Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#581 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:20

czujnik 1 sonda pierwsza
czujnik 2 sonda 2




 


#582 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:27

Są dwie sondy przed katami i dwie za katami.Z informacji o uszkodzonych bankach wynika, że umarły dwie sztuki, po jednej na każdy kat. Które?, czy obie przed katem, czy obie za katem, czy jedna z nich (która) za, a druga przed katem?

#583 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:50

(...)
1. 0135 - grzałka czujnika 02( Bank 1, czujnik 1 ) - usterka
2. 0155 - grzałka czujnika 02( Bank 2, czujnik 1 ) - usterka
3. 0420 - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu

Ad 1. Grzałka pierwszej sondy (patrząc od strony silnika) po stronie pasażera
Ad 2. jw. po stronie kierowcy
Ad 3. Tyczy się strony pasażera, może być spowodowane kiepskimi odczytami niedogrzanej sondy po stronie pasażera. Najpierw wymieniłbym obie pierwsze sondy, później sprawdzał czy ten błąd będzie powracał.

EDIT: Obie sondy przed katalizatorami.

#584 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:07

zamień sondy tylne z przednimi - są identyczne. Jeśli błąd się "przeniesie" do tyłu to sondy kaput.

#585 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:58

A sondy to się tak łatwo wykręca żeby nimi żonglować, nie...

Skoro są błędy grzałek, to się po prostu grzałki skończyły. Sondy do wymiany i koniec.

#586 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:02

A sondy to się tak łatwo wykręca żeby nimi żonglować, nie...

Skoro są błędy grzałek, to się po prostu grzałki skończyły. Sondy do wymiany i koniec.


wystarczy sprawdzic czy na przewodach grzalki jest 12V jesli tak to grzalka siedzi. grzalke mozna zmierzyc ale nie pamietam jaka ma opornosc.




 


#587 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:33

zamień sondy tylne z przednimi - są identyczne. Jeśli błąd się "przeniesie" do tyłu to sondy kaput.


Niewiem czy w tylnych kabelek nie jest krótszy.

A sondy to się tak łatwo wykręca żeby nimi żonglować, nie...


U mnie nie było żadnego problemu siejecie panike, ja odkrecałem- wywalało mi błąd 0150 (błąd 1-szej sondy rzad 2) przekręciłem ją BEZ PROBLEMU na drugi rząd i potwierdziło sie że sonda pada jest błąd 0130 czyli 1-sza sonda rząd 1.Sonda to nic innego jak np. czujnik wału itp.

A z tymi katami co w temacie to sam nie wiem dlaczego tulu ludzi ma problem z błędami 430, po jakim przebiegu zaczyna wywalać ??

#588 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:36

A z tymi katami co w temacie to sam nie wiem dlaczego tulu ludzi ma problem z błędami 430, po jakim przebiegu zaczyna wywalać


ciężko stwierdzić... pewnie dlatego że sporo omeg ma przekręcone przebiegi. U mnie jest 235tyś i błędów nie ma na razie

#589 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:19

ciężko stwierdzić... pewnie dlatego że sporo omeg ma przekręcone przebiegi. U mnie jest 235tyś i błędów nie ma na razie


też tak myśle tylko nie chciałem głośno mówić,bo każdy powie że jego ma 200tyś i świeci, nie da sobie powiedzieć że ma ponad 400 tys,ja mam 240tys i nie świeci :jump: Jak czytam niektóre ogłoszenia: sprowadzony przebieg 180tys rocznik 2000 to mnie krew zalewa, jak moja przyjechała z Bavarii to po czterech latach miała 160tys. a w ogłoszeniach wszystkie 10 letnie mają 180 tys !!

#590 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:46

jak moja przyjechała z Bavarii to po czterech latach miała 160tys. a w ogłoszeniach wszystkie 10 letnie mają 180 tys


moja przyjechała do Polski w grudniu 2007 i miała 140tyś, a ja ją kupiłem w czerwcu 2010 z przebiegiem 208tyś

ak czytam niektóre ogłoszenia: sprowadzony przebieg 180tys rocznik 2000 to mnie krew zalewa


też nie możesz tak generalizować... nie wszystkie musiały dużo jeździć, zdarzają się mniej użytkowane ale na pewno nie ma ich aż tyle :D


Powodem zapalania się checka mogą też być niesprawności innych elementów niż katy... wystarczy że dolot jest zarzygany olejem, mapy wtrysków są bardzo mocno rozjechane itp...

#591 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2012 - 07:19

No cóż Panowie, dzięki za rozjaśnienie sprawy, ale...., no własnie, moja omega zwariowała. Dwa dni temu błędy po prostu zniknęły, kontrolka CHECK ENGINE się nie zapala. No ale żebym sobie nie myślał, że życie to miód, to dziś rano wyskoczył błąd poduszki.
Ma ktoś jakieś logiczne uzasadnienie? jakaś wiązka przetarta, nadjedzona, wspólne gniazdo, gdzie hula korozja elektrochemiczna?
Moja ma na liczniku 240, jest ze Szwajcarii, cztery lata temu miała 180. Ponad 30 tysięcy rocznie to nie jest mała, jak na benzynowy silnik, dlatego myśle, że licznika nikt nie ruszał. Ale na wiek nie ma rady, może stąd te psikusy.

