Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 05:16

Bez paniki. W oryginale odstęp podłużnicy od rury czy katalizatora jest zaledwie ok 1cm mniejszy. Katalizator jest 2x dalej niż oryginalny, i jest sporo przestrzeni na chłodzenie rury. Mniejsza niestety jest odległość od izolacji podłogi, zaledwie ok 1cm, w oryginale było ponad 2cm, ale mam nadzieję że wystarczy. Zresztą katalizator główny też jest podobnie blisko podłogi.



Wiem jakie są pobudki, ale osobiście jestem zwolennikiem skutecznych napraw, a nie czarodziejstwa. Byłem krok od zamówienia oryginalnych nowych katalizatorów bo taka rzeźba też mi się nie podoba. Eksploatacja auta kosztuje, trzeba się z tym pogodzić.



I czekać aż się uszkodzony katalizator wysypie przez rurę? Zamaskowanie problemu to tylko rozwiązanie czasowe.



Testowałem różne paliwa z renomowanych stacji i nie. Na każdym jeździłem, przynajmniej kilka tys km. I gucio.



Nie było moją intencją wymądrzanie się. Jak podkreśliłem, może nie dostatecznie jasno, ludzie kombinują mając nadzieję że może jakoś, coś się uda. Chciałem zaznaczyć, że to ułuda, pewne rozwiązanie to ukręcić łeb sprawie. Kosztuje? Trudno, trzeba się liczyć z kosztami eksploatacji auta, było nie było, klasy wyższej. Strasznie nie lubię, kiedy ludzie kupują wysokie modele aut, a potem z czasem doprowadzają do jego degradacji bo stwierdzają że drogo. I spotyka się potem takie niby-wypasione fury w których mało co działa z oryginalnego wyposażenia, a właściciel nieustająco tylko planuje zrobić to i tamto.


Problem jest tylko taki, ze jak pamietam w oryginale jest katalizator metalowy a na pewno przeplywowy. W przypadku ceramicznego ktory zastosowales temperatura bedzie sporo wyzsza wiec o tym pisze. No i nie masz ceramicznej izolacji co dodatkowo pogarsza. Nie ma jej w glownym bo by sie przegrzal.

Co do wylatywania katalizatora to nic takiego jeszcze nikomu sie nie stalo. Wstepny po prostu traci swoje wlasciwosci i tyle, ale w srodku wszystko sie trzyma.

Piszesz, ze unikasz "rzezby" ale tak naprawde sam w mniejszym lub wiekszym stopniu ja wlasnie zrobiles. Problem tylko taki, ze wydales 1600zl i wg mnie masz spore szanse na przypalanie/spalenie baranka podlogi/podluznic. I wszystko po to, zeby zgasic kontrolke, ktora tak samo mozna zrobic przenoszac sonde, ktora sam przeniosles.

Jezeli chodzi o koszty eksploatacji to znam kilka osob ktore by Ci powiedzialy, ze jak kupiles takie auto to nie kombinuj tylko jedz i kup to co do niego jest zaprojektowane czyli wydech z serwisu. Problem tylko taki, ze trzeba miec zdrowy rozsadek i nie oklamywac sie, ze kupujac w najlepszym przypadku 6 letnie auto (technologicznie retuszowany 15 latek) ludzie chca wydawac 1600 tylko na lampke. Jak ktos ma takie pieniadze na takie pierdoly to kupuje duzo lepsze i duzo mlodsze auto.

No ale kazdy robi jak lubi. Ja czekam na potwierdzenie "rzezby" Egona.

#342 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 00:36

Witam. Mam pytanie
A jakby oszukać sondę za katalizatorem ?? będzie wywalać błąd 0420 0430
Pytam ponieważ mam pewien pomysł ,który sprawdził się w mitsubichi kolegi

#343 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 00:47

jaki to pomysł?

#344 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 01:02

W miejsce sondy wkręcić przetoczony (pręt) materiał, oczywiscie trzeba zrobić gwint
następnie przetoczyć środek materiału, tak aby można wkręcić sonde,następnie wkręcić w otwór gdzie znajdowała się oryginalnie sonda
Dodam że należy nanieść gwint wewnątrz i na zewnątrz,a więc materiał musi być z jednej strony grubszy

#345 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 01:17

nie za bardzo ogarniam - w miejsce sondy wkręcasz jakąś sztukówkę, a do tej sztukówki sondę? co osiągasz w ten sposób?

