Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#561 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2011 - 16:51

tajemnica zawodowa :)




 


#562 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2011 - 17:00

tajemnica zawodowa :)


Nosz to szkoda bo swoje wstępne mam wycięte więc bym spróbował... Ale rozumiem

#563 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2011 - 17:08

na ta chwile dostalem info ze 430 wyskoczyla. tyle ze trzeba to by bylo na samej beni poprobowac




 


#564 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2012 - 16:56

Koledzy przez przypadek zauważyłem w EPC, że przy katalizatorach do silnika 3.2 jest dopisek "oprócz samochodów policyjnych" - czy to może oznaczać że w policyjnych był inaczej wydech zrobiony bądź ECU które nie wymagało 4 katów?

Miał ktoś w swoich "rękach" taką policyjną ome z 3.2 pod maską?

#565 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 lutego 2012 - 12:37

Witam.Koledzy ja juz sie uporalem z bledem 420 i 430 po sprawdzeniu katow i wymianie przednich sond i oczywiscie po wykluczeniu usterki mechanicznej jesli taka jest nic nie dalo wiec mechanik sie uwziol i znalazl.Po trzech dniach walki sprawdzil wszystkie przewody chyba wiazki i znalaz jakis przelamany i sparcialy przewod i juz niemam problemu jak sie go zapytalem ktory to przewod tajemnica zawodowa.
Link do mechanika.Zapalanie sie bledow 420 i 430 niemusi byc spowodowane uszkodzeniem katow czy sond zle spaliny moga juz isc od silnika.


http://www.autocentr...owski.pl/pl-PL/

#566 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2012 - 17:37

zrobione 16 tyś km i cisza - check się nie zapala :hura:

czyli katy są jeszcze dobre, a przyczyna była w silniku :)

#567 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 marca 2012 - 20:20

zrobione 16 tyś km i cisza - check się nie zapala :hura:

czyli katy są jeszcze dobre, a przyczyna była w silniku :)


Jak możesz to powiedz co było przyczyną lub wadą w silniku ja średnio co 500km musze kasować błędy sond

#568 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2012 - 23:10

Jak możesz to powiedz co było przyczyną lub wadą w silniku ja średnio co 500km musze kasować błędy sond


zajrzyj do tematu o mojej w klubowych omegach. Przyczyną był zawalony olejem kolektor ssący, przepustnice. Przepustnice zostały wyczyszczone, kolektor ssący przez tydzień był szorowany w środku na różne sposoby aż do czysta, przyczyna tego że olej znajdował się nie tam gdzie powinien została usunięta i wszystko hula. Dodatkowo porządnie ustawione mapy wtrysków, kolektor w środku czyściutki, świece w oleju nie pływają i jest :up:

Ja wcześniej musiałem co jakieś 250-300km kasować

#569 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 01 kwietnia 2012 - 12:24

A ja kilka miesięcy temu przeniosłem drugie sondy za główne katy i też mam spokój, a wcześniej to też mi check świecił po oczach tak po 200-300 km

#570 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 kwietnia 2012 - 17:24

takie pytanie - czy uklad wydechowy od 3.0 siada na 3.2 pnp ? skoro przenosimy sondy za glowne katy to moze prosciej posadzic wydech od 3.0 ?

#571 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:05

Nawet jeśli założysz wydech od 3.0, to będziesz musiał dorzeźbić wejścia pod 2 sondy, poza tym na katach z 3.0 raczej będziesz miał błąd niesprawności katalizatorów choćby nowe były...

#572 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:07

W 3.2 i 2.6 masz cztery sondy ,a 3.0 dwie, jak to rozwiążesz ????
"topserwis" Byłeś szybszy.

#573 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:15

Ło matko - tak samo jak w przypadku przenoszenia sond w ori 3.2 ?
Osadze pierwsze sondy przed katem a 2 za katem?

Nawet jeśli założysz wydech od 3.0, to będziesz musiał dorzeźbić wejścia pod 2 sondy, poza tym na katach z 3.0 raczej będziesz miał błąd niesprawności katalizatorów choćby nowe były...


Jesteś absolutnie pewien że katy w 3.0 są inne niż główne katy w 3.2 ?

#574 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:28

Na 100% nie jestem... Ale mam podstawy tak sądzić :D

#575 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:01

zajrzyj do tematu o mojej w klubowych omegach. Przyczyną był zawalony olejem kolektor ssący, przepustnice. Przepustnice zostały wyczyszczone, kolektor ssący przez tydzień był szorowany w środku na różne sposoby aż do czysta, przyczyna tego że olej znajdował się nie tam gdzie powinien została usunięta i wszystko hula.


Przejrzałem temat w klubowych omegach i nie doszukałem się jaka była przyczyna zawalenia dolotu olejem. A jestem zainteresowany, bo u mnie też daje olej na przepustnicę / dolot i trzeba okresowo czyścić. Jakbyś mógł coś więcej na ten temat.

#576 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 kwietnia 2012 - 22:11

bo u mnie też daje olej na przepustnicę / dolot i trzeba okresowo czyścić. Jakbyś mógł coś więcej na ten temat.


podciśnienia od odmy muszą być drożne, a szczególnie przyjrzyj się temu plasticzkowi z napisem ECOTEC

#577 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 04 kwietnia 2012 - 11:39

czy opcomem idzie stwierdzic czy sondy sa ok? jakie generalnie sa objawy padnietych sond? wiecej pali - z reguly, cos jeszcze?

#578 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:04

Podepnę się pod wątek, jeśli złe miejsce, proszę modera o przeniesienie.
Otóż wczoraj zapaliła mi się ukochana lampka CHECK ENGINE.
Wymigałem następujące błędy
1. 0135 - grzałka czujnika 02( Bank 1, czujnik 1 ) - usterka
2. 0155 - grzałka czujnika 02( Bank 2, czujnik 1 ) - usterka
3. 0420 - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu

Proszę biegłych w temacie o wyjaśnienie co sensu usterki, co się mogło stać. Wyjaśnienie, ze trzeba wymienić katalizator i sondy, jak czytałem różne wątki nie jest jedyne i słuszne.
Poza tym nie rozumiem co to jest ten "Bank" i które sondy maja uszkodzone grzałki.
Na koniec jak rozwiązać ten problem by uniknąć nie trafionych zakupów

#579 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:06

Podepnę się pod wątek, jeśli złe miejsce, proszę modera o przeniesienie.
Otóż wczoraj zapaliła mi się ukochana lampka CHECK ENGINE.
Wymigałem następujące błędy
1. 0135 - grzałka czujnika 02( Bank 1, czujnik 1 ) - usterka
2. 0155 - grzałka czujnika 02( Bank 2, czujnik 1 ) - usterka
3. 0420 - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu

Proszę biegłych w temacie o wyjaśnienie co sensu usterki, co się mogło stać. Wyjaśnienie, ze trzeba wymienić katalizator i sondy, jak czytałem różne wątki nie jest jedyne i słuszne.
Poza tym nie rozumiem co to jest ten "Bank" i które sondy maja uszkodzone grzałki.
Na koniec jak rozwiązać ten problem by uniknąć nie trafionych zakupów


bank 1- sondy po stronie pasazera
bank 2 - sondy po stronie kierowcy




 


#580 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:16

Czyli jeśli dobrze rozumiem, grzałki są uszkodzone w obu sondach. A co mówi opis "czujnik 1" i "czujnik 2"?
Czym grozi taki komplet błędów i co powinienem zrobić?