Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1101 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 14 kwietnia 2014 - 08:07

Panie co tu duzo gadac co raz mniej fanatykow omy ktora modzi omy.


No dokładnie, coraz więcej osób się pozbywa omeg... a fanatyków coraz mniej...

Szerogowy na czym Twoja oma tak siedzi ?


Na zawieszeniu z vki, przód bilstein b4, tył amorki seria i te springi od vki co kilka stron wcześniej się pytałem czy podejdą. Mówiłeś że przód będzie tak jak seria wyglądał i tu Ci Rafke powiem że się jednak myliłeś i mi niezłego stracha wtedy napędziłeś :p Cała ładnie siadła :)

#1102 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 10:21

Na zawieszeniu z vki, przód bilstein b4, tył amorki seria i te springi od vki co kilka stron wcześniej się pytałem czy podejdą. Mówiłeś że przód będzie tak jak seria wyglądał i tu Ci Rafke powiem że się jednak myliłeś i mi niezłego stracha wtedy napędziłeś :p Cała ładnie siadła

ale jakie Ty springi założyłeś ?
serie czy jakieś obniżające ??
podejść podejdą zawsze springi bo kielichy są te same, tylko różnica będzie jak auto usiądzie.
od Vki springi sa twardsze bo silnik cieższy stąd na przodzie jest róznica miedzy springami V6 vs r4 dlatego masz lekko tył niżej niż przód.

#1103 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 14 kwietnia 2014 - 11:18

ale jakie Ty springi założyłeś ?
serie czy jakieś obniżające ??
podejść podejdą zawsze springi bo kielichy są te same, tylko różnica będzie jak auto usiądzie.
od Vki springi sa twardsze bo silnik cieższy stąd na przodzie jest róznica miedzy springami V6 vs r4 dlatego masz lekko tył niżej niż przód.


Fintec'a zielone -30mm. Może jest różnica 0,5 cm. Dzisiaj odbiorę (mam nadzieję ) samochód od mechanika i dokładnie jeszcze raz zmierzę :)

12-04-2014, 11:44 post #1099

po wyjechaniu na równy płaski parking to cała siadła o 3cm


Tutaj mierzyłem. Tył miał 64 na serii teraz 61 przód 68 teraz 65 cm(od ziemi do rantu nadkola)

#1104 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 21:24

Rafke jak Ci sie jezdzi na B12?? Bo caly czas sie zastanawiam pomiedzy Weitec Ultra GT lub Bilstein B12. Za Weitec przemawia cena bo sa tansze o okolo ÂŁ200 od B12.

#1105 OFFLINE   BiluMV6

BiluMV6
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-10-2013
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 kwietnia 2014 - 13:17

Panowie wiem że tych pytan bylo pewnie setki ale zaczym to odnajde to minie rok chcialem tylko zapytac czy takie zawieszenie zdaje egzamin czy lepiej cos innego ? ma byc twardo i nisko .

http://allegro.pl/za...4144128742.html

CO O TYM SADZICIE ? LUB DAJCIE COS LEPSZEGO ALE W PODOBNEJ CENIE BADZ TANSZE :p

#1106 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 kwietnia 2014 - 13:49

Toptom powiem Ci jest sztywno ale sadzilem ze bedzie twardziej;)

jest ok, gleba fajna ale nie na moze laczki...

no eibachy są ciutkę mieksze od niebieskich hrów.

#1107 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2014 - 17:18

eibachy są ciutkę mieksze od niebieskich hrów

ja bym powiedział, że są nawet miększe niż seria w wersji Sport. Zmieniłem niedawno z -15 na -30 i jest wygodniej :driver:

#1108 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 23 kwietnia 2014 - 08:23

Panowie wiem że tych pytan bylo pewnie setki ale zaczym to odnajde to minie rok chcialem tylko zapytac czy takie zawieszenie zdaje egzamin czy lepiej cos innego ? ma byc twardo i nisko .

http://allegro.pl/za....144128742.html

CO O TYM SADZICIE ? LUB DAJCIE COS LEPSZEGO ALE W PODOBNEJ CENIE BADZ TANSZE


amory sie wylewaja i zawiecha jest miekka (przy dobrej glebie non stop wali sie wydechem o ziemie), kilka takich gwintow juz mamy przestudiowane.
w tej i nizszej cenie niz lepszego nie znajdziesz. albo sztywny kit na dobrych gratach albo dobry gwint.

uzywka z niemczech wyjdzie 1500-2000zl za gwint kw v1 lub kw v2.

#1109 OFFLINE   BiluMV6

BiluMV6
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-10-2013
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 kwietnia 2014 - 11:18

Aha to nie fajnie :) bo używanego zawieszenia bym nie chciał a nowe 4 tys :( a co polecacie żeby było nisko i jak najbardziej możliwie twardo w niezbyt dużej cenie ?

#1110 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 13:30

Pisalem jakis czas temu w tym watku ze amortyzatory bilstein b4 spoko do sprezyn -30 eibacha. wiec to byla ogromna pomylka.
Nikomu nie polecam takjej konfiguracji. Wyglada swietnie szczegolnie przod ale mozna sie tym przemieszczac bo o jezdzie to nalezy zapomniec. Nowe byly sprezyny i amortyzatory oczywiscie. Buja jak na statku. Tyl podskakuje jak szalony. Sprawnosc ok badana na stacji ale chyba to ta sprawa dluzszego skoku tloka niz dlugosc sprezyn. Podskakuje swiat w lusterku. Miekki jest jak gabka. Tragedia ! Straszne druciarstwo.

