

Zmiana skrzyni - automat na manuala
#1
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 20:47
Mam pytanko. Chcę wyrzucić w 3-litrówce automatyczną skrzynkę i w to miejsce wpakować manuala. I teraz pytanie. Posiadam skrzynię manualną od 2.0 - czy będzie pasować?
Jeśli nie, to czy można coś zmienić czy po prostu kupić nową skrzynię w Parczewie?
Aha, i co muszę zmienić dodatkowo przy takim zabiegu?
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 20:52
nie będzie to raz a dwa to się rozleci musisz mieć skrzynie od 3 litrówkiPosiadam skrzynię manualną od 2.0 - czy będzie pasować?
most na pewno i pewnie wał (ale tu nie jestem pewiem) Borówka ci powie i sprzeda co trzebaAha, i co muszę zmienić dodatkowo przy takim zabiegu?
wiecej znajdziesz na forum
#3
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 21:13
mam u siebie 2.0 w manualu. Dziś kupiłem Omegę 3.0 w automacie na swapa.
MV6 taka ładna że aż jej szkoda. Ale za to ile części zamiennych

Stąd też moje pytanie jak to jest z tą zmianą skrzyni bo chcę u siebie założyć nowy silnik z manualem...
#4
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 21:18
Stąd też moje pytanie jak to jest z tą zmianą skrzyni bo chcę u siebie założyć nowy silnik z manualem...
http://forum.omegakl...=jednak wymiana
http://forum.omegakl...=zmiana skrzyni
http://forum.omegakl...=zmiana skrzyni
#5
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 21:49

Tylko cholercia widzę, że takie łatwe i tanie to to nie będzie...
#6
OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 22:35
Arek zostaw automata w 3.0 i napewno nie bedziesz zalowal.Dzięki
Tylko cholercia widzę, że takie łatwe i tanie to to nie będzie...
Sorki za OT
#7
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 17:40
#8
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 18:00
Jest tylko kwestia ile będzie jeździć, na pewno krócej ale nie sądzę, że będzie to ogromna różnica.
#9
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 18:42
Choć cały czas wolałbym wstawić manual do niej ale chciałbym naprawić swój automat co teraz jest w Omedze. Zawsze kilka stówek by wziął za ten automat od MV6.
#10
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 21:34
Skrzynia od 2,0 będzie pasować i będzie normalnie działać. Sam chciałem do 3,0 wstawić skrzynie od 2,0 bo miałem ale naprawiłem oryginalną. Nie wariuje samochodem ale dynamicznie jeżdżę czasem lubię przycisnąć a skrzynia z 2,0 może przenosić mniejszy moment(ma mniej tarcz na 1 i 2 biegu(nie dam głowy bo jakiś czas temu to robiłem)
Jednemu będzie taka z 2,0 jeździć latami, drugi w lato pojeździ szybko, olej w niej rozgrzeje bardzo mocno parę razy wciśnie kickdowna i spalą się tarcze i będzie smuta.
Jak samemu robić to się nie opłaca montować z 2,0 bo jak padnie to 10litrów dobrego oleju filtr i uszczelki wyjdą tyle co części do naprawy skrzyni z 3,0(czyli parę stówek).
Decyzje każdy podejmie sam, osobiście uważam, że jak ktoś kiedyś to będzie czytał i zdecyduje się do 3,0 założyć skrzynie słabszą to nie potrzeba mu 3,0.
#11
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 10:31
#12
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 10:54
W 2,0 montowano wersję AR25, w X30XE i Y32SE oraz dezelach X25DT po fl montowano wersję AR35, która różni się tym, że ma w środku o jedną czy dwie tarczki więcej i może przenosić większy moment obrotowy. Niby niewielka różnica, ale jednak istotna.
#13
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:07
A skrzynia manualna od 2.5 TD do mojego auta bedzie pasowała? I ewentualnie most?
Ewentualnie automat od 2.5TD bedzie pasował?
Mowa o Omedze B nie FL
#14
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:22
#15
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:28
skrzynia od 2,0 będzie jeździła normalnie w 3,0 tyle że krótko.
Czyli teoretycznie lepsze z miejsca przyspieszenie i mniejsza V-maks? Tylko jak to faktycznie ciekawe wygląda.... Jaka jest różnica?
#16
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:30
Czyli teoretycznie lepsze z miejsca przyspieszenie i mniejsza V-maks? Tylko jak to faktycznie ciekawe wygląda.... Jaka jest różnica?
to nie o przelozenie chodzi tylko o to ze szybciej padnie skrzynia od 2.0 w 3.0
#17
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:33
#18
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:37
Od 2.5 TD skrzynia będzie dzielnie u Ciebie chodzić ze względu, że 2.5 TD ma zbliżony moment do 3.0 - napewno bardziej zbliżony niż 2.0 w benie. Do tego te skrzynie dzielnie walczą z pocipowanymi silnikami i nic się nie dzieje. Przełożenie w 2.5 TD może być troszkę inne, jednak po przejściu z automatu na manual to Ci różnicy nie robi.
przed liftem automaty w X25DT i X20XEV były identyczne. W dieslach stosunkowo szybko padały (zdaje się że chodzi o tarcze 2. biegu) więc opel po lifcie zdecydował się pakować do X25DT mocniejszą skrzynię, taką jak w X30XE.
#19
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:39


#20
OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 14:07
Skrzynia od 2,0 i 2,5V6 ma jedną tarczę mniej na 2 biegu, i jeszcze na jakimś(chyba 1)
Będzie normalnie działać jeździć, po prostu szybciej się zużyje, ale to raczej 100-200 tyś jak kilkadziesiat.