Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#401 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2010 - 13:37

czy jak zuzycie oleju jest na poziomie 0,25-0,3l/1000km to moze olej zapychac katy czy raczej nie??


Jak dobry syntetyk spala się w takiej ilości to raczej nie powinno zapchać katów. No chyba, że jeździsz tylko na krótkich odcinkach to wtedy się nie rozgrzewają dobrze i może się osadzać. Jak dobrze przegonisz w trasie to ładnie się wszystko podopala.

#402 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 08 września 2010 - 15:54

Jak dobry syntetyk spala się w takiej ilości to raczej nie powinno zapchać katów. No chyba, że jeździsz tylko na krótkich odcinkach to wtedy się nie rozgrzewają dobrze i może się osadzać. Jak dobrze przegonisz w trasie to ładnie się wszystko podopala.


na polsyntetyku jezdze Valvoline Max Life.na poczatku nawet mialem takie objawy ze check silnika mi sie zapalal a jak pojezdzilem troche szybciej po trasie to gasl ale bledy nie znikaly.Gdyby to byla przyczyna oleju to narazie nie ma sensu sie czepiac katow i trzebaby pomyslec o silniku

#403 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2010 - 22:33

Nie dyskutujcie tu o zużyciu oleju bo to nie o tym temat.

#404 OFFLINE   keras

keras
  • 24 postów
  • Dołączył: 02-07-2010
  • Skąd: Piła

Napisany 09 września 2010 - 06:20

oooo....egon.... po meloniku poznaję.... chciałeś testować opcję z jednym katalizatorem i przesunięciem sondy ..... robiłeś może juz ten manewr?

#405 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 09 września 2010 - 15:36

Nie dyskutujcie tu o zużyciu oleju bo to nie o tym temat.


rozumiem ze zarzad ma zawsze racje ale my dyskutujemy o zuzyciu oleju w kontekscie padajacych katalizatorow:)

#406 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 września 2010 - 17:48

załużcie sobie cudo do kasowania błędów (podpięty pod gaz można ustawić co jaki czas będzie kasował błędy ) i żadnego checka nie zobaczycie

#407 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2010 - 18:01

załużcie sobie cudo do kasowania błędów (podpięty pod gaz można ustawić co jaki czas będzie kasował błędy ) i żadnego checka nie zobaczycie


Ale takie coś jest niebezpieczne, bo moze być tak, że nie pokaże błędu ubogiej mieszanki albo jakiegoś innego ważnego i będzie kicha.
Tak na marginesie to gdzie takie coś można nabyć? Masz takie coś założone? Nie mówisz chyba o emulatorze sondy lambda, bo tego raczej nie da się zastosować w tych silnikach z 2 katami?

#408 OFFLINE   bouli_pilot

bouli_pilot
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 09 września 2010 - 20:15

Da się stosować. U mnie był emulator, ale jak się o tym dowiedziałem to go wywaliłem. I uwierzcie mi auto lepiej śmiga bez emulatora. Chociaż więcej pali.

#409 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2010 - 21:17

Da się stosować. U mnie był emulator, ale jak się o tym dowiedziałem to go wywaliłem. I uwierzcie mi auto lepiej śmiga bez emulatora. Chociaż więcej pali.


Czyli nie da sie zastosować, bo nie spełnia dobrze swojego zadania.
No, ale dość o emulatorach, bo nie o tym temat.

#410 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 września 2010 - 16:29

mam takie urządzonko firmy Landi Renzo założym mi je gazownik po wiecznym checku od sondy która na wykresie działała prawidłowo i ręce już opadały,a co do wyświetlania błędów to jeśli bedzie to np.wypadanie zapłonu to zapewniam Cię,że check się zapali na jakieś 5sek odczujesz to w pracy silnika i później zostanie skasowany ale mało istotnego błędu nie odczujesz ;)

#411 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 25 września 2010 - 04:41

wracajac do katalizatorow to sondy sa przed i za pre-catami czyli co?mozna wyciac katalizator zza sondy????i zostawic tylko pre-caty???

#412 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 września 2010 - 20:51

wracajac do katalizatorow to sondy sa przed i za pre-catami czyli co?mozna wyciac katalizator zza sondy????i zostawic tylko pre-caty???


Nic nie możesz zrobić , kata nie wytniesz , bo sondy współpracują ze sobą , to nie jest 2.5 czy 3.0 ,że masz dwie sondy i dwa katy , problem polega na tym że w 2.6 i 3.2 są cztery katy , dwa wstępne i dwa główne i cztery sondy , jak na razie niema możliwości obejścia , no chyba że jakieś ustrojstwo . Tak na marginesie też byłem takim optymistą jak ty,czyli : walnięta sonda , wina oleju itp. Dopiero po wjechaniu na kanał i odkręceniu jednego z katów zobaczyłem przyczynę błędów 420 i 430 , katalizatora wstępnego po prostu nie było, jedna wielka dziura , zero tzw.plastra miodu. Jak chcesz mogę wrzucić parę zdjęć ,jak wygląda taki kat.

