Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 17:24

nic nie da




 


#462 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 17:31

czyli co skoro wiem ze wymienilem na dobre uzywki,a blad jest nadal to samochod moze jescze nie chodzc tak jak trzeba.

#463 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 19:22

nic nie da


odłączenie aku kasuje błędy w 2,6/3,2

#464 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 19:24

ja mam 2.6 V6,i chyba tak zrobie a na ile trzeba odpiac aku

#465 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 19:37

odepnij na noc, rano błędów już nie będzie.

#466 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:24

odepnij na noc, rano błędów już nie będzie.


zwykle tak ale bledy z OBD zostaja. odpinalem nie raz aku w autach z 420 i 430 i bledy zostawaly




 


#467 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 00:47

mam pytanko jesli te bledy zostana w OBD auto bedzie chodzilo w jakims trybie awaryjnym bo mam wrazenie ze jak na 2.6 V6 po wymianie tych katow niechodzi chyba tak jak powinien 2.6 V6

#468 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:04

Dwa katy te pierwsze miedzy sondami wymienione,ale jak pisalem wczesniej samochod nadal jakos dziwnie chodzi,i tu niespodzianka,po przejechaniu stu paru kilometrow pojawil sie blad wczesniej byl 0430 a teraz 0420 wkurzony jestem bo golym okiem wszystko bylo wpozadku w srodku kata.I teraz moje pytanie niemoge sie doczytac w tym temacie ktory to czy ten od strony kierowcy czy ten od strony pasazera.

#469 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 12:10

Z tego co ja rozumiem to 420 oznacza rząd 1 czyli pasażer a 430 stronę kierowcy.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

#470 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 13:07

no to musze szukac kata,bo pewnie jest wypalony bo siatka jest cala,pytanko czy jak jest wypalony to samochod moze niemiec mocy

#471 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 13:52

no to musze szukac kata,bo pewnie jest wypalony bo siatka jest cala,pytanko czy jak jest wypalony to samochod moze niemiec mocy


Jak już to zapchany kat będzie miał taki wpływ na silnik.

#472 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:04

tutaj trzeba rozwiązania systemowego, bo katalizatory zamienniki nic nie dają.
Trzeba jakoś dowiedzieć się jaki powinien być sygnał z tych sond - jakie są kryteria oceny sprawności i jakoś zemulować ich sygnał, żeby ecu się nie czepiał. Myślę że to jest do zrobienia tanim kosztem, problem tylko w know-how

Na necie mnóstwo linków do tematów "błąd 420", dla każdej praktycznie marki, nie tylko opel, nie tylko omega. Zaraz będę szukał...

#473 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:10

a moze byc gdzies zapchany w srodku i niewidac tego golym okiem bo siatka jest cala bo sprawdzalem przed zalozeniem,ale mysle ze jak by byl wypalony to sonda cos wylapuje i dlatego silnik nie mam mocy.

doncortino-to nie sa zamienniki,orginalne wyciagniete z anglika.

Mam jescze pytanie,a jaki blad by wyskakiwal jakby bylo cos nie tak z tymi duzymi katami tymi za druga sonda.

#474 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:15

Mam jescze pytanie,a jaki blad by wyskakiwal jakby bylo cos nie tak z tymi duzymi katami tymi za druga sonda.



Wtedy żaden błąd nie wyskoczy bo przecież dalej już żadnej sondy nie ma.

#475 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:18

ale jak by byl wypalony ten z bledem 420 to tez sonda wylapuje jakies bledy?

#476 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:22

Błędy 420 i 430 dotyczą wydajności katalizatorów wstępnych (pierwsze od silnika, te małe) Za katami głównymi nie ma sond i z tego co mi się wydaję ich uszkodzenie wyjdzie na pomiarze spalin.

Przejrzyj sobie Kolego cały temat - jest wszystko opisane :)

#477 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 14:33

wymienie jeszcze raz ten od mojej strony bo mam skad kupic i zobacze jeszcze raz mam nadzieje ze tym razem bedzie dobrze,szkoda ze nie ma jak sprawdzic bo juz sa zdjete trzeba wierzyc na slowo bo wspawywac i znow zdejmowac i odsylac to koszta rosna.A jak by byla sonda walnieta to wyskoczy by blad dodatkowo od sondy,moze z sonda jest cos zle dlatego pokazuje 420,z tym ze podlaczalem po komp samochod i wszystkie sondy maja dobre napiecie.I czemu nie swieci sie CHEK.

#478 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 15:44

znalazłem na necie teorię, która wydaje się mieć ręce i nogi. Mianowicie ecu przy stabilnej jeździe (nie zmieniające się obciążenie silnika) czzyli np. równe 70 km/h robi test katalizatora poprzez chwilowe zwiększenie dawki paliwa. Jednocześnie bada wskazania drugiej sondy - jeśli ta zareaguje natychmiastowym wskazaniem wzbogacenia mieszanki to sprawność katalizatora jest zbyt niska. Gdy sonda pokaże wzbogacenie mieszanki z jakimś opóźnieniem to oznacza że katalizator oczyszcza spaliny.

#479 OFFLINE   nikkoo

nikkoo
  • 303 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 16:03

znalazłem na necie teorię, która wydaje się mieć ręce i nogi. Mianowicie ecu przy stabilnej jeździe (nie zmieniające się obciążenie silnika) czzyli np. równe 70 km/h robi test katalizatora poprzez chwilowe zwiększenie dawki paliwa. Jednocześnie bada wskazania drugiej sondy - jeśli ta zareaguje natychmiastowym wskazaniem wzbogacenia mieszanki to sprawność katalizatora jest zbyt niska. Gdy sonda pokaże wzbogacenie mieszanki z jakimś opóźnieniem to oznacza że katalizator oczyszcza spaliny.


Czyli chyba najlepiej przenieść drugą sondę za główny katalizator - tak jak wcześniej było pisane. To powinno zakończyć problem.

#480 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2011 - 16:18

ta co jest miedzy glownym a tym malym a co to da dokladnie.i trzeba by bylo przedluzac kabelki od sond.A moze cos takiego

http://moto.allegro....1389191146.html
lub
http://moto.allegro....1377248113.html