

Zmiana skrzyni - automat na manuala
#121
OFFLINE
Napisany 12 marca 2014 - 09:41
dla potomnych:
numer Febi 17516
Numer Luk 410000210
Opel: 614706
#122
OFFLINE
Napisany 14 marca 2014 - 16:18
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!
#123
OFFLINE
Napisany 15 marca 2014 - 10:46
Witam! Posiadam aktualnie Opla Senatora 3.0 24v z manualną skrzynią biegów, niestety wszechobecna rdza, zmusza mnie do tego by przesiąść się w inną furę. Z racji tego padł wybór na omegę bfl mv6, jednak większość jest z automatem i moje, pytanie czy ktoś kiedyś robił taką, podmiankę, czy ta skrzynia z senatora, podeszła by do v6 ? Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ?
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!
Przeczytaj ten temat od początku.

#124
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 10:27
Po zamontowaniu manuala trzeba zamontować włącznik przy pedale sprzęgła (rozumiem że pasuje włącznik stopu), do czego mam go podłączyć?
#125
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 10:40
Przeglądnąłem tematy o tempomacie i niestety nie znalazłem bądź nie zrozumiałem rozwiązania mojego problemu.
Po zamontowaniu manuala trzeba zamontować włącznik przy pedale sprzęgła (rozumiem że pasuje włącznik stopu), do czego mam go podłączyć?
np. do "0" na manetce tempomatu
#126
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 10:49
Mimo wszystko dziękuje
#127
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 11:53
Włącznik nie jest jednopinowy wiec podłączenie do 0 na manetce nei da nic, Twój post niestety tylko wprowadza zamieszanie a nie jest kompletną odpowiedzią na zadane pytanie.
Mimo wszystko dziękuje
Nie mam zamiaru sie z Toba sprzeczac, jak zrobisz kilka takich przekladek to dojdziesz do tego ze mam racje.
Tutaj masz sporo napisane, może Ci pomoże.http://forum.omegakl...810&postcount=8 . I polecam temat "tempomat" na forum.
PS. Wiesz jaką funkcję pełni przełącznik na pedale sprzęgła w ogóle ?
#128
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 12:26
PS. Wiesz jaką funkcję pełni przełącznik na pedale sprzęgła w ogóle ?
Strzelam bo nie wiem, odpuszczenie tempomatu?

#129
OFFLINE
Napisany 18 marca 2014 - 12:29
Prosiłem (zaznaczając, że nie zrozumiałem wcześniejszych wypowiedzi w innych tematach) o wyjaśnienie, Twoja wypowiedź nie jest jasna i wtrącenie o przerobieniu kilku przekładek nie ma tu nic do rzeczy.
Kolejny post który nie wnosi nic do tematu a tylko wprowadza zamieszanie.
#130
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 22:28
#131
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 23:28
Osobiście robiłem przekładkę u siebie i po zmostkowaniu przewodów na kompie silnika tempomat zadziałał bez żadnych innych przeróbek, nie mam włącznika/łącznika na sprzęgle (po naciśnięciu sprzęgła obroty wystrzelają w górę ale to norma skoro silnik nie ma obciążenia) i wszystko śmiga (kostka do podłączenia włącznika była juz w instalacji auta podwieszona, ale nie posiadałem takiego, domyślam się ze w automacie jest zmostkowana seryjnie skoro działa)
To ni ejest norma, bo tempomat nadal dziala jak nacioskasz sprzego. Wlasnie po to jest ten przelącznik. Rozłącza tempomat po naciśnięciu sprzęgła, robi to samo co przycisk "0" na manetce.
#132
OFFLINE
Napisany 20 marca 2014 - 23:24
To ni ejest norma, bo tempomat nadal dziala jak nacioskasz sprzego. Wlasnie po to jest ten przelącznik. Rozłącza tempomat po naciśnięciu sprzęgła, robi to samo co przycisk "0" na manetce.
Mozę źle sformowałem zdanie chodziło mi ot to ze "norma" to wyskakujące obroty bez włącznika/rozłącznika, przy normalnej pracy tempomat powinien przestać działać.
Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd

#133
OFFLINE
Napisany 21 marca 2014 - 07:42
Mozę źle sformowałem zdanie chodziło mi ot to ze "norma" to wyskakujące obroty bez włącznika/rozłącznika, przy normalnej pracy tempomat powinien przestać działać.
Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd
Nie mam problemu, może też źle odczytałem intencje

#134
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 15:51
W swoim automacie mam do wymiany konwerter a jak to w skrzyni w której nikt przez 240 tys. km nie robił na pewno nie skończy się tylko na konwerterze.I mimo że poza konwerterem skrzynia chodzi znakomicie to na pewno będą do wymiany tarczki lub inne elementy które uszkodziły opiłki z konwertera .
Zastanawiam się czy nie taniej będzie wsadzić tam manuala.A w zasadzie to jestem o tym przekonany.Nawet jeśli nie będzie taniej to przynajmniej będę miał spokój zapewniony na długi czas.
Co trzeba by zmienić/dokupić ? Wiadomo skrzynia i sprzęgło z dwumasem ,takie same są chyba (skrzynia na pewno ) w 2.2 dti ,żadne to koszty. Wał potrzebny będzie z manuala. Most zostaje . Dołożyć trzeba jeszcze pedały ,pompe sprzęgła no i wybierak/lewarek czy coś jeszcze?
#135
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2014 - 08:01
Pacjent Omega FL z22xe , był automat jest manual.
Pali się cały czas MIL (check engine) , check jest włączany na żądanie sterownika skrzyni. Czy aby pozbyć się załączania check engine można coś elektrycznie zorbić ?, czy zmiana oprogramowania ECU na wersję od manuala do pożądany efekt ?, jakieś inne rozwiązania które ktoś stosował w praktyce?.
Pilne!
#136
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2014 - 09:32
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#137
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2014 - 10:21
Ten sam problem mam. Nawet podanie masy do pinu przy aku nie zlikwidowalo problemu. Musi byc wsad w midzie od manuala. Koniecznie. Przeprogramowanie jest nieoplacalne. Lepiej wymienic MID od manuala. W klienta aucie caly czas mam p1600 i po podmiance wsadu z manuala jest OK, blad p1600 zniknal razem z nin check.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Dzięki Alley za telefon, problem nie dotyczy mida, w tym aucie jest GID. Nie ma zadnych błędów na komputerze pokładowym. Jedyny błąd jaki jest to na żądanie komputera skrzyni, ECU silnika zapala lampkę MIL (check engine). Błąd P700)
Zastanawiam się jak to obejść, wyłączyć zasilanie w komputerze skrzyni ? może wymienić oprogramowanie w ECU silnika na wersję od manuala (jeżeli była różnica). Chyba ,że jakiś pin ECU tak jak w v6 (chyba 24) dopiąć do masy i ECU będzie ślepe na komunikaty od sterownika skrzyni ?.
#138
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 19:03
na żądanie komputera skrzyni
wywal komputer skrzyni
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#139
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 19:14
wywal komputer skrzyni
wywalalem bezpiecznik F9 pod kierą, teoretycznie zasila kompa skrzyni, ale nadal moge sie z nim polaczyc.
Czy wywalenie kompa zaradzi tej sytuacji na 100%
#140
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 19:27
Czy wywalenie kompa zaradzi tej sytuacji na 100%
nie wiem czy na 100 ale na 99 powinno pomóc , komp skrzyni nie może skomunikować się ze skrzynią i wysyła info o usterce do ECU z żądaniem włączenia kontrolki , wywalisz kompa i problem powinien zniknąć bo nie będzie sygnału do ECU silnika
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.