Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1041 OFFLINE   WLKPdamda

WLKPdamda
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: Gostyń

Napisany 25 marca 2014 - 21:33

[ATTACH]25567[/ATTACH]
Dla porównania zawias seria;)

#1042 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 marca 2014 - 21:37

[ATTACH]25567[/ATTACH]
Dla porównania zawias seria;)


ile to siadło? około 4 cm?

#1043 OFFLINE   proxx

proxx
  • 444 postów
  • Dołączył: 01-03-2012
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 marca 2014 - 22:24

[ATTACH]25562[/ATTACH]
Ja mam zawias od V-ki ( weitec) a mam 2.0 1.6v i jest git (jak by kto miał przednie amory pod taki zawias chętnie kupię) Na foto 225/50/17 przód jak i tył amor seria (chwilowo) :)


Dla mnie słabo to wygląda.. skoro są inaczej wyprofilowane nadkola to trzeba by albo obniżyć przód albo podnieść tył żeby to jakoś wyglądało , bo teraz dla mnie to wygląda jakbyś worki cementu na budowę wiózł . bez żadnej urazy takie moje zdanie.

#1044 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 kwietnia 2014 - 18:57

Panowie, czy można zrąbać w jakiś sposób montaż sprężyn w kombi? Auto stoi w warsztacie i min zmieniam sprężyny na Eibacha -30mm, a dzisiaj dostałem telefon, że jest wyżej niż miałem na starych sprężynach. Nie mam pojęcia, co oni tam tworzą, ale springi są na 100% oryginalne. Dodam, że wcześniej stała na sprężynach -15mm, chociaż chyba ktoś coś kombinował z tyłem, bo od ziemi do rantu tylnego błotnika było 70cm. Nie mam pojęcia, co jest grane, może koleś sobie jaja na 1-go robi, przynajmniej taką mam nadzieję. Bo jak się okaże, że nie, to czego szukać??

Sam sobie odpowiem :). Tam nie ma co zpierniczyć. Albo kolo drze łacha ze mnie, albo nie ogarniają tematu i odwalają szopki. Co jest możliwe, bo jak im wysłałem opis wymiany tulei belki z działu porad, to musieli się konsultować i do dzisiaj nie są pewni, czy to tak łatwo idzie. W efekcie zrezygnowałem z wymiany, zrobię to u kogoś, kto nie boi się odkręcić 4-ech śrub, zamiast zwalać całe tylne zawieszenie... :masakra:

#1045 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 kwietnia 2014 - 22:20

Z życia wzięte:
Omega 2.5 V6 na springach Eibach -30 dedykowanych do V6 i standardowych amorach siadła 10mm
Omega 2.2 16V na springach Eibach -30 dedykowanych do R4 i standardowych amorach (bilstein B4) siadła idealnie 30mm

#1046 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2014 - 23:29

Omega 2.2 16V na springach Eibach -30 dedykowanych do R4 i standardowych amorach (bilstein B4) siadła idealnie 30mm

Z ciekawości zapytam, żeby mieć porównanie :tak: ile teraz ma od ziemi do nadkoli przód i tył ?

#1047 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:23

Z ciekawości zapytam, żeby mieć porównanie :tak: ile teraz ma od ziemi do nadkoli przód i tył ?


Po powrocie na serię?
Nie mam akurat miarki przy sobie, ale po południu dodam odpowiedź :p

#1048 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:41

Jakies babole leca widze na glebie eibacha nowym?
Sprawdzaliscie oznaczenia nr w katalogu ?
Bo moze eibach sie wycwanil i wysyla zamienniki jakies pod inne auto ?
Bo watpie zeby musialy sie ulozyc springi kilka dni na aucie?

#1049 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:45

Bo watpie zeby musialy sie ulozyc springi kilka dni na aucie?

Nie ma takiej opcji :nie: jak jest podane obniżenie to po założeniu powinny tak usiąść :tak:

Powyższa zasada nie dotyczy Chin :p

#1050 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:52

:D
Dziwne zjawisko bez kitu. Cza nr sprawdzic i reklamowac.

#1051 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2014 - 09:12

:D
Dziwne zjawisko bez kitu. Cza nr sprawdzic i reklamowac.


Numery sie zgadzały, sprezyny zamówione pod silnik i wersje nadwozia. Wizualnie wygladaly na oryginal. Przyjechaly prosto z niemiec z eibacha. Srednica pręta zwoju tylnych sprezyn zmienna. W chinczykach tego nie ma.

Sam bylem zaskoczony ja zamontowalismy z yoozefem do jego auta.

#1052 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 kwietnia 2014 - 21:35

Nie ma takiej opcji :nie: jak jest podane obniżenie to po założeniu powinny tak usiąść :tak:

Powyższa zasada nie dotyczy Chin :p


Napisane jest ze obniżenie jest do -30mm :p

#1053 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 05 kwietnia 2014 - 19:51

Witam Panowie mam do was pytanie dotyczące zawieszenia..
Obiżyłem auto o 40mm na sprężynach H&R i na wiekszej nierównosci na drodze słychać głuche pukniecie w tylnym zawieszeniu i pytanie do was gdzie i co mam sprawdzić ...

#1054 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2014 - 20:00

Fotka akurat nic nie daje w tym przypadku ale omega ładnie wygląda :ok: Pukanie z tyłu, to pewnie sprężyna dobija Ci. Jakie i jak sprawne masz amortyzatory?? U mnie na bardzo dobrych bilsteinach B4 czasem tył dobił na H&R. Trzeba założyć amorki B6 lub B8. Cofnij się troszkę jest wytłumaczona różnica między nimi.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1055 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2014 - 20:00

Witam Panowie mam do was pytanie dotyczące zawieszenia..
Obiżyłem auto o 40mm na sprężynach H&R i na wiekszej nierównosci na drodze słychać głuche pukniecie w tylnym zawieszeniu i pytanie do was gdzie i co mam sprawdzić ...

Przypatrz się uważnie amortyzatorom, ja właśnie ze względu na głuche puknięcie oraz nie stabilność na nierówności przy delikatnym łuku, je wymieniłem. Po wymianie amorów problemy znikły.

#1056 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2014 - 20:39

Ziutek dobrze piszesz. W domyśle chodziło mi o zmianę na twardsze/krótsze amortyzatory pod warunkiem, że poprzednie są w dobrym stanie. U mnie b. dobrze a czasami dobiło. Zwoje są gęściej ułożone, właściwie leżą na sobie. Jedynym elementem amortyzującym jest amortyzator.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1057 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 kwietnia 2014 - 23:39

Pod H&Ry nie trzeba zmieniac na b6 lub b8. B4 daje rade bez problemu na nizszych springach.
Pukanie to efekt albo wywalonego juz amora, albo tuleja guma od amora albo nie dokrecony amor po tym jak wymieniles springi i 2x nie dokreciles po przejechaniu sie autem aby sie ulozyly dobrze...

#1058 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 06 kwietnia 2014 - 02:54

http://tablica.pl/of...html#c259741a59

fintec dedyk do v6 jakby ktoś chciał, obniżenie 35mm.

#1059 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2014 - 09:20

Rafke nie będę się kłócił, że tak nie jest ale do końca nie jestem przekonany ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1060 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 kwietnia 2014 - 09:54

Rafke dobrze gada, pukać może przez wybite górne mocowanie amora (gumy).

Dodany obrazek