#1111 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 14:27

Czyli co kupić? również myślę nad gleba zresztą Ci którzy widzieli moja omę(w Wawie i Piotrkowie) mówili właśnie że gleba by się przydała. NIe chcę tylko kupić jakiegoś badziewia i się wkurzać bo autem nie da się jeździć. Chce auto do jazdy czasami nawet bardzo szybkiej i wkurza mnie miękkość teraz i przechyły na boki :oonie: Chcę aby na nowej zawieszce było niżej ale co najważniejsze dobrze trzymało siędrogi i było pewnym zawieszeniem. oczywiście jak coś to jedynie nowa zawiecha wchodzi w rachubę:pokoj:

#1112 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 14:56

bilstein b4 spoko do sprezyn -30 eibacha. wiec to byla ogromna pomylka.
Nikomu nie polecam takjej konfiguracji

dziwne.. ja miałem prokity eibacha na b4 założone w OB 2.0 i powiem szczerze idealnie auto sie zachowywało w zakrętach itp na sporych predkosciach wchodziłem w łuki i auta super sie zachowywało...
poduchy w amorach masz ok ?

#1113 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 kwietnia 2014 - 15:09

Czyli co kupić? również myślę nad gleba zresztą Ci którzy widzieli moja omę(w Wawie i Piotrkowie) mówili właśnie że gleba by się przydała. NIe chcę tylko kupić jakiegoś badziewia i się wkurzać bo autem nie da się jeździć. Chce auto do jazdy czasami nawet bardzo szybkiej i wkurza mnie miękkość teraz i przechyły na boki Chcę aby na nowej zawieszce było niżej ale co najważniejsze dobrze trzymało siędrogi i było pewnym zawieszeniem. oczywiście jak coś to jedynie nowa zawiecha wchodzi w rachubę


Weitec, HR, Irmscher, z tańszych Jamexy są twarde podobno...

Dodany obrazek


#1114 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 kwietnia 2014 - 19:49

Pisalem jakis czas temu w tym watku ze amortyzatory bilstein b4 spoko do sprezyn -30 eibacha. wiec to byla ogromna pomylka

Ja mam u siebie taką właśnie konfigurację i nie narzekam. W porównaniu do sprężyn z seryjnych -15mm, teraz jest lepiej, tzn niżej i bardziej miękkko. W serii miałem wrażenie, że tył był twardy jak taczka, chyba że dostał jakieś obciążenie w bagażniku lub na kanapie.
Być może to kwestia sprężyn, ja mam te do silników V6 i R6.

wkurza mnie miękkość teraz i przechyły na boki Chcę aby na nowej zawieszce było niżej ale co najważniejsze dobrze trzymało siędrogi i było pewnym zawieszeniem

pomyśl o rozpórce na przodzie - baaardzo zauważalnie poprawia zachowanie auta w zakrętach. Chyba jedna z moich najlepszych inwestycji w omedze

#1115 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 20:11

rozporka będzie obowiązkowa do gleby:pokoj:

czy te sprężyny są wogle twarde?

spręzyny WEITEC:

UWAGA ! Oferowany zestaw przeznaczony jest do jazdy sportowej

Producent przewiduje obciążenie auta wyłącznie 2 osobami. Stosowanie opisywanego / oferowanego zestawu w samochodach o pełnym, zbliżonym lub większym niż dopuszczalne obciążeniu osi nie jest zalecane i może powodować obniżenie pojzadu większe niż zakres fabryczny. W szczególności dotyczy to samochodów z butlą LPG, zabudową Caraudio, przewożących ciężkie ładunki w bagażniku lub kilka osób na tylnej kanapie. W wymienianych przypadkach nie powinno stosować się takiego zestawu , rozwiązaniem może być montaż zawieszenia posiadającego regulację wysokości osi.

#1116 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 kwietnia 2014 - 20:24

Wiozłem ostatnio komplet pasażerów(święta) i nie było problemów(jest -30mm Eibach). Nic nie tarło, nawet przy progach zwalniających. Przy większej glebie może być trochę gorzej.
Choć podejrzewam, że ta formułka to wybieg ze strony producenta, żeby nikt nie zgłaszał się z pretensjami, że coś uszkodził, zawadzając spodem o przeszkodę.

#1117 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 21:11

Nie ma co porównywać springów Eibacha z V6 do tych z R4. Te pierwsze są twardsze - Omega Yoozefa poszła tylko -20mm w porównaniu do serii i była o wiele twardsza niż Eibachy które założyłem do siebie. Do 2.2 tylko i wyłącznie trzeba by zamontować B8 amorki do tych springów bo na B4 jest masakra. Ewentualnie spróbować B6 bo są twardsze.

#1118 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2014 - 21:38

spręzyny WEITEC:


Miałem nowe w B zamontowane i to co piszą to według mnie prawda. Nawet na pusto były miękkie, z ładunkiem to iskry szły z wydechu na PL drogach. Teraz mam Irmiego używki 10 letnie i nie ma porównania.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#1119 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 22:47

ok czyli WEITEC definitywnie:szpital::masakra:

#1120 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2014 - 23:23

Sprężyny H&R i amortyzatory KONI z regulacją twardości. Bajka. Na zdjęciach w mojej galerii widać jak auto wygląda.