#346 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 01:24

sonda niema styczności ze spalinami bo jest zaślepiona od góry i daje (podopno) odczyt jak na nowym kacie

#347 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 01:39

hmm czy to zadziała - być może tak, ale dowiesz się chyba tylko gdy ktoś tak zrobi i opisze efekty

choć wydaje mi się, że sterownik wywali błąd 'sonda zestarzona' czy jakoś tak, bo uzna że jest martwa (będzie wskazywała ciągle tę samą wartość)
Równie dobrze możnaby chyba wywalić sondę a na odpowiedni pin komputera podać odpowiednie stałe napięcie

Najlepiej by było, gdyby ktoś kto nie ma błędów 420 i 430 przejechał się z laptopem (najlepiej z pasażerem) i sprawdził jaki jest przebieg sygnału drugiej sondy - wątpię by był liniowy. Pewnie w jakimś stopniu naśladuje przebieg pierwszej sondy - tak się domyślam. Dobrze by było dowiedzieć się w jakich warunkach ecu wywala 420 i 430 - tzn. jaki jest algorytm - wówczas można by się pokusić o zbudowanie jakiegoś emulatora sygnału lambdy

#348 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 25 grudnia 2009 - 21:42

Adrian V6 ma racje, trzeba sondę odsunąć- czyli zastosować przedłużkę. Metoda sprawdzona, dziala napewno. Na wartość napięcia sondy również ma wpływ pędkość przepływu spalin, która w przypadku odsunięci sondy jest mniejsza. W moich testach ta teoria się potwierdziła. wartość napięcia jest zmienna (zaniżona) i jest w pewmym stopniu proporcjonalna do napięcia sondy pierwszej. Prawdopodobnie sonda po takim odsunieciu ulegnie szybszemu zestarzeniu- ale to tylko moja teoria. Ten sposób opisywany jest na innych forach m.in. audi. A na allegro można zdobyć przedłużki do sond.

#349 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 grudnia 2009 - 22:59

Jestem w stanie sobie coś takiego dorobić, tylko nie wiem czy warto!!!!

#350 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2009 - 10:32

Jak poczytacie wątek od początku to znajdziecie opis.
niestety nie działa.

#351 OFFLINE   Mak3us

Mak3us
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-03-2009
  • Skąd: UK

Napisany 10 lutego 2010 - 16:36

Chcialbym sie przywitac ze wszystkimi i poprosic o pomoc,jestem uzytkownikiem vectry B z silnikiem 2.6 v6 Y26SE,silnik krotko montowany w VB i niecieszacy sie zbyt dobra opinia wsrod jej uzytkownikow (malo osob w ogole ma taki,ale ostro krytykuja).

Moj problem polega na wyskakiwaniu bledu P0430 i P0420,dokladniej "wydajnosc systemu katalitycznego ponizej wymaganej wartosci bariera 1 i 2",raz mi wyskakuje,ze tylko jeden jest obecny ,a ostatnio 2 mialy status obecny,pojawiaja sie co 50 nieraz 100km.

Auto
jest sprawdzane zawsze op-comem,przeplywka pracuje w zakresie 1.40v-3.60v,sondy wszystkie na oko pracuja napiecie skacze z 100-700mV, 1 i 2 sonda zmienia status z bogatej na uboga,3 rowniez za to 4 sonda zawsze ma status ubogi.

Zapisalem logi z op-coma z pracy sond i przeplywki,jak by ktos potrzebowal do weryfikacji.

Z czytanych opinii w necie,ludzie wskazuja:wadliwa przeplywke,zapchany kat,sondy do wymiany.


Za wszelka pomoc bede wdzieczny,co powoduje w moim przypadku te bledy,niechcialbym wymieniac wszystkiegi i pakowac sie w ogromne koszta.

pozdrawiam
Maciej

#352 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2010 - 16:38

Chcialbym sie przywitac ze wszystkimi i poprosic o pomoc,jestem uzytkownikiem vectry B z silnikiem 2.6 v6 Y26SE,silnik krotko montowany w VB i niecieszacy sie zbyt dobra opinia wsrod jej uzytkownikow (malo osob w ogole ma taki,ale ostro krytykuja).

Moj problem polega na wyskakiwaniu bledu P0430 i P0420,dokladniej "wydajnosc systemu katalitycznego ponizej wymaganej wartosci bariera 1 i 2",raz mi wyskakuje,ze tylko jeden jest obecny ,a ostatnio 2 mialy status obecny,pojawiaja sie co 50 nieraz 100km.

