Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2012 - 14:08

A sprawdzałeś wszystkie przewody sterownika ABSu - w poprzedniej też miałem objawy sporadyczne a z czasem coraz częstsze i winowajcą był sterownik ale...okablowanie nie wyglądało na zdrowe. Może warto tu posprawdzać czy gdzieś nie ma przebicia sygnału.

#202 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lipca 2012 - 14:16

Witam!

Na poczatku pragne zauwazyc ze ten temat znam prawie na pamiec. A wiec zaczelo sie od zapalonych kontrolek ABS i TC oraz nie dzialajacym licznikiem, pewnego kwietniowego wieczora... No wlasnie mamy juz lipiec a to ustrojstwo dalej nie dziala. Po wizycie u elektryka stwierdzil ze to nie pompa ABS (tu zauwazyl ze zazwyczaj to jest problemem) poniewaz bez problemu sie z nia laczy za pomoca programu. Wedlug komputera okazalo sie ze czujnik. Z poczatku myslalem ze tylni, podczas okresowej wizyty (co 3 miesiace) u mojego mechanika zauwazyl ze tylni czujnik jest lekko brudny z oleju (zewnetrzna obudowa), wykrecil go i wyczyscil wliczajac w to zebatke. Oczywiscie nic to nie dalo, wiec po raz kolejny pojechalem do elektryka. Okazalo sie ze uszkodzony "ponoc" jest przedni lewy czujnik i on wlasnie odpowiada za predkosciomiez. Czujnik wczoraj zostal wymieniony na uzywany z Vectry i dalej jestem w czarnej d....! Ktos ma jakies pomysly? Co moglbym sprawdzic sam?

P.S Warto nadmienic ze na poczatku kontrolki zapalaly sie bardzo sporadycznie, na chwile obecna moge dodac ze teraz sporadycznie wraca do normy. Zazwyczaj jak wpadne gdzies w dziure...

P.S 2 Prosze o pomoc bo popelnie najwiekszy mozliwy grzech i sprzedam w cholere moja juz 3 omege i odpoczne od niej!:pokoj::pokoj::pokoj:



to ze sie laczysz ze sterownikiem nie znaczy ze on dziala. za predkosc w omedze nie sa odpowiedzialne przednie tylko tylne czujniki. sprawdz okablowanie do czujnikow i podaj kody bledow ze sterownika.




 


#203 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 07 lipca 2012 - 11:43

podaj kody bledow ze sterownika.


Z tego co widzialem kod bledu to 21. Nie wiem co za program uzywal elektryk. Ale jak sprawdzalem wedlug naszych opisow bledow nie ma on nic wspolnego z abs i tc. A blad wywalilo w dziale podwozia.

#204 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 15 lipca 2012 - 19:50

witam.

mnie co jakis czas wyskakuje blad, ktory w op-com'ie jest opisany:
C0110 - nieprawidlowy sygnal obiegu pradowego pompy zwrotnej.

ujawnia sie on, gdy np. zalapie trakcja, mocniej przyhamuje, albo stoje dlugo w jednym miejscu. blad wyskakuje cyklicznie, raz jest, raz go nie ma. czasem kontrolki ABS i TC zgasnal jak zgasze i odpale ponownie silnik, czasem potrafia sie palic przez pare godzin (nawet gdy auto stalo i nigdzie nie jechalem).

na forum Opel24 byl jeden temat, i w nim napisane tylko ze moze pompa juz niedomagac. prawda? czas na nowa? :D

troche mnie drazni co jakis czas wlaczajacy sie ABS i TC :o

#205 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2012 - 19:55

niestety typowy objaw padającej elektroniki pompy DX możesz zacząć się rozglądać za drugą :(

#206 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 15 lipca 2012 - 20:02

moge prosic o jakis przyklad z allegro? :)
tam jest tyle tego wszystkiego, ze hoho.

http://allegro.pl/op...2488313830.html

http://allegro.pl/op...2445685912.html

to jest to? :)

te podanych kolejnych linkow tez?

#207 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2012 - 20:04

to jest to?


taaa

#208 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2012 - 20:07

taaa


tyle ze to nie DX a sipa ma 98 czyli czekaja do 3x takie wydatki :)




 


#209 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2012 - 20:08

tyle ze to nie DX


zmienil linka :)

wczesniej byla dx

#210 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2012 - 20:10

zmienil linka :)

wczesniej byla dx


faktycznie wczesniejszy link byl do DX




 


#211 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 15 lipca 2012 - 20:15

lops. przepraszam za zamieszanie zmiana linkow :D
czyli tylko borowka ma jesli chodzi o allegro. ale stamtad na szczescie nie korzystam. czas szykowac sie na rozbieranko :D dzieki za podpowiedzi :)

#212 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2012 - 20:16

lops. przepraszam za zamieszanie zmiana linkow :D
czyli tylko borowka ma jesli chodzi o allegro. ale stamtad na szczescie nie korzystam. czas szykowac sie na rozbieranko :D dzieki za podpowiedzi :)


chodliwy towar, ja nawet nie wystawiam




 


#213 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 15 lipca 2012 - 20:39

ale rqaadek , jakos tak kolega ma z rozbiórki 98 i własnie ma za 4stowki DXa , zagadaj.

#214 OFFLINE   michalmadmax

michalmadmax
  • 69 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 17 lipca 2012 - 22:08

Witam od niedawna męczy mnie pewien wkurzający problem,
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!!!

przeniosłem do odpowiedniego tematu ,;kocyk

#215 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2012 - 05:22

Witam od niedawna męczy mnie pewien wkurzający problem,
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!

Przykręć klemy na akumulatorze bo są pewnie luźnie i oczyść je papierem ściernym... problemy ustaną.

#216 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 09:26

No to krótka informacja ode mnie na temat naprawy sterownika ABS.

Symptomy takie jak opisane wcześniej, czyli:
1. Najpierw sporadyczne załączanie się kontrolki ABS i TC, przy czym brak jakichkolwiek zapisanych błędów
2. Następnie częstsze i dłuższe uzupełnione o brak prędkościomierza, wspomagania, tempomatu,
3. Dalej już dłuższy brak wspomnianych w pkt 2 systemów.

Podstawą stwierdzenia, że sterownik jest uszkodzony był fakt, że pomimo nie działania systemów nie zapisują się żadne błędy.

Sterownik zdemontowany - ja osobiście spuściłem płyn i zdemontowałem wąż odprowadzający wodę z silnika do chłodnicy, gdyż dzięki temu był o wiele lepszy dostęp do sterownika, a uważałem, że nie ma co luzować śrub mocujących sterownik i przekrzywiać go (bo zawsze przy takich kombinacjach może coś strzelić).

Po zdemontowaniu sterownika, jak każdy ciekawski zdemontowałem pokrywki sterownika. Użyłem do tego nożyka "tapeciaka". Jak zobaczyłem układ scalony połączony złotymi nitkami i przy okazji zalany żelem to stwierdziłem, że nie dam rady przy nim majstrować. Znalazłem na internecie kolesia z Łodzi, który specjalizuje się w naprawie sterowników. Po grubszej rozmowie stwierdziłem, że nie jest to jakiś grzebek. Umówiłem się z nim i zawiozłem mu sterownik. Po ok 45 minutach sterownik był naprawiony, sprawdzone wszystkie obwody. Koszt - 200 PLN. Gwarancja pisemna 1 rok.
Jeszcze tego samego dnia sterownik zamontowałem w Omeszce (skończyłem po 24:00). Na razie śmiga. Zobaczymy czy w eksploatacji się sprawdzi.

PS:
1. Jak ktoś chce namiar do gościa: http://www.naprawast...ow.republika.pl
2. Pogadałem sobie z gościem chwilę na temat naprawy mojego sterownika i różnych opisów w internecie spod typu "zrób to sam". Pokazał mi kilka sterowników przysłanych do niego po próbach samodzielnej naprawy masakra.
Powiedział też, że bajki spod typu zlutowanie 2 stalowych łączników - to jest żart, ponieważ cyna nie chce się trzymać ludzie dają dużo kwasu, a ten w ciągu pół roku przeżera stalowe łączniki i naprawa jest tylko tymczasowa.

Facet ma na imię Łukasz, jest przyjemny, do pogadania. Zrobił na mnie wrażenia fachowca, więc postanowiłem go polecić. Co do jego pracy na razie sterownik działa bez zarzutu. Zobaczymy jak będzie w dalszej eksploatacji.

Aha można do niego również przyjechać autem - sam zdemontuje, naprawi i zamontuje sterownik.

Chciałbym również podziękować kolegom Beast i Ziutek50 za pomoc w znalezieniu problemu i związane z tym porady. Dzięki chłopaki :piwo:

#217 OFFLINE   michalmadmax

michalmadmax
  • 69 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 19 sierpnia 2012 - 19:42

[quote name='michalmadmax']Witam od niedawna męczy mnie pewien wkurzający problem,
co jakiś czas po odpaleniu auta zapala się abs i tc oraz resetuję się mid po zgaszeniu i ponownym odpaleni abs i tc gaśnie a na wyświetlaczu pojawia przypadkowa data i godzina trzeba wszystko na nowo ustawiać, co to może być za cholerstwo. błąd absu który się pojawia to "wymienić moduł abs. jakoś tak nie pamiętam dokładnie, ale dobra co
ma to wspólnego z wyświetlaczem. Proszę o pomoc!!!


Mój problem rozwiązany przyczyna chińskie ksenony wywaliłem i już wszystko w porządku.

#218 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 września 2012 - 08:25

Jak nie możesz dostać to zregeneruj. Najczęściej pada jedno połączenie. Trzeba wlutować nowy mostek i powinno działać. Ja kupiłem z Allegro uzywaną "sprawną" pompę DX, ale niestety jest też padnięta. Ten sam objaw co moja stara raz działa, raz nie. Naprawa mojej starej pompy zajęła mi jakieś 30 minut. Wymieniłbym ją, gdyby nie to, że ułamałem tą fioletową zawleczkę i nie mogę odłaczyć złączki. A jak nie masz lutownicy lub nie potrafisz lutować to podjedź do jakiegoś porządnego serwisu GSM i polutują ci to łącze.


A nie masz może jakichś fotek tego zerwanego połączenia? Ja u siebie też kupiłem inna pompę, ale po jakimś czasie i "nowa" padła a raczej zaczyna szwankować i rozebrałem tą starą i nie widzę zerwanych połączeń?

Ja mam bardzo podobne objawy jak wielu kolegów tzn ciągłe zapalanie sie kontrolek ABS i TC a od niedawna zauważyłem że kontrolki lubią się zapalać np podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem podczas zapalania np. 5 sek. gdy zapali od razu problemu nie ma przynajmniej to piersszewo zadziałania ABS`u czy TC choc nie zawsze też się zapali. Polecacie sprawdzić masę auta klemy itp. Klemy mam idealne i dobrze przykręcone, ale zastanawia mnie jedno. Nawet w starej Ładzie miałem dodatkowy przewód łączący silnik z karoserią , a w omedze nigdy czegoś takiego nie miałem.
Macie w swoich omegach taki przewód czy plecionkę? Czy to może mieć wpływ na ABS i TC podczas rozruchu gdy spadek napięcia jest zbyt duży?

#219 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 09:54

jak pamiętam post 214 tego tematu zawieraja fotki ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=15441 co do połączeń masowych to przewód masowy masz przykręcony pod łapą od pompy wspomagania i łączy się z klemą przy aku. czasami sami użytkownicy dokładają plecionkę jako dodatkową masę.

#220 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 10 września 2012 - 08:12

Koledzy a gdzie szukać usterki, mianowicie świecą mi się kontrolki ABS i TC, po podłączeniu do kompa błędów nie ma, licznik pracuje normalnie, o co kaman?? :masakra: