Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka temperatura silnika jest ok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
160 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 18 listopada 2011 - 11:50

Witam.
Mam omegę z silnikien c20ne i też mam problemy z temperaturą.
Latem w korku auto się gotowało, raz temperatura byla na poziome 80 stopni a raz ponad 100. Teraz z kolei temperatura nie przekracza 80 stopni, ogrzewanie w kabinie bardzo cienko działa, powietrze jest tylko delikatnie ciepłe. A przecież jeszcze nie ma mrozów.
Latem wymieniałem nagrzewnicę, właściwie to wyczyściłem tą starą :D
Podejrzewam że termostat jest do wymiany. Być może jest cały czas minimalnie otwarty i puszcza wodę na chłodnicę, bo przecież jak płyn ma niecałe 80 stopni to chyba woda nie powinna krążyć w dużym obiegu.
Ale znów latem się gotował i nie wiem dlaczego.
Czy możliwe jest że termostat jest do bani i np jego zawór się zaciął w jakiejś tam środkowej pozycji i tą wodę którą teraz puszcza jest to za dużo na zimę a na lato było za mało?
Wszyscy tu mówicie o czujnikach temperatury i włączających się biegach wentylatora, ja mam wentylator napędzany paskiem klinowym, chodzi cały czas kiedy tylko silnik jest w ruchu.
pozdrawiam

#62 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2011 - 11:55

Podejrzewam że termostat jest do wymiany

Czy możliwe jest że termostat jest do bani

Zamiast gdybać, sprawdź w końcu ten termostat. Na odległość przez internet ciężko zobaczyć czy jest dobry, czy nie :zolta_kartka:

#63 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 listopada 2011 - 12:15

Witam.
Mam omegę z silnikien c20ne i też mam problemy z temperaturą.
Latem w korku auto się gotowało, raz temperatura byla na poziome 80 stopni a raz ponad 100. Teraz z kolei temperatura nie przekracza 80 stopni, ogrzewanie w kabinie bardzo cienko działa, powietrze jest tylko delikatnie ciepłe. A przecież jeszcze nie ma mrozów.
Latem wymieniałem nagrzewnicę, właściwie to wyczyściłem tą starą :D
Podejrzewam że termostat jest do wymiany. Być może jest cały czas minimalnie otwarty i puszcza wodę na chłodnicę, bo przecież jak płyn ma niecałe 80 stopni to chyba woda nie powinna krążyć w dużym obiegu.
Ale znów latem się gotował i nie wiem dlaczego.
Czy możliwe jest że termostat jest do bani i np jego zawór się zaciął w jakiejś tam środkowej pozycji i tą wodę którą teraz puszcza jest to za dużo na zimę a na lato było za mało?
Wszyscy tu mówicie o czujnikach temperatury i włączających się biegach wentylatora, ja mam wentylator napędzany paskiem klinowym, chodzi cały czas kiedy tylko silnik jest w ruchu.
pozdrawiam

Wymien, bedziesz wiedzial 30-40zl nie majatek.

#64 OFFLINE   krzychu2794

krzychu2794
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-11-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 listopada 2011 - 20:38

Witam was!!!

Dołączę się do tematu z moją uwagą.
Moja omcia 2.5 v6 grzeje się wg zegara na desce do 95-97 stopni, nie dawało mi to spokoju czy nie za wysoko bo moja poprzednia 2.0 16v grzała się do max 90stopni.
Podłączyłem więc kompa i zczytałem temp. z czujnika co idzie do ECU (a nie na zegar) i okazało się że jest 90-92stopnie termostat otwiera się przy 90. - ta wersja by mi bardziej odpowiadała!!!
I który czujnik kłamie???
Będę musiał wsadzić mu termometr do tyłka:) i się przekonam który mówi prawdę

#65 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 20:51

U mnie z obserwacji wskaźnika na desce po porannym rozruchu wynika, że termostat otwiera przy ok 82 stopniach, widać, jak wskazówka zjeźdża w dół nieco poniżej 80. Potem podchodzi na 90 i w zasadzie jeśli nie ma jakichś dłuższych postojów w korkach tak się trzyma. Przy jeździe w trasie temperatura w zasadzie nie przekracza 85 i trzyma się stabilnie.
Wentylator odpala się przy 95 niecałych i pracuje do nieco mniej niż 90. Oczywiście posługuje się wartościami ze wskaźnika. Ciekawe, co na to ECU

#66 OFFLINE   krzychu2794

krzychu2794
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-11-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 listopada 2011 - 21:28

to wskazywało by to na to że jednak czujnik ECU mówi prawdę, bo te wartości są zbliżone.
Może w omie po lifcie to dopracowali.

#67 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 21:45

Ogólnie jest wyraźna różnica pomiędzy V-ką i X20XEV, v-ka pracuje w dużo wyższych temperaturach i ciśnienie chyba jest wyższe w układzie. Do tego pompy elektryczne wyrównujące temperaturę. To ciśnienie podobno zabija chłodnice z Chin, rozłażą się na styku z radiatorem bańki plastikowe.

#68 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 listopada 2011 - 23:20

v-ka pracuje w dużo wyższych temperaturach i ciśnienie chyba jest wyższe w układzie.

