

Problem z ABS i TC
#181
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 23:29
#182
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 23:33
Czy te pompy były do końca produkcji V6 tzn. w 2.6 i 3.2?
sterownik od abs z 2,6/3,2 nie będzie działał w omedze 2,5/3,0 bo komunikuje się ze sterownikiem silnika po can
#183
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 00:01
chyba nie wszystkie, Adam10 ma DX na Sterowniku i jeszcze ma TC... Chyba że to zasługa Simtec7.xsterownik od abs z 2,6/3,2 nie będzie działał w omedze 2,5/3,0 bo komunikuje się ze sterownikiem silnika po can
#184
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 12:43
#185
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:05
#186
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:45
kolego odczytaj błędy a będziemy mądrzejsi o tę widzę co pomoże doprowadzić do szczęśliwego rozwiązania problemuWitam! Cały temat prześledziłem i proszę powiedzieć jak ruszyć problem tc "błąd 71 przełożenie s.biegów". Auto to oma b 2,5 v6 96r. W sterowniku silnika jest skrzynia manualna ale w aucie była kiedyś automatyczna(chyba) bo po przekręceniu zapłonu pojawia się komunikat na mid-zie. Wygląda to tak że po przekręceniu zapłonu testuje się układ abs-tc kontrolki gasną, mogę wtedy przyciskiem zaświecić kontrolkę tc i zgasić czyli OK a po odpaleniu zapala się tc i mogę palić laczki bez ograniczeń, przy czym abs działa prawidłowo. Jak rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję za podpowiedzi!

jak to zrobić ? przeczytaj tutaj:
http://forum.omegakl...hread.php?t=202
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#187
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:58
#188
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 18:53
to czyli wygląda na to musiał być kiedyś tak jak pisałeś automat. Musisz zmienić ustawienie w pompie. W układzie ABS ustaw kodowanie wariantowe na x25xe MtBłędy zczytałem i jest tylko ten jeden który zaznaczyłem cytatem (71) wraz z opisem według op-com.
myślę że to rozwiąże sprawę

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#189
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 19:42
Na spinacz ODCZYTAC MOZNA TYLKO BLEDY SILNIKA!! a nie TC. TC tylko na kompie. A 71 w silniku V6 to "Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego".kolego odczytaj błędy
#190
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:02
Na spinacz ODCZYTAC MOZNA TYLKO BLEDY SILNIKA!! a nie TC. TC tylko na kompie. A 71 w silniku V6 to "Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego".

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#191
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:18
to czyli wygląda na to musiał być kiedyś tak jak pisałeś automat. Musisz zmienić ustawienie w pompie. W układzie ABS ustaw kodowanie wariantowe na x25xe Mt
myślę że to rozwiąże sprawę
Dzięki za szybką odpowiedź

#192
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:27
#193
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:37
Dzięki za szybką odpowiedź
Może podpowiesz jak to zrobić op-com? W module ABS/TC mogłem tylko sprawdzić i skasować błędy:confused:
niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#194
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:46
niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech
Jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie:) Proszę jeszcze w miarę możliwości polecić kogoś z Tomaszowa Maz. lub okolic:oonie:
#195
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 22:47

#196
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 23:08
widze z DX ładne cyrki są
jutro zaczynam zabawe ze swoim ...
ino kolega DX ni ma

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#197
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2012 - 23:13
witam mam omege mv6 3.0 z98r w automacie
Mój problem polega na tym że od pewnego czasu wariuje mi abs i tc . nieraz jak wsiąde z rana i odpale to tak jakby nic sie nie działoale po pszejechaniu 2-3km abs,tc i prędkościomież sie wyłanczają , i dopiero po kilkunastu kilometrah spokojnej jazdy znów zaczynają działać na jakiś czas . nie mam pojęcia oco z tymchodzi
Jakby ktoś miał jakiś pomysł to prosze o rade.:pokoj:
przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk
o to mi chodzilo

#198
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2012 - 07:26
niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech
W moim samochodzie kolega Payatz zmieniał przeznaczenie pompy (a techa nie miał napewno) tak więc jakoś się da

#199
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2012 - 13:04
#200
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2012 - 14:02
Na poczatku pragne zauwazyc ze ten temat znam prawie na pamiec. A wiec zaczelo sie od zapalonych kontrolek ABS i TC oraz nie dzialajacym licznikiem, pewnego kwietniowego wieczora... No wlasnie mamy juz lipiec a to ustrojstwo dalej nie dziala. Po wizycie u elektryka stwierdzil ze to nie pompa ABS (tu zauwazyl ze zazwyczaj to jest problemem) poniewaz bez problemu sie z nia laczy za pomoca programu. Wedlug komputera okazalo sie ze czujnik. Z poczatku myslalem ze tylni, podczas okresowej wizyty (co 3 miesiace) u mojego mechanika zauwazyl ze tylni czujnik jest lekko brudny z oleju (zewnetrzna obudowa), wykrecil go i wyczyscil wliczajac w to zebatke. Oczywiscie nic to nie dalo, wiec po raz kolejny pojechalem do elektryka. Okazalo sie ze uszkodzony "ponoc" jest przedni lewy czujnik i on wlasnie odpowiada za predkosciomiez. Czujnik wczoraj zostal wymieniony na uzywany z Vectry i dalej jestem w czarnej d....! Ktos ma jakies pomysly? Co moglbym sprawdzic sam?
P.S Warto nadmienic ze na poczatku kontrolki zapalaly sie bardzo sporadycznie, na chwile obecna moge dodac ze teraz sporadycznie wraca do normy. Zazwyczaj jak wpadne gdzies w dziure...
P.S 2 Prosze o pomoc bo popelnie najwiekszy mozliwy grzech i sprzedam w cholere moja juz 3 omege i odpoczne od niej!:pokoj::pokoj::pokoj:
przeniosłem do istniejącego tematu // Adam10