

problem z katalizatorem bledy 420 i 430
#461
OFFLINE
#462
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 17:31
#463
OFFLINE
#464
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 19:24
#465
OFFLINE
#466
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 21:24
odepnij na noc, rano błędów już nie będzie.
zwykle tak ale bledy z OBD zostaja. odpinalem nie raz aku w autach z 420 i 430 i bledy zostawaly
#467
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 00:47
#468
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:04
#469
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 12:10
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
#470
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 13:07
#471
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 13:52
no to musze szukac kata,bo pewnie jest wypalony bo siatka jest cala,pytanko czy jak jest wypalony to samochod moze niemiec mocy
Jak już to zapchany kat będzie miał taki wpływ na silnik.
#472
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:04
Trzeba jakoś dowiedzieć się jaki powinien być sygnał z tych sond - jakie są kryteria oceny sprawności i jakoś zemulować ich sygnał, żeby ecu się nie czepiał. Myślę że to jest do zrobienia tanim kosztem, problem tylko w know-how
Na necie mnóstwo linków do tematów "błąd 420", dla każdej praktycznie marki, nie tylko opel, nie tylko omega. Zaraz będę szukał...
#473
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:10
doncortino-to nie sa zamienniki,orginalne wyciagniete z anglika.
Mam jescze pytanie,a jaki blad by wyskakiwal jakby bylo cos nie tak z tymi duzymi katami tymi za druga sonda.
#474
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:15
Mam jescze pytanie,a jaki blad by wyskakiwal jakby bylo cos nie tak z tymi duzymi katami tymi za druga sonda.
Wtedy żaden błąd nie wyskoczy bo przecież dalej już żadnej sondy nie ma.
#475
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:18
#476
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:22
Przejrzyj sobie Kolego cały temat - jest wszystko opisane

#477
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 14:33
#478
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 15:44
#479
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 16:03
znalazłem na necie teorię, która wydaje się mieć ręce i nogi. Mianowicie ecu przy stabilnej jeździe (nie zmieniające się obciążenie silnika) czzyli np. równe 70 km/h robi test katalizatora poprzez chwilowe zwiększenie dawki paliwa. Jednocześnie bada wskazania drugiej sondy - jeśli ta zareaguje natychmiastowym wskazaniem wzbogacenia mieszanki to sprawność katalizatora jest zbyt niska. Gdy sonda pokaże wzbogacenie mieszanki z jakimś opóźnieniem to oznacza że katalizator oczyszcza spaliny.
Czyli chyba najlepiej przenieść drugą sondę za główny katalizator - tak jak wcześniej było pisane. To powinno zakończyć problem.
#480
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 16:18
http://moto.allegro....1389191146.html
lub
http://moto.allegro....1377248113.html