Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 22:24

wydaje mi sie, ze problem lezy po stronie czujnika sprzegla - tempomat nie dostaje sygnalu z czujnika sprzegla, co by mial anulowac prace, stad caly czas dziala i "wciska gaz".

#102 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 grudnia 2013 - 00:05

wydaje mi sie, ze problem lezy po stronie czujnika sprzegla - tempomat nie dostaje sygnalu z czujnika sprzegla, co by mial anulowac prace, stad caly czas dziala i "wciska gaz".


dokladnie tak jest

#103 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 16 grudnia 2013 - 14:31

ja mam tak samo,ale sie przyzwczyailem do tego,natomiast jest na forum gdzies opisane jak to trzeba zrobic,zeby dzialalo normalnie,pod maska w jakiejs skrzynce dobrze je rzeszukaj,to bedziesz wiedzial,bo jest dokladnie opisane

#104 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2013 - 15:19

ja mam tak samo,ale sie przyzwczyailem do tego,natomiast jest na forum gdzies opisane jak to trzeba zrobic,zeby dzialalo normalnie,pod maska w jakiejs skrzynce dobrze je rzeszukaj,to bedziesz wiedzial,bo jest dokladnie opisane


Wystarczy wyłącznik przy sprzęgle podłączyć do 0 na manetce tempomatu i pozamiatene.

#105 OFFLINE   omega222

omega222
  • 101 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2014 - 18:08

Mam taka sprawę zmieniłem skrzynie na manuał i połączyłem h i e i odpala i wsteczny tez jest d i f i wyświetla mi komunikat Automatik Getriebe na komputerze wyświetla mi ze jakiś obwód otwarty i ze nie znane położenie czy coś takiego jak zrobić zęby działał tempomat złączałem bcd i nie działa . i nie wyświetlało Automatik Getriebe . Nie trzeba zmieniać pedała hamulca tylko zmienić ten metal na gumę i bd git

widze nikt sie nie wypowiada

#106 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 21 lutego 2014 - 19:33

Nie trzeba zmieniać pedała hamulca tylko zmienić ten metal na gumę i bd git

widze nikt sie nie wypowiada


nikt nie czuje takiej potrzeby,ale zerkne na ten pedal o ktorym mowisz,bo u mnie bylo zmieniane

#107 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 08 marca 2014 - 17:01

Witajcie . Przymierzam się do swapu automat na manual i potrzebuję się poradzić . Czy pedały hamulca i sprzęgła są takie same niezależnie od wersji silnika ? Czy mechanizm (wybierak) zmiany biegów jest taki sam we wszystkich ? Chodzi o omegę B . Z góry dzięki za odpowiedź.

#108 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 marca 2014 - 19:30

pedaly i wybierak sa takie same bez ruznicy jaki masz silnik

#109 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 marca 2014 - 19:33

1. śmiało można przekładać automat do z PB do diesla?
- co trzeba zrobić oprócz przełożenia zamachu i wyciągniecia łozyska igiełkowego
- jak sprawa wygląda ze złączem X3? Brak w dieslu srodkowej kości
- pomijam takie zmiany jak wał czy lewarki lub pedały bo to jest wiadoma spraw

2. W TD jest inna chłodnica, brakuje dwóch otworów na dwa przewody doprowadzające olej z przekładni automatycznej do chłodzenia. Jak to rozwiązać?

3. Most w automacie jest 3.9 niezbyt chciałbym przekładać, ale wówczas w dieslu będzie 3.45 na automacie (2.5TD 94') jak to będzie chodzić?

#110 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 08 marca 2014 - 20:02

2. W TD jest inna chłodnica, brakuje dwóch otworów na dwa przewody doprowadzające olej z przekładni automatycznej do chłodzenia. Jak to rozwiązać?

Zmienić chłodnice inaczej się nie da.

#111 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 08 marca 2014 - 20:42

pedaly i wybierak sa takie same bez ruznicy jaki masz silnik

Dzięki za odpowiedź . Moje serce to 2.5TD (X25DT)

#112 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 marca 2014 - 21:52

Zmienić chłodnice inaczej się nie da.


Jak mniemam to chłodnica w 2.5 TD jest inna aniżeli V6?

A gdybym dorzucił taka chłodnicę na podobiznę chłodniczki wspomagania przed pas?

#113 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2014 - 05:35

A gdybym dorzucił taka chłodnicę na podobiznę chłodniczki wspomagania przed pas?

popatrz na fotki 3.2v6 tam zaczęli stosować zewnętrzną chłodnicę oleju dla ASB, sądzę że dało by radę zastosować w Twoim przypadku.

już pomijam fakt że dzwony w dieslu i PB są różne.

#114 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 marca 2014 - 11:18

popatrz na fotki 3.2v6 tam zaczęli stosować zewnętrzną chłodnicę oleju dla ASB, sądzę że dało by radę zastosować w Twoim przypadku.


Tylko kwestia czy w zime olej w trasie będzie niedogrzany poprzez takie schłodzenie, a w lato nie przegrzany. Chłodnica musiała utrzymać temp oleju 90C.

#115 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 10 marca 2014 - 06:08

tak przy okazji mam pytanie - pompka sprzęgła z którego miejsca pobiera płyn?

czy słusznie się domyślam, że trzeba też zmienić zbiorniczek płynu hamulcowego na taki z wyjściem na sprzęgło?
bylo milo ale sie i to skonczylo

#116 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 10 marca 2014 - 09:49

gdybym dorzucił taka chłodnicę na podobiznę chłodniczki wspomagania przed pas?

To wtedy powierzchnia chłodząca jest zdecydowanie mniejsza, byłby problem z przegrzewaniem.
Zamontuj taka chłodnicę:
http://allegro.pl/ch...4027665697.html

#117 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 10 marca 2014 - 10:14

tak przy okazji mam pytanie - pompka sprzęgła z którego miejsca pobiera płyn?

czy słusznie się domyślam, że trzeba też zmienić zbiorniczek płynu hamulcowego na taki z wyjściem na sprzęgło?


Każdy zbiorniczek ma króciec na podłączenie przewodu do pompki, w automacie jest on tylko zgrzany na końcu, wystarczy przeciąć przed zgrzewem. Króciec jest od strony kabiny, wystarczy poszukać ;)

#118 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 10 marca 2014 - 10:18

kurcze zaglądałem o tego króćca nie zauważyłem, dzwoniłem do opla i tez potwierdzili ze zbiorniczek byłe jeden rodzaj i króciec musi być.
bylo milo ale sie i to skonczylo

#119 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 12 marca 2014 - 09:16

Hej, kruciec faktycznie w zbiorniczku jest

Ale pojawił się inny problem. Wałek ze skrzyni manualnej wchodzący w wał silnika ma mniejszą średnicę niż w skrzyni automatycznej. Czy nie powinno się zastosować jakiegoś dodatkowego łożyska?

Zastanawiam się czy nie brakuje mi elementu nr 8 z rysunku
bylo milo ale sie i to skonczylo

#120 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2014 - 09:17

Hej, kruciec faktycznie w zbiorniczku jest

Ale pojawił się inny problem. Wałek ze skrzyni manualnej wchodzący w wał silnika ma mniejszą średnicę niż w skrzyni automatycznej. Czy nie powinno się zastosować jakiegoś dodatkowego łożyska?

Zastanawiam się czy nie brakuje mi elementu nr 8 z rysunku


Tak musisz wcisnąć w wał silnika łożysko igiełkowe. Wymiary znajdziesz na forum lub u wujka google.