Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   merkinson73

merkinson73

    Zbanowany

  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 10 września 2012 - 10:05

może jakieś zwarcie na blacie?

#222 OFFLINE   dany5

dany5
  • 1 045 postów
  • Dołączył: 15-03-2010
  • Skąd: Sompolno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2012 - 12:18

a

zawsze się świeca

#223 OFFLINE   merkinson73

merkinson73

    Zbanowany

  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 10 września 2012 - 12:23

jak się zawsze świecą? abs gaśnie po zapłonie a tc włączana wyłączana.

#224 OFFLINE   dany5

dany5
  • 1 045 postów
  • Dołączył: 15-03-2010
  • Skąd: Sompolno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2012 - 14:08

pytałem czy zawsze się świecą czy raz świecą raz się zapalają.Jak pompa pada to na początku tylko kontrolka od abs i tc zapala się co jakiś czas,potem do tego dochodzi nie działający licznik i słabsze wspomaganie.Jak sterownik od pompy walnięty komp się nie chce połączyć ze sterownikiem.Żadne błędy się nie zapiszą

#225 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 10 września 2012 - 20:58

pytałem czy zawsze się świecą czy raz świecą raz się zapalają.Jak pompa pada to na początku tylko kontrolka od abs i tc zapala się co jakiś czas,potem do tego dochodzi nie działający licznik i słabsze wspomaganie.Jak sterownik od pompy walnięty komp się nie chce połączyć ze sterownikiem.Żadne błędy się