Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1081 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 kwietnia 2014 - 18:48

B8 amory i springi eibachy

#1082 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 10 kwietnia 2014 - 17:01

Panowie dzieki za rady , wymieniłem odboje amortyzatora i ciszaaaaa zero stukniecia :-)

#1083 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:41

B4 seria
B6 krótkie utwardzone
B8 sport


A nie jest tak, ze
b4 seria
b6 skok jak w serii ale b. twardy,
b8 skrócony skok i miękkość prawie jak seria
b12 skrócony skok i mega twardy ?


Skad Wy bierzecie takie info?? Trudno wejsc na strone bilstein i poczytac zamiast pisac bzdury??

B4 seria
B6 utwardzone o skoku seryjnego
B8 utwardzone o skroconym skoku
B12 to nie amortyzator tylko zestaw. A w sklad zestawu wchodzi amortyzator B8 i sprezyby eibach. Rafke wlasnie ma taki zestaw czyli b12.

#1084 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2014 - 21:43

Skad Wy bierzecie takie info?? Trudno wejsc na strone bilstein i poczytac zamiast pisac bzdury??

B4 seria
B6 utwardzone o skoku seryjnego
B8 utwardzone o skroconym skoku
B12 to nie amortyzator tylko zestaw. A w sklad zestawu wchodzi amortyzator B8 i sprezyby eibach. Rafke wlasnie ma taki zestaw czyli b12.


to Rafke nie wie co ma :jump:

#1085 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2014 - 21:44

Skad Wy bierzecie takie info?? Trudno wejsc na strone bilstein i poczytac zamiast pisac bzdury??

B4 seria
B6 utwardzone o skoku seryjnego
B8 utwardzone o skroconym skoku
B12 to nie amortyzator tylko zestaw. A w sklad zestawu wchodzi amortyzator B8 i sprezyby eibach. Rafke wlasnie ma taki zestaw czyli b12.


http://www.bilstein....ta/bilstein-b12 a tutaj piszą, że to są wyczynowe amortyzatory Bilstein B12 :p W połączeniu z wyczynowymi sprężynami Bilsteina :p (dawniej K+F)

Ale dobra ja nie wnikam, nie znam się ;) Wiem tylko, że Eibachy + sedyjne amory nie spełniają swojej roli :p (przynajmniej to nie było to czego oczekiwałem) ;)

#1086 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2014 - 21:51

http://web1.carparts...8B018019&12=130
same amory

http://web1.carparts...8B018019&12=130
zestaw b8 + eibachy :D
czyli wychodzi na mój zestaw ;)

#1087 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2014 - 22:18

http://www.bilstein....ta/bilstein-b12 a tutaj piszą, że to są wyczynowe amortyzatory Bilstein B12 :p W połączeniu z wyczynowymi sprężynami Bilsteina :p (dawniej K+F)

Ale dobra ja nie wnikam, nie znam się ;) Wiem tylko, że Eibachy + sedyjne amory nie spełniają swojej roli :p (przynajmniej to nie było to czego oczekiwałem) ;)


Do omegi b12 to wlasnie amorki b8 + springi eibach pro-kit ;)

#1088 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2014 - 07:33

Jeszcze raz dzięki Panowie. Na 90% będą to Bilstein b8. Mam nadzieję że będą dobrego pod Air Ride :-)

#1089 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2014 - 08:18

Jeszcze raz dzięki Panowie. Na 90% będą to Bilstein b8. Mam nadzieję że będą dobrego pod Air Ride :-)


Jak zamontujesz to daj znać. Chętnie podjadę i obejrzę ;)

#1090 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 11 kwietnia 2014 - 18:21

Gleba zalozona. Przod poszedl 2.5cm nizej a tyl o 1cm. I mam ten sam problem co karol88. Wali mi z przodu cos w lewym kole. Moga to byc poduszki amortyzatorow? Foto jutro zrobie

#1091 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 11 kwietnia 2014 - 18:27

u mnie tez waliło i zmieniłem cały zawias z przodu, okazało się że łożysko w kole skończyło żywot (podnieś kolo do góry i ruszaj żeby zobaczec czy nie ma luzu, a nóż widelec może to to)

#1092 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 11 kwietnia 2014 - 18:40

Lozyska wymienialem miesiac temu wiec to odpada. Jak teraz na parkingu pobujalem buda to widac ze amortyzatory nie siedza prawidlowo. Wiec obstawiam te poduchy albo nie dokrecone amory. Jutro rano znowu wizyta u mechanika... Amorkj b4 zalozylem a sprezyny finteca. Jest roznica miedzy poduchami od vki a r4?

#1093 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 kwietnia 2014 - 18:52

Jest roznica miedzy poduchami od vki a r4?


