Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 23:29

były w 2.6 i 3.2 ale do 2001 roku od rm2002 były systemy ESP zamiast TC+

#182 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2012 - 23:33

Czy te pompy były do końca produkcji V6 tzn. w 2.6 i 3.2?


sterownik od abs z 2,6/3,2 nie będzie działał w omedze 2,5/3,0 bo komunikuje się ze sterownikiem silnika po can

#183 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2012 - 00:01

sterownik od abs z 2,6/3,2 nie będzie działał w omedze 2,5/3,0 bo komunikuje się ze sterownikiem silnika po can

chyba nie wszystkie, Adam10 ma DX na Sterowniku i jeszcze ma TC... Chyba że to zasługa Simtec7.x

#184 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 12:43

nie ma mozliwosci zeby seryjnie mial DX. w 3.2 nie wychodzily a jak napisal doncortino - w 3.2 komunikacja idzie po CAN




 


#185 OFFLINE   marcinex

marcinex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:05

Witam! Cały temat prześledziłem i proszę powiedzieć jak ruszyć problem tc "błąd 71 przełożenie s.biegów". Auto to oma b 2,5 v6 96r. W sterowniku silnika jest skrzynia manualna ale w aucie była kiedyś automatyczna(chyba) bo po przekręceniu zapłonu pojawia się komunikat na mid-zie. Wygląda to tak że po przekręceniu zapłonu testuje się układ abs-tc kontrolki gasną, mogę wtedy przyciskiem zaświecić kontrolkę tc i zgasić czyli OK a po odpaleniu zapala się tc i mogę palić laczki bez ograniczeń, przy czym abs działa prawidłowo. Jak rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję za podpowiedzi!

#186 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:45

Witam! Cały temat prześledziłem i proszę powiedzieć jak ruszyć problem tc "błąd 71 przełożenie s.biegów". Auto to oma b 2,5 v6 96r. W sterowniku silnika jest skrzynia manualna ale w aucie była kiedyś automatyczna(chyba) bo po przekręceniu zapłonu pojawia się komunikat na mid-zie. Wygląda to tak że po przekręceniu zapłonu testuje się układ abs-tc kontrolki gasną, mogę wtedy przyciskiem zaświecić kontrolkę tc i zgasić czyli OK a po odpaleniu zapala się tc i mogę palić laczki bez ograniczeń, przy czym abs działa prawidłowo. Jak rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję za podpowiedzi!

kolego odczytaj błędy a będziemy mądrzejsi o tę widzę co pomoże doprowadzić do szczęśliwego rozwiązania problemu :)
jak to zrobić ? przeczytaj tutaj:
http://forum.omegakl...hread.php?t=202

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#187 OFFLINE   marcinex

marcinex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:58

Błędy zczytałem i jest tylko ten jeden który zaznaczyłem cytatem (71) wraz z opisem według op-com.

#188 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2012 - 18:53

Błędy zczytałem i jest tylko ten jeden który zaznaczyłem cytatem (71) wraz z opisem według op-com.

to czyli wygląda na to musiał być kiedyś tak jak pisałeś automat. Musisz zmienić ustawienie w pompie. W układzie ABS ustaw kodowanie wariantowe na x25xe Mt
myślę że to rozwiąże sprawę :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#189 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2012 - 19:42

kolego odczytaj błędy

Na spinacz ODCZYTAC MOZNA TYLKO BLEDY SILNIKA!! a nie TC. TC tylko na kompie. A 71 w silniku V6 to "Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego".

#190 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:02

Na spinacz ODCZYTAC MOZNA TYLKO BLEDY SILNIKA!! a nie TC. TC tylko na kompie. A 71 w silniku V6 to "Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego".


:masakra: przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem co kolega pisał i ten błąd odczytał ze sterownika pompy abs

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#191 OFFLINE   marcinex

marcinex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:18

to czyli wygląda na to musiał być kiedyś tak jak pisałeś automat. Musisz zmienić ustawienie w pompie. W układzie ABS ustaw kodowanie wariantowe na x25xe Mt
myślę że to rozwiąże sprawę :)


Dzięki za szybką odpowiedź :) Może podpowiesz jak to zrobić op-com? W module ABS/TC mogłem tylko sprawdzić i skasować błędy:confused:

#192 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:27

Czeka Cię wycieczka do kogoś kto ma prawidłowe narzędzia (sprzętowy Tech)... Nie wszystko (czasem na szczęście) można zrobić chińskimi zabawkami.

#193 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:37

Dzięki za szybką odpowiedź :) Może podpowiesz jak to zrobić op-com? W module ABS/TC mogłem tylko sprawdzić i skasować błędy:confused:


niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#194 OFFLINE   marcinex

marcinex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:46

niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech


Jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie:) Proszę jeszcze w miarę możliwości polecić kogoś z Tomaszowa Maz. lub okolic:oonie:

#195 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 23 kwietnia 2012 - 22:47

widze z DX ładne cyrki są ;) jutro zaczynam zabawe ze swoim ...

#196 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2012 - 23:08

widze z DX ładne cyrki są ;) jutro zaczynam zabawe ze swoim ...


ino kolega DX ni ma :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#197 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 23 kwietnia 2012 - 23:13

witam mam omege mv6 3.0 z98r w automacie
Mój problem polega na tym że od pewnego czasu wariuje mi abs i tc . nieraz jak wsiąde z rana i odpale to tak jakby nic sie nie działoale po pszejechaniu 2-3km abs,tc i prędkościomież sie wyłanczają , i dopiero po kilkunastu kilometrah spokojnej jazdy znów zaczynają działać na jakiś czas . nie mam pojęcia oco z tymchodzi
Jakby ktoś miał jakiś pomysł to prosze o rade.:pokoj:


przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk


o to mi chodzilo ;) i nastepny post ;p ;p

#198 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2012 - 07:26

niestety potwierdzam to co kolega topserwis napisał ... o ile wiem op-com nie ma takiej funkcji a opel scanner napewno nie ma. Pozostaje serwisowy tech


W moim samochodzie kolega Payatz zmieniał przeznaczenie pompy (a techa nie miał napewno) tak więc jakoś się da :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

#199 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 24 kwietnia 2012 - 13:04

nic ta "nowa" co mi przyszla to większe wariacje są niż na starej. Stara wysyłam dziś do regeneracji sterownika muszę poczekać...

#200 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 06 lipca 2012 - 14:02

Witam!

Na poczatku pragne zauwazyc ze ten temat znam prawie na pamiec. A wiec zaczelo sie od zapalonych kontrolek ABS i TC oraz nie dzialajacym licznikiem, pewnego kwietniowego wieczora... No wlasnie mamy juz lipiec a to ustrojstwo dalej nie dziala. Po wizycie u elektryka stwierdzil ze to nie pompa ABS (tu zauwazyl ze zazwyczaj to jest problemem) poniewaz bez problemu sie z nia laczy za pomoca programu. Wedlug komputera okazalo sie ze czujnik. Z poczatku myslalem ze tylni, podczas okresowej wizyty (co 3 miesiace) u mojego mechanika zauwazyl ze tylni czujnik jest lekko brudny z oleju (zewnetrzna obudowa), wykrecil go i wyczyscil wliczajac w to zebatke. Oczywiscie nic to nie dalo, wiec po raz kolejny pojechalem do elektryka. Okazalo sie ze uszkodzony "ponoc" jest przedni lewy czujnik i on wlasnie odpowiada za predkosciomiez. Czujnik wczoraj zostal wymieniony na uzywany z Vectry i dalej jestem w czarnej d....! Ktos ma jakies pomysly? Co moglbym sprawdzic sam?

P.S Warto nadmienic ze na poczatku kontrolki zapalaly sie bardzo sporadycznie, na chwile obecna moge dodac ze teraz sporadycznie wraca do normy. Zazwyczaj jak wpadne gdzies w dziure...

P.S 2 Prosze o pomoc bo popelnie najwiekszy mozliwy grzech i sprzedam w cholere moja juz 3 omege i odpoczne od niej!:pokoj::pokoj::pokoj:

przeniosłem do istniejącego tematu // Adam10