Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka temperatura silnika jest ok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
160 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:20

tak na marginesie ..... masz napewno zegary ze swojej omki???
jakie masz wskazania temperatóry kolejno od dolu?

80 i 100 czy 90 i 100 ??????

#102 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:22

Kupiłem termometr. Ale nie ma jak zmierzyć temperatury wody w termostacie (w chłodnicy jak mierzę to już jest woda nieco schłodzona i termometr pokazuje 70-75 stopni Celsjusza).

Tektura przed chłodnice bo pewnie wiskoza kreci wiatrakiem, 3 tyś obrotów trzymasz przez kilkanaście sekund, chodzi o to by pompa wodna zamieszała solidnie, i za chwile biegniesz do chłodnicy na pomiar. Nie zdąży się schłodzić i pomiar masz rzetelny. :D

#103 OFFLINE   kajojb

kajojb
  • 78 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:24

a nie rozbierał ktoś kiedyś tych zegarów? nie masz jakichś innych tarcz albo pomalowanych wskazówek? Może wskazówka jest po prostu źle zamocowana i zawsze pokazuje ileś mniej niż powinna. Miałem tak w mojej byłej VA

#104 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:24

KrisMekar kolega pisze o problemie w benzyniaku.... jest tam wiskoza????


WĄTPIE






#105 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:29

KrisMekar chyba przy twoim otwiera sie na 88 stopni, bo u mnie na 80 i trzyma 82 i tak jest jak fabryka zaleca, a kolega moze faktycznie pomylil wersje silnikowe.

NIE MYL TD Z DTI

A tego nie wiedziałem że w TD ma mieć w okolicach 80st.

KrisMekar kolega pisze o problemie w benzyniaku.... jest tam wiskoza????
WĄTPIE

Jest. Miałem benzynę A 2.0 kilka lat i jest tam wisko.

#106 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:29

no to już już wiesz....

jak fajnie jest znać i wiedzieć

a mowa tu o omedze A ?????




#107 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 16 grudnia 2011 - 23:42

a mowa tu o omedze A ?????

Tak.

#108 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2011 - 08:46

Termostat w dieslu zaczyna otwierać się przy 88 stopniach.


błąd...diesel otwiera sie przy 80 stopniach,benzyna 92 stopnie,i dlatego trzeba uwazac przy kupnie.

Ale przecież mówię wam że mam dobry termostat. na wkładzie jest napisane że trzyma 92 stopnie. Sprawdzałem go ponadto własnoręcznie.


jak pisze 92 to dobry ,do benzyny...a te 80 stopni masz stale? lub są wahania:80-95 ?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#109 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 17 grudnia 2011 - 09:33

błąd...diesel otwiera sie przy 80 stopniach,

Błąd kolego. Piszesz tak jak by to była norma w każdych Dieslach, a nie jest.
2.5 DTI 24V (150 KM) otwiera się przy 88 st C.
2.2 DTI (125 KM) 92 st C.
2.5 TD (130 KM) 80 st C.

#110 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2011 - 10:00

no tak,masz racje,zapomnialem o reszcie diesli.zawsze Omcia kojarzy mi sie z 2.5TD
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#111 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 19 grudnia 2011 - 10:34

1. Nie rozbierałem zegarów, wymieniałem kiedyś tylko żarówki od kontrolek ale nie rozbierając samych zegarów, nie wyglądają jakby były rozbierane, nie są malowane, tarcze są oryginalne.
2. Temperaturę trzyma stale na poziomie 80 stopni, nie ma wahań.
3. Wskazania na tarczy są 90 stopni i 110 z tego co pamiętam i widzę na zdjęciach innych zegarów.

Teraz jestem gotów trzymać się twierdzenia że to jednak wina zegarów. Elektroniki w nich, tej która steruje pozycją wskazówki.

#112 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 grudnia 2011 - 10:44

nie chce mi sie wierzyc zeby wina zegarow była,moze przy wymianie zarowek przesuneła sie wskazowka zegara? ciekawe to jest...ale ty masz A...moze tam jest inaczej?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#113 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2011 - 18:26

Mam podobny problem z tą temperatura :( W lecie ładnie dochodził mi do 95 i włączał się wentylator, odkąd zrobiło się chłodno temperatura stoi na 80st. :( Kupowałem niby termostat do mnie i temperatura otwarcia na nim pisze 92st. Czyżby już padł? i otwiera wcześniej?

#114 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 grudnia 2011 - 18:56

Kupowałem niby termostat do mnie i temperatura otwarcia na nim pisze 92st. Czyżby już padł? i otwiera wcześniej?