Nie.

Dodany obrazek


#1094 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2014 - 21:42

Gleba zalozona. Przod poszedl 2.5cm nizej a tyl o 1cm. I mam ten sam problem co karol88. Wali mi z przodu cos w lewym kole. Moga to byc poduszki amortyzatorow? Foto jutro zrobie


Mi też waliło gorzej jak walnięty łącznik stabilizatora. Dokładnie prawe przednie koło. Problemem było chyba złe ułożenie talerzy. Po odkręceniu i poprawieniu talerzyka i ponownym dokręceniu problem zniknął.

Z mojej strony dodam, że b4 + gleba to za miętkie jest. chyba, że masz bardzo twarde sprężyny :p
Ja po glebie Eibacha po miesiącu wróciłem do serii :p wiem, zlinczuje mnie pewne grono na forum, ale za dużo różnych wyjazdów mam na glebę i musiałem się przekonać na własnej skórze że to nie to :p Oczywiście wrażenia wizualne oraz prowadzenie było miodzio, ale wyrwanie łącznika elastycznego już trochę zabolało mój budżet...

#1095 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 11 kwietnia 2014 - 22:13

Odsyłaj mu te sprężyny co to za gleba jak 1cm poszedł tył w dół... Moja poszła 4cm przód jak i tył...

#1096 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:44

to konkretna ta "gleba" :nabijacz:


Hehe, źle mierzyłem wczoraj:P po wyjechaniu na równy płaski parking to cała siadła o 3cm :p Więc wczoraj źle wymierzyłem. Niedługo idę sprzątać to foto zrobię.

Mi też waliło gorzej jak walnięty łącznik stabilizatora. Dokładnie prawe przednie koło. Problemem było chyba złe ułożenie talerzy. Po odkręceniu i poprawieniu talerzyka i ponownym dokręceniu problem zniknął.

Z mojej strony dodam, że b4 + gleba to za miętkie jest. chyba, że masz bardzo twarde sprężyny :p
Ja po glebie Eibacha po miesiącu wróciłem do serii :p wiem, zlinczuje mnie pewne grono na forum, ale za dużo różnych wyjazdów mam na glebę i musiałem się przekonać na własnej skórze że to nie to :p Oczywiście wrażenia wizualne oraz prowadzenie było miodzio, ale wyrwanie łącznika elastycznego już trochę zabolało mój budżet...


No to chyba to będzie to co mówisz Seba.Bo prawy siedzi ładnie a w lewy wali jak nie wiem. No już się zbieram i jadę zaraz do szamana powiem mu co i jak.

A co do gleby to moim największym zmartwieniem wczoraj były 2 przejazdy kolejowe, przez które balem się przejechać... ale dałem radę :D foto po 12 będzie



EDIT po wizycie u mechanika:
Kielich amortyzatora uderzał o plastikowe nadkole :) Kawałek nadkola wycięty i cisza i spokój:) zaraz na zbieżność jadę;)

#1097 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 11:31

EDIT po wizycie u mechanika:
Kielich amortyzatora uderzał o plastikowe nadkole Kawałek nadkola wycięty i cisza i spokój zaraz na zbieżność jadę

znaczy się że nadkole nie było przymocowane jak powinno. ale łatwiej jest wyciąć niż poprawić nadkole :lol:

#1098 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:14

znaczy się że nadkole nie było przymocowane jak powinno. ale łatwiej jest wyciąć niż poprawić nadkole :lol:


Właśnie tego najbardziej nie rozumiem, bo łatwiej jest poprawić nadkole niż się wyginać i je ciąć.... ale cóz, coraz bardziej zaczynam być zaskakiwany :lol:

#1099 OFFLINE   krzysiek123232

krzysiek123232

    Redukcja, But i odcięcie!

  • 168 postów
  • Dołączył: 04-04-2011
  • Skąd: CGD

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:45

A co do gleby to moim największym zmartwieniem wczoraj były 2 przejazdy kolejowe, przez które balem się przejechać... ale dałem radę


3cm nizej od serii tylko wiec musi byc fest garb zebys przytarł :p ja jechałem przy skreconym gwincie na maksa z 3 centymetrowym przeswitem od wachacza :jump: tu było trza uwazac nawet na najmniejsza nierownosc... ;)

#1100 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:49

3cm nizej od serii tylko wiec musi byc fest garb zebys przytarł :p ja jechałem przy skreconym gwincie na maksa z 3 centymetrowym przeswitem od wachacza :jump: tu było trza uwazac nawet na najmniejsza nierownosc... ;)


Garb jak garb, ale przy B4 będzie ładnie schodzić w dół i grzmocić podwoziem nawet o zwykłe garby :p przerabiałem to :p