Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dyfer ze szperą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
155 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 07 lutego 2012 - 09:38

bo mam opcję na kupno dyfra z omki A ale nie wiem z jakiego silnika się zastanawiam jak ciężko mi będzie ją zamontować

#82 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2012 - 11:57

To wtedy tylko zglos sie do Senatora z LOBu, on ci ja przelozy do twojego dyfru i wyreguluje.

#83 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2012 - 13:37

To wtedy tylko zglos sie do Senatora z LOBu, on ci ja przelozy do twojego dyfru i wyreguluje.


Sam moze sobie przelozyc :)

#84 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2012 - 17:58

Sam moze sobie przelozyc :)


i wyregulowac :)

#85 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 07 lutego 2012 - 22:25

Przerabialem ten temat sam osobiście więc moge powiedzieć tak:
w moim przypadku kupilem sam element wewnętrzny szpery z omy A ,kupilem
uzywkę dyfer z omy B (mialem farta bo trafil sie 4.22 ) i zrobilem przekladkę - nic skomplikowanego.Na szperze byly lozyska one nie pasują do dyfra z B i trzeba je bylo przelozyć -uprzedzam że zaden ściągacz nie pomoże -lożyska ze szpery trzeba naciąć tak zeby nie zniszczyc szpery i użyć przecinaka i mlotka to pekną ,natomiast zeby odzyskać lożyska z dyfra z B trzeba zniszczyć mechanizm róznicowy(i tak nie będzie jyż potrzebny bo na to miejsce idzie szpera) .Potem wybijamy z lożysk to co pozostalo i jako nówki sztuki nie śmigane zakladamy do szpery .To wlaściwie koniec roboty bo wystarczy zlożyć wszystko do kupy .nic nie trzeba regulować bo nawet nie ma czym -wszystko pasuje na mikrometry.Mozna zacieśnic szperę rozkręciwszy ją i dodając selfmade podkladkę gr ok.0,4mm z np packi fo gipsowania.U mnie sie to sprawdzilo-przejechalem ok.5kkm i jest ok.Wlać olej do lsd i cieszyć sie dwoma czarnymi śladami na asfalcie:)

#86 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2012 - 06:40

.nic nie trzeba regulować bo nawet nie ma czym

i tu się mylisz pierścieniem segera się to robi

#87 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 08 lutego 2012 - 08:50

u mnie w kazdym razie pasowalo ,zrobilem sobie znaki przed demontażem ,po wstawieniu i zlożeniu duża zębatka byla idealnie w tym samym miejscu:)

#88 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 08 lutego 2012 - 09:29

Dzięki za dokładny opis roboty, wygląda na lekko skomplikowany zabieg ale do ogarnięcia dla przeciętnego dłubacza.

#89 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2012 - 12:15

lożyska ze szpery trzeba naciąć


nic tam nie trzeba ciac:pokoj:

Wystarczy sciagnac segery i delikatnie wybic prowadnice i lozyska.

Trzeba tylko pamietac zeby nie pomylic stron czyli jak sie sciaglo seger i lozysko z lewej to musi byc tak samo wlozone do nowego dyfra. a co do regulacji to wlasnei segery maja rozna grubosc.

#90 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 08 lutego 2012 - 12:32

I to są cenne informację! śliczne dzięki

#91 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 08 lutego 2012 - 20:10

nic tam nie trzeba ciac


ja akurat kupilem szpere razem z lozyskami z omy A a nie moglem ich niczym ściągnąć
wiec poszly pod szlifierkę:)

#92 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 lutego 2012 - 17:14

hubertcht, loghard i teraz macie przełożenie 4.22?

#93 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2012 - 20:25

hubertcht, loghard i teraz macie przełożenie 4.22?

Hubert miał, ja mam nadal, a co?

#94 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2012 - 23:00

Hubert miał


Jak to mial:o

Zaebales mi z garazu szperunek??

#95 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 lutego 2012 - 23:26

chodzi mi o to czy ten opis co podał loghard jest do złożenia 4.22 bo ja już mam za sobą przekładanie szpery z obudowy senatora do obudowy omegi b a na wiosnę planuję złożyć 4.22 ze szperą i trochę może zacieśnić...

#96 OFFLINE   murzynek

murzynek
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-04-2013

Napisany 29 kwietnia 2013 - 22:05

witam, potrzebuje informacji na temat szpery z omegi A

Czy jest ona taka sama jak w omedze B?z tego co wiem jest inna tylko jak je rozpoznać?

pytam ponieważ slyszałem że szperę z omegi A można wsadzić do skrzyni F20 po niewielkich przeróbkach, wie może ktoś cos na ten temat??

następna sprawa potrzebuje jakieś wymiary tej szpery z omegi A żeby sprawdzić czy wejdzie do obudowy f20

czekam na informacji ponieważ niedlugo się kończy aukcja tej szpery z omegi i nie wiem czy licytować ją dla siebie.

#97 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 kwietnia 2013 - 14:29

F20 to przednio napędowa skrzynia? I do tego szperę z Omegi A? Jak by to miało wyglądać?

#98 OFFLINE   murzynek

murzynek
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-04-2013

Napisany 30 kwietnia 2013 - 17:51

właśnie nie wiem doszły mnie takie plotki ze to ma pasować więc pytam

#99 OFFLINE   blastoz

blastoz
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 02 czerwca 2013 - 17:15

Witam!
Pytanie jak w temacie. Chciałem sobie kupić dyfer ze szperą S45 z omegi 3000 ale nie wiem nawet jak go poznać :)
Czym różni się od standardowego? Jak rozpoznać który jest który?

Pozdrawiam!

#100 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 czerwca 2013 - 21:49

Wyciagasz polosie i zagladasz do srodka, czy jest krzyz czy go nie ma. Jak jest, to jes tam szpera, tylko w jakim stanie??