Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   misiekSR

misiekSR
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 16 stycznia 2012 - 23:34

jaki masz rozmiar opon z tyłu?? Bo jak będziesz miał za mały profil albo odwrotnie to będzie Ci wybijać ABS i TC

#162 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2012 - 23:52

Witam serdecznie mam problem z ABS i TC nie wiem o co chodzi?!
Kiedy włączam silnik to świecą mi sie cału czas kontrolki ABS'u i TC, no i oczywiście systemy nie działają...
Moż ma ktoś jakąś porade i miał ten sam problem?!


a jak wygląda sytuacja z błędami z komputera ?

#163 OFFLINE   Przemek1308

Przemek1308
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-12-2011

Napisany 17 stycznia 2012 - 05:39

Jeszcze nie podpiołem sie do kompa bo nie miałem czasu...
A opony mam 215 albo 225 r16 - nie jestem pewien bo to móje świewże nabyte auto i jeszcze nie moge go rozgryśc...
A co do ABS i TC zauwarzyłem ze jak przy włączaniu silnika i przy naciśnietym hamulcu kontrolki gasną - Natomiast kiedy zwalniam hamulec to znowu sie zaświecają?...

#164 OFFLINE   engel1

engel1
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-07-2011
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2012 - 18:10

witam mam omege mv6 3.0 z98r w automacie
Mój problem polega na tym że od pewnego czasu wariuje mi abs i tc . nieraz jak wsiąde z rana i odpale to tak jakby nic sie nie działoale po pszejechaniu 2-3km abs,tc i prędkościomież sie wyłanczają , i dopiero po kilkunastu kilometrah spokojnej jazdy znów zaczynają działać na jakiś czas . nie mam pojęcia oco z tymchodzi
Jakby ktoś miał jakiś pomysł to prosze o rade.:pokoj:


przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#165 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2012 - 18:31

standardowy problem ze sterownikiem ABS/TC o oznaczeniach DX, ułamał się drucik zasilający sterownik wewnętrzu, we własnym zakresie prawie nie możliwe do naprawienia, ale elektronik powinien sobie z tym poradzić ;)

ps. jeszcze do objawów zapomniałeś dodać słabsze wspomaganie ;)

#166 OFFLINE   engel1

engel1
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-07-2011
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2012 - 18:40

no tak wspomaganie też jest słabsze ale co prędkościomież tesz sie z tym wiąże?
jak byś mógł mnie kolego nakierować jeszcze na ten sterownik bo nie mam pojęcia gdzie on jest
mam jeszcze jedno pytanko czy z omegi 94 podejdzie do 98 bo tak sie składa że mam taką na części?

#167 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2012 - 18:55

Z 94 na bank nie podpasuje.Sterowniki DX zaczęli montować od RM98.Jest ciężko je zdobyć ale da się.Też jestem na etapie walki z TC tylko u mnie trochę inaczej to wygląda.Sterownika też szukałem na podmiankę i powiem szczerze że znalazłem 2 tylko na allegro przy czym jeden kosztował chyba 600zł a drugi 200 ale bez gwarancji że sprawny...
A żeby wyciągnąć ten sterownik to trzeba mieć rączki niemowlęcia albo kombinować z pompą.A pompę ABSu masz po stronie akumulatora pod spodem.trochę zabawy też jest by do niej się dostać...
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#168 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:00

no tak wspomaganie też jest słabsze ale co prędkościomież tesz sie z tym wiąże?

sygnał o prędkości pojazdu jest brany z czujników ABS, czyli przechodzi informacja o prędkości przez sterownik jak on nie ma zasilania to jak ma przekazać informacje na licznik ??

jak byś mógł mnie kolego nakierować jeszcze na ten sterownik bo nie mam pojęcia gdzie on jest

szukaj ---> http://forum.omegakl...5388#post585388
Jest przymocowana do lewej podłużnicy dwoma nakrętkami m8 na klucz 13

mam jeszcze jedno pytanko czy z omegi 94 podejdzie do 98 bo tak sie składa że mam taką na części?

Nie !! na sterowniku masz oznaczenie dwuliterowe np. XD, XC, AF, DX, DY itp. i musisz założyć dokładnie taki sam jak wymontowałeś... Jeśli masz z oznaczeniem DX jak wcześniej pisałem na 90% tak będzie to takiego sterownika to ze świecą szukać, niestety to są najczęstsze awarie tych modeli DX. Taniej i szybciej będzie jak oddasz do elektronika by Ci to zrobił...

#169 OFFLINE   engel1

engel1
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-07-2011
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:06

noto kolego mnie nie pocieszyłeś . ja u siebie mam dużo mniej miejsca z tej strony poniewasz lecą tamtędy dwie wiąski kabli do kompa od gazu , założe sie że nigdy nie widziałeś takiej sieczki z gazem ale niestety kupiłem już taką omege pod poznaniem
,,pozdrawiam gazowników z tamtych stron."
dzięki koledzy za pomoc

#170 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:12

Na pocieszenie napisze że w tedy nie miałem jeszcze LPG a wydłubanie tego zajęło mi ponad 2h... następny raz już tylko 20min ale tylko dlatego że miedź już tak nie prężyła :)

#171 OFFLINE   engel1

engel1
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-07-2011
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:20

jak tobie 2h to mi z dwa dni boten gaz to poraszka u mnie.
PS. mój kumpel ma podobny problem z tym że ma 2.5 v6 z 94 roku
Jak odpala to jest ok ale jak rusza i pszekroczy 1000obrotów to abs/tc sie świeci ale prędkościomież działa mu bez zażutu.
czy jego problem rozwiązać tak samo jak mój czy w inny sposub
kolega niestety niema hwilowo internetu i nie może sam ruszyć tego tematu.

#172 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:26

Nie wiem jaki ma sterownik, ale jak poczytasz dwa obszerne tematy na forum o ABS/TC to się dowiesz prawie wszystkiego :D być może że przekaźnik sie zjarał w pompie, ale to tak jak wróżyć z fusów...

Jak u Ciebie podłączenie pod kompa nic nie da, tak kolega niech zacznie od tego i odczyta błędy sterownika ABS/TC

#173 OFFLINE   engel1

engel1
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-07-2011
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:48

aha noto okdzięki wielkie za pomoc , ja od poniedziałku biore sie za robote bo bez abs i tc to nie wygodnie sie jeździ po śniegu i lodzie
dzięki pozdrawiam

#174 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 20 lutego 2012 - 18:05

kurcze obczytałem już chyba wszystkie posty na tema TC, ABS i prędkościomierza - nie mogę połaczyć sie z sterownikiem OP-comem - czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie sterownika ?? Czasami baaardzo żadko zadziała i np przez 4 km jest ok potem pada. Omega z rocznika 98 więc sterownik pewnie DX - czy w nim uszkadzają się tylko ścieżki czy bywają też inne uszkodzenia ? Zastanawiam się na wydłubaniem samej elektroniki ale to sporo dłubania a pogoda nie sprzyja poza tym jestem ciekawy czy jak wydłubie będzie dało się go przelutować czy od razu kupić coś na zapas.

#175 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 lutego 2012 - 18:09

ogólnie jak pewnie czytałeś naprawa elektroniki pomoże na chwilę ... do roku czasu. Chyba musisz szukać pompy, ja sobie niedawno znalazłem, czekam teraz tylko na realizacje zamówienia :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#176 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 18:11

nie mogę połaczyć sie z sterownikiem OP-comem - czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie sterownika ??

Jeszcze moze byc zgnita wiazka przy zlaczu X1 pod podstopkiem - byl juz na forum przypadek ze 3 dx'y wymienione a problem byl w wiazce przy zlaczu. Najpierw tam zajrzyj a potem dopiero wyciagaj sterownik.

#177 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 20 lutego 2012 - 18:15

właśnie wydaj mi się że winowajcą jest umierający silniczek pompki abs i to on przyczynia się do palenia ścieżek sterownika.

Jeszcze moze byc zgnita wiazka przy zlaczu X1 pod podstopkiem - byl juz na forum przypadek ze 3 dx'y wymienione a problem byl w wiazce przy zlaczu. Najpierw tam zajrzyj a potem dopiero wyciagaj sterownik.


dzięki za info sprawdzę to w pierszej kolejności - troszkę były wilgotne dywaniki - może szyba puszcza albo nagrzewnica cieknie - tego nie wiem niedawno kupiłem Omege od kobiety która nie zabardzo to ogarniała i tylko płaciła kosmiczne $$$ za naprawy może dlatego że jezdziła Cadilakiem CTS-em ;)a omega była jako autko do awaryjnych wypadów

#178 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 18:20

kurcze obczytałem już chyba wszystkie posty na tema TC, ABS i prędkościomierza - nie mogę połaczyć sie z sterownikiem OP-comem - czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie sterownika Czasami baaardzo żadko zadziała i np przez 4 km jest ok potem pada. Omega z rocznika 98 więc sterownik pewnie DX - czy w nim uszkadzają się tylko ścieżki czy bywają też inne uszkodzenia ? Zastanawiam się na wydłubaniem samej elektroniki ale to sporo dłubania a pogoda nie sprzyja poza tym jestem ciekawy czy jak wydłubie będzie dało się go przelutować czy od razu kupić coś na zapas.

jeśli czytałeś wszystkie to pewnie natknąłeś się na ten post ---> http://forum.omegakl...3&postcount=214
Jeśli faktycznie masz sterownik z oznaczeniem DX to masz tam opisane co trzeba zrobić, przylutować te srebrne druciki.

od mnie dostaniesz jeszcze takie info płytkę masz pokrytą takim żelem skubaństwo zaje...:masakra: mocno się trzyma, musisz usunąć ten żel bo inaczej nic nie przylutujesz, ale dookoła masz cieniusieńkie druciki grubości cienkiego włosa, uważaj by ich nie pozrywać bo inaczej polegniesz jak ja :oops:

#179 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 20 lutego 2012 - 18:38

ale pięknie to wygląda...może pogrzać ten żel suszarką - najpierw sprawdzę te złacze x1 i to na pompie - potem podłubie w sterowniku - ten żel jest w całym steroniku ?? bo na zdjęciu które pokazałeś - w sterowniku czyściutko

#180 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2012 - 23:26

Czy te pompy były do końca produkcji V6 tzn. w 2.6 i 3.2?