Auto jest sprawdzane zawsze op-comem,przeplywka pracuje w zakresie 1.40v-3.60v,sondy wszystkie na oko pracuja napiecie skacze z 100-700mV, 1 i 2 sonda zmienia status z bogatej na uboga,3 rowniez za to 4 sonda zawsze ma status ubogi.

Zapisalem logi z op-coma z pracy sond i przeplywki,jak by ktos potrzebowal do weryfikacji.

Z czytanych opinii w necie,ludzie wskazuja:wadliwa przeplywke,zapchany kat,sondy do wymiany.


Za wszelka pomoc bede wdzieczny,co powoduje w moim przypadku te bledy,niechcialbym wymieniac wszystkiegi i pakowac sie w ogromne koszta.

pozdrawiam
Maciej



katy do wymiany - niestety - nic innego jeszcze nikomu nie pomoglo




 


#353 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 16:51

Zapoznaj sie z tym tematem. Myślę, że sporo Ci się wyjaśni.
http://forum.omegakl...ead.php?t=12441

Odnośnie silnika 2.6 V6 to krytykuja go głównie ci, którzy nigdy go nie mieli. Ci, którzy go mają bardzo sobie chwalą. Podobnie jest z 2.2 benzyna i 2.2 diesel.

#354 OFFLINE   Mak3us

Mak3us
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-03-2009
  • Skąd: UK

Napisany 10 lutego 2010 - 18:54

Dzieki panowie,katalizatory w VB sa inaczej niz w omegach duzo blizej,mam na oku uzywki za 350zl razem z sondami przebieg 118.000,wiec mysle,ze jeszcze posluza.

Fotka katow:
http://photos01.alle...32/56/911325693

#355 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2010 - 19:24

Dzieki panowie,katalizatory w VB sa inaczej niz w omegach duzo blizej,mam na oku uzywki za 350zl razem z sondami przebieg 118.000,wiec mysle,ze jeszcze posluza. Fotka katow: http://photos01.alle....2/56/911325693


Dlugo jeszcze na nich pojezdzisz o ile przebieg prawdziwy.
Silnik 2.6 to dobry silnik.

#356 OFFLINE   Mak3us

Mak3us
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-03-2009
  • Skąd: UK

Napisany 13 marca 2010 - 16:32

OK, katalizator wymieniony przedwczoraj na trochę inny i problem ustąpił. Chociaż tak jak mi mechanik mówił to wina sondy była.

#357 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 kwietnia 2010 - 23:35

odgrzeje troche kotleta;) przeczytalem te 36 stron no jak narazie nikt jeszcze nie przeniosl tej sondy za drugi kat.:( czy poprostu siedzi cicho??? i nie chce sie pochwalic??

#358 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2010 - 08:19

No o się odezwe, miałem przenieść ale nie przeniosłem jescze ciągle coś, a "fachowcy"
nie widzą w tym kolosalnych zysków więc... smo przez sie rozumie,

#359 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2010 - 10:22

a ja się zastanawiam czy zamiast sond diagnostycznych nie można by podpiąć stałego (na stałe) napięcia (0,7V) co by informowało kompa "mam sprawne katalizatory i nie potrzebuję korekcji, bo działam optymalnie"
co o tym myślą nasi fachowcy?

#360 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 kwietnia 2010 - 13:55

hmm czy to zadziała - być może tak, ale dowiesz się chyba tylko gdy ktoś tak zrobi i opisze efekty

choć wydaje mi się, że sterownik wywali błąd 'sonda zestarzona' czy jakoś tak, bo uzna że jest martwa (będzie wskazywała ciągle tę samą wartość)
Równie dobrze możnaby chyba wywalić sondę a na odpowiedni pin komputera podać odpowiednie stałe napięcie

Najlepiej by było, gdyby ktoś kto nie ma błędów 420 i 430 przejechał się z laptopem (najlepiej z pasażerem) i sprawdził jaki jest przebieg sygnału drugiej sondy - wątpię by był liniowy. Pewnie w jakimś stopniu naśladuje przebieg pierwszej sondy - tak się domyślam. Dobrze by było dowiedzieć się w jakich warunkach ecu wywala 420 i 430 - tzn. jaki jest algorytm - wówczas można by się pokusić o zbudowanie jakiegoś emulatora sygnału lambdy


To jest odpowiedz na twoje pytanie..