Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 12 marca 2014 - 09:41

Dziękuję, łożysko zamówione
dla potomnych:
numer Febi 17516
Numer Luk 410000210
Opel: 614706
bylo milo ale sie i to skonczylo

#122 OFFLINE   Szlifiera

Szlifiera
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-03-2014

Napisany 14 marca 2014 - 16:18

Witam! Posiadam aktualnie Opla Senatora 3.0 24v z manualną skrzynią biegów, niestety wszechobecna rdza, zmusza mnie do tego by przesiąść się w inną furę. Z racji tego padł wybór na omegę bfl mv6, jednak większość jest z automatem i moje, pytanie czy ktoś kiedyś robił taką, podmiankę, czy ta skrzynia z senatora, podeszła by do v6 ? Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ?
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!

#123 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 marca 2014 - 10:46

Witam! Posiadam aktualnie Opla Senatora 3.0 24v z manualną skrzynią biegów, niestety wszechobecna rdza, zmusza mnie do tego by przesiąść się w inną furę. Z racji tego padł wybór na omegę bfl mv6, jednak większość jest z automatem i moje, pytanie czy ktoś kiedyś robił taką, podmiankę, czy ta skrzynia z senatora, podeszła by do v6 ? Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ?
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!


Przeczytaj ten temat od początku. :masakra:

#124 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 marca 2014 - 10:27

Przeglądnąłem tematy o tempomacie i niestety nie znalazłem bądź nie zrozumiałem rozwiązania mojego problemu.

Po zamontowaniu manuala trzeba zamontować włącznik przy pedale sprzęgła (rozumiem że pasuje włącznik stopu), do czego mam go podłączyć?
bylo milo ale sie i to skonczylo

#125 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2014 - 10:40

Przeglądnąłem tematy o tempomacie i niestety nie znalazłem bądź nie zrozumiałem rozwiązania mojego problemu.

Po zamontowaniu manuala trzeba zamontować włącznik przy pedale sprzęgła (rozumiem że pasuje włącznik stopu), do czego mam go podłączyć?


np. do "0" na manetce tempomatu

#126 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 marca 2014 - 10:49

Włącznik nie jest jednopinowy wiec podłączenie do 0 na manetce nei da nic, Twój post niestety tylko wprowadza zamieszanie a nie jest kompletną odpowiedzią na zadane pytanie.
Mimo wszystko dziękuje
bylo milo ale sie i to skonczylo

#127 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2014 - 11:53

Włącznik nie jest jednopinowy wiec podłączenie do 0 na manetce nei da nic, Twój post niestety tylko wprowadza zamieszanie a nie jest kompletną odpowiedzią na zadane pytanie.
Mimo wszystko dziękuje


Nie mam zamiaru sie z Toba sprzeczac, jak zrobisz kilka takich przekladek to dojdziesz do tego ze mam racje.

Tutaj masz sporo napisane, może Ci pomoże.http://forum.omegakl...810&postcount=8 . I polecam temat "tempomat" na forum.

PS. Wiesz jaką funkcję pełni przełącznik na pedale sprzęgła w ogóle ?

#128 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 marca 2014 - 12:26

PS. Wiesz jaką funkcję pełni przełącznik na pedale sprzęgła w ogóle ?


Strzelam bo nie wiem, odpuszczenie tempomatu? ;)

#129 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 marca 2014 - 12:29

Czy muszę wiedzieć jaką funkcję pełni łącznik na sprzęgle (to nie jest przełącznik tylko łącznik, tak tylko abstrahuje)?

Prosiłem (zaznaczając, że nie zrozumiałem wcześniejszych wypowiedzi w innych tematach) o wyjaśnienie, Twoja wypowiedź nie jest jasna i wtrącenie o przerobieniu kilku przekładek nie ma tu nic do rzeczy.

Kolejny post który nie wnosi nic do tematu a tylko wprowadza zamieszanie.
bylo milo ale sie i to skonczylo

#130 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 19 marca 2014 - 22:28

Osobiście robiłem przekładkę u siebie i po zmostkowaniu przewodów na kompie silnika tempomat zadziałał bez żadnych innych przeróbek, nie mam włącznika/łącznika na sprzęgle (po naciśnięciu sprzęgła obroty wystrzelają w górę ale to norma skoro silnik nie ma obciążenia) i wszystko śmiga (kostka do podłączenia włącznika była juz w instalacji auta podwieszona, ale nie posiadałem takiego, domyślam się ze w automacie jest zmostkowana seryjnie skoro działa)

#131 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2014 - 23:28

Osobiście robiłem przekładkę u siebie i po zmostkowaniu przewodów na kompie silnika tempomat zadziałał bez żadnych innych przeróbek, nie mam włącznika/łącznika na sprzęgle (po naciśnięciu sprzęgła obroty wystrzelają w górę ale to norma skoro silnik nie ma obciążenia) i wszystko śmiga (kostka do podłączenia włącznika była juz w instalacji auta podwieszona, ale nie posiadałem takiego, domyślam się ze w automacie jest zmostkowana seryjnie skoro działa)


To ni ejest norma, bo tempomat nadal dziala jak nacioskasz sprzego. Wlasnie po to jest ten przelącznik. Rozłącza tempomat po naciśnięciu sprzęgła, robi to samo co przycisk "0" na manetce.

