Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#441 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 10:53

można też sobie kupić opel diagnostic tool do liczników i sprawdzać :)


Sory za OT, wiem że nie temat, ale omegi po FL miały zapisywany przebieg w kompie? Z tego co wiem tylko na blacie?!

#442 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:01

Sory za OT, wiem że nie temat, ale omegi po FL miały zapisywany przebieg w kompie? Z tego co wiem tylko na blacie?!


u mnie jakiś sterownik licznika się odzywa, ale nie wiem czym go ugryść, ktoś mi kiedyś pisał z intercars, że od 2002 w oplach coś takiego jest na ECU. Faktycznie sterownik licznika u mnie odzywa się, ale tylko pokazuje czy sprawny - niesprawny i jakieś kody. Podobno inne oprogramowania i inne kable są do tego aby to rozgryść niż te standardowe, ale nie mam pojęcia jak to jest faktycznie, bo to co ktoś powie to może być bujdą - sam jeszcze tego nie rozgryzłem ani nie znalazłem schematu takiego kabla...

#443 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:04

OK, w każdym bądź razie, rozumiem że skoro samochód tyle stoi z odłączonym aku katów w żaden inny sposób jak dłuższa jazda nie sprawdzę tak?

#444 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:09

OK, w każdym bądź razie, rozumiem że skoro samochód tyle stoi z odłączonym aku katów w żaden inny sposób jak dłuższa jazda nie sprawdzę tak?


jest inny sposób, ale nie wiem czy ktoś pozwoli i czy będzie ci się chciało bawić

1. wjechać na podnośnik odpiąć katy od silnika i sprawdzić manualnie jeśli wiesz jak to ma wyglądać.

2. podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić jaką normę spalin ma auto.

3. Dłuższa jazda w tym jazda właściciela pojazdu by się przydała(ty płacisz za paliwo to nie wiem w czym problem a chociaż będziesz widział jak koleś jeździł i czy tyrał czy dbał) - ja przed kupnem czytałem tutaj na forum w sprawdzonych poradach co robić przed kupnem i dzięki temu utargowałem z 5k pln.

4. Nie broń tego auta tak bo jak nie te to inne kupisz, najlepiej rocznik powyżej 2002. A to z którego roku jest?

#445 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:26

jest inny sposób, ale nie wiem czy ktoś pozwoli i czy będzie ci się chciało bawić

1. wjechać na podnośnik odpiąć katy od silnika i sprawdzić manualnie jeśli wiesz jak to ma wyglądać.

2. podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić jaką normę spalin ma auto.

3. Dłuższa jazda w tym jazda właściciela pojazdu by się przydała(ty płacisz za paliwo to nie wiem w czym problem a chociaż będziesz widział jak koleś jeździł i czy tyrał czy dbał) - ja przed kupnem czytałem tutaj na forum w sprawdzonych poradach co robić przed kupnem i dzięki temu utargowałem z 5k pln.

4. Nie broń tego auta tak bo jak nie te to inne kupisz, najlepiej rocznik powyżej 2002. A to z którego roku jest?


Do do porad trochę czytałem, ale widać muszę jeszcze temat studiować.

Produkcja jest na koniec 2001, RM to 2002

Podnośnik jest jak najbardziej możliwy, tylko właśnie nie za bardzo ogarniam tematu katów co jak powinno być.

#446 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:27

Nikkoo, zadjaj konkretny link w poradach przed zakupem to chłopaki Ci ocenią , a tu skończcie dyskusje nie od tego jest temat.

#447 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 11:32

Nikkoo, zadjaj konkretny link w poradach przed zakupem to chłopaki Ci ocenią , a tu skończcie dyskusje nie od tego jest temat.


OK sory, problem w tym ze samochodu w necie wystawionego nie ma, koniec tematu.

Dzięki i pozdro

#448 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2010 - 13:08

niestety ale bez przejechania pewnego dystansu jest to właściwie nie do sprawdzenia.

#449 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2010 - 13:31

u mnie jakiś sterownik licznika się odzywa, ale nie wiem czym go ugryść, ktoś mi kiedyś pisał z intercars, że od 2002 w oplach coś takiego jest na ECU. Faktycznie sterownik licznika u mnie odzywa się, ale tylko pokazuje czy sprawny - niesprawny i jakieś kody. Podobno inne oprogramowania i inne kable są do tego aby to rozgryść niż te standardowe, ale nie mam pojęcia jak to jest faktycznie, bo to co ktoś powie to może być bujdą - sam jeszcze tego nie rozgryzłem ani nie znalazłem schematu takiego kabla...


nic nie sprawdzisz. omega ma tylko licznik i to mechaniczny




 


#450 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 grudnia 2010 - 23:24

Witam.Teraz to mam dylemat.Do tej pory wyswietlal mi sie blad 0430 sposob na tzw pedal czyli wcisniecie chamulca do oporu i gazu i przekrecenie kluczyka.Jezdzilem z tym chyba ze 3 miesiace i wlasnie teraz w piatek mialem jechac po kata a tu zonk dzisiaj.Przekrecam zaplon kontrolka ta z kluczem i samochodzikiem zgasla,do wczoraj mialem tak ze gasla dopiero po zapaleniu silnika i podobno to bylo zle,no to odczytuje znow bledy na tzw pedal i co sie okazuje nie ma bledow miga caly czas ta z kluczem i samochodzikiem.Pytanie co sie teraz stalo i co robic.

