

dyfer ze szperą
#1
OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 14:19
Mam omege 2.0 16v i chcialem sie zapytac czy da sie zalozyc dyfer ze szpera?? Moze robil tak ktos ?? Pytam dlatego ze mialem Bmw 2.0 i zakladalem dyfer od 2.5 ze szpera , a niewiem czy w omedze to przejdzie.
Prosze o podpowiedzi. Z gory Dzieki
#2
OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 14:42
witam. mam pytanie czy omegi mialy zeszperowane dyfry???
Mam omege 2.0 16v i chcialem sie zapytac czy da sie zalozyc dyfer ze szpera?? Moze robil tak ktos ?? Pytam dlatego ze mialem Bmw 2.0 i zakladalem dyfer od 2.5 ze szpera , a niewiem czy w omedze to przejdzie.
Prosze o podpowiedzi. Z gory Dzieki
mialy, i smialo mozesz podmienic
#3
OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 14:46

Napisz mi jeszcze jakie omegi mialy szpere i jakie jest oznaczenie dyfra jaki wiesz. Z gory dzieki
#4
OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 16:48
aha ale to na osiagach sie chyba nic za bardzo nie zmieni nie. no i zawracanie bedzie prostrze
![]()
Napisz mi jeszcze jakie omegi mialy szpere i jakie jest oznaczenie dyfra jaki wiesz. Z gory dzieki
nie duzo ale zmieni. jesli miales dyfer 3.7 to na 4.22 bedzie lepiej przyspieszal ale spadnie predkosc maxymalna.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 20:41
A co do dyfra ze szperą to sam mam takowy fabrycznie w Omedze, więc zakładane były.
>> PROFESJONALNE SZABLONY AUKCJI ALLEGRO <<[/center:50fb7585b3]
#8
OFFLINE
Napisany 01 października 2008 - 14:36
Dzieki za porade i pozdrawiam.
ps: wiem ze to jest dyfer ze Szperą

#9
OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 12:09
Polecam taka inwestycję bo frajda z jazdy jest super.
Zabieg kosztowny i troche trudny ale kazdy da rade.
Pozdrawiam i dzieki beast za podpowiedz ze sie to da zrobic i jaki dyfer wsadzic.
a teraz tylko :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 20:56
Film miał być...
Tez to czytalem
To ja się gdzies pytałem o ten film kolega OPEL powiedział że będzie więc czekamy



#13
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 12:30
#14
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 12:50
zczególnie prosiłbym o ujęcie na suchym asfalcie jak stoisz i ostro ruszasz do przodu na prostych kołach...
widze,z e nie do konca rozumiesz działanie mechanizmu różnicowego.
Jesli oba koła mają taką sama przyczepność, to mechanizm różnicowy będzie przekazywał moc na oba koła równomiernie. Wcale nie tak wiele trzeba, zeby nie mając szpery oba koła zostawiły spalone ślady.
Szpera ujawni swoją obecność na podłożach o różnej przyczepności. Wtedy jesli szpery nie bedzie na 100% jedno koło będzie napędzane, a drugie nie.
Sęk w tym, ze w omegach (z tego co wiem tylko w A, bo w B nie było szpery) oryginalna szpera była 70% .. oznacza to, ze w ekstremelnych warunkach i tak większość napędu pójdzie na jedno koło.
Żeby sprawdzić czy szpera jest czy nie .. trzeba podnieść auto z jednej strony i próbować kręcić kołem, które jest w powietrzu.
W 100% szperze .. nie da sie nim ruszyc. w 70% szperze będzie sie kręcić, ale dość ciężko. Bez sprzery da sie obracac praktycznie bez oporów (a jedyne opory jakie będą powstaną z bezwładności elementów mech. różnicowego i ciężaru koła)
#15
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 13:04
Pozdrawiam.
Sorki za moje uniesienie:D
#16
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 22:47
widze,z e nie do konca rozumiesz działanie mechanizmu różnicowego.
Jesli oba koła mają taką sama przyczepność, to mechanizm różnicowy będzie przekazywał moc na oba koła równomiernie. Wcale nie tak wiele trzeba, zeby nie mając szpery oba koła zostawiły spalone ślady.
Szpera ujawni swoją obecność na podłożach o różnej przyczepności. Wtedy jesli szpery nie bedzie na 100% jedno koło będzie napędzane, a drugie nie.
Sęk w tym, ze w omegach (z tego co wiem tylko w A, bo w B nie było szpery) oryginalna szpera była 70% .. oznacza to, ze w ekstremelnych warunkach i tak większość napędu pójdzie na jedno koło.
Żeby sprawdzić czy szpera jest czy nie .. trzeba podnieść auto z jednej strony i próbować kręcić kołem, które jest w powietrzu.
W 100% szperze .. nie da sie nim ruszyc. w 70% szperze będzie sie kręcić, ale dość ciężko. Bez sprzery da sie obracac praktycznie bez oporów (a jedyne opory jakie będą powstaną z bezwładności elementów mech. różnicowego i ciężaru koła)
zarowno omcie A jak i B maja szpere ok. 45%
#17
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2009 - 23:35
#18
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2009 - 23:43
jak poznać dyfer ze szpera, czy ma on jakieś oznaczenia?:hmmm:
powinien miec nalepke z numerami, aczkolwiek po tylu latach na 90% tej nalepki juz nie bedzie, a jak bedzie to beda wytarte numery. tak wiec pozostaje odkrecenie tylnej pokrywy, wtedy bedzie widac caly mechanizm i tylko po tym stwierdzisz czy jest szpera. jesli jeszcze jest w aucie to mozna sprobowac potestowac i sprawdzic czy zachowuje sie jak szpera czy nie, ale napewno nie jest to tak skuteczna metoda jak ta, ktora podalem wczesniej


#19
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2009 - 20:40
jak poznać dyfer ze szpera, czy ma on jakieś oznaczenia?
jesli dyfer masz wyjety z samochodu i ma szpere, to przez otwor półosi zobaczysz krzyzujace sie oski, tutaj fotki:
http://www.cardomain.../ride/3123416/7
#20
OFFLINE
Napisany 14 marca 2009 - 14:19
gość ma do sprzedania dwie szpery niestety do omki A, a dokładnie od senatora 3,0 chce po 400zł, są jeszcze dwa silniki C30NE po 800zł, jest jeszcze skrzynia biegów awtomat ponoć 6 biegów, apropos, było takie coś?
mnie to nie ratuje więc jak ktoś chce to pytać