Zdarza się nawet że nowe są już zepsute, przekonałem się na własnej skórze :p

#115 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 grudnia 2011 - 07:27

Ja wymieniłem termostat i temperaturka nadal wysoka mam zamiar wymienić pompe wody jak to nic nie da to chyba uszczelke pod głowicą

#116 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 15:44

Witam serdecznie,

Podpinam się pod temat z nieco dziwnym problemem. Mianowicie gdy zaczęły się mrozy zaczął zamarzać mi płyn w chłodnicy (zrobiła się kaszka w zbiorniku) więc szybko wstawiłem auto do ogrzewanego garażu i wymieniłem płyn na nowy.
I wtedy zaczeły się cuda:
przedtem temperatura podczas jazdy schodziła poniżej 90 stopni a gdy zatrzymałem auto to rosła do 90 maks 92, w mieście oczywiście rosła bardziej i czsami załączał się wentylator.
teraz temperatura podczas jazdy jest na poziomie 90-92 stopni a jak tylko się zatrzymam to rośnie aż wentylator się załączy - no może nie od razu ale dużo szybiej niż przedtem
no i co jest najdziwniejsze to ogrzewanie stało się jakby dużo słabsze - wcześniej można było kotleta usmażyć a teraz na 3 leci ledwo ciepłe powietrze.

myślałem że pompa poszła ale odkręciłem wszystko ( przy okazji pasek rozrządu wogóle nie napięty:o przy 40tys przebiegu) i pompa jest ok - nic nie uszkodzone
pozatym omega sprawna, odpala nie falują obroty spalanie 8,4/100 płyny nie ubywają

nie wiem co to moze być - najdziwniejsze jest to ogrzewanie
moja omega to B 2.0 16V +LPG

za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny

pozdrawiam

#117 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2012 - 15:55

nie wiem co to moze być - najdziwniejsze jest to ogrzewanie
moja omega to B 2.0 16V +LPG

za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny

pozdrawiam


odpowietrz układ...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#118 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2012 - 16:14

Tez mi to przyszło do głowy, bo uszczelka pod głowicą raczej nie, bo byłaby woda w oleju ,albo olej w wodzie, a jest czysto? lub cisnienie w zbiorniczku płynu, jezeli nie ,to tylko zapowietrzony układ.powodzenia
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#119 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 16:50

Dzięki za zainteresowanie,
też tak myślałem że układ zapowietrzony ale wyczytałem że sam się odpowietrza wiec odpuściłem ten trop. Jeśli chodzi o olej to jest ok, płyn też.
Pytanie teraz jak odpowietrzyć ten układ?

#120 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 17:11

przedtem temperatura podczas jazdy schodziła poniżej 90 stopni a gdy zatrzymałem auto to rosła do 90 maks 92, w mieście oczywiście rosła bardziej i czsami załączał się wentylator. teraz temperatura podczas jazdy jest na poziomie 90-92 stopni a jak tylko się zatrzymam to rośnie aż wentylator się załączy - no może nie od razu ale dużo szybiej niż przedtem


Czyli wszystko jest OK :)

no i co jest najdziwniejsze to ogrzewanie stało się jakby dużo słabsze - wcześniej można było kotleta usmażyć a teraz na 3 leci ledwo ciepłe powietrze.

odpowietrz układ...


A ja uważam że należało by wymienić nagrzewnice bo pewnie przy okazji jak Ci przymarzał płyn, to odsadziło gdzieś kawałek jakiegos kamienia lub też muła i nagrzewnica się zapchała, ewentualnie najpierw wyjąć zawór trójdrożny, bo może pod niego coś podlazło i go nie zamyka tak jak trzeba i mała ilość płynu idzie na nagrzewnice :) Druga sprawa jest taka że gdyby układ był zapowietrzony to raczej by mógł zamarzać parownik a z pewnością mu się tak nie dzieje :)

bo uszczelka pod głowicą raczej nie, bo byłaby woda w oleju ,albo olej w wodzie,

Na to nie ma reguły, w moim przypadku przez półtora roku jeździłem i dolewałem płynu co jakiś czas, raz ubywało więcej, a raz mniej, olej czysty, płyn czysty. W uszczelce zrobił się kanał bezpośrednio do cylindra i w zależności od stylu jazdy pobierał sobie dodatkowo płyn :) Dopiero jak brejdak któregoś razu jeździł moim autem to dobił uszczelkę całkowicie jak jechał po mnie 60km i cały płyn przepalił oraz wodę jaką dostał byśmy dojechali do domu drugie 60km też poszło jakieś 5l wody :)

Potem przy wymianie uszczelki gdy zajrzałem do oleju tez czyściutki bez śladów wody (białej mazi) Oczywiście wymienione wszystko dla zasady :)

ogrzewanie stało się jakby dużo słabsze

Tak że kolego, skup się bardziej na zaworze i nagrzewnicy :)
Tylko od razu mówię że nowa nagrzewnica musi się wygrzać bo śmierdzi z niej niesamowicie po złapaniu temperatury, albo ją wymyć czymś porządnie trzeba bo ja miałem wrażenie przez pierwsze 1000km, że mi coś gdzieś się hajcuje :( fuj