Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:57

chłopaki jak wam sie pali tc zegary spadaja a ASB wchodzi w tryb awaryjny sprawdzcie ładowanie mnie tak sie dzialo prze waniety zlternator który dawał za duze napiecie po naprawi ustało :)
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#242 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 22:10

Oki, sprawdzę to. Może coś w tym jest.

#243 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:06

Panowie ja mam ostatnio taki motyw że ABS i TC zapala sie na desce podczas jazdy przy prędkości 130 -140 ale nie zawsze, a bez reguły czy ABS i TC sie swieci czy nie wskazówka od prędkościomierza przy 130 - 140 i wyżej zaczyna tańczyć po całej skali. Myślałem że z tą wskazówką tak jest bo skrzynia którą mam, już chyba długo nie pociągnie (szarpie, wypina 3-ci bieg i nie pozwala na dynamiczną jazde bo nie wie co robić z biegami). Miał ktoś podobny przypadek??


koła masz wszystkie w jednakowym rozmiarze?

#244 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:44

tak wszystkie są r17/45 tylko przód jest 225 a tył 235 ale to nie ma akurat znaczenia, temat z oponami przerabiałem w poprzedniej omedze gdzie miałem r17 45 przód a tył r17 55 i wtedy ABS i TC wyłączało sie przy 90 - 95 km/h ale to nie to. W dodatku ta wskazówka prędkościomierza która tańczy po całej skali jak jade powyżej 130, wydawało mi sie że to przez skrzynie a teraz to juz nie wiem.

#245 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:48

podepne sie pod temat, u mnie wskazówka prędkościomierza czasami szaleje a tak wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman?

#246 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2012 - 06:50

podepne sie pod temat, u mnie wskazówka prędkościomierza czasami szaleje a tak wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman?

wygląda że najadła się szaleju :D:D:D

a tak serio podaj więcej szczegółów, np. czy to się dzieje zależnie od czegoś, prędkość, obroty, redukcje, przy włączonym nawiewie, przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby itp. można mnożyć...

#247 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2012 - 21:40

jeden z mechaników dziś mi powiedział że najprawdopodobnie czujnik ABS który zczytuje pomiar prędkości może być zasyfiony lub się kończy i szaleje przy dużych prędkościach, może być w tym coś prawdy??

#248 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2012 - 19:56

jeden z mechaników dziś mi powiedział że najprawdopodobniej czujnik ABS który sczytuje pomiar prędkości może być zasyfiony lub się kończy i szaleje przy dużych prędkościach, może być w tym coś prawdy

czujnik to jak zasyfiony to nie działa cały czas, co najwyżej zębatka może być uszkodzona i wtedy będzie głupiał, ale od minimalnych prędkości wywali błąd. prawdy w tym co powiedział jest tyle co nic.

#249 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2012 - 22:57

nie dawno w sumie miałem wymieniany most może tam coś się złego stało przy półośkach z ABS-em, w piątek bede miał troszke czasu będę wymieniał przednią szybę to popatrzę, poczyszczę i wrazie czego pojade na komputer z czytać błędy

#250 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 15:11

Dołączam się jako kolejny któremu zapala się kontrolka ABS i TC i teraz opiszę co jak i kiedy. Czytając wcześniejsze posty stawiam na problemy z ładowaniem albo na uszkodzony czujnik ABS.

1. Ładowanie - Miałem dziwny objaw z ładowaniem. Po odpaleniu zimnego silnika na aku miałem 14.2V po kilku minutach jak silnik zaczął schodzić z obrotów napięcie dochodziło do 13,5-13,4V i tak już zostawało. Stawiałem na wszystko w alternatorze od szczotek, regulator, diody prostownicze aż po połączenie (zaśniedziałe) alternatora. Wymieniłem na inny sprawny i sprawdzony alternator - wynik? To samo też 14.2V na zimnym i po nagrzaniu 13,5-13,4V nie wiem co jeszcze w aucie może decydować o spadku napięcia. Akumulator gdyby był rozładowany to by silnik nie odpalał lub by od początku był spadek napięcia a tu na początku jest ok a po czasie akumulator nie jest doładowywany.

2 Czujnik ABS - Niedawno byłem na wymianie oleju i auto było podniesione a z tego powodu skorzystałem z okazji i zrobiłem małe oględziny samochodu od spodu. W oczy rzuciła mi się lewa zębatka ABS - była jakby oszlifowana jakby między czujnik a zębatkę coś się dostało i zostało na dłużej. Jak patrzyłem między czujnikiem a zębatką była przerwa fakt jest taki że coś ją "oczyściło" lub przeszlifowało wierzchołki zębów miały ładny metaliczny kolor. Znajomy mówił że w miarę utleniania się czujnika może się on przemieszczać i ocierać o zębatkę ile w tym prawdy nie wiem.

Teraz moje pytania :

- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.

- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?

- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?

- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?



Dziś spadł śnieg i chciałem sprawdzić czy ABS działa - zadziałał, gdy na śniegu dodałem mocniej gazu włączył się na chwilę TC i po chwili pojawiły się kontrolki ABS i TC i wszystko się wyłączyło. Tyle z moich obserwacji.

#251 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 17:23

Komp -> proba polaczenia sie z ABSem i odczyt bledow.

#252 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:45

Teraz moje pytania :

- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.

- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?

- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?

- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?


odp 1. Problem z połączeniem z pompą ABS. Jak nie łączy to zdycha prędkościomierz. Jeden czujnik może wyłączyć ABS i TC :)

odp2. Nie. Chyba że twoje ładowanie jest bliskie 12V lub nawet mniej ale to odczuł byś niemocą odpalania i innymi problemami;)

odp3. Jeśli nie ma połączenia z pompą to świeci awaria ABS i TC. Jak połączenie jest to kontrolki gasną i wszystko wraca do normy.

Moim zdaniem to wymontuj tą pompę wyczyść dobrze jej styki. Wyczyść styki w kostce i zmontuj. Zaopatrz się w płyn hamulcowy bo mi dość sporo uciekło. (bo trzeba odkręcić rurki również te od zbiorniczka) ;)

#253 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 19:36

Dołączam się jako kolejny któremu zapala się kontrolka ABS i TC i teraz opiszę co jak i kiedy. Czytając wcześniejsze posty stawiam na problemy z ładowaniem albo na uszkodzony czujnik ABS.

1. Ładowanie - Miałem dziwny objaw z ładowaniem. Po odpaleniu zimnego silnika na aku miałem 14.2V po kilku minutach jak silnik zaczął schodzić z obrotów napięcie dochodziło do 13,5-13,4V i tak już zostawało. Stawiałem na wszystko w alternatorze od szczotek, regulator, diody prostownicze aż po połączenie (zaśniedziałe) alternatora. Wymieniłem na inny sprawny i sprawdzony alternator - wynik? To samo też 14.2V na zimnym i po nagrzaniu 13,5-13,4V nie wiem co jeszcze w aucie może decydować o spadku napięcia. Akumulator gdyby był rozładowany to by silnik nie odpalał lub by od początku był spadek napięcia a tu na początku jest ok a po czasie akumulator nie jest doładowywany.

2 Czujnik ABS - Niedawno byłem na wymianie oleju i auto było podniesione a z tego powodu skorzystałem z okazji i zrobiłem małe oględziny samochodu od spodu. W oczy rzuciła mi się lewa zębatka ABS - była jakby oszlifowana jakby między czujnik a zębatkę coś się dostało i zostało na dłużej. Jak patrzyłem między czujnikiem a zębatką była przerwa fakt jest taki że coś ją "oczyściło" lub przeszlifowało wierzchołki zębów miały ładny metaliczny kolor. Znajomy mówił że w miarę utleniania się czujnika może się on przemieszczać i ocierać o zębatkę ile w tym prawdy nie wiem.

Teraz moje pytania :

- Czy jeden uszkodzony czujnik ABS może powodować wyłączenie się TC i ABS prędkościomierz też wtedy nie działa. Czasami pod czas jazdy kontrolki gasną i prędkość też zaczyna pokazywać.

- Czy tak niskie ładowanie akumulatora może powodować że te kontrolki mi się zaświecają?

- Czy uszkodzona pompa ABS (przepalenie ścieżki miedzianej) objawia się jednorazowym zapaleniem kontrolek aż do jej naprawy czy też raz działa raz nie działa?

- Jeśli to czujnik ABS to jaki jest jego koszt?



Dziś spadł śnieg i chciałem sprawdzić czy ABS działa - zadziałał, gdy na śniegu dodałem mocniej gazu włączył się na chwilę TC i po chwili pojawiły się kontrolki ABS i TC i wszystko się wyłączyło. Tyle z moich obserwacji.

do samego ABS/TC, jeśli po uruchomieniu samochodu kontrolki gasną, do momentu załączenia się ABS lub TC i po aktywacji jednego z nich wywala błąd to na 100% przyczyną jest awaria sterownika ABS/TC i to tego najsłynniejszego w omedze o oznaczeniu DX!! rada to oddać komuś kto ma sprzęt do naprawy sterownika lub wymiana na drugi sprawny.

Co do ładowania to jeszcze musisz sprawdzić przewody alternator <=> akumulator, często wymiana na nowy przewód niweluje spadki napięć.

#254 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 11 stycznia 2013 - 14:31

podepne się pod temat. brak tc, abs oraz licznika, sterownik o oznaczeniu DX, był w naprawie 2 razy nic nie pomogło. teraz pytanie bo mam okazje od znajomego dostać sterownik równiez o oznaczeniu DX ale innym numerze, z omy 3.2 z 2001 roku. będzie pasował czy nie bardzo ? ewentualnie moge całą pompe wziąsc tylko czy podejdzie do mojego silnika ?

#255 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2013 - 17:17

ale innym numerze, z omy 3.2 z 2001 roku. będzie pasował czy nie bardzo ?

Raczej nie będzie pasował, sterownik ABS/TC współpracuje ściśle ze sterownikiem silnika, a w 3.0 jest sterownik Motronica, a w 3.2 Simensa

#256 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2013 - 19:00

Raczej nie będzie pasował, sterownik ABS/TC współpracuje ściśle ze sterownikiem silnika, a w 3.0 jest sterownik Motronica, a w 3.2 Simensa


W 3,2 jest motronic, ale łączy się z abs po can.

Na pewno nie było w 3,2 pompy dx - może dlatego nie działa?

#257 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2013 - 19:51

Na pewno nie było w 3,2 pompy dx - może dlatego nie działa?

W 3.2 była WA.

#258 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 stycznia 2013 - 20:28

Na pewno nie było w 3,2 pompy dx

dokładnie - nie było

W 3.2 była WA.

Tak, ale tylko w anglikach :)

Jestem ciekaw czy WA pasuje do europejskich 3.2.
Nie pamiętam już jaki był symbol pompy w Omegach 3.2 w wersji europejskiej.
Zapewne pompy, gdy na pokładzie było ESP miały jeszcze inny symbol

#259 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2013 - 21:08

dokładnie - nie było


Tak, ale tylko w anglikach :)

Jestem ciekaw czy WA pasuje do europejskich 3.2.
Nie pamiętam już jaki był symbol pompy w Omegach 3.2 w wersji europejskiej.
Zapewne pompy, gdy na pokładzie było ESP miały jeszcze inny symbol


mój sterownik (z esp) ma oznaczenie WK

#260 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 stycznia 2013 - 23:15

Ja natomiast miałem pompę z oznaczeniem DF pojechałem na szrot nie było więc zakupiłem DX. Zamontowałem i w sumie samochód żadnego buntu ani też błedu mi nie wywalił ;)