#132 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 20 marca 2014 - 23:24

To ni ejest norma, bo tempomat nadal dziala jak nacioskasz sprzego. Wlasnie po to jest ten przelącznik. Rozłącza tempomat po naciśnięciu sprzęgła, robi to samo co przycisk "0" na manetce.


Mozę źle sformowałem zdanie chodziło mi ot to ze "norma" to wyskakujące obroty bez włącznika/rozłącznika, przy normalnej pracy tempomat powinien przestać działać.

Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd ;)

#133 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2014 - 07:42

Mozę źle sformowałem zdanie chodziło mi ot to ze "norma" to wyskakujące obroty bez włącznika/rozłącznika, przy normalnej pracy tempomat powinien przestać działać.

Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd ;)


Nie mam problemu, może też źle odczytałem intencje :)

#134 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 30 czerwca 2014 - 15:51

a czy ktoś robił przekładkę manuala w miejsce automatu 5L40E? Czy jest to opłacalny interes?
W swoim automacie mam do wymiany konwerter a jak to w skrzyni w której nikt przez 240 tys. km nie robił na pewno nie skończy się tylko na konwerterze.I mimo że poza konwerterem skrzynia chodzi znakomicie to na pewno będą do wymiany tarczki lub inne elementy które uszkodziły opiłki z konwertera .
Zastanawiam się czy nie taniej będzie wsadzić tam manuala.A w zasadzie to jestem o tym przekonany.Nawet jeśli nie będzie taniej to przynajmniej będę miał spokój zapewniony na długi czas.
Co trzeba by zmienić/dokupić ? Wiadomo skrzynia i sprzęgło z dwumasem ,takie same są chyba (skrzynia na pewno ) w 2.2 dti ,żadne to koszty. Wał potrzebny będzie z manuala. Most zostaje . Dołożyć trzeba jeszcze pedały ,pompe sprzęgła no i wybierak/lewarek czy coś jeszcze?

#135 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2014 - 08:01

Mam pytanie do tych co wiedzą na pewno.

Pacjent Omega FL z22xe , był automat jest manual.
Pali się cały czas MIL (check engine) , check jest włączany na żądanie sterownika skrzyni. Czy aby pozbyć się załączania check engine można coś elektrycznie zorbić ?, czy zmiana oprogramowania ECU na wersję od manuala do pożądany efekt ?, jakieś inne rozwiązania które ktoś stosował w praktyce?.

Pilne!

#136 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lipca 2014 - 09:32

Ten sam problem mam. Nawet podanie masy do pinu przy aku nie zlikwidowalo problemu. Musi byc wsad w midzie od manuala. Koniecznie. Przeprogramowanie jest nieoplacalne. Lepiej wymienic MID od manuala. W klienta aucie caly czas mam p1600 i po podmiance wsadu z manuala jest OK, blad p1600 zniknal razem z nin check.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#137 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2014 - 10:21

Ten sam problem mam. Nawet podanie masy do pinu przy aku nie zlikwidowalo problemu. Musi byc wsad w midzie od manuala. Koniecznie. Przeprogramowanie jest nieoplacalne. Lepiej wymienic MID od manuala. W klienta aucie caly czas mam p1600 i po podmiance wsadu z manuala jest OK, blad p1600 zniknal razem z nin check.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Dzięki Alley za telefon, problem nie dotyczy mida, w tym aucie jest GID. Nie ma zadnych błędów na komputerze pokładowym. Jedyny błąd jaki jest to na żądanie komputera skrzyni, ECU silnika zapala lampkę MIL (check engine). Błąd P700)

Zastanawiam się jak to obejść, wyłączyć zasilanie w komputerze skrzyni ? może wymienić oprogramowanie w ECU silnika na wersję od manuala (jeżeli była różnica). Chyba ,że jakiś pin ECU tak jak w v6 (chyba 24) dopiąć do masy i ECU będzie ślepe na komunikaty od sterownika skrzyni ?.

#138 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2014 - 19:03

na żądanie komputera skrzyni


wywal komputer skrzyni

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#139 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lipca 2014 - 19:14

wywal komputer skrzyni


wywalalem bezpiecznik F9 pod kierą, teoretycznie zasila kompa skrzyni, ale nadal moge sie z nim polaczyc.

Czy wywalenie kompa zaradzi tej sytuacji na 100%

#140 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2014 - 19:27

Czy wywalenie kompa zaradzi tej sytuacji na 100%


nie wiem czy na 100 ale na 99 powinno pomóc , komp skrzyni nie może skomunikować się ze skrzynią i wysyła info o usterce do ECU z żądaniem włączenia kontrolki , wywalisz kompa i problem powinien zniknąć bo nie będzie sygnału do ECU silnika

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p