

jaka temperatura silnika jest ok
#41
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 17:59
i dopiero po czasie temperatura jest w granicach 90st.
#42
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 18:20
#43
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 18:24
ten pierwszy nie jest przecież do twojej omegi, zmień na porządny termostat na pewno do omegi b taki jaki producent stosuje i powinno być dobrze
Dobrze tylko, że w tym termostacie różnicą jest jedynie ta zakrzywiona fajka, parametry otwierania itp są identyczne, poza tym nie sugeruj się opisem w allegro wkleiłem je w charakterze poglądowym. Według katalogu sklepu w którym się zaopatrzyłem w owy termostat, wszystko się zgadza i nie ma mowy o pomyłce (ponoć). A nawet jeśli to na logikę wąż nie jest zagięty, termostat pasuję idealnie, płyn porusza się pod ciśnieniem i nie powinien mieć problemu z przedostaniem się rurką pod kontem różniącym się od poprzedniego o 45 stopni ?
PS: wytłoczka ta sama, firma ta sama ...

#44
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 18:29
komp bierze chyba z innego czujnika.
bo tak wlasnie jest. Są dwa czujniki temp silnika - jeden dla ECU drugi na deske.
#45
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 18:57
nie przekracza 90st. a w lecie 92st. to max. Tylko w zimie jak się termostat otwiera to spada poniżej 80st.
i dopiero po czasie temperatura jest w granicach 90st.
to ja mam ten sam silnik i jak lecę po trasie nie przeginając z prędkością to mam 80-82 jak w mieście przekroczy 90-92 to załącza się wentylator i schładza do 80 czy to normalne?
#46
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2011 - 12:20
#47
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2011 - 17:26
#48
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2011 - 14:24

#49
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2011 - 22:32
natomiast ja mam pytanie z chłodnicą a dokładnie gdy włączam ogrzewanie w aucie od razu także załancza się pierwszy bieg wentylatora. Cały czas schładzając wodę w obiegu ... czy to normalne? mówię o wentylatorze od chłodnicy nie od klimy....
#50
OFFLINE
#51
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2011 - 11:08
#52
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2011 - 11:31
Od tego momentu jak włanczam wentylator to zaczyna
chłodzić ten na chłodnicy
Wroc do tego paprocha i niech szuka co zje.....
#53
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2011 - 21:35
to akurat dobrze powiedział. sam tak mambo tak się dzieje odkąd pojechałem w zeszłym roku do elektryka bo nie działały mi kierunki - dopiero jak właczyłem awaryjne i wyłaczyłem to zaczynały chodzić. Okazało się , że podobno kostka od awaryjnych była uszkodzona. .


#54
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2011 - 11:18
Pozdrawiam.
#55
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:13
Nazwisko kolegi i adres.Bo kolega mówił ze powinna byc mniejsza.
#56
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:24
#57
OFFLINE
#58
OFFLINE
#59
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2011 - 14:01

#60
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2011 - 21:52
u mnie zaczeło sie od saczenia płynu sporaducznie ok 100ml do 200 w ciagu miesiaca ubywało mi naroznikiem chłodnicy gdzies była delikatnie nie szczela wiec pomyslałem ze użyje genialnego preparatu do uszczelnien przez jakis czas działało kilka miesiecy po jakims czasie znow to samo wiec znow czynnosc ta sama zbierałem sie do wymiany chłodnicy jednak ze powodu iz mieszkam w niemczech za chłodnic niestety oryginalna bo zamiennikow nie mieli krzykneli mi 450euro wiec darowałem sobie postanowiłem to zakupic w pl z wysyłka na czesci czekałem ok tygodnia no ale w miedzy czasie naprawde duzo sie działo chyba przez te uszczelniacze do chłodnic w zmwiazku z upałami rowniez i temperatura silnika była troszke wyzsza raptem po użyciu tych specyfikow trzymał 97.5 C
gdzie wczesniej norma była do 95 stopni z e wzgledu na to ze dosc czesto na pograniczu z luxemburgiem smigam sobie to tych wzniesieniach czasem ok 7km pod górke no i sie wyjeżdza ok 500m wyżej wiec jak by nie było silnik dostawał po d*pie w ciagu tygodnia własnie podczas wtaczania sie na taka górke 3-y razy złapałem ponad 100stopni zwłaszcza w cieplejsze dnia z racji tego ze staram sie dbac o auto od razu zjazd na pobocze odpoczynek i jak ostygnie dopiero kontynuuje
sprawa spedzała mi sen z powiek az bałem sie ze zajeżdze Omcie.. jednak pewnego genialnego upalnego dnia pomyslałem ze zrobie testa czy to aby na bak chłodnica nie yrabia czy tez moze to wina silnika ze jest przegrzany zaczynam sie wtaczac pod górke temperatura sukcesywnie rowniez ze mna idzie do góru wiec szyby w dół grzanie na maxa na klimatroniku max temp i max predkosc wiatrakow chwila moment temperatura spada do 95 stopni i tak sie utrzymuje z małymi wahaniami jednak bez przesady z predkoscia na autostradzie ok 120km/h jak tylko przyciskałem to i temperatura powoli w góre no ale nie dochodziła juz nawet do 100 tak pomiedzy 97.5 i 100 w sobote zabrałem sie wymiane chłodnicy i musze sie pochwalic dzis testowałem na tych samych odcinkach pod górke 140-180km/h zwalniajac i przyciskajac aby sprawdzic jak bedzie sie zachowywał i w koncu powiem ze temperatura trzyma sie cacy ma max 95 tak optymalnie przy takich prędkościach na płaskich terenach pomiedzy 92.5-95 stopni przy takich akcjach na klimie wchodzi pomiedzy 95-97.5
silniczek 2.5 v6 warto było jednak oczy nadal z niepewnoscia same uciekaja na wskaznik czy aby przypadkiem cos mu nie odwali jednak juz coraz rzadziej na szczescie...;-)