Chyba nie całkiem tak jest.
Czy temperatury otwarcia termostatu są inne w V-ce i XEV ?
Czy korki zbiorniczka są inne w V-ce i XEV?

#69 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 listopada 2011 - 00:07

Ogólnie jest wyraźna różnica pomiędzy V-ką i X20XEV, v-ka pracuje w dużo wyższych temperaturach i ciśnienie chyba jest wyższe w układzie. Do tego pompy elektryczne wyrównujące temperaturę. To ciśnienie podobno zabija chłodnice z Chin, rozłażą się na styku z radiatorem bańki plastikowe.


No co ty. Poczytaj o silnikach spalinowych i układach chłodzenia. Pompki elektryczne nic nie wyrównują, jedna ma inne zadanie a druga inne. Chińskie produkty zabijają się same swoją jakością.

#70 OFFLINE   krzychu2794

krzychu2794
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-11-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 20 listopada 2011 - 12:01

Powracając do ciśnienia w układzie to rośnie ono znacznie dopiero przy uruchamiających się wentylatorach chłodnicy (węże stają się twardsze) przy temp powyżej 95stopni. nad całym ciśnieniem jednak czuwa korek w zbiorniczku pod warunkiem ze jest sprawny jest to ważny element układu.
Czym wyższe ciśnienie cieczy tym wyższa temp. jego wrzenia.

#71 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 24 listopada 2011 - 20:37

Kupiłem nowy termostat do c20ne.
Nic to nie zmieniło. Temperatura dalej jest na poziome 75-80 stopni.
To o 15 stopni za mało. Termostat otwiera się przy 92 stopniach, tak podaje jego producent.
W takim razie wychodzi na to że albo czujnik oszukuje albo deska rozdzielcza.
Tylko dlaczego w takim razie latem temperatura falowała od 85 do 100 stopni kiedy stało się w korku?
Przecież jeśli czujnik oszukuje o 15 stopni to wynika z tego że rzeczywista temperatura latem była na poziomie 100-115 stopni. A to raczej niemożliwe.
Nie wiem co jest. Nie wiem czemu temperatura wody jest za niska. Nie podejrzewam że nowy termostat jest niesprawny.
Wcześniej miałem golfy i rovera 400 i w obu powietrze wypływające z nagrzewnicy parzyło w rękę a w omedze jest tylko ciepłe.

#72 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 listopada 2011 - 21:05

Nie jestem pewien do końca, ale czy w omie A nie ma przypadkiem wisko? Czy było tylko w 2,6 i 3,0 a C20NE miały stały napęd wiatraka paskiem?

#73 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 24 listopada 2011 - 22:21

Ja mam c20ne i mam wiatrak na pasku ze sprzęgłem prawdopodobnie wiskotycznym.
A co to zmienia?
Termostat powinien się otwierac i tak przy 92 a nie wcześniej.

#74 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 listopada 2011 - 15:14

Ja mam c20ne i mam wiatrak na pasku ze sprzęgłem prawdopodobnie wiskotycznym.
A co to zmienia?
Termostat powinien się otwierac i tak przy 92 a nie wcześniej.


Ano to, że jeśli wisko jest uszkodzone, to cały czas jest napędzane nie pozwalając się dogrzać silnikowi.
To że obraca się jak silnik pracuje nie oznacza, że chłodzi z całą siła. Może obracać się nie wytwarzając pełnego "ciągu". Termostat ma swoje zadanie, a wisko swoje.

#75 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 25 listopada 2011 - 20:12

Jeśli silnik nie osiągnie 92 stopni to termostat nie może się otwierać i woda nie powinna krążyć w dużym obiegu. A u mnie jest 80 stopni a woda w dużym krąży.
Wiatrak tu nic nie zmienia.

#76 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 listopada 2011 - 10:19

W mojej Omci przed wymianą termostatu ,temperatura wahała sie od 30-90 stopni [zalezało od drogi],teraz po wymianie termostatu [Wehler] trzyma sie na 80 stopni,czytam i widze ze powinna byc ~90-95...to dlaczego moj ma tylko 80? moze cos zle zrobilem?ale co?zaznaczam ze ogrzewanie jest ok...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#77 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2011 - 10:27

koledzy kupcie termostaty dobrej firmy nie te najtańsze bo to szajs otwierają się jak im się podoba przy każdej temperaturze.

#78 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 26 listopada 2011 - 10:50

koledzy kupcie termostaty dobrej firmy nie te najtańsze bo to szajs otwierają się jak im się podoba przy każdej temperaturze.


Dobrej czyli jakiej?
Każdy chwali te którymi sam handluje.
Kolega rukcug ma wahlera, który chyba wszyscy tu na forum polecają i chwalą.
Jakie to są te termostaty dobrej firmy w takim razie?

#79 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 listopada 2011 - 11:01

a gdzie mozna kupic? Wahler to juz z gornej półki,sa lepsze?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#80 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 26 listopada 2011 - 13:15

koledzy u mnie jest 80-82 stopnie , a malo tego na blacie nie mam oznaczenia temperatury liczbą 90stopni. tylko 0-80-100

i dla diesla 130konnego jak w 2.5td przeznaczona jest taka temperatura pracy silnika.