Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2013 - 14:00

czyli wiem nastepna rzecz :) moze uda mi sie to skompletowac i zmienie ten automat . dzieki , czekam na dalsze podpowiedzi.
"wars" pozdro akurat z wrzesni bo jestem w twoich stronach do piatku.


Dzięki wzajemnie.

#82 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 sierpnia 2013 - 09:34

a automat wplywa na wieksze lub mniejsze spalanie lpg? moze nie trzeba go wywalac.

#83 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2013 - 11:29

a automat wplywa na wieksze lub mniejsze spalanie lpg? moze nie trzeba go wywalac.


A możesz sprecyzować o co pytasz??

#84 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 sierpnia 2013 - 12:36

a automat wplywa na wieksze lub mniejsze spalanie lpg? moze nie trzeba go wywalac.

:masakra:jesli dobrze cie rozumiem to chcesz zmienic automat na manual tylko ze wzgledu na spalanie??
to w takim razie pomysl nad zmiana auta na mniejsze,lzejsze i z mniejszym silnikiem.

#85 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 sierpnia 2013 - 17:17

ok sprawa jest taka , ze nigdy automatem sie nie wozilem i dlatego w drugiej omedze ktora mam chce zmienic! (poki co stoi w garazu)a jesli tez przez to ma spalac wiecej lpg i sie mulic to po cholere to trzymac! dla mnie asb to nowosc wiec niech wypowiadaja sie ci co maja automat.

co do pytania driftboy ; tak to jest tez powod do tego by to zmienic .
mysle , ze nie powinno cie to dziwic czy smieszyc a tym bardziej nie masz prawa odsylac mnie do innych "mniejszych" gorszych aut!!!!!!!!!!!!!

wiec poki co czekam na podpowiedz od tych co sie znaja na tym jak zmienic asb na manual.

#86 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 14 sierpnia 2013 - 20:44

wiec poki co czekam na podpowiedz od tych co sie znaja na tym jak zmienic asb na manual.

ale tu nie ma na co czekac, wystarczy troche poczytac bo bylo pisane po kilka razy w ruznych temetach.
lektura:
http://forum.omegakl...read.php?t=4683
http://forum.omegakl...?t=13625&page=2

#87 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 14 sierpnia 2013 - 22:33

Hej

Sam wymieniałem skrzynie ale powodem było jej uszkodzenie a nie względy ekonomiczne. Powiem ci tak, automat? tak jak najbardziej wygoda spokój cisza - tylko trzeba pamiętać o serwisowaniu i o tym ze jest delikatny (kilka razy się w zimę zakopałem i asb padło) przy 3.0v6 lpg=18l na 100km

Manual? oprócz kosztów przekładki 500pln musiałem doliczyć koszty nowego sprzęgła 500pln podpora i łożysko wału 120pln, nie liczę robocizny bo wszystko sam robiłem, wrażenia z jazdy jak najbardziej ok wydaje się ze omci przybyło kilka kucy, zrywniejsza jest no i spalanie lpg=14l na 100km.

Zrobisz jak będziesz chciał ale szczerze jak by moje asb było sprawne to bym nie zmieniał.

#88 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 sierpnia 2013 - 09:22

"serek" dzieki za linki , wroce do domu bede czytac , teraz mam ograniczony bostep do neta .

"raszek" bardzo duzo jest prawdy w tym co napisales , wiec moze taka opcje zrobie , ze zaloze tam dobra gazownie i zobacze jak omcia w automacie bedzie sobie radzic.

musze to wszystko przemyslec ,

opinie za i przeciw mile widziane.

#89 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2013 - 18:44

jesli nie chesz miec bladow przelozenia to zmostkuj BCD na tej zamej kostce

wsteczny wez prad z pinow D i F
to chyba tyle


czyli ma się rozumieć że D jest mostkowany w dwóch miejscach i wszystko będzie działać jak należy?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#90 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2013 - 18:54

a dokładnie które to kostki wg tego schematu?(zaznaczylem na czerwono)

Dodany obrazek

#91 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 16 września 2013 - 19:38

hey

S118

sprawdz 2 zdiecie
http://forum.omegakl...10&postcount=74

#92 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 16 września 2013 - 19:46

czyli ma się rozumieć że D jest mostkowany w dwóch miejscach i wszystko będzie działać jak należy?


Pin "D" to pin w którym jest +12V. Mostkuje się go raz, dla zapłonu. I bierze się z niego zasilanie dla czujnika wstecznego. (działa na zasadzie wyłącznika krańcowego)

#93 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2013 - 08:00

Pin "D" to pin w którym jest +12V. Mostkuje się go raz, dla zapłonu. I bierze się z niego zasilanie dla czujnika wstecznego. (działa na zasadzie wyłącznika krańcowego)


1. Czyli pierwszy mostek jest na BCD
2. I do działania wstecznego bierzemy prąd znów z D

Czyli w kabel D wpinamy sie dwa razy...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#94 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2013 - 09:00

Postanowiłem wam wkleić jeszcze relację zdjęciową ze swapu jednego z kolegów.
Pewnie się komuś przyda.

http://www.kamena.vel.pl/lob/skrzynia/

Pozdrawiam.

#95 OFFLINE   czarnybubu

czarnybubu
  • 79 postów
  • Dołączył: 11-05-2010
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 października 2013 - 16:39

czy elektrozawory w skrzyni 2.0 są identyczne jak te w automatach 3.0? z tego co czytam u jedynie się różnią brakiem dodatkowych tarcz tak? a ogólnie to budowa i wymiary są takie same. wkładamy i jedziemy?

#96 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 09 października 2013 - 21:37

elektrozawory te same

#97 OFFLINE   mate1957

mate1957
  • 61 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 16:42

panowie. przerobiłem sobie mv6 na manual i teraz jak jadę np na 3 biegu i wciskam sprzęgło by zmienić na 4 to obroty mi rosną aż wrzucę 4 i puszcze sprzęglo. o co kaman?? co zrobiłem nie tak??

#98 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 grudnia 2013 - 17:05

panowie. przerobiłem sobie mv6 na manual i teraz jak jadę np na 3 biegu i wciskam sprzęgło by zmienić na 4 to obroty mi rosną aż wrzucę 4 i puszcze sprzęglo. o co kaman?? co zrobiłem nie tak??

a to czasem nie dzieje sie tobie na tempomacie ??

#99 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 17:34

a dobrze założyłeś zworki w instalacji elektrycznej od ASB?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#100 OFFLINE   mate1957

mate1957
  • 61 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 20:39

no rzecz jasna że na tempomacie a co do zworek to pojęcia nie mam. nie wywala błędu skrzyni, odpala i tempomat jako tako działa więc myślałem że dobrze. teraz ciężko będzie dojść co z czym połączyć bo kostka w której były numery pinów odcięta, kabelki połączone i kij wie co dalej. chyba że ktoś mógłby mi napisać jakie kolory kabelków ze sobą połączyć bo chyba inaczej nie dam rady.