temu// chce wlac plyn...nie ma bardzo oznak uszczelki pod glowica, jedyna rzecz to dziwny bialo zoltawy osad w zbiorniczku wyrownawczym( co wlasciwie mogloby zwiastowac uszczelke ..ale nie zawsze)...
wykrece go i wyczyszcze...czy PLUKAC UKLAD CZYMS DO CZYSZCZENIA?
Czy poprostu woda i jeszcze raz woda a potem plyn??

wskazówki i triki jak cos ominac, zrobic szybciej, inną metoda niz standartowa mile widziane..dziekuje serdeczenie za pomoc

#255 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2010 - 17:28

do obliczenia spalania nie jest potrzebna informacja o tym jak szybko jedziesz. komputer oblicza spalanie i zasieg na podstawie wielu czynnikow - temperatury, obciazenia silnika, obrotow, na jakim biegu jedziesz itp itd, wiec to wszystko bedzie dzialalo bez zarzutu.
napewno tempomat ci nie dziala jeszcze
jesli chodzi o uklad chlodzenia - oby to nie byl olej. zwroc uwage czy nie przybywa tego osadu. o uszczelke nie masz sie co martwic. jesli to bedzie olej to prawdopodobnie chlodniczka oleju byla wymieniana lub jest do wymiany (jesli przybywa oleju). jakby byla walnieta uszczelka pod glowica to predzej woda by szla do oleju niz na odwrot, lub ubywalo by wody...
jesli nie jest duzo tego osadu to czyscic nie ma co - jesli jest to stary olej po kiedys walnietej chlodniczce oleju to najlepiej jakbys go usunal jakos gora, zeby przy spuszczaniu wody dolnym kranikiem ten olej nie poszedl w uklad i bedzie spokoj, bo jak dawno byla walnieta ta chlodniczka to raczej po kilkunastu razach pozostalosci oleju z ukladu wywalilo na wierzch w zbiorniczku...
przygladnij sie tylko czy nie przybywa tej mazi...

#256 OFFLINE   Baca36

Baca36
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-05-2010

Napisany 18 maja 2010 - 01:37

ok..wporzadku jutro biore sie z wyczyszczenie tej mazi i bede obserwowal co sie dzieje dalej.
dzieki za pomoc

#257 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 18 maja 2010 - 14:23

witam. podepne sie.
mam podobny problem, jaki tutaj byl na poczatku.
zapalaja mi sie kontrolki ABS i TC, ale dopiero przy jezdzie tak od 80km/h do 95km/h. przy najmniej na takich predkosciach sprawdzalem.
na autostradzie, i obwodnicy trojmiasta, przy 130km/h bylo ok.
jakas przyczyna??

PS. (czujnikow nie sprawdzalem, ale myslalem, ze ktores z kol ABS'u ma ulamany ząbek. nie, wszystkie sa.)

#258 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2010 - 14:54

witam. podepne sie.
mam podobny problem, jaki tutaj byl na poczatku.
zapalaja mi sie kontrolki ABS i TC, ale dopiero przy jezdzie tak od 80km/h do 95km/h. przy najmniej na takich predkosciach sprawdzalem.
na autostradzie, i obwodnicy trojmiasta, przy 130km/h bylo ok.
jakas przyczyna??

PS. (czujnikow nie sprawdzalem, ale myslalem, ze ktores z kol ABS'u ma ulamany ząbek. nie, wszystkie sa.)


gdzies cos pewnie nie styka. poczysc najlepiej przy kazdym koles zebatki / czujniki... a jak nie pomoze to na komputer sprawdzic co tam sie dzieje

#259 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 maja 2010 - 15:37

a koła masz jednakowe?

#260 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2010 - 16:05

a koła masz jednakowe?


jesli kola sa roznych rozmiarow to przy okreslonej predkosci wlacza sie normalnie kontrola trakcji - tak jakby koła byly w poslizgu i abs niepoprawnie funkcjonuje, ale nie objawia sie to calkowitym wylaczeniem obu systemow. bynajmniej tak to wygladalo w przypadkach z ktorymi ja sie spotkalem





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS