Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#641 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 16 lipca 2013 - 14:36

jak sie nie pojawily po 10 miesiacach to sie juz nie pojawia.

#642 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lipca 2013 - 17:05

Aby zapobiec problemowi związanemu z brakiem wydajności katalizatorów wstępnych lub w przypadku gdy ktoś je usunie w ogóle , należy sondy diagnostyczne wykręcić z rur, w ich miejsce wkręcamy kontowy adapter (ponieważ na prosty nie ma tam miejsca), jest on wykonany z mosiądzu lub stali i ma w środku otwór przez który do sondy dochodzą spaliny. Do drugiego końca adaptera wkręcamy sondy i tyle. Działa bardzo dobrze, błąd nie powraca.

Koszt waha się między 50zł a 80zł za komplet 2 sztuk adapterów.


Rozumiem że sprawdzone na własnej skórze, znaczy się Omedze ? :) Do tej pory chyba nikt nie potwierdzil, że ten sposób działa... Gdzie te adaptery można dostać ?

Edit
Znalazłem. Zainspirowany od razu kupiłem 2 szt. na Allegro. Są tam mosiężne po 33 zł. :) Zobaczymy czy pomoże, bo co jakiś czas muszę kasować błędy. A są to jedyne póki co, więc może będzie spokój. :)

#643 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2013 - 20:16

Rozumiem że sprawdzone na własnej skórze, znaczy się Omedze ? :) Do tej pory chyba nikt nie potwierdzil, że ten sposób działa... Gdzie te adaptery można dostać ?

Edit
Znalazłem. Zainspirowany od razu kupiłem 2 szt. na Allegro. Są tam mosiężne po 33 zł. :) Zobaczymy czy pomoże, bo co jakiś czas muszę kasować błędy. A są to jedyne póki co, więc może będzie spokój. :)


Tylko musisz kupic katowe bo sondy się inaczej nie zmieszczą, kable od sond beda troche krotkie wiec musisz gniazda od wtyczek obrócić w stronę silnika w oryginalnych mocowaniach i bedzie ok.

#644 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lipca 2013 - 08:13

Kupiłem kątowe (90 stopni). A gniazdo adaptera gdzie wkręca się sondę należy skierować do tyłu samochodu ?

#645 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2013 - 09:22

Kupiłem kątowe (90 stopni). A gniazdo adaptera gdzie wkręca się sondę należy skierować do tyłu samochodu ?


Będziesz pod spodem to sam załapiesz co i jak.
Może się okazać ,że będziesz potrzebować podkładek pod adaptery aby ustawić je w rurach odpowiednio. Ja użyłem o grubości poniżej mm, ale u Ciebie może być inaczej.

#646 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lipca 2013 - 16:37

Dzięki. Czekam na przesyłkę. Jutro powinna dotrzeć. Postaram się w sobotę zamontować i dam znać jakie będą efekty. :)

Edit

Dostałem przesyłkę. :) Oczywiście nie mogę odkręcić sond, bez kanału raczej się nie obejdzie. Montaż muszę przełożyć na następny łikend i przy okazji zaopatrzyć się w dużą puszkę wd40. :/

#647 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lipca 2013 - 17:22

Tak to wygląda założone.

http://forum.omegakl...=1&d=1374423374
http://forum.omegakl...=1&d=1374423381
http://forum.omegakl...=1&d=1374423388

Dzięki. Czekam na przesyłkę. Jutro powinna dotrzeć. Postaram się w sobotę zamontować i dam znać jakie będą efekty. :)

Edit

Dostałem przesyłkę. :) Oczywiście nie mogę odkręcić sond, bez kanału raczej się nie obejdzie. Montaż muszę przełożyć na następny łikend i przy okazji zaopatrzyć się w dużą puszkę wd40. :/


Najlepiej jak byś miał nasadkę do sond, lub poświęcić jeden oczkowy 22 naciąć go aby tylko przewód przełożyć przez szczelinę lub kupić 22 już z gotowym nacięciem. Zwykłym płaskim możesz objechać sondę na okrągło.

#648 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 lipca 2013 - 20:07

Dzięki. Czekam na przesyłkę. Jutro powinna dotrzeć. Postaram się w sobotę zamontować i dam znać jakie będą efekty. :)

Edit

Dostałem przesyłkę. :) Oczywiście nie mogę odkręcić sond, bez kanału raczej się nie obejdzie. Montaż muszę przełożyć na następny łikend i przy okazji zaopatrzyć się w dużą puszkę wd40. :/


U mnie nawet z kanalem nie poszlo.

#649 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lipca 2013 - 22:45

Tak to wygląda założone.

http://forum.omegakl...=1&d=1374423374
http://forum.omegakl...=1&d=1374423381
http://forum.omegakl...=1&d=1374423388



Najlepiej jak byś miał nasadkę do sond, lub poświęcić jeden oczkowy 22 naciąć go aby tylko przewód przełożyć przez szczelinę lub kupić 22 już z gotowym nacięciem. Zwykłym płaskim możesz objechać sondę na okrągło.


O, widzę że kupiłem identyczne. :) Dzięki za poradę. Będę próbował i dam znać jaki efekt.

[Edycja]

Kolejne próby odkręcenia bez powodzenia. WD40, specjalny klucz do sond i nic. Wygląda na to, że muszę się udać do kogoś z palnikiem.

[Edycja]

Udało się odkręcić sondy z pomocą palnika. Adaptery zamontowane, podkładki były potrzebne żeby dobrze je ustawić. Trwa testowanie. Dam znać jakie efekty. :D Dzięki za pomoc wars1977.

[Edycja]

Po przejechaniu 350 km błędów brak, nawet sporadycznych. Kontrolka z kluczem gaśnie po chwili po włączeniu zapłonu. :) A zatem rozwiązanie skuteczne, a do tego zastępuje przenoszenie sond za drugi katalizator. Dla mnie bomba ! :D Pozdrawiam.

[Edycja]

Zrobione ponad 2 kkm i nie ma błędów. W moim przypadku temat zamknięty. :)

#650 OFFLINE   panicz1987

panicz1987
  • 117 postów
  • Dołączył: 01-10-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 września 2013 - 12:43

Aby zapobiec problemowi związanemu z brakiem wydajności katalizatorów wstępnych lub w przypadku gdy ktoś je usunie w ogóle , należy sondy diagnostyczne wykręcić z rur, w ich miejsce wkręcamy kontowy adapter (ponieważ na prosty nie ma tam miejsca), jest on wykonany z mosiądzu lub stali i ma w środku otwór przez który do sondy dochodzą spaliny. Do drugiego końca adaptera wkręcamy sondy i tyle. Działa bardzo dobrze, błąd nie powraca.

Koszt waha się między 50zł a 80zł za komplet 2 sztuk adapterów.


Mógłbyś konkretnie wytłumaczyć jak to się fachowo nazywa i w jakim sklepie tego szukać? Jestem kompletnym laikiem w tym temacie :) Adapter kątowy 90st to już wiem, ale z czego on ma być wykonany i czy ma jakąs fachową nazwę?

#651 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2013 - 12:51

jak to się fachowo nazywa

"emulator drugiej sondy lambda"

#652 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2013 - 13:59

Przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/69...3531420041.html

Osobiście zaopatrzyłem się u tego użytkownika.

#653 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 września 2013 - 16:16

czy jak błąd 430 wywala raz na miesiąc (odrazu go kasuje), to będzie tak cały czas, czy będzie wywalać coraz częściej?

#654 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2013 - 16:52

Mógłbyś konkretnie wytłumaczyć jak to się fachowo nazywa i w jakim sklepie tego szukać? Jestem kompletnym laikiem w tym temacie :) Adapter kątowy 90st to już wiem, ale z czego on ma być wykonany i czy ma jakąs fachową nazwę?


http://allegro.pl/ka...3515895063.html

spóźniłem się :)

#655 OFFLINE   panicz1987

panicz1987
  • 117 postów
  • Dołączył: 01-10-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 września 2013 - 08:06

Dzięki wielkie za pomoc :)

#656 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 września 2013 - 08:43

MĂłgłbyś konkretnie wytłumaczyć jak to się fachowo nazywa i w jakim sklepie tego szukać? Jestem kompletnym laikiem w tym temacie :) Adapter kątowy 90st to już wiem, ale z czego on ma być wykonany i czy ma jakąs fachową nazwę?


Emulator drugiej sondy lambda, na allegro rzuc okiem.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#657 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 października 2013 - 07:40

czy jak błąd 430 wywala raz na miesiąc (odrazu go kasuje), to będzie tak cały czas, czy będzie wywalać coraz częściej?


Mi wywalało regularnie, nawet podczas jazdy na Pb, ale głównie przy spokojnej jeździe. Po założeniu LPG to samo. Tyle że mnie denerwowała nawet kontrolka z kluczem, która nie gasła po włączeniu zapłonu, sygnalizując jakieś sporadyczne błędy, co później doprowadzało do checka. :) Po założeniu tych emulatorów był spokój.

I teraz uwaga - chwaliłem się brakiem błędów i wywaliło checka od razu po zatankowaniu gazu na Bliskiej w Lublinie. W weekend sprawdzę co to za błąd.

[Edycja]

Kontrolka sama zgasła. :)

[Edycja]

Na kompie były błędy: 150, 170 i 173. Jakkolwiek dwa ostatnie to błąd mieszanki, to niepokoi mnie 150. Nie zmienia to faktu, że nie ma błędów katalizatorów. :)

#658 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2013 - 22:31

a ja mam pytanko.Co mozna wstawic zamiast wstepnego i tego drugiego i dac te emulatory,domyslam sie ze te drugie katy co sa za 2 sonda mozna wyciac i cos wstawic bledu nie wywali bo nie ma go co zdjagnozowac

#659 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2013 - 17:31

bo nie ma go co zdjagnozowac


diagnozuje sonda, a nie kataliztor:)

#660 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2013 - 10:04

Kolega przecież dobrze napisał. :) Nie ma sondy za katalizatorem głównym, więc "nie ma go co zdiagnozować". ;)