

problem z katalizatorem bledy 420 i 430
#581
OFFLINE
#582
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:27
#583
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:50
Ad 1. Grzałka pierwszej sondy (patrząc od strony silnika) po stronie pasażera(...)
1. 0135 - grzałka czujnika 02( Bank 1, czujnik 1 ) - usterka
2. 0155 - grzałka czujnika 02( Bank 2, czujnik 1 ) - usterka
3. 0420 - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu
Ad 2. jw. po stronie kierowcy
Ad 3. Tyczy się strony pasażera, może być spowodowane kiepskimi odczytami niedogrzanej sondy po stronie pasażera. Najpierw wymieniłbym obie pierwsze sondy, później sprawdzał czy ten błąd będzie powracał.
EDIT: Obie sondy przed katalizatorami.
#584
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:07
#585
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:58
Skoro są błędy grzałek, to się po prostu grzałki skończyły. Sondy do wymiany i koniec.
#586
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:02
A sondy to się tak łatwo wykręca żeby nimi żonglować, nie...
Skoro są błędy grzałek, to się po prostu grzałki skończyły. Sondy do wymiany i koniec.
wystarczy sprawdzic czy na przewodach grzalki jest 12V jesli tak to grzalka siedzi. grzalke mozna zmierzyc ale nie pamietam jaka ma opornosc.
#587
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:33
zamień sondy tylne z przednimi - są identyczne. Jeśli błąd się "przeniesie" do tyłu to sondy kaput.
Niewiem czy w tylnych kabelek nie jest krótszy.
A sondy to się tak łatwo wykręca żeby nimi żonglować, nie...
U mnie nie było żadnego problemu siejecie panike, ja odkrecałem- wywalało mi błąd 0150 (błąd 1-szej sondy rzad 2) przekręciłem ją BEZ PROBLEMU na drugi rząd i potwierdziło sie że sonda pada jest błąd 0130 czyli 1-sza sonda rząd 1.Sonda to nic innego jak np. czujnik wału itp.
A z tymi katami co w temacie to sam nie wiem dlaczego tulu ludzi ma problem z błędami 430, po jakim przebiegu zaczyna wywalać ??
#588
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:36
A z tymi katami co w temacie to sam nie wiem dlaczego tulu ludzi ma problem z błędami 430, po jakim przebiegu zaczyna wywalać
ciężko stwierdzić... pewnie dlatego że sporo omeg ma przekręcone przebiegi. U mnie jest 235tyś i błędów nie ma na razie
#589
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:19
ciężko stwierdzić... pewnie dlatego że sporo omeg ma przekręcone przebiegi. U mnie jest 235tyś i błędów nie ma na razie
też tak myśle tylko nie chciałem głośno mówić,bo każdy powie że jego ma 200tyś i świeci, nie da sobie powiedzieć że ma ponad 400 tys,ja mam 240tys i nie świeci :jump: Jak czytam niektóre ogłoszenia: sprowadzony przebieg 180tys rocznik 2000 to mnie krew zalewa, jak moja przyjechała z Bavarii to po czterech latach miała 160tys. a w ogłoszeniach wszystkie 10 letnie mają 180 tys

#590
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:46
jak moja przyjechała z Bavarii to po czterech latach miała 160tys. a w ogłoszeniach wszystkie 10 letnie mają 180 tys
moja przyjechała do Polski w grudniu 2007 i miała 140tyś, a ja ją kupiłem w czerwcu 2010 z przebiegiem 208tyś
ak czytam niektóre ogłoszenia: sprowadzony przebieg 180tys rocznik 2000 to mnie krew zalewa
też nie możesz tak generalizować... nie wszystkie musiały dużo jeździć, zdarzają się mniej użytkowane ale na pewno nie ma ich aż tyle

Powodem zapalania się checka mogą też być niesprawności innych elementów niż katy... wystarczy że dolot jest zarzygany olejem, mapy wtrysków są bardzo mocno rozjechane itp...
#591
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 07:19
Ma ktoś jakieś logiczne uzasadnienie? jakaś wiązka przetarta, nadjedzona, wspólne gniazdo, gdzie hula korozja elektrochemiczna?
Moja ma na liczniku 240, jest ze Szwajcarii, cztery lata temu miała 180. Ponad 30 tysięcy rocznie to nie jest mała, jak na benzynowy silnik, dlatego myśle, że licznika nikt nie ruszał. Ale na wiek nie ma rady, może stąd te psikusy.
#592
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2012 - 09:03
Reasumując, taka akcja niemożliwa w silnikach ze zdwojoną sondą lambda (wycięcie kata). Najlepsze rozwiązanie czyli nowy to finansowy kosmos. Pozostaje używka.
Zanim jednak dojdzie do wymiany należy dokładnie sprawdzić jak pracują sondy, być może któraś z tych generuje informację o zdławionym przepływie i to skutkuje wywaleniem błędu. Jeśli sondy ok, to skasować i jeździć dalej, jeśli silnik pracuje normalnie.
#593
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 16:36
#594
OFFLINE
Napisany 04 października 2012 - 21:18
u mnie pojawial sie blad 430 sporadyczny przez dobre pol roku,co skasowalem zaraz byl,az do wczoraj gdy wymienilem swiece, blad juz nie wystepuje
wroci - nie pocieszaj sie
#595
OFFLINE
Napisany 05 października 2012 - 20:43
#596
OFFLINE
Napisany 06 października 2012 - 20:18
Błąd 420 i 430 - Sprawność katalizatora(rząd cylindrów 1)za mała
Dziekujemy za objaśnienie:)
A co powiecie na to żeby zrobić sonde lub temat dla posiedaczy 2.6/3.2 i wpisywać tam przebieg oraz mam błędy lub nie mam:
250 tyś/nie mam
Druga sprawa czytałem różne artykuły na temat katalizatorów i prawie każde zródło pisze że po 200 tyś katy są do wywalenia bo się wypalają itd.. nie wiem dokładnie jak zbudowany jest katalizator, ale jak wyciagałem silnik z mojej omki to ogladałem katalizator i widać takie siateczki wydaje mi się że są w dobrym stanie nie widzę żeby się coś wypaliło,mają taki kawowy kolor no chyba że dalej w środku jest jeszcze coś,czytając wczesniejsze posty z ciekawości u mnie nie słychać katów i mam oryginalne tłumiki za wyjatkiem końcowego który został uszkodzony mechanicznie,przebieg około 250 tyś (pewny auto rodzinne) narazie błędów nie ma.
#597
OFFLINE
Napisany 06 października 2012 - 21:04
#598
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 07:53
Przy okazji - czy zauważyliście, że po zapaleniu się lampki na skutek błędów 420 i 430 skrzynia zmienia biegi bardziej nerwowo?
#599
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 14:34
#600
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 18:16
no napewno wroci:) ale jak narazie od wymiany swiec nie mam bledow,przed wymiana i kasowaniem bledow zaraz wracal,starczylo przejachac z 3km i juz byl z powrotem,tyle ze nie swiecil sie czek tylko przy zaplonie nie gasl kluczyk serwisowy,po odaleniu silnika klucz i tak gasnie,problem mielem dobre pol roku,jak narazie do dzisiaj nie lapie nic od wymiany swiec:)wroci - nie pocieszaj sie