

Wymiana uszczelki głowicy omega bfl silnik 2.2 benzyna
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2015 - 11:20
moje zdanie jest takie kolego najpierw ściągnij głowicę zobacz jakie są straty co się stło z głowicą czy tłoki są w porządku policz koszta opisz i może pomożemy Ci podjąć decyzję ale jak dla mnie pomysł z kombinowaniem dół 2,2 a góra 2,0 to nie ma sensu lepiej zrób jak fabryka przykazała złóż cały silnik 2,2 albo wpakuj 2,0 na osprzęcie 2,2
a jak byś uzupełnił profil było by łatwiej Ci pomóc bo może jesteś ze śląska to bym podjechał do Ciebie i coś by się wymodziło
#23
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2015 - 15:10
trza sobie to dorobić a nie płakać że się nie da
Czyli rozumiem że robiłeś taki zabieg, i jest to łatwizna kolego
A poza tym nie płaczę tylko odpisałem na pytanie, nie lubię druciarstwa
Edytowany przez matigreg06, 17 grudnia 2015 - 15:17.
#24
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2015 - 10:20
#25
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2015 - 10:28
szkoda że kolega się nie odezwał wcześniej miałem wczoraj troszkę czasu i mogłem wpaść zerknąć ale myślę że jak dziś opiszesz coś więcej co się stało to coś się wymyśli
Edytowany przez michal6/9, 20 grudnia 2015 - 10:29.
#26
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 08:51
#27
OFFLINE
#28
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 13:01
#29
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 14:19
Wystarczy trochę, tak aby wokół, po bokach zalało pierścienie.
#30
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 14:58
#31
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 15:00
Kolego koszty raczej nie wielkie:
Tłoki powinny być ok, nie sądzę aby coś się tam stało pogięte zawory podmień z głowicy tej od 2.0 powinny pasować (ja kiedyś przekładałem zawory z 2.0 16v do 1.8 16 z Vectry -- szwagrowi walnął rozrząd i nie było problemów).
Ja głowicę zostawiłbym swoją jeśli nie chcesz iść w koszta to:
- wymiana pogiętych zaworów + docieranie (myślę, że koszt około 70-100zł)
- wymiana uszczelniaczy (można zrobić samemu - uszczelniacze około 30zł) - warto zobaczyć luz na prowadnicy
- planowanie głowicy - 50zł
- uszczelniacze wałków rozrządu 30zł
- UPG - 50 - 60 zł
- kompletny rozrząd z pompą wody INA 320zł
- uszczelka kolektor ssący 15zł
- uszczelka kolektor wydechowy około 20-25zł
- uszczelka pod kapę zaworów 20zł
- nowe śruby głowicy - około 60zł - rzadko kto zmienia
Trochę wolnego czasu i powinno być ok, ustawienie rozrządu bardzo fajnie jest opisane w sprawdzonych poradach. Wskazane jest również posiadanie klucza dynamometrycznego
#32
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 15:18
Jeszcze jedno pytanie bo bede musiał ściągnąć wszystkie zawory ponieważ chce wymienic uszczelniacze i prowadnice czy musze docierac wszystkie zawory czy tylko te co wymienie na nowe (na szczescie tylko cztery)
zapewne będziesz dawał do szlifierni to dopłać tą stówkę więcej i niech zrobią wszystko tiptop
przy takiej robocie nie ma co oszczędzać, może być uwalone gniazdo i nawet nie zauważysz
Edytowany przez barteklodz, 01 stycznia 2016 - 15:19.
#33
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 15:56
A jest moze ktos na forum co skladal te auta do kupy z okolic piekar slaskich do kogo mogl bym podjechac i uzyskac pomoc z tymi zaworami ?
#34
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 16:05
#35
OFFLINE
#36
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 16:24
Ok a jak dotrzec te cztery zawory co musze wymienic
Jak zawieziesz głowicę do splanowania to firma która tym się zajmuje zrobi ci za dopłatą
#37
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2016 - 17:21
U mnie koszt dotarcia jednego zaworu to chyba coś około 6 zł więc nie ma dramatu - szkoda samemu się męczyć
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2016 - 22:02
#40
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 11:19
Mam jeszcze jedno pytanko wczoraj zalałem tą nafta tłoki ale mam wrażenie ze popełłem błąd nalałem około 1cm na każdy z tłoków po godzinie półtorej nic nie ubyło ale po 12 godzinach jak dzisiaj spojrzałem to tylko na jednym z cylindrów została nafta reszta sucha czy to dobrze ?