Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 06 sierpnia 2010 - 12:20

A w jaki najprostszy sposób mogę sprawdzić jakie mam oznaczenie modelu pompy?Chyba najbardziej opłaca się kupić pompę z modułem od razu?Masz beast coś takiego w ofercie?

#282 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2010 - 12:23

A w jaki najprostszy sposób mogę sprawdzić jakie mam oznaczenie modelu pompy?Chyba najbardziej opłaca się kupić pompę z modułem od razu?Masz beast coś takiego w ofercie?


najprostszy to w ID sterownika po podłaczeniu do ECU pompy lub po prostu odczytać na pompie



 


#283 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2010 - 10:40

strogonoff pod zbiorniczkiem od wspomagania masz pompę ABS idzie do niej miedź od pompy hamulcowej jak staniesz z lewej strony auta (od kierownicy) przodem do silnika i wsadzisz łapkę pomiędzy pompe ABS a akumulator to tam masz złącze do sterownika spróbuj mocno nacisnąć w stronę pompy ABS jak usłyszysz 2 cyknięcia znaczy że przekaźniki zaskoczyły i masz połączenie sterownika z pompą... Jaki z tego morał ? a no taki albo złącze nie ma kontaktu, albo w sterowniku po obrywane łączniki pinów z płytką elektroniki (wymiana na drugą lub regeneracja)

#284 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:13

Dzięki Ziutek50.Zaraz pójdę do samochodu i spróbuje zrobić tak jak mówiłeś.Tylko spróbować zrobić tak na przekręconym zapłonie czy po uruchomieniu silnika?Na pompie ABS mam symbol XJ-więc chyba mam taki sam sterownik-dobrze kombinuję?

#285 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:16

Dobrze kombinujesz, na włączonym silniku będziesz słyszał przekaźnik, a po cyknięciu powinny zgasnąć kontroli ABS i TC a po chwili licznik zacznie działać i wspomaganie

oczywiście po jednym warunkiem że sterownik już nie klękł do końca

#286 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:17

Dzięki Ziutek50.Zaraz pójdę do samochodu i spróbuje zrobić tak jak mówiłeś.Tylko spróbować zrobić tak na przekręconym zapłonie czy po uruchomieniu silnika?Na pompie ABS mam symbol XJ-więc chyba mam taki sam sterownik-dobrze kombinuję?


to szukaj pompy XJ i tyle ;) jak co to mam pare sztuk takowych
sprobuj jeszcze tylko poruszac wtyczka od tej pompy, np jakims dlugim srubokretem czy czyms

#287 OFFLINE   fryzjer78

fryzjer78
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 16 sierpnia 2010 - 21:19

witam.czy ktos mi podpowie czy moja omega 2,2 benzyna 2001r automat moze miec kontrole trakcji mimo ze nie ma przycisku TC obok radia...czy to mozliwe by byla kontrola trakcji bez przycisku???pozdrawiam fryzjer78 dziekuje

#288 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2010 - 07:36

witam.czy ktos mi podpowie czy moja omega 2,2 benzyna 2001r automat moze miec kontrole trakcji mimo ze nie ma przycisku TC obok radia...czy to mozliwe by byla kontrola trakcji bez przycisku???pozdrawiam fryzjer78 dziekuje


seryjnie nie




 


#289 OFFLINE   Kuragung

Kuragung
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:51

ja bym całej pompy nie wymieniał - odebrałem dzisiaj zregenerowany sterownik i śmiga aż miło a kupując drugą nigdy nie wiadomo ile pochodzi. One wszystkie podobno mają jakąś wadę i padnie dosłownie każda (koszt nowej w BOSCH-u to tylko 4600zł) a więc niekiedy wiecej niż wartość posiadanego auta

Jak nie masz przycisku i to nie tylko obok radia to zapomnij o TC

#290 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:54

Jak nie masz przycisku i to nie tylko obok radia to zapomnij o TC

Dlaczego? Czasem wiązka jest, tylko przycisku brak. Często w OB gdzie jest pełne wyposażenie i w tym navi.

