Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka temperatura silnika jest ok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
160 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 17:19

dzięki za podpowiedź, sprawdzę ten zawór a pytanie nadal jak odpowietrzyć ukłąd? zanim nagrzewnicę wymienie to czy można ją jakoś wyczyścić? np przepłukać octem? gdzieś to wyczytałem na forum...

#122 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 17:21

kolego, skoro czytałeś na forum to poszukaj

#123 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 17:23

kolego, skoro czytałeś na forum to poszukaj


racja.. :p

ale nadal pytanie jak odpowietrzyć układ

#124 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 17:26

wydaje mi się że na włączonym silniku odkręca się korek od wyrównawczego ale nie wiem. nie jestem pewien, lepiej jak ktoś coś dopowie;)

#125 OFFLINE   mechu159

mechu159
  • 45 postów
  • Dołączył: 17-03-2011
  • Skąd: Długołęka

Napisany 28 lutego 2012 - 17:27

odpal silnik nawiew na max gorący i dolewaj do zbiorniczka przy zapalonym silniku

#126 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 17:30

zanim nagrzewnicę wymienie to czy można ją jakoś wyczyścić? np przepłukać octem? gdzieś to wyczytałem na forum...


I nie wyczytałeś do końca?
Tzn, taka czynność ma sens, ale moim skromnym zdaniem , odkamienianie należało by przeprowadzić tak czy tak i porządnie wypłukać cały układ, wyjąć potem jeszcze nagrzewnice, i odkamienić ją porządnie w domu lub założyć nową :)

#127 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 17:43

No to coś już wiem. zaczne od próby odpowietrzenia, obejżę zawór trójdrożny ( dwa lata temu leciał i był wymieniany), potem zaleje octem i zobaczymy, może kluska poczuje się lepiej jak za starych dobrych czasów. dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam

#128 OFFLINE   pawel1984

pawel1984
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 02 marca 2012 - 20:05

Witam,
n
Narazie próbowałem odpowietrzyć i wszystko bez zmian.
Doszedł nowy objaw: dzisiaj jechałem jakieś 15km z prędkością 120 więc ok 3tys obrotów
i auto się zagrzało do takiego stopnia że jak puściłem nogę z gazu to za chwilę wentylator się załączył miałem wtedy jakieś 90/h. Czy w waszych omegach też wentylator załącza się na trasie?

#129 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2012 - 20:29

No tego to Ci nie powiem bo nie pamiętam :) moja od pół roku jeździła an temp. do 85st. a teraz jak jest trochę cieplej to dochodzi do 87-8st. tak że wentylatory się jej dawno nie włączały :) Więc Ja będę musiał sprawdzić czy w ogóle się włączy chociaż pierwszy bieg żeby nie mieć zaskoczenia w lecie :)

#130 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 02 marca 2012 - 22:14

Witam.
Mam pytanie jaka jest maksymalna dopuszczalna temperatura ??Mi w korkach dochodzi do 100-102 stopni.Czy to normalne?Nowa chłodnica,termostat układ przepłukany,nowy płyn.Nagrzewnica przepłukana.Na trasie temperatura utrzymuje sie na poziomie 92 st.Silnik 3.0 V6

#131 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2012 - 08:15

Witam,
n
Narazie próbowałem odpowietrzyć i wszystko bez zmian.
Doszedł nowy objaw: dzisiaj jechałem jakieś 15km z prędkością 120 więc ok 3tys obrotów
i auto się zagrzało do takiego stopnia że jak puściłem nogę z gazu to za chwilę wentylator się załączył miałem wtedy jakieś 90/h. Czy w waszych omegach też wentylator załącza się na trasie?

cos mi sie wydaje ze to nienormalne, chociaz podobno jak masz na gazie i gaz zle wyregulowany to robia sie takie historie, ja mam diesla, i dopiero jak jade dłuzej z szybkoscia 150km/godz to temperatura sie troche dzwiga, ale wentylator jeszcze nie załączył mi sie wcale
a mam 3 Omcie, tak ze jest cos nie tak, moze wypowiedza sie koledzy co maja tez na gazie
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#132 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2012 - 10:15

Witam.
Mam pytanie jaka jest maksymalna dopuszczalna temperatura ??Mi w korkach dochodzi do 100-102 stopni.Czy to normalne?Nowa chłodnica,termostat układ przepłukany,nowy płyn.Nagrzewnica przepłukana.Na trasie temperatura utrzymuje sie na poziomie 92 st.Silnik 3.0 V6

3.0 V6 mi trzyma w mieście 95-97 stopni. Dobrze odpowietrzyłeś układ ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#133 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 marca 2012 - 10:53

Moja z reguły trzyma 92*C. Nie ważne czy trasa czy miasto. 95*C łapie dopiero jak postoję w korku czy stanę "na chwilkę" i się z kimś zagadam. Wentylator jak się włączy to zaraz zbija na 92*C.

#134 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2012 - 17:16

Moja z reguły trzyma 92*C. Nie ważne czy trasa czy miasto. 95*C łapie dopiero jak postoję w korku czy stanę "na chwilkę" i się z kimś zagadam. Wentylator jak się włączy to zaraz zbija na 92*C.


Mam tak samo... a latem jak jest powyżej +30stC i działa klima to zdarza sie dojsc do 97stC ale 2 bieg wiatraków od rau zbija do 95 :)

#135 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2012 - 17:46

no to tylko swiadczy o tym ze kolega z 102 stopniami ma kłopot...ale jaki?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#136 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2012 - 17:51

jeśli układ dobrze odpowietrzony to stawiałbym na czujnik temperatury na blat. Proponuję podłączyć pod komputer i zobaczyć ile on widzi stopni

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#137 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2012 - 19:21

Mi w korkach dochodzi do 100-102 stopni.

Jak masz taką temp. to spróbuj puknąć w zegar tam gdzie masz wskaźnik temp. u mojego kumpla pomaga i spada na 90-95, ale nie ma kiedy zmienić zegarów :)

#138 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 03 marca 2012 - 20:43

Spróbuje odpowietrzyć układ zobaczymy czy coś się zmieni.Drugie pytanie,od czasu kiedy wymieniłem chłodnice (po małym dzwonie),termostat itp.po odpaleniu na zimnym silniku załacza mi się wentylator chłodnicy,tak około 30 sekund,potem się wyłacza.I tak za każdym razem.Przed dzwonem tak nie robił,czy to wina jakiegoś czujnika czy coś??

#139 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 07:53

masz uszkodzony czujnik ,albo zwarcie na przewodzie,.... a co do kolegi, odpowietrzenie układu chłodzenia jest proste, na pewno to zrobił,w/g mnie to gdzis lód uszkodził cos, a uszkodzic mogl rozne rzeczy, tak ze ciezko bedzie dojsc, trzeba isc po kolei..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#140 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 marca 2012 - 17:36

po odpaleniu to włacza sie tzw. odkurzacz :)

mi dochodziło w korkach do 100..105 stopni jak zapomniał mi mechanik podłaczyć wiatraka od strony silnika. sprawdź czy on działa. Karcherem mozesz chłodnicę potraktować. Mi wyleciało duzo igliwia / much / piasku.