#592 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 sierpnia 2012 - 09:03

Pozwolę sobie przekazać moje osobiste doświadczenia z katalizatorem ceramicznym. Założyłem taki po tym, jak w mojej poprzedniej dwazero umarł fabryczny. Chciałem być "eko" itp. Zakład, który mi go montował oczywiście zachwalał, żadnej różnicy w porównaniu z fabrycznym itd. Założylem. Po pół roku nagle omega ni stąd ni zowąd zaczęła tracić moc, potem odzyskiwała i tak w kółko. Okazało się, że katalizator rozpadł się i blokował przepływ spalin. Do tego kawałki wkładu zrujnowały tłumik środkowy. Zakład wypiął się na mnie, twierdząc, że wadliwie użytkowałem katalizator. Nie miałem siły walczyć, wyciąłem go i wstawiłem kawałek rury wraz z nowym tłumikiem.
Reasumując, taka akcja niemożliwa w silnikach ze zdwojoną sondą lambda (wycięcie kata). Najlepsze rozwiązanie czyli nowy to finansowy kosmos. Pozostaje używka.
Zanim jednak dojdzie do wymiany należy dokładnie sprawdzić jak pracują sondy, być może któraś z tych generuje informację o zdławionym przepływie i to skutkuje wywaleniem błędu. Jeśli sondy ok, to skasować i jeździć dalej, jeśli silnik pracuje normalnie.

#593 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 02 października 2012 - 16:36

u mnie pojawial sie blad 430 sporadyczny przez dobre pol roku,co skasowalem zaraz byl,az do wczoraj gdy wymienilem swiece, blad juz nie wystepuje

#594 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 października 2012 - 21:18

u mnie pojawial sie blad 430 sporadyczny przez dobre pol roku,co skasowalem zaraz byl,az do wczoraj gdy wymienilem swiece, blad juz nie wystepuje


wroci - nie pocieszaj sie




 


#595 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 października 2012 - 20:43

Błąd 420 i 430 - Sprawność katalizatora(rząd cylindrów 1)za mała

#596 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 października 2012 - 20:18

Błąd 420 i 430 - Sprawność katalizatora(rząd cylindrów 1)za mała


Dziekujemy za objaśnienie:)

A co powiecie na to żeby zrobić sonde lub temat dla posiedaczy 2.6/3.2 i wpisywać tam przebieg oraz mam błędy lub nie mam:

250 tyś/nie mam

Druga sprawa czytałem różne artykuły na temat katalizatorów i prawie każde zródło pisze że po 200 tyś katy są do wywalenia bo się wypalają itd.. nie wiem dokładnie jak zbudowany jest katalizator, ale jak wyciagałem silnik z mojej omki to ogladałem katalizator i widać takie siateczki wydaje mi się że są w dobrym stanie nie widzę żeby się coś wypaliło,mają taki kawowy kolor no chyba że dalej w środku jest jeszcze coś,czytając wczesniejsze posty z ciekawości u mnie nie słychać katów i mam oryginalne tłumiki za wyjatkiem końcowego który został uszkodzony mechanicznie,przebieg około 250 tyś (pewny auto rodzinne) narazie błędów nie ma.

#597 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 21:04

Ja mam w swojej przejechane ze 260k km i juz mi bledy wyskakiwaly sporadycznie. Niedawno wymienilem katy z auta o przebiegu 160k km i bledow nie ma do tej pory a przejechalem juz ze 4k km. Tlumiki srodkowe i tylny byly juz wymieniane, choc nie przeze mnie.

#598 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2012 - 07:53

katalizator to nie tylko forma siateczki, ale głównie substancja czynna na ściankach owej siateczki. Dość łatwo ją zniszczyć - np. spalany olej osadza się na powierzchni katalizatora i pupa zbita. Spalany lpg również zostawia ponoć "glazurę". Generalnie ten wynalazek jest iście szatański.

Przy okazji - czy zauważyliście, że po zapaleniu się lampki na skutek błędów 420 i 430 skrzynia zmienia biegi bardziej nerwowo?

#599 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2012 - 14:34

u mnie jest 248 tyś i błędów na razie brak.... Jedyne co mi się działo z katami to obudowy się rozszczelniły, ale zostały odbudowane

#600 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 09 października 2012 - 18:16

wroci - nie pocieszaj sie

no napewno wroci:) ale jak narazie od wymiany swiec nie mam bledow,przed wymiana i kasowaniem bledow zaraz wracal,starczylo przejachac z 3km i juz byl z powrotem,tyle ze nie swiecil sie czek tylko przy zaplonie nie gasl kluczyk serwisowy,po odaleniu silnika klucz i tak gasnie,problem mielem dobre pol roku,jak narazie do dzisiaj nie lapie nic od wymiany swiec:)