Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka temperatura silnika jest ok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
160 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 04 marca 2012 - 20:11

Ja mam chłodnice nową,a wiatrak chodzi zaraz po zapaleniu ok. 30 sek. i się wyłancza.Jak mi sie zagrzeje tak około 97 st. to załanczają sie wiatraki te z przodu,a jak dojdzie do 100 to ten od strony silnika.Jeśli to czujnik to który górny czy dolny??

#142 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 marca 2012 - 20:14

z tego co wiem to gorny ( nie ten przy chłodnicy odpowiedzialny jest za wskazanie temp na tablicy rozdzielczej , moge sie mylic jak cos to mnie poprawcie:)

#143 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 20:36

mi się właśnie wydaje że ten dolny odpowiada za wentylatory :p

#144 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 08 marca 2012 - 18:45

mi się właśnie wydaje że ten dolny odpowiada za wentylatory :p


Mowisz o tym w chłodnicy?:)

#145 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 18:46

jak najbardziej. ten po stronie aku. bo go musiałem naprawić bo się rozleciał, zapomniałem aku odłączyć i mi się spięły:dziura:

#146 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 marca 2012 - 22:56

Z dolnym po stronie akumulatora walczyłem w mojej omedze jak sprzedawca mi wcisnął zły czujnik. Są w nim 2 bimetale. Jeden odpowiada za sprężarkę klimatyzacji i przy krytycznie wysokiej temperaturze odłącza ją - normalnie jest zwierny. Drugi bimetal jest normalnie rozwierny i po przekroczeniu wysokiej temperatury załącza się i włącza najwyższy bieg i teraz nie wiem czy dwóch czy wszystkich trzech wentylatorów. Góry po stronie akumulatora wg mnie jest tylko do wentylatorów ale jakie i w jakich biegach załącza tego się nie dowiedziałem :-) Jeśli ktoś ma problem z kilmą tzn po wciśnięciu przycisku załączają się wentylatory i obroty silnika wzrastają a klima jest nabita to może sprawdzić sobie ten czujnik dolny na chłodnicy wody po stronie akku ja już ten temat przerabiałem.

#147 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 09 marca 2012 - 10:59

Z dolnym po stronie akumulatora walczyłem w mojej omedze jak sprzedawca mi wcisnął zły czujnik. Są w nim 2 bimetale. Jeden odpowiada za sprężarkę klimatyzacji i przy krytycznie wysokiej temperaturze odłącza ją - normalnie jest zwierny. Drugi bimetal jest normalnie rozwierny i po przekroczeniu wysokiej temperatury załącza się i włącza najwyższy bieg i teraz nie wiem czy dwóch czy wszystkich trzech wentylatorów. Góry po stronie akumulatora wg mnie jest tylko do wentylatorów ale jakie i w jakich biegach załącza tego się nie dowiedziałem :-) Jeśli ktoś ma problem z kilmą tzn po wciśnięciu przycisku załączają się wentylatory i obroty silnika wzrastają a klima jest nabita to może sprawdzić sobie ten czujnik dolny na chłodnicy wody po stronie akku ja już ten temat przerabiałem.


A teraz przy temperaturze w granicach 5stopni powinny sie właczac wentylatory jak chodzi klima? bo u mnie nie właczaja sie ..

#148 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2012 - 11:41

Z dolnym po stronie akumulatora walczyłem w mojej omedze jak sprzedawca mi wcisnął zły czujnik. Są w nim 2 bimetale. Jeden odpowiada za sprężarkę klimatyzacji i przy krytycznie wysokiej temperaturze odłącza ją - normalnie jest zwierny. Drugi bimetal jest normalnie rozwierny i po przekroczeniu wysokiej temperatury załącza się i włącza najwyższy bieg i teraz nie wiem czy dwóch czy wszystkich trzech wentylatorów. Góry po stronie akumulatora wg mnie jest tylko do wentylatorów ale jakie i w jakich biegach załącza tego się nie dowiedziałem :-) Jeśli ktoś ma problem z kilmą tzn po wciśnięciu przycisku załączają się wentylatory i obroty silnika wzrastają a klima jest nabita to może sprawdzić sobie ten czujnik dolny na chłodnicy wody po stronie akku ja już ten temat przerabiałem.


dolny jak w opisie wyzej z mala poprawka - wlacza wentylator klimatyzacji na pelnej predkosci jak padnie.
gorny odpowiada za 2 biegi wentylatora do chlodzenia wody.




 


#149 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 09 marca 2012 - 12:16

dolny jak w opisie wyzej z mala poprawka - wlacza wentylator klimatyzacji na pelnej predkosci jak padnie.
gorny odpowiada za 2 biegi wentylatora do chlodzenia wody.


a to włącza go czujnik jak osiagnie jakas temperature? mam namysli ten od klimy

#150 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:12

witam wymieniłem termostat na nowy i mam temp.około 85stop i to chyba za mało i kiepskie ogrzewanie odpiszcie pozdro

#151 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:14

85stop i to chyba za mało

Powinno być 10 więcej

kiepskie ogrzewanie

To może być także wina zapchanej nagrzewnicy.

#152 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:19

to tylko wymiana czy przepłukanie wystarczy

#153 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:19

witam wymieniłem termostat na nowy i mam temp.około 85stop i to chyba za mało i kiepskie ogrzewanie odpiszcie pozdro


82 ma diesel, 95 benzyna, nie wsadziłes z diesla???
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#154 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2014 - 21:04

Powinno być 10 więcej

Nie do końca

Adaś pamiętasz że w FL jest 80 tam gdzie w B było 90 ? :p
więc 85 stopni na zegarach FL = 92,5 stopnia na zegarach w B

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#155 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 grudnia 2014 - 21:33

Adaś pamiętasz że w FL jest 80 tam gdzie w B było 90 ?

Faktycznie:D to taki psikus GM'a

#156 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 06 grudnia 2014 - 14:48

Nie do końca

Adaś pamiętasz że w FL jest 80 tam gdzie w B było 90 ? :p
więc 85 stopni na zegarach FL = 92,5 stopnia na zegarach w B


Potwierdzam w 100% sprawdzone Opcomem w 2 autach, 7-8st przekłamuje.

#157 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 kwietnia 2016 - 15:25

Szybkie pytanko... Termostat wymieniać lepiej z obudową czy wystarczy sam wkład?



#158 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 kwietnia 2016 - 19:10

A po co koszta? Sam wkład wystarczy.



#159 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 kwietnia 2016 - 20:41

m.c.ś.  xd


Edytowany przez pawel80, 20 kwietnia 2016 - 20:45.

:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#160 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2016 - 12:41

Dlatego też padło pytanie żeby niepotrzebnych kosztów nie robić sobie. :/  Kolega ma podobny do mojego termostat w Vektrze i mówił że coś tam się w obudowie wyciera i musi kupować kompletny. Wolałem się upewnić.Klucha to jednak porządna fura :)  Dzięks. Szerokości wszystkim.