#413 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 26 września 2010 - 16:14

wiem,wiem ze sa 4 katy i 4 sondy,chodzilo mi o to czy jak nie ma sondy za katami glownymi to czy ewentualnie nie mozna ich wywalic.a ty wymieniales u siebie w 2.6???kupiles nowe czy uzywki???czy moze cos przerabiales jak niektorzy ze wywalaja katy wstepne i maja tylko 2 katy glowne i sondy sa przed i za nimi

#414 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 września 2010 - 17:37

Adrian V6 ma racje, trzeba sondę odsunąć- czyli zastosować przedłużkę. Metoda sprawdzona, dziala napewno. Na wartość napięcia sondy również ma wpływ pędkość przepływu spalin, która w przypadku odsunięci sondy jest mniejsza. W moich testach ta teoria się potwierdziła. wartość napięcia jest zmienna (zaniżona) i jest w pewmym stopniu proporcjonalna do napięcia sondy pierwszej. Prawdopodobnie sonda po takim odsunieciu ulegnie szybszemu zestarzeniu- ale to tylko moja teoria. Ten sposób opisywany jest na innych forach m.in. audi. A na allegro można zdobyć przedłużki do sond.


Kiedyś myślałem nad takim patentem , podobno to działa , ale nie wiem czy w Oplu.
A odnoście moich katów ; znalazłem gościa który sprzedawał 2.6 na części (Anglik ) z przebiegiem 80000 mil. Chłop chyba nie wiedział po ile taki towar chodzi, bo wyrwałem od niego za 650 zł kpl. + 4 sondy gratis + 50 zł za przekładkę na miejscu u gościa w warsztacie , a wiem że na Allegro jak się trafi, bo to towar deficytowy , krzyczą sobie od 1000 w zwysz. Zakładałem je w Styczniu, na razie bucz.
Powodzenia ci życzę .

#415 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 28 września 2010 - 01:32

Adrian V6 ma racje, trzeba sondę odsunąć- czyli zastosować przedłużkę. Metoda sprawdzona, dziala napewno. Na wartość napięcia sondy również ma wpływ pędkość przepływu spalin, która w przypadku odsunięci sondy jest mniejsza. W moich testach ta teoria się potwierdziła. wartość napięcia jest zmienna (zaniżona) i jest w pewmym stopniu proporcjonalna do napięcia sondy pierwszej. Prawdopodobnie sonda po takim odsunieciu ulegnie szybszemu zestarzeniu- ale to tylko moja teoria. Ten sposób opisywany jest na innych forach m.in. audi. A na allegro można zdobyć przedłużki do sond.


we wczesniejszych postach Egon pisal ze probowal odsuwac sonde,nawet fotki wstawial chyba ale nic z to nie dalo

#416 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 września 2010 - 09:27

Niestety nie , nic to nie dało, ale nadal nie zrobiłem przesunięcia sond więc możecie próbować.

#417 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 29 września 2010 - 19:51

Ja z uporem maniaka twierdzę, że odsunięcie sond za katalizatorami wstępnymi powoduje zmniejszenie sygnału na nich. 1,5 roku temu zastosowałem powyższe rozwiązanie i działa. Różnica jest wyraźna podczas obserwacji przebiegów napięć na sondach (w moim przypadku opelscanner) przed i po zastosowaniu dystansów. W międzyczasie wymieniłem przepływkę ale ona była przyczyną błędów p0173 i p0174.

#418 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 września 2010 - 20:19

Ja z uporem maniaka twierdzę, że odsunięcie sond za katalizatorami wstępnymi powoduje zmniejszenie sygnału na nich. 1,5 roku temu zastosowałem powyższe rozwiązanie i działa. Różnica jest wyraźna podczas obserwacji przebiegów napięć na sondach (w moim przypadku opelscanner) przed i po zastosowaniu dystansów. W międzyczasie wymieniłem przepływkę ale ona była przyczyną błędów p0173 i p0174.


Właśnie tak miałem zrobić , ale wymieniłem katy.
Może wrzucisz jakieś zdjęcia , jak to wygląda . Bo rozumiem że tak właśnie masz zrobione.

#419 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 29 września 2010 - 20:49

oki wrzucę tylko muszę dostać się na kanał

#420 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 20:55

(w moim przypadku opelscanner)


o od kiedy opelscanner laczy sie z y32se ?