#291 OFFLINE   Kuragung

Kuragung
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:12

Jak nie masz przycisku TC obok radia bo tam jest fabryczna navigacja to masz go w szeregu przycisków tam gdze awaryjne, ogrzewanie stołków, tryb eco klimatyzacji. TC jest systemem jak pamiętam który działa podobnie jak tryb zimowy do 80KM/H choć mogę się mylić ale na 100% ma ograniczenia i musi mieć wyłącznik(popatrz na inne auta w każdym jest wyłącznik). A kontrolka od niego jest na tablicy

#292 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:16

TC obok radia bo tam jest fabryczna navigacja to masz go w szeregu przycisków tam gdze awaryjne, ogrzewanie stołków, tryb eco klimatyzacji.

No właśnie nie. Chyba Zając (nie jestem pewien) nie miał przycisku, a sam układ TC był, kilka osób też miało taką samą sytuacje.

#293 OFFLINE   Kuragung

Kuragung
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:17

No właśnie nie. Chyba Zając (nie jestem pewien) nie miał przycisku, a sam układ TC był, kilka osób też miało taką samą sytuacje.




A kontrolka TC jest???

#294 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:19

Tak. Po prostu przycisk się nie zmieścił.

#295 OFFLINE   Kuragung

Kuragung
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:27

Tak. Po prostu przycisk się nie zmieścił.





Nie ma opcji aby nie zmieścił się przycisk TC. Mam gebelsowską instrukcję obsługi do tego auta i tam jest jak wół napisane, że TC jest połączony z systemem ABS a więc może ktoś wyposażył twoją omkę w żarówkę od tego - po drugie TC nie działa cały czas jego się włącza a jak nie ma czym to jak ma działać. Poprostu poczekaj do zimy jak będzie ci miotać tyłem (tylny napęd) to TC nie ma jak będzie szła jak po sznurku to TC jest albo komputer on powi wszystko

#296 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:38

Ale ja nie mówię, że u mnie, tylko, że zdarzały się wersje z TC, którego nie było można wyłączyć, bo nie ma przycisku. Mi nie tłumacz zasad działania tego systemu. Poszukaj na forum, na pewno ktoś dawał, a jestem tego pewien, bo przypomina mi się, jak któryś wyciągał bezpiecznik od ABS+TC, żeby móc się pobawić na placu.
Za mało miałeś do czynienia z Omegami, widać...

#297 OFFLINE   Kuragung

Kuragung
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:46

Ale ja nie mówię, że u mnie, tylko, że zdarzały się wersje z TC, którego nie było można wyłączyć, bo nie ma przycisku. Mi nie tłumacz zasad działania tego systemu. Poszukaj na forum, na pewno ktoś dawał, a jestem tego pewien, bo przypomina mi się, jak któryś wyciągał bezpiecznik od ABS+TC, żeby móc się pobawić na placu.
Za mało miałeś do czynienia z Omegami, widać...



Omeg już troszkę zjeździłem na forum jestem nowy bo nigdy jakoś nie mogłem albo nie próbowałem tu trafić wiem że w każej miałem wyłącznik teraz mam wersję B 2,5V6 i wyłącznik jest, mam taże BFL 3,2V6 02 i też jest miałem VW (był w każdym)
A to że ktoś wyciągał bezpiecznik to może nie od TC a od ESP który jest jego następcą TC

#298 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:03

Omeg już troszkę zjeździłem na forum jestem nowy bo nigdy jakoś nie mogłem albo nie próbowałem tu trafić wiem że w każej miałem wyłącznik teraz mam wersję B 2,5V6 i wyłącznik jest, mam taże BFL 3,2V6 02 i też jest miałem VW (był w każdym)
A to że ktoś wyciągał bezpiecznik to może nie od TC a od ESP który jest jego następcą TC

Nie. To, że Ty w swoich zawsze miałeś wyłącznik, nie znaczy, że inni też mieli. Wbij do Zająca na PW, bo tak mi się wydaje, że to właśnie w jego Omedze nie było wyłącznika, to Ci opowie o co chodziło, i że nie było możliwości włożenia przycisku.


EDIT/// Co bym nie był gołosłowny. Dla mnie EOT.
Dodany obrazek

#299 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 08:31

Wbij do Zająca na PW

Albo lepiej do Payatz :)
Ja tam mam normalne TC a nie tam jakieś zanawigacjonowane :p

#300 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:27

Albo lepiej do Payatz

No wiedziałem, że któryś Payatz miał tak jak na obrazku wyżej :D :peace:





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS