

Problem z ABS i TC
#201
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2012 - 14:08
#202
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2012 - 14:16
Witam!
Na poczatku pragne zauwazyc ze ten temat znam prawie na pamiec. A wiec zaczelo sie od zapalonych kontrolek ABS i TC oraz nie dzialajacym licznikiem, pewnego kwietniowego wieczora... No wlasnie mamy juz lipiec a to ustrojstwo dalej nie dziala. Po wizycie u elektryka stwierdzil ze to nie pompa ABS (tu zauwazyl ze zazwyczaj to jest problemem) poniewaz bez problemu sie z nia laczy za pomoca programu. Wedlug komputera okazalo sie ze czujnik. Z poczatku myslalem ze tylni, podczas okresowej wizyty (co 3 miesiace) u mojego mechanika zauwazyl ze tylni czujnik jest lekko brudny z oleju (zewnetrzna obudowa), wykrecil go i wyczyscil wliczajac w to zebatke. Oczywiscie nic to nie dalo, wiec po raz kolejny pojechalem do elektryka. Okazalo sie ze uszkodzony "ponoc" jest przedni lewy czujnik i on wlasnie odpowiada za predkosciomiez. Czujnik wczoraj zostal wymieniony na uzywany z Vectry i dalej jestem w czarnej d....! Ktos ma jakies pomysly? Co moglbym sprawdzic sam?
P.S Warto nadmienic ze na poczatku kontrolki zapalaly sie bardzo sporadycznie, na chwile obecna moge dodac ze teraz sporadycznie wraca do normy. Zazwyczaj jak wpadne gdzies w dziure...
P.S 2 Prosze o pomoc bo popelnie najwiekszy mozliwy grzech i sprzedam w cholere moja juz 3 omege i odpoczne od niej!:pokoj::pokoj::pokoj:
to ze sie laczysz ze sterownikiem nie znaczy ze on dziala. za predkosc w omedze nie sa odpowiedzialne przednie tylko tylne czujniki. sprawdz okablowanie do czujnikow i podaj kody bledow ze sterownika.
#203
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 11:43
podaj kody bledow ze sterownika.
Z tego co widzialem kod bledu to 21. Nie wiem co za program uzywal elektryk. Ale jak sprawdzalem wedlug naszych opisow bledow nie ma on nic wspolnego z abs i tc. A blad wywalilo w dziale podwozia.
#204
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 19:50
mnie co jakis czas wyskakuje blad, ktory w op-com'ie jest opisany:
C0110 - nieprawidlowy sygnal obiegu pradowego pompy zwrotnej.
ujawnia sie on, gdy np. zalapie trakcja, mocniej przyhamuje, albo stoje dlugo w jednym miejscu. blad wyskakuje cyklicznie, raz jest, raz go nie ma. czasem kontrolki ABS i TC zgasnal jak zgasze i odpale ponownie silnik, czasem potrafia sie palic przez pare godzin (nawet gdy auto stalo i nigdzie nie jechalem).
na forum Opel24 byl jeden temat, i w nim napisane tylko ze moze pompa juz niedomagac. prawda? czas na nowa?

troche mnie drazni co jakis czas wlaczajacy sie ABS i TC

#205
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 19:55

#206
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:02

tam jest tyle tego wszystkiego, ze hoho.
http://allegro.pl/op...2488313830.html
http://allegro.pl/op...2445685912.html
to jest to?

te podanych kolejnych linkow tez?
#207
OFFLINE
#208
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:07
taaa
tyle ze to nie DX a sipa ma 98 czyli czekaja do 3x takie wydatki

#209
OFFLINE
#210
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:10
zmienil linka
wczesniej byla dx
faktycznie wczesniejszy link byl do DX
#211
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:15

czyli tylko borowka ma jesli chodzi o allegro. ale stamtad na szczescie nie korzystam. czas szykowac sie na rozbieranko


#212
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:16
lops. przepraszam za zamieszanie zmiana linkow
czyli tylko borowka ma jesli chodzi o allegro. ale stamtad na szczescie nie korzystam. czas szykowac sie na rozbierankodzieki za podpowiedzi
chodliwy towar, ja nawet nie wystawiam
#213
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2012 - 20:39
#214
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 22:08
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!

przeniosłem do odpowiedniego tematu ,;kocyk
#215
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2012 - 05:22
Przykręć klemy na akumulatorze bo są pewnie luźnie i oczyść je papierem ściernym... problemy ustaną.Witam od niedawna męczy mnie pewien wkurzający problem,
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!
#216
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 09:26
Symptomy takie jak opisane wcześniej, czyli:
1. Najpierw sporadyczne załączanie się kontrolki ABS i TC, przy czym brak jakichkolwiek zapisanych błędów
2. Następnie częstsze i dłuższe uzupełnione o brak prędkościomierza, wspomagania, tempomatu,
3. Dalej już dłuższy brak wspomnianych w pkt 2 systemów.
Podstawą stwierdzenia, że sterownik jest uszkodzony był fakt, że pomimo nie działania systemów nie zapisują się żadne błędy.
Sterownik zdemontowany - ja osobiście spuściłem płyn i zdemontowałem wąż odprowadzający wodę z silnika do chłodnicy, gdyż dzięki temu był o wiele lepszy dostęp do sterownika, a uważałem, że nie ma co luzować śrub mocujących sterownik i przekrzywiać go (bo zawsze przy takich kombinacjach może coś strzelić).
Po zdemontowaniu sterownika, jak każdy ciekawski zdemontowałem pokrywki sterownika. Użyłem do tego nożyka "tapeciaka". Jak zobaczyłem układ scalony połączony złotymi nitkami i przy okazji zalany żelem to stwierdziłem, że nie dam rady przy nim majstrować. Znalazłem na internecie kolesia z Łodzi, który specjalizuje się w naprawie sterowników. Po grubszej rozmowie stwierdziłem, że nie jest to jakiś grzebek. Umówiłem się z nim i zawiozłem mu sterownik. Po ok 45 minutach sterownik był naprawiony, sprawdzone wszystkie obwody. Koszt - 200 PLN. Gwarancja pisemna 1 rok.
Jeszcze tego samego dnia sterownik zamontowałem w Omeszce (skończyłem po 24:00). Na razie śmiga. Zobaczymy czy w eksploatacji się sprawdzi.
PS:
1. Jak ktoś chce namiar do gościa: http://www.naprawast...ow.republika.pl
2. Pogadałem sobie z gościem chwilę na temat naprawy mojego sterownika i różnych opisów w internecie spod typu "zrób to sam". Pokazał mi kilka sterowników przysłanych do niego po próbach samodzielnej naprawy masakra.
Powiedział też, że bajki spod typu zlutowanie 2 stalowych łączników - to jest żart, ponieważ cyna nie chce się trzymać ludzie dają dużo kwasu, a ten w ciągu pół roku przeżera stalowe łączniki i naprawa jest tylko tymczasowa.
Facet ma na imię Łukasz, jest przyjemny, do pogadania. Zrobił na mnie wrażenia fachowca, więc postanowiłem go polecić. Co do jego pracy na razie sterownik działa bez zarzutu. Zobaczymy jak będzie w dalszej eksploatacji.
Aha można do niego również przyjechać autem - sam zdemontuje, naprawi i zamontuje sterownik.
Chciałbym również podziękować kolegom Beast i Ziutek50 za pomoc w znalezieniu problemu i związane z tym porady. Dzięki chłopaki :piwo:
#217
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 19:42
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co
ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!

Mój problem rozwiązany przyczyna chińskie ksenony wywaliłem i już wszystko w porządku.
#218
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 08:25
Jak nie możesz dostać to zregeneruj. Najczęściej pada jedno połączenie. Trzeba wlutować nowy mostek i powinno działać. Ja kupiłem z Allegro uzywaną "sprawną" pompę DX, ale niestety jest też padnięta. Ten sam objaw co moja stara raz działa, raz nie. Naprawa mojej starej pompy zajęła mi jakieś 30 minut. Wymieniłbym ją, gdyby nie to, że ułamałem tą fioletową zawleczkę i nie mogę odłaczyć złączki. A jak nie masz lutownicy lub nie potrafisz lutować to podjedź do jakiegoś porządnego serwisu GSM i polutują ci to łącze.
A nie masz może jakichś fotek tego zerwanego połączenia? Ja u siebie też kupiłem inna pompę, ale po jakimś czasie i "nowa" padła a raczej zaczyna szwankować i rozebrałem tą starą i nie widzę zerwanych połączeń?
Ja mam bardzo podobne objawy jak wielu kolegów tzn ciągłe zapalanie sie kontrolek ABS i TC a od niedawna zauważyłem że kontrolki lubią się zapalać np podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem podczas zapalania np. 5 sek. gdy zapali od razu problemu nie ma przynajmniej to piersszewo zadziałania ABS`u czy TC choc nie zawsze też się zapali. Polecacie sprawdzić masę auta klemy itp. Klemy mam idealne i dobrze przykręcone, ale zastanawia mnie jedno. Nawet w starej Ładzie miałem dodatkowy przewód łączący silnik z karoserią , a w omedze nigdy czegoś takiego nie miałem.
Macie w swoich omegach taki przewód czy plecionkę? Czy to może mieć wpływ na ABS i TC podczas rozruchu gdy spadek napięcia jest zbyt duży?
#219
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 09:54
#220
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 08:12
