Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   bodziony2000

bodziony2000
  • 4 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:05

morze ktoś podrzucić dokładnie jaki to model od bmw pasuje do omegi i tylko duzy czy mozna wsadzic dwie tuleje.:D

#82 OFFLINE   shamrock

shamrock
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-06-2008
  • Skąd: Nowa Ruda

Napisany 26 sierpnia 2009 - 21:00

Dla lemfordera jest to nr katalogowy 10531 i jest to pozioma tuleja (ta duża) natomiast tuleja pionowa (mniejsza) musi być typowo od OMY.

#83 OFFLINE   Panda

Panda
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-08-2006

Napisany 27 sierpnia 2009 - 21:22

A co sądzicie o tych tulejkach, wyglądają jakby były pełne tzn. z samej gumy. warto się w to bawić?
http://www.allegro.p...iego_p_139.html
Ja na swoich przejechałem 40tkm i mam do wymiany na chwilę obecną 1 szt. Nie wiem jakie są zamontowane, na takich sprowadziłem ją z niemiec.

#84 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 sierpnia 2009 - 08:46

A co sądzicie o tych tulejkach, wyglądają jakby były pełne tzn. z samej gumy. warto się w to bawić?
http://www.allegro.p...iego_p_139.html
Ja na swoich przejechałem 40tkm i mam do wymiany na chwilę obecną 1 szt. Nie wiem jakie są zamontowane, na takich sprowadziłem ją z niemiec.


Chytry dwa razy traci. Jakiegoś szitu za kilkanaście złotych w ogóle bym nie brał pod uwagę. Nawet FEBI ze średniej półki cenowej mają małą żywotność, to co dopiero taka tuleja?:confused:

#85 OFFLINE   shamrock

shamrock
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-06-2008
  • Skąd: Nowa Ruda

Napisany 28 sierpnia 2009 - 09:55

Ja teraz zmieniam na lemfordera bo 15 tys. km temu przyoszczędziłem po 20 pln na sztuce i teraz auto pływa po całej drodze przy hamowaniu aż opony zaczęło brać. Jednym słowem z g.... bata nie ukręcisz. ;)

#86 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 29 sierpnia 2009 - 10:24

a ja będę montować po niedzieli meyle

zobaczymy jak się będą spisywać

mam oponki 195/65/15 więc powinno być ok
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#87 OFFLINE   Panda

Panda
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-08-2006

Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:37

Chytry dwa razy traci. Jakiegoś szitu za kilkanaście złotych w ogóle bym nie brał pod uwagę. Nawet FEBI ze średniej półki cenowej mają małą żywotność, to co dopiero taka tuleja?:confused:

Nie ze względu na cenę zamieściłem te tuleje, tylko patrząc na zdjęcia wydaje mi się, że są z samej gumy, nie ma w nich żelu/oleju i może przez to więcej wytrzymają.

#88 OFFLINE   tomekmr

tomekmr
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Lubin

Napisany 30 sierpnia 2009 - 00:36

A ja zamontowałem pełne polimerowe (tylko te duże) i myślę że to już ostatnie w tej omedze:D Koszt poniżej 100pln za dwie. Na oponach 235/18 przód i 245/18 tył, kolein prawie nie czuję a co najwyżej tak jak na zwykłych piętnastkach.

#89 OFFLINE   Panda

Panda
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-08-2006

Napisany 31 sierpnia 2009 - 21:41

Gdzie kupowałeś te polimery?

#90 OFFLINE   tomekmr

tomekmr
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Lubin

Napisany 01 września 2009 - 21:16

Już nie pamiętam skąd jest ten gościu, chyba gdzieś z pomorza. Po kontakcie z nim podałem namiary a on bezproblemowo wysłał przesyłką pobraniową. jego nr 604839292

#91 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2009 - 21:22

pełne polimerowe


..głupota, nie siądzie Ci tuleja, dostanie po ***** wahacz, na LOB-ie przerabiali temat polimerów i doszli właśnie do takich wniosków.

#92 OFFLINE   tomekmr

tomekmr
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Lubin

Napisany 01 września 2009 - 21:38

Głupotą jest pisać jak się nie wie o czym, chyba czegoś tam nie doczytałeś bo problemy były z małymi (tylnymi) tulejkami

#93 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2009 - 21:56

http://www.motonews.... tuleje&start=0

Zapoznałem się z cały tematem i moim skromnym zdaniem lepiej jest wymieniać co 30-50tys. normalne tuleje (najlepiej Lemfordery) niż wstawiać jakieś wynalazki, przez które może pęknąć wahacz, a w skrajnych wypadkach możę dojść do tragedii na drodze! Jakby polimery były lepsze od zwykłych, to by je montowali fabrycznie.

#94 OFFLINE   tomekmr

tomekmr
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Lubin

Napisany 01 września 2009 - 22:36

Znam budowę wahacza i wiem jakie siły na niego działają i dlatego nawet nie zamontowałbym polimerów zamiast małych tylnych tulejek bo one uniemożliwiają prawidłowy ruch, przez co to właśnie przy tylnych pękały wahacze. Przy przednich nie widzę aby ograniczały jakikolwiek ruch

#95 OFFLINE   majkel76

majkel76
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 września 2009 - 13:48

bardzo dla mnie ciekawy temat i na czasie (dla mnie)
pojechałem do mechanika, który powiedział że mam po dwie tuleje z przodu do wymiany.... ale lepiej bym zrobił wymieniając oba wahacze ...... z tego co wyczytałem w tym wątku chce mnie wkręcić a może nie....
proszę o radę

#96 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 września 2009 - 13:59

Ja pół roku temu tez wyczaiłem stukanie z lewej trony przodu. Pojechałem na szarpaki. Lewa strona wywalona. prawa jako tako. Kolega mechanik poradził mi, jak juz wymieniać to komplet lewo_prawo. Więc co radze, wymien odrazu dwie stony. Raz postawisz autko i odrazu całość bedzie na cacy

#97 OFFLINE   majkel76

majkel76
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 września 2009 - 14:02

rozumiem że obie strony czyli dwa wahacze a nie same tuleje..

#98 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 września 2009 - 14:03

Oj nie, same tuleje. Jeśli wahacze nie sa wybite

#99 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2009 - 15:20

rozumiem że obie strony czyli dwa wahacze a nie same tuleje..

Same tuleje L i P strona (tak będzie najrozsądniej i najlepiej Lemforder) dopilnuj, żeby dokręcali zawiechę na opuszczonym aucie (pod obciążeniem). Geometria konieczna i cieszyć się z jazdy.

#100 OFFLINE   shamrock

shamrock
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-06-2008
  • Skąd: Nowa Ruda

Napisany 03 września 2009 - 11:05

Tydzień temu byłem na wymianie tulei tych mniejszych założyłem lemfordery bo było jakiś badziewie firmy X i padło. Duże miałem lemfordera i też myślałem że padły ale były całe naszczęście :). Przy montażu zwróciłem uwagę żeby dokręcili wahacze gdy auto już bedzie stało na kołach żeby nie zerwać tulei ale spece mieli na to inny sposób a mianowicie dokręcili wahacz na podnośniku ale w takiej pozycji jakiej jest gdy auto znajduje sie na ziemi pod obciążebiem a potem nagieli go w dół żeby dokręcić sworzeń i ponoć ostatnio (jakieś 15000 km temu) też tak u mnie robili i chyba tak też jest dobrze bo tuleje całe bez żadnych uszkodzeń. Co wy na to???