Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#601 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 października 2012 - 19:19

no napewno wroci:) ale jak narazie od wymiany swiec nie mam bledow,przed wymiana i kasowaniem bledow zaraz wracal,starczylo przejachac z 3km i juz byl z powrotem,tyle ze nie swiecil sie czek tylko przy zaplonie nie gasl kluczyk serwisowy,po odaleniu silnika klucz i tak gasnie,problem mielem dobre pol roku,jak narazie do dzisiaj nie lapie nic od wymiany swiec:)


jak ci wroci blad to mam prosbe - sprawdz korekty na jakich sa poziomach




 


#602 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 11 października 2012 - 10:53

jak ci wroci blad to mam prosbe - sprawdz korekty na jakich sa poziomach

ok,ja i tak to monitoruje caly czas,jak narazie nie lapie nic

#603 OFFLINE   keda

keda

    była kiedyś Omega...

  • 64 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 17 listopada 2012 - 19:25

Witaj!

Przy 250 kkm też mi się nie pojawiały błedy 420 i 430 ..... ale po 254 kkm zaczęły dawać o sobie znać..., już się przyzwyczaiłem do pomrańczowej lampki, obecnie przy 257 kkm po skasowaniu błędu pojeździ 2 - 3 dni i wywala na nowo.
Na wiosnę przełożę obie drugie sondy za drugiego kata, może pomoże.

Przy okazji - czy zauważyliście, że po zapaleniu się lampki na skutek błędów 420 i 430 skrzynia zmienia biegi bardziej nerwowo?


Niu, u mnie nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, skrzyni, czy spalaniu (jak zwykle miasto 21 - 23 litry LPG, trasa 13 - 15 LPG).
Granatowy zwijacz asfaltu ...

#604 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 listopada 2012 - 20:44

Przy 250 kkm też mi się nie pojawiały błedy 420 i 430 ..... ale po 254 kkm zaczęły dawać o sobie znać..., już się przyzwyczaiłem do pomrańczowej lampki, obecnie przy 257 kkm po skasowaniu błędu pojeździ 2 - 3 dni i wywala na nowo.


No to jesteśmy w tym samym klubie, u mnie to samo:(

#605 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2012 - 00:33

Niu, u mnie nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, skrzyni, czy spalaniu (jak zwykle miasto 21 - 23 litry LPG, trasa 13 - 15 LPG).


hm, moja skrzynia generalnie nie chodzi za idealnie, ale gdy poczuję pogorszenie płynności (to naprawdę delikatna różnica) to już wiem, że w pamięci komputera pojawiły się 420 i 430 (mim, że lampka się jeszcze nie świeci, bo błędy mają status "sporadyczne")

#606 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 18 listopada 2012 - 10:21

Ja w zeszłym roku przełożyłem drugie sondy za te duże katy i od tej pory ani razu błędy się nie pojawiły.

#607 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2012 - 11:33

ktoś może ma na zbyciu niepotrzebne katalizatory do 3,2/2,6? Mogą być niesprawne (z błędami 420 i 430) ale drożne i nie wysypane

#608 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 18 listopada 2012 - 13:44

Ja w zeszłym roku przełożyłem drugie sondy za te duże katy i od tej pory ani razu błędy się nie pojawiły.


Napisz jaśniej bo nie rozumiem.

#609 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 18 listopada 2012 - 14:29

Napisz jaśniej bo nie rozumiem.


Pierwsze sondy są przed katalizatorami wstępnymi (tymi małymi), a drugie sondy zaraz za nimi, przed katami głównymi. Właśnie te drugie sondy przeniosłem dalej za katalizatory główne i od tej pory mam spokój.

#610 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 listopada 2012 - 16:22

drugie sondy przeniosłem dalej za katalizatory główne i od tej pory mam spokój.

Nadal nie rozumiem, co oznacza "Przeniosłem dalej" w sensie praktycznym. Czy mógłbyś opisać to precyzyjnie i (jeśli oczywiście możliwe) opatrzyć informację jakimś zdjęciem??

#611 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 listopada 2012 - 16:25

Przeniósł dalej - czyli zmienił ich lokalizację. Teraz są zamontowane za głównymi katalizatorami, a nie tak jak fabrycznie pomiędzy wstępnymi, a głównymi.

#612 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 listopada 2012 - 16:26

ktoś może ma na zbyciu niepotrzebne katalizatory do 3,2/2,6? Mogą być niesprawne (z błędami 420 i 430) ale drożne i nie wysypane


doncortino zapraszam na PW

#613 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 listopada 2012 - 16:27

Znaczy, że omega BFL ma cztery, a nie dwa katy? zdawało mi się, że sondy są cztery.

#614 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 listopada 2012 - 16:27

sondy są 4 i katalizatory również 4.

#615 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 listopada 2012 - 16:31

Rozumiem, że króćce gwintowane należy przespawać w inny odcinek układu wydechowego. Może ktoś polecić jakiś solidny, kumający w czym rzecz zakład w Warszawie? Świecąca się pomarańczowa lampka nie jest tym co tygrysy lubią najbardziej:(

#616 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 listopada 2012 - 17:14

Króćce zostaw na miejscu - wkręcasz nakrętki ZTCP M18x1,5. Za głównymi katalizatorami wiercą dziury i przyspawują nakrętki o takim samym gwincie. W okolicach Warszawy możesz pojechać do Moto Wydechu do Konstancina, zrobią Ci to bez problemu.

#617 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 listopada 2012 - 08:35

No i dziś rano pomarańczowa lampka zgasła, a paliła się z racji błędu 420 z miesiąc. Czary????

#618 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2012 - 10:34

Może z powodu innego stylu jazdy? Sam nie wiem...

#619 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 listopada 2012 - 10:48

Zapaliła się podczas jazdy z V= 70 na tempomacie. Zgasła przy kolejnym uruchomieniu silnika. Sondy pracują poprawnie, wskazania spalania na biegu jałowym 1,0 l/godz, spalanie w normie. cholera wie o co chodzi:(

#620 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 25 grudnia 2012 - 20:51

orientuje sie ktos w was jakie parametry maja te wstepne katy??? gdyz zaraz po nowym roku mam zamiar wywalic wszystkie ori katy i wstawic dwa z metalowym wkladem do poj 1.8l(wklad uniwersalny) z euro3. moze te wstepne maja tylko euro 2?? a jest juz ponad 300tkm na blacie wiec napewno sa juz troche przypchane(troche brak mocy i spalanie na jalowym 1.5-1.6l/h). ile miejwiecej sa warte wyciete wszystkie katy(wstepne nie sa w najlepszej kondycji). i taka ciekawostka choć mam aktywne bledy to u mnie po zapaleniu pomaranczowa kontrolka gasnie a wczesniej sie palila caly czas(chyba sama stwiedzila ze nie warto mnie upominac :D )