

jaka temperatura silnika jest ok
#21
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 17:11

#22
OFFLINE
#23
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 18:30

#24
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 04:16
#25
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 06:59
#26
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 15:12
#28
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 09:30

#29
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 09:45
Panowie ja mam natomiast problem typu takiego ze jesli jade na wlączonym ECO to temp jest ok natomiast jesli ECO wylacze tj. jade na klimie niejako to temp nie przekracza 70-80stopni . co wiecej. jesli załacze ECO czyli wylacze klime na wszystkie szyby zachodzi taka para ze sie w g;lowie nie miesci i ciezko jest ja w jaki kolwiek sposob zwalczyc. nawet jesli wlacze klime spowrotem szyby puszczaja dszybciej ale jest to i tak dosc dlugi okres. co zrobic. zaznaczam omega BFL silnik 2.6 v6 automat
wlaczajac klime wlaczaja sie wentylatory z przodu i wychladzaja chlodnice przy niesprawnym termostacie
#30
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 09:47
Klima osusza powietrze - ale nie jakoś magicznie, tylko zgodnie z prawami fizyki, mianowicie w układzie wentylacji jest parownik - wygląda trochę jak nagrzewnica, ale podczas pracy klimy staj się on zimny (około 0 stopni) - większość wilgoci zawartej w powietrzu skrapla się na nim - a powietrze wpadające do kabiny jest jej pozbawione. Parownik podczas pracy klimy jest cały czas mokry, nadmiar skroplin ścieka z niego i przez specjalne otwory wydostaje się pod samochód - stąd mokra plama pod autem w lecie.
Jednak jeśli w sytuacji gdy parownik jest mocno wilgotny wyłączysz klimę to parownik gwałtownie się ogrzewa, wilgoć z niego odparowuje i do kabiny trafia nasycone parą wodną powietrze, powodując gwałtowne zaparowanie szyb.
Rady dwie - albo jeździsz zawsze na klimie, albo zawsze bez klimy. Po wyłączeniu klimy szyby zaparują, ale po pewnym czasie wilgoć zniknie - ja jeżdżę cały czas bez klimy, czasami tylko ją włączam, by odparować szyby lub rozruszać tłoki w sprężarce.
#31
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 12:48
dzieje sie tak tylko kiedy temp silnika zaczyna rosnac . z samego rana gdy autko zimne nie mam tego klopotu
no a ddeszczyk nie pada....

#32
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 19:48
Ja w swojej klusce też mam podobny problem - o tej porze roku na trasie mam ok. 80-83 stopnie, a w mieście idzie trochę do góry - na 90 - 95 stopni. W lecie temperatura jest ok. 95-98 stopni. Natomiast w lecie zauważyłem inny problem. Otóż czasami jadąc przez jakieś nierówności wskaźnik od temperatury gwałtownie rósł na full. Po wyłączeniu silnika i po ponownym jego uruchomieniu wskazówka wracała do normy. W zimie coś takiego jeszcze mi się nie zdarzyło. Co o tym myślicie?
#33
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 19:58
#34
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 11:17
a ja mam za niską temperaturę, tzn. nie przekracza drugiej kreski to chyba 40 stopni? bo następna kreska to 90 stopni. Czy to zepsuty termostat czy coś innego? Czy ktoś wie co dolegać może mojemu autku, ogrzewanie też słabo grzeje, poza tym auto jakby osłabło i spadłu mu obroty do 500, ale nie falują?
Mówicie,że termostat na 100% u mnie to samo się dzieje, po wymianie termostatu. Po zmianie 20 min trzymałem na obrotach by sie odpowietrzył. Doprowadziłem go do ~80-85st za nim zaczeły się grubsze problemy taką temperaturę trzymał w każdym razie zawsze odrobinę pod 90-tką. Zrobiłem następnego dnia 50km po trasie wszystko elegancko powrót następne 50km temperatura całą drogę ~50st. Dziś od rana to samo + doszło to że włącza się wentylator ok~70-80st i nie wyłącza się do czasu zgaszenia silnika.
???
na wolnych obrotach 500 ale nie gaśnie i też raczej nie faluję, czasem zawiesza się na 1100 obr.
I jeszcze jedno, czy przyczyną może być fakt, że termostat który kupiłem (rzekomo do mojego silnika) ma zakrzywioną fajkę która wchodzi do węża, a poprzednia był prosta. Mianowicie różnica polega na tym że wąż upięty był do fajki pod kontem 90st do termostatu obecnie fajka kieruję go do lekko do dołu.
Tu są linki do allegro gdzie można zobaczyć różnicę:
http://moto.allegro....1399028630.html (krzywa)
http://moto.allegro....1396868011.html (prosta obok rysunek techniczny na którym zobrazowana jest również krzywa)

#35
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 13:56
#36
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 15:08
"ala mechanika". Wymienił mi na taki który otwiera się przy 88st. i w tym okresie jeżdżąc auto jest wiecznie niedogrzane.Jedynie wymiana termostatu na taki jak powinien być. Żadne zamienniki

#37
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 16:16
No właśnie te 500 obrotów trzyma i nie faluje, czasami na luzie trzyma 1100 obrotów na biegu jałowym, ale tylko wtedy gdy auto jest w ruchu albo jak je odpalę na zimnym silniku. Czy to będzie na pewno termostat i czy ma to związek ze spadkiem mocy?
#38
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 16:16
No właśnie te 500 obrotów trzyma i nie faluje, czasami na luzie trzyma 1100 obrotów na biegu jałowym, ale tylko wtedy gdy auto jest w ruchu albo jak je odpalę na zimnym silniku. Czy to będzie na pewno termostat i czy ma to związek ze spadkiem mocy?
ale co ma termostat do obrotów?
Skąd pomysł, ze masz uszkodzony termistat-jakies problemy z temperaturę? Nie dogrzewa sie, długo sie nagrzewa, przegrzewa sie?
Obroty mają z tym mało wspólnego.
A to, ze na wolnych obrotach trzyma Ci 500, a kiedy auto sie toczy ma obroty wyższe to zupelnie normalne zjawisko, tak jak i to, ze po odpaleniu na zimnym silniku obroty są wyższe.
#39
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 16:21
#40
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 16:37
Ja z temperaturą mam problemy po wymianie wkładu termostatu przez
"ala mechanika". Wymienił mi na taki który otwiera się przy 88st. i w tym okresie jeżdżąc auto jest wiecznie niedogrzane.Jedynie wymiana termostatu na taki jak powinien być. Żadne zamienniki
Tomcik a jaką ci trzyma temperaturę podczas jazdy ze stałą prędkością po trasie???