


Problem z ABS i TC
#241
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 21:57

gg 512561
#242
OFFLINE
#243
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 23:06
Panowie ja mam ostatnio taki motyw że ABS i TC zapala sie na desce podczas jazdy przy prędkości 130 -140 ale nie zawsze, a bez reguły czy ABS i TC sie swieci czy nie wskazówka od prędkościomierza przy 130 - 140 i wyżej zaczyna tańczyć po całej skali. Myślałem że z tą wskazówką tak jest bo skrzynia którą mam, już chyba długo nie pociągnie (szarpie, wypina 3-ci bieg i nie pozwala na dynamiczną jazde bo nie wie co robić z biegami). Miał ktoś podobny przypadek??
koła masz wszystkie w jednakowym rozmiarze?
#244
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 23:44
#245
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 23:48
#246
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2012 - 06:50
wygląda że najadła się szalejupodepne sie pod temat, u mnie wskazówka prędkościomierza czasami szaleje a tak wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman?

a tak serio podaj więcej szczegółów, np. czy to się dzieje zależnie od czegoś, prędkość, obroty, redukcje, przy włączonym nawiewie, przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby itp. można mnożyć...
#247
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2012 - 21:40
#248
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2012 - 19:56
czujnik to jak zasyfiony to nie działa cały czas, co najwyżej zębatka może być uszkodzona i wtedy będzie głupiał, ale od minimalnych prędkości wywali błąd. prawdy w tym co powiedział jest tyle co nic.jeden z mechaników dziś mi powiedział że najprawdopodobniej czujnik ABS który sczytuje pomiar prędkości może być zasyfiony lub się kończy i szaleje przy dużych prędkościach, może być w tym coś prawdy
#249
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2012 - 22:57
#250
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 15:11
1. Ładowanie - Miałem dziwny objaw z ładowaniem. Po odpaleniu zimnego silnika na aku miałem 14.2V po kilku minutach jak silnik zaczął schodzić z obrotów napięcie dochodziło do 13,5-13,4V i tak już zostawało. Stawiałem na wszystko w alternatorze od szczotek, regulator, diody prostownicze aż po połączenie (zaśniedziałe) alternatora. Wymieniłem na inny sprawny i sprawdzony alternator - wynik? To samo też 14.2V na zimnym i po nagrzaniu 13,5-13,4V nie wiem co jeszcze w aucie może decydować o spadku napięcia. Akumulator gdyby był rozładowany to by silnik nie odpalał lub by od początku był spadek napięcia a tu na początku jest ok a po czasie akumulator nie jest doładowywany.
2 Czujnik ABS - Niedawno byłem na wymianie oleju i auto było podniesione a z tego powodu skorzystałem z okazji i zrobiłem małe oględziny samochodu od spodu. W oczy rzuciła mi się lewa zębatka ABS - była jakby oszlifowana jakby między czujnik a zębatkę coś się dostało i zostało na dłużej. Jak patrzyłem między czujnikiem a zębatką była przerwa fakt jest taki że coś ją "oczyściło" lub przeszlifowało wierzchołki zębów miały ładny metaliczny kolor. Znajomy mówił że w miarę utleniania się czujnika może się on przemieszczać i ocierać o zębatkę ile w tym prawdy nie wiem.
Teraz moje pytania :
- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.
- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?
- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?
- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?
Dziś spadł śnieg i chciałem sprawdzić czy ABS działa - zadziałał, gdy na śniegu dodałem mocniej gazu włączył się na chwilę TC i po chwili pojawiły się kontrolki ABS i TC i wszystko się wyłączyło. Tyle z moich obserwacji.
#251
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 17:23
#252
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 18:45
Teraz moje pytania :
- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.
- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?
- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?
- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?
odp 1. Problem z połączeniem z pompą ABS. Jak nie łączy to zdycha prędkościomierz. Jeden czujnik może wyłączyć ABS i TC

odp2. Nie. Chyba że twoje ładowanie jest bliskie 12V lub nawet mniej ale to odczuł byś niemocą odpalania i innymi problemami;)
odp3. Jeśli nie ma połączenia z pompą to świeci awaria ABS i TC. Jak połączenie jest to kontrolki gasną i wszystko wraca do normy.
Moim zdaniem to wymontuj tą pompę wyczyść dobrze jej styki. Wyczyść styki w kostce i zmontuj. Zaopatrz się w płyn hamulcowy bo mi dość sporo uciekło. (bo trzeba odkręcić rurki również te od zbiorniczka)

#253
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 19:36
do samego ABS/TC, jeśli po uruchomieniu samochodu kontrolki gasną, do momentu załączenia się ABS lub TC i po aktywacji jednego z nich wywala błąd to na 100% przyczyną jest awaria sterownika ABS/TC i to tego najsłynniejszego w omedze o oznaczeniu DX!! rada to oddać komuś kto ma sprzęt do naprawy sterownika lub wymiana na drugi sprawny.Dołączam się jako kolejny któremu zapala się kontrolka ABS i TC i teraz opiszę co jak i kiedy. Czytając wcześniejsze posty stawiam na problemy z ładowaniem albo na uszkodzony czujnik ABS.
1. Ładowanie - Miałem dziwny objaw z ładowaniem. Po odpaleniu zimnego silnika na aku miałem 14.2V po kilku minutach jak silnik zaczął schodzić z obrotów napięcie dochodziło do 13,5-13,4V i tak już zostawało. Stawiałem na wszystko w alternatorze od szczotek, regulator, diody prostownicze aż po połączenie (zaśniedziałe) alternatora. Wymieniłem na inny sprawny i sprawdzony alternator - wynik? To samo też 14.2V na zimnym i po nagrzaniu 13,5-13,4V nie wiem co jeszcze w aucie może decydować o spadku napięcia. Akumulator gdyby był rozładowany to by silnik nie odpalał lub by od początku był spadek napięcia a tu na początku jest ok a po czasie akumulator nie jest doładowywany.
2 Czujnik ABS - Niedawno byłem na wymianie oleju i auto było podniesione a z tego powodu skorzystałem z okazji i zrobiłem małe oględziny samochodu od spodu. W oczy rzuciła mi się lewa zębatka ABS - była jakby oszlifowana jakby między czujnik a zębatkę coś się dostało i zostało na dłużej. Jak patrzyłem między czujnikiem a zębatką była przerwa fakt jest taki że coś ją "oczyściło" lub przeszlifowało wierzchołki zębów miały ładny metaliczny kolor. Znajomy mówił że w miarę utleniania się czujnika może się on przemieszczać i ocierać o zębatkę ile w tym prawdy nie wiem.
Teraz moje pytania :
- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.
- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?
- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?
- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?
Dziś spadł śnieg i chciałem sprawdzić czy ABS działa - zadziałał, gdy na śniegu dodałem mocniej gazu włączył się na chwilę TC i po chwili pojawiły się kontrolki ABS i TC i wszystko się wyłączyło. Tyle z moich obserwacji.
Co do ładowania to jeszcze musisz sprawdzić przewody alternator <=> akumulator, często wymiana na nowy przewód niweluje spadki napięć.
#254
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 14:31
#255
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 17:17
Raczej nie będzie pasował, sterownik ABS/TC współpracuje ściśle ze sterownikiem silnika, a w 3.0 jest sterownik Motronica, a w 3.2 Simensaale innym numerze, z omy 3.2 z 2001 roku. będzie pasował czy nie bardzo ?
#256
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 19:00
Raczej nie będzie pasował, sterownik ABS/TC współpracuje ściśle ze sterownikiem silnika, a w 3.0 jest sterownik Motronica, a w 3.2 Simensa
W 3,2 jest motronic, ale łączy się z abs po can.
Na pewno nie było w 3,2 pompy dx - może dlatego nie działa?
#257
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 19:51
W 3.2 była WA.Na pewno nie było w 3,2 pompy dx - może dlatego nie działa?
#258
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 20:28
dokładnie - nie byłoNa pewno nie było w 3,2 pompy dx
Tak, ale tylko w anglikachW 3.2 była WA.

Jestem ciekaw czy WA pasuje do europejskich 3.2.
Nie pamiętam już jaki był symbol pompy w Omegach 3.2 w wersji europejskiej.
Zapewne pompy, gdy na pokładzie było ESP miały jeszcze inny symbol
#259
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 21:08
dokładnie - nie było
Tak, ale tylko w anglikach
Jestem ciekaw czy WA pasuje do europejskich 3.2.
Nie pamiętam już jaki był symbol pompy w Omegach 3.2 w wersji europejskiej.
Zapewne pompy, gdy na pokładzie było ESP miały jeszcze inny symbol
mój sterownik (z esp) ma oznaczenie WK
#260
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 23:15
