Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#421 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 29 września 2010 - 21:02

u mnie od 1,5 roku wer. 1.0.1.69

#422 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 21:08

u mnie od 1,5 roku wer. 1.0.1.69


no to zrob mi zrzut ekranu jak masz polaczany z MT3.11 bo jesli tak to albo masz jedynego OS ktory sie laczy z mt3.11 (mam ta sama wersje i nie dziala) albo masz wybujala wyobraznie




 


#423 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 29 września 2010 - 21:16

proszę
http://img440.images...i/omegamaf.jpg/
kodowanie transponderów tez chodzi

#424 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 21:20

PRZEPRASZAM - ZWRACAM HONOR



:zdziwnienie:

w takim razie masz pierwszy OS ktory dzial z mt3.11




 


#425 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 29 września 2010 - 21:27

jestem zaskoczony że Tobie nie chodzi
mój łaczy sie bez problemu, tyle że na zapalonym silniku i jak na jego cenę robi cuda, kodowania, adaptacje- bez problemowo, nawet na adapterze PCIMCI- RS232

#426 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 21:29

jestem zaskoczony że Tobie nie chodzi
mój łaczy sie bez problemu, tyle że na zapalonym silniku i jak na jego cenę robi cuda, kodowania, adaptacje- bez problemowo, nawet na adapterze PCIMCI- RS232


nikomu nie chodzi przynajmniej na USB.
fakt ze mi to nie robi znaczenia bo mam tech2 sprzetowy.




 


#427 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 października 2010 - 14:51

Witam.Posiadam Opla Omege BFL z 2001r 2.6 V6,i ostatnio borykam sie z zamulonym samochodem.Jezdzilem juz wszedzie i nikt niewie co to jest,bo nawet nie zapala sie kontrolka ta pomaranczowa z silnikiem.Przegladajac forum,skusilem sie na odczytanie samemu bledow,zastosowalem metode,nacisnelem chamulec i gaz do oporu i przekrecilem kluczyk w pozycje druga.Zaczela mi migac kontrolka ale jest to kontrolka samochodo z kluczem,zaczelem liczyc mrugniecia tej kontrolki i wyczytalem cos takiego 0430,czyli bylo tak dziesiec mrugniec tzn ze zero potem bylo cztery,trzy i znow dziesiec czyli zero.Czy to ma jakiekolwiek znaczenie, ze dala znac ta kontrolka a nie silnika? odnalazlem rowniez kody bledow i okazalo sie, ze 0430 oznacza " Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała " tylko ze, moja omega ma cztery katalizatory wiec nie bardzo wiem o ktory chodzi. moze wy juz mieliscie taki problem? z gory dzieki za pomoc.Dodam jeszcze ze jezdze Omega codziennie i nie swieci mi sie zaden check nic sie nie zapala.

#428 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 11 listopada 2010 - 17:13

nie wiem czy przeczytales wszytskie posty a jezeli nie to polecam:)bardzo ciekawa lektura i napewno dowiesz sie prawie wszytsko o katalizatorach w 2.6 i 3.2 i co w tej sytuacji zrobic.Jedni kupili katy z angoli,inni zamalowali lampke:)

#429 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2010 - 13:28

co to za lektura i gdzie znajde,dzieki

#430 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2010 - 21:01

co to za lektura i gdzie znajde,dzieki


cały temat, taka lektura !
tylko 43 strony.

#431 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 30 listopada 2010 - 12:24

witam ponownie,

u mnie błąd 0420 rozwiązał się w prosty sposób.

kiedyś kupiłem kabel do instalacji gazowej i postanowiłem się pobawić.

Po paru dniach regulacji występowały różne błędy 0420 0430 0170 0173, ale zauważyłem ze jadac na benzynie przez 200km nic się nie działo to zrobiłem trochę bogadsze dawki gazu i po jakiś 200km mapa gazu wkońcu pokryła się z mapą benzyny.

Sądzę że dawki gazu były tak bardzo ubogie, tak że spaliny wychodziły prawie "czyste".

Dodam, że kontrolka check engine błędu 0420 sama zniknęła gdy jechałem na benzynie autostrada ze stała prędkością 230km/h (oczywiście na niemieckiej autoban).

Także dla potomnych - jeśli macie LPG to sprawdźcie mapy gazu.

Pozdrawiam:)

#432 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 listopada 2010 - 14:03

a jaki masz przebieg na budziku?

#433 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 30 listopada 2010 - 21:38

155 tys km oryginalnie potwierdzone przez GM po VIN

#434 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 09:46

Czy ktoś się może orientuje czy błędy katów w 3.2 pojawią się od razu po odpaleniu samochodu który dość długi czas stał z odłączonym akumulatorem???

#435 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:06

nie - błędy się skasują, a 420 i 430 pojawią się dopiero po przejechaniu pewnego dystansu ze stałą prędkością.
Błędy zawsze możesz sprawdzić metodą "pedał trik"

#436 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:15

nie - błędy się skasują, a 420 i 430 pojawią się dopiero po przejechaniu pewnego dystansu ze stałą prędkością.
Błędy zawsze możesz sprawdzić metodą "pedał trik"


Sprawdzić błędy to nie problem, mogę podpiąć kompa.

Ale właśnie tego się obawiałem, ze skasują się jak będzie bez aku...

Jest jakiś inny sposób sprawdzenia? Bo raczej niemożliwe żebym przed zakupem mógł zrobić 50 km :/

#437 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:45

Sprawdzić błędy to nie problem, mogę podpiąć kompa.

Ale właśnie tego się obawiałem, ze skasują się jak będzie bez aku...

Jest jakiś inny sposób sprawdzenia? Bo raczej niemożliwe żebym przed zakupem mógł zrobić 50 km :/


Przejedź się autem w zakresie obrotów od 1000 do 6000 RPM na każdym biegu i podłącz kompa.

Statusy błędów są 3(aktywny, chwilowy, nieaktywny) jeśli będziesz miał chwilowy to jest duża możliwość ze za 100km zapali Ci się check engine czyli błąd aktywny(tak miałem do niedawna w swojej 2.6 v6) a jak będziesz miał od razu aktywny tzn, że auto bardzo dużo już najechało i katy wypalone albo w drugą stronę mało jeżdżone i się zamuliło katy - najlepiej sprawdzić przebieg w stajni GM (niektóre serwisy Opel przebieg przechowują tylko lokalnie, więc warto zapytać gdzie była serwisowana) lub możesz samemu zdjąć zegary kolesiowi jak umiesz i się zgodzi i z tyłu będzie widać czy było grzebane (cyfry muszą stać równo w idealnym porządku - jak jest fala to było majstrowane)

#438 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:46

1. dlaczego nie przejechać 50 km? Mówisz do sprzedawcy - "tankuję za 100 zł i jedziemy w trasę" Tylko po dłuższej przejażdżce można ocenić sprawność silnika i automatu.
2. Jeśli kupujesz 2,6/3,2 z przebiegiem wyższym niż 150 kkm to nawet jeśli nie będzie 420/430 to i tak się pojawią - to norma i raczej nie da się tego uniknąć

#439 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:48

Przebieg 149 tys - sprawdzony. Problem w tym że rok stoi na parkingu.

#440 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:51

1. dlaczego nie przejechać 50 km? Mówisz do sprzedawcy - "tankuję za 100 zł i jedziemy w trasę" Tylko po dłuższej przejażdżce można ocenić sprawność silnika i automatu.
2. Jeśli kupujesz 2,6/3,2 z przebiegiem wyższym niż 150 kkm to nawet jeśli nie będzie 420/430 to i tak się pojawią - to norma i raczej nie da się tego uniknąć


150kkm i bledy 420 hmm - tylko pytanie dlaczego sie to zdarza w większości aut które byly sprowadzone? Bo w niemcowni nie ma takiego przebiegu na rocznik 2003 - 300-400 tys km benz 500-600 diesel z tego rocznika to wiarygodny przebieg - oczywiscie zdarzaja się przypadku gdzie taki przebieg 150 kkm jest realny ale w 90% Polaczki kreca te liczniki o polowe!:/ - więc uwaga jak ktoś kupuje autko... można też sobie kupić opel diagnostic tool do liczników i sprawdzać :)



Przebieg 149 tys - sprawdzony. Problem w tym że rok stoi na parkingu.

jeśli stoi rok to na bank Ci się zapali 0420 - mi dopiero po przejechaniu 5 kkm sama zgasła:) +własna regulacja LPG bo to na tym byl glownie problem z tym bledem. To auto to tylko PB czy LPG też?