#451 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 grudnia 2010 - 11:50

jak kontrolka z kluczykiem nie gaśnie sama po przekręceniu zapłonu to w pamięci komputera zapamiętany jest jakiś błąd. Jeśli gaśnie - pamięć jest wolna od błędów. Niektóre błędy prawdopodobnie same znikają z pamięci jeśli nastąpi ileś tam prawidłowych uruchomień silnika bez błędów.

Jeśli kontrolka z kluczykiem ciągle miga po włączeniu zapłonu to immobilizer się buntuje.
Jeśli miga ciągle przy "pedał test" to nie mam pojęcia co może być

#452 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 grudnia 2010 - 18:53

Jeśli miga ciągle przy "pedał test" to nie mam pojęcia co może być
Wg.mnie , jesli miga podczas "pedał test" pamięć jest wolna od błędów , u mnie tak jest , i tak to rozumiem.

#453 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 grudnia 2010 - 23:18

to ile trzeba miec tych poprawnych uruchomien przez trzy miesiace to chyba z kilkaset razy uruchamalem wiec juz dawno powinno zgasnac.miga ciagle przy "pedal gaz"teraz niewiem co mam robic.Czyli co adrian V6 samochodzik twoj niema zadnego mula i chodzi dobrze tak.Skoro mi wczesniej wystukal blad "0430 mala sprawnosc katalizatora rzad cylindrow 1" i przez trzy miechy tak mialem a teraz nic to odetkal sie sam czy zobaczyc po 100km jezdzenia czy znow nie wyswietli jesli nie wyswietli to niewiem co mam robic.

#454 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 16:35

to ile trzeba miec tych poprawnych uruchomien przez trzy miesiace to chyba z kilkaset razy uruchamalem wiec juz dawno powinno zgasnac.miga ciagle przy "pedal gaz"teraz niewiem co mam robic.Czyli co adrian V6 samochodzik twoj niema zadnego mula i chodzi dobrze tak.Skoro mi wczesniej wystukal blad "0430 mala sprawnosc katalizatora rzad cylindrow 1" i przez trzy miechy tak mialem a teraz nic to odetkal sie sam czy zobaczyc po 100km jezdzenia czy znow nie wyswietli jesli nie wyswietli to niewiem co mam robic.


Samochodzik chodzi dobrze , bo wymieniłem katy.
A jeśli kontrolka "samochodzik z kluczykiem" miga podczas sprawdzania pedał,gas jest to jak najbardziej poprawnie, o ile są to mrugnięcia ciągłe, bez przerw.
Wg mnie nie masz żadnego błędu, błąd się po prostu sam skasował.

#455 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 17:58

ale jak sie skasowal sam to nieznaczy ze kat mogl sie jakos odetkac,nadal moze byc przytkany albo w jakis sosob uszkodzony.Czy jesli nadal jest uszkodzony to powinien znow zlapac bledy za jakis czas tak.Bo mam do kupienia dwa katy te miedzy sondami i niewiem co robic.Adrian V6 tez miales bledy i ci sie same skasowaly czy dopiero po wymianie katalizatorow.

#456 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 21:00

Samochodzik chodzi dobrze , bo wymieniłem katy.

nowe czy "nowe używki"?

Bo mam do kupienia dwa katy te miedzy sondami i niewiem co robic.

sprawdz kompem a nie pedałami będziesz wiedział czy masz błędy czy nie?

#457 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 grudnia 2010 - 08:35

ale jak sie skasowal sam to nieznaczy ze kat mogl sie jakos odetkac,nadal moze byc przytkany albo w jakis sosob uszkodzony.Czy jesli nadal jest uszkodzony to powinien znow zlapac bledy za jakis czas tak.Bo mam do kupienia dwa katy te miedzy sondami i niewiem co robic.Adrian V6 tez miales bledy i ci sie same skasowaly czy dopiero po wymianie katalizatorow.


Tak, błędy same się kasowały na samym początku, chyba wtedy jeszcze niebyły aż tak uszkodzone,ale po jakimś czasie już zostały na stałe i trzeba było kasować je kompem.
Co do katalizatorów oczywiście "nowe używki".
Tak wyglądały u mnie wstępne.

#458 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 17:08

Wkoncu wymienilem katy na uzywki te wstepne,ale mam pytanie.Ta kontrolka "samochodzik z kluczem"nadal gasnie dopiero po uruchomieniu silnka,dodam ze jakies pol godzinki temu je wymienilem,czy z czasem samo sie skasuje ten blad czy trzeba samemu bo myslalem ze jak wymienie to odrazu sie skasuje.Dzieki.

#459 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 17:09

musisz kompem




 


#460 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 17:20

a odlaczenie akumulatora na dluzszy czas