Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#541 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lipca 2011 - 16:06

Oryginały w ASO 5500zł jedna strona (ASO Szpot Poznań)


Wiem dlatego napisałem że zapewne to są zamienniki

A z tym że tyle kosztują w ASO to jeszcze nic nie znaczy. Widziałem już części do Omegi które w ASO kosztowały o 3tyś więcej niż oryginały w innym sklepie ;)

#542 OFFLINE   kgreg

kgreg
  • 59 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: SBE

Napisany 14 lipca 2011 - 08:50

Koledzy również mam te same błędy (ale lampka mi się spaliła to mam teraz jeszcze byka od lampki :) ), no i chciał bym się tego pozbyć (błędów oczywiście).
Słyszał może ktoś z was o emulacji drugich sond?.
Elektryk zaśpiewał mi za coś takiego 250 zł.
Jest sens zakładać emulację czy może lepiej przeżucić sondy za drugiego kata?

#543 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lipca 2011 - 10:25

Jest sens zakładać emulację czy może lepiej przeżucić sondy za drugiego kata?

Lepiej przerzucic.

#544 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2011 - 10:57

Jako że i mnie dopadł problem błędów 0420 i 0430 przeczytałem dość skrupulatnie cały ten wątek z Waszymi perypetiami i pomysłami.
Straszny tu jest bałagan, wątki się krzyżują, zmieniają i pozostają otwarte dlatego postanowiłem w miarę swoich skromnych możliwości zrobić podsumowanie tego tematu

Błędy 0420 i 0430 informują o nieprawidłowej pracy katalizatorów i wynika z tego że zawsze ponoszą za to winę katalizatory wstępne, czyli pierwsze od silnika. Sondy raczej nie psują się.
Przyczynami mogą być: wypalenie katalizatorów co wiąże się z ich wiekiem, nie właściwe paliwo, spalanie przez silnik oleju silnikowego, awaria układu wtryskowego (bogata mieszanka)

Rozwiązania proponowane :
1. Wymiana katalizatorów: dostępne są tylko oryginalne(ASO) , ceny z kosmosu około 5000 zł za jedną stronę. Rozwiązanie dla jednego ze 500 najbogatszych polaków wg listy wprost.

2. Wymiana katalizatorów na zamienniki: Powinno pomóc ale nie znalazłem nigdzie potwierdzenia skuteczności tej metody. W wątku są nawet fotki z propozycją takiej przeróbki ale brak konkretnego stwierdzenia że wydanie 2x 500 zł na zamienniki + robocizna zlikwidowało te błędy.
W załączeniu fotki tego rozwiązania:
Oryginalny katalizator
Dodany obrazek
Po przeróbce:
Dodany obrazek


3. Wymiana katalizatorów na używane. Może zadziałać o ile ktoś będzie miał szczęście zakupić je w dobrym stanie co podobno jest bardzo rzadko spotykane. Ktoś wymienił trzy komplety i każdy powodował dalej wyświetlanie błędów. Biorąc pod uwagę ceny za jedną stronę dwu katalizatorów od 200 do 500 zł i brak jakichkolwiek gwarancji ze strony sprzedających raczej metoda nie do zaakceptowania.

4. Montaż przy sondach emulatorów.
Takie urządzenia montują podobno spece od instalacji gazowych, jednak nie znalazłem potwierdzenia że u kogoś to zlikwidowało błędy. Koszt podobno około 250 zł czyli cena bardzo rozsądna.

5. Montaż tulejki odsuwającej sondę od rury. Praktykowane przez parę osób, podobno tego typu tulejki były na allegro ale skuteczność tej metody nie została przez nikogo potwierdzona.

6. Przesunięcie drugiej sondy za drugi katalizator. Koszt około 200 zł , prosta robota dla kogoś kto ma kanał i potrafi spawać. Podobno jest to jedyna skuteczna i tania metoda likwidacji błędów w wypadku jak katalizatory są sprawne. Metoda praktykowana w kraju i zagranicą:
http://www.omegaowne...?num=1253462747

Napisałem do paru osób które podobno to zrobiły by potwierdziły skuteczność tej metody po dłuższym przebiegu auta i czekam na odpowiedzi.


Jeżeli w moich dywagacjach są jakieś błędy, nie dopowiedzenia proszę o poprawienie tego wpisu by w jednym miejscu podsumować ten problem

#545 OFFLINE   Pawel13

Pawel13
  • 36 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 14 lipca 2011 - 12:23

6. Przesunięcie pierwszej sondy za drugi katalizator.


Uściślenie
Od strony silnika - sonda, kat, kat, sonda

#546 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2011 - 12:29

Uściślenie
Od strony silnika - sonda, kat, kat, sonda



No to źle zrozumiałem ze to przeniesiona ma być pierwsza sonda:)
Zgadza sie to by było bez sensu.
Czyli przenosimy drugą w kolejności od silnika sondę za drugi katalizator

#547 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2011 - 14:50

jak bede mial takie auto i czas to poexperymentujr z wymyciem katow. robie tak filtry DPF i doczyszczam je ze wygladaja w srodku jak nowe. tyle ze ktos by musial pojezdzic i potestowac tylko na benzynie (bo od lpg tez sie lubi to palic ! )




 


#548 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2011 - 17:31

Już zaczynałem szukać w Warszawie fachowca by wspawać gniazdo sondy za drugi katalizator a tu okazało sie że wczoraj lampka z informacją o usterce sie nie zapaliła.
Dzisiaj też było już OK .
Sam nie wiem co o tym myśleć?

#549 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lipca 2011 - 22:04

Sam nie wiem co o tym myśleć?


Ja po zrobieniu silnika już od 6 tyś km mam spokój :)

#550 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 lipca 2011 - 22:35

witam u mnie znow problem z bledem 430 wymienione zostaly katy napewno sa dobre i wymienione dwie sondy te przed katami sondy nowe bochowskie.I co dalej samochod znow stracil na mocy po wykasowaniu bledu jest dobrze samochod jezdzi mija tydzien lub dwa i znow blad 430.Co robic co jeszcze sprawdzic.piszecie tez czy samochod nie bierze oleju tzn jesli bierze to silnik niema odpowiedniej kompresji i moze powoowac blad 420 lub 430 czy dobrze rozumuje.Z tego co wiem umnie olej kapie miedzy skrzynia a silnikiem mechanik mowil ze jest tam tylko do wymiany uszczelka czy ma to wplyw na te bledy.I jeszcze jedno czy tam gdzie sie laczy rura z kolektorem wydechowym powinna byc jakas uszczelka,bo jesli tak to jak malem odkrecane z obu stron ze trzy razy to niewiem czy ktos ja wymienial.I czy wypalone katy zamulaly by az tak auto jak mi,masakra.

#551 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 lipca 2011 - 23:14

mam bledy u siebie od czasu kiedy kupielm auto okolo 2 lat. mam komplet katow ze przenieionymi sondami ale jakos nie pali mi sie ich montowac . zarowke od IML mam spalona wiec po oczach mi nie swici . bylem autem na hamowni, auto zostalo sprawdzonbe pod wzgledem dawkowania paliwa i ani go nie przylewa ani mu mocy nie brakuje wiec dalem se na spokuj z wymiana tych katow.

#552 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 lipca 2011 - 23:29

no to teraz niewiem co myslec kiedys oddalem samochod do elektronika samochodowego to byly poczatki szukania czemu samochod mal mula i jeszcze nie mialem pojecia o tych wszystkich katach itd elektronik powiedzial wtedy ze wgral caly nowy soft orginalny taki jaki ma 2.6 V6 zmienil skrzynie z manuala na automat powiedzial ze bedzie lepsza kultura pracy silnika w sterowniku a mam skrzynie manual i mowl ze nieznacznie zwiekszyl dawke paliwa ktora nie bedzie negatywnie wplywac na silnik w sensie takim ze nie bedzie duzo wiecej palił.I co myslicie.

#553 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 lipca 2011 - 23:35

no to teraz niewiem co myslec kiedys oddalem samochod do elektronika samochodowego to byly poczatki szukania czemu samochod mal mula i jeszcze nie mialem pojecia o tych wszystkich katach itd elektronik powiedzial wtedy ze wgral caly nowy soft orginalny taki jaki ma 2.6 V6 zmienil skrzynie z manuala na automat powiedzial ze bedzie lepsza kultura pracy silnika w sterowniku i mowl ze nieznacznie zwiekszyl dawke paliwa.I co myslicie.


nie wiem co on ci tam wgrywal i modzil.
ja poprostu stwierdzam fakt ze bledy P420 i P430 nie wplywaja na prace mojego silnika

#554 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 lipca 2011 - 23:45

mam mechanika ktoremu ufam i podlacza pod kompa i mowi ze wszystko jest git ksiazkowo wiec niewiem co mam robic.

#555 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 września 2011 - 11:37

nie wiem co on ci tam wgrywal i modzil.
ja poprostu stwierdzam fakt ze bledy P420 i P430 nie wplywaja na prace mojego silnika


No widzisz, a ja zdiagnozowalem u siebie w koncu dziwny problem.
Mialem taki klopot, ze przy zapalonej kontrolce check engine, i przy zakreceniu silnika powyzej 5500 odcinalo mi zupelnie 1 z cylindrow - musialem stanac, zgasic auto i odpalic zeby znowu gadal na 6 garow. Wczoraj jechalem w trase i co chwila mi odcinalo. Zrobilem reset kompa i 0 problemu. Chyba ze Tobie nie zapala sie kontrolka check engine przy 420 i 430? Ale u siebie zaobserwowalem powyzsza zaleznosc.

Aha no i taka opcja.
Zresetowalem kompa przed trasa - 450 km przeleciane, kontrolka nie pali sie.
Pojezdzilem po miescie - 20 km, kontrolka sie zapalila.

#556 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2011 - 14:48

No widzisz, a ja zdiagnozowalem u siebie w koncu dziwny problem.
Mialem taki klopot, ze przy zapalonej kontrolce check engine, i przy zakreceniu silnika powyzej 5500 odcinalo mi zupelnie 1 z cylindrow - musialem stanac, zgasic auto i odpalic zeby znowu gadal na 6 garow. Wczoraj jechalem w trase i co chwila mi odcinalo. Zrobilem reset kompa i 0 problemu. Chyba ze Tobie nie zapala sie kontrolka check engine przy 420 i 430? Ale u siebie zaobserwowalem powyzsza zaleznosc.

Aha no i taka opcja.
Zresetowalem kompa przed trasa - 450 km przeleciane, kontrolka nie pali sie.
Pojezdzilem po miescie - 20 km, kontrolka sie zapalila.

u mnie kontrolka sie nie zapala bo wstawilem spalona zarowke:)
bledy mam od kiedy kupiem auto, 20 tys. mil kasowalem bledy wiele razy. nie widze zadnej ruznicy .
jak juz wczesniej pisalem bylem autem na hamowni i nie kasowalem bledow przed sprawdzaniem auta i nie bylo zadnych problemow.

#557 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2011 - 17:03

wczoraj testowo wymylem komplet katow od 3.2. niezle szlamu z nich zlecialo. zaspawane i spowrotem wsadzone do auta. o efektach juz napisze kolega Ozma bo to na jego Omedze bylo to cwiczone.




 


#558 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2011 - 17:56

Rozpisałem się trochę na podobny temat w sąsiednim wątku. Polecam lekturę lub nawet przeniesienie posta do tego tematu. Jest sporo moich wywodów, pytań i konkluzji a także ciekawych rozwiązań znalezionych na necie. Głównie zachęcić może fajne rozwiązanie emulatora w postaci kolankowej tuli do tylnych (diagnostycznych) sond lambda. Nie trzeba przekładać tylnych sond za tylny katalizator a ECU nie wykrywa już niesprawności.
Rzeczony post: OPEL OMEGA KLUB POLSKA - FORUM > Technika > Układ Dolotowy i Wydechowy: Katalizatory 3.2, post #13

#559 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2011 - 19:24

wczoraj testowo wymylem komplet katow od 3.2. niezle szlamu z nich zlecialo. zaspawane i spowrotem wsadzone do auta. o efektach juz napisze kolega Ozma bo to na jego Omedze bylo to cwiczone.


A jakim specyfikiem????

#560 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2011 - 16:11

To jak Beast podasz czym wymyłeś te katy?