Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#621 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 25 grudnia 2012 - 21:26

zaraz po nowym roku mam zamiar wywalic wszystkie ori katy i wstawic dwa z metalowym wkladem do poj 1.8l(wklad uniwersalny) z euro3.

Spodziewaj się, że kontrolka silnika będzie się świecić cały czas.
Wydaje mi się, że mogą być poważniejsze problemy z autem po takiej zmianie..

ile miejwiecej sa warte wyciete wszystkie katy

wartość w skupie ok. 150zł za wszystkie. A więc są prawie bezwartościowe.

#622 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 25 grudnia 2012 - 21:42

Maga ale pewny nie jestes - testowales to wogole ze mowisz ze bedzie gorzej?? . to i tak lepsze od zapchanych katow :p

#623 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 grudnia 2012 - 22:06

U mnie kontrolka co jakiś czas gaśnie, potem znów się zapala. Mam natomiast ciekawą informację. Otóż zanim zacznie się wywalać katy należy najpierw sprawdzić bardzo dokładnie szczelność układu wydechowego i szczelność katalizatorów. Taka nieszczelność skutkuje również zapalaniem się kontrolki. Wiadomość pewna.

#624 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 25 grudnia 2012 - 22:26

pewny nie jestes

Poczytaj kolego dostępne tematy na temat katalizatoró 2.6/3.2 V6 i błędów 0420 i 0430.
Dowiesz się wszystkiego.

Co do tematu nieszczelności - zgadzam się z kolegą Karburator :ok:
Dotyczy to oczywiście Omeg 2.6 V6 i 3.2 V6

#625 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 25 grudnia 2012 - 23:42

przeczytalem caly temat a konkretow brak na temat co do wspawywanych zamiennikow wiec zamierzam zrobic tak jak nt stronie http://forum.omegakl...t=12441&page=55. przenoszenie sond za katy glowne to nie rozwiazanie na zapchane katy. a kupienie uzywek to tez nie wiesz co kupisz. kumpel ktory siedzi w beemach nie raz wspawywal zamienniki do v8 gdzie tez masz po 4 sondy i jedynie po takim zabiegu stwierdzal poprawe (rowniez diagnostycznie) wiec uwazam ze warto sprobowac bo 600 zl to jeszcze jakos przelkne. przyjanmniej bedzie test dla potomnych :D. a uklad dolotowy jak i wydechowy mam caly szczelny bo dokladnie sprawdzalem (musialem spawac katy wstepne :masakra: przynajmniej nie pierdza :D )

#626 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2013 - 21:38

jakiś czas temu zamontowałem używane katalizatory niesprawne od andrzg. Ponoć siały błędami.
Zanim zamontowałem przeniosłem sondy za katalizatory główne. Jednocześnie musiałem pospawać katalizatory wstępne, bo pierdziały. Po zdjęciu osłon termicznych okazało się, że każdy z nich ma w środku jakieś zdaje się użebrowanie łączące ścianki i pękają na spawach. Zmigomatowane, potem przymigomatowałem osłony termiczne i już nie pierdzą.
Generalnie przejechałem kilka tys. km na nich i nie pojawiły się żadne błędy :-)

Zatem polecam ten zabieg tym, którzy mają problem z 420 i 430.

#627 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 maja 2013 - 09:40

a ja wycialem katy, wstawilem tjuningowe puszkokaty i nic sie nie swieci - nie wyrzuca zadnych bledow.

#628 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 19:44

a ja wycialem katy, wstawilem tjuningowe puszkokaty i nic sie nie swieci - nie wyrzuca zadnych bledow.


trudno w to uwierzyć... żarówkę masz sprawną?

#629 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 maja 2013 - 19:49

no jasne, zreszta cyklicznie sprawdzam opcomem przez bt ( w torque).
Wygladalo to tak, ze faktycznie po wycieciu sie swiecilo. Do momentu gdy nie pojechalem w trase i go przegonilem. Wtedy samo gaslo. Az po pewnym czasie w ogole przestalo sie zapalac i logowac blad.
Chociaz rano jak odpalam to paliwkiem czuc:) Pewnie sondy niedlugo do wymiany pojda.

#630 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2013 - 20:56

Możesz nam przybliżyć co i jak wstawiłeś? Jeśli to rzeczywiście działa to byłaby to pewnie wyjątkowo cenna porada dla całego świata i wielki krok dla ludzkości. :)

#631 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 maja 2013 - 21:13

o taki cud techniki - http://archiwumalleg...2502545397.html.
Zamiast 2 katow, 1 katy wyciete.

#632 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2013 - 21:55

o taki cud techniki - http://archiwumalleg...2502545397.html.
Zamiast 2 katow, 1 katy wyciete.



Główka pracuje:jump:http://7er.pl/showth...-katalizatorów)

#633 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2013 - 20:45

Czy to rozwiązanie będzie skuteczne również w Omedze?

#634 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 11:35

Takie proste rozwiązanie i nikt nie testowął tego w Omedze?

#635 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 12:10

Takie proste rozwiązanie i nikt nie testowął tego w Omedze?


skoro takie proste to sam przetestuj a się nie pytaj

#636 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2013 - 15:12

Sonda w BMW E38 jest taka sama ? Chyba gdzieś czytałem, że jest 5 V. Ale pewien nie jestem... Ciekawe czy ktoś się odważy i rozetnie 2 kabelki. :)

#637 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 lipca 2013 - 17:46

sondy zazwyczaj sa takie same, i zazwyczaj pracuja w zakresie 0-1 V.
0-5 to raczej sonda szerokopasmowa.

#638 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2013 - 09:02

Aby zapobiec problemowi związanemu z brakiem wydajności katalizatorów wstępnych lub w przypadku gdy ktoś je usunie w ogóle , należy sondy diagnostyczne wykręcić z rur, w ich miejsce wkręcamy kontowy adapter (ponieważ na prosty nie ma tam miejsca), jest on wykonany z mosiądzu lub stali i ma w środku otwór przez który do sondy dochodzą spaliny. Do drugiego końca adaptera wkręcamy sondy i tyle. Działa bardzo dobrze, błąd nie powraca.

Koszt waha się między 50zł a 80zł za komplet 2 sztuk adapterów.

#639 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 16 lipca 2013 - 12:43

no widzisz, u mnie nie ma adapterow i bledow tez nie ma.
Co auto to inne zachowanie.

#640 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2013 - 14:14

no widzisz, u mnie nie ma adapterow i bledow tez nie ma.
Co auto to inne zachowanie.


To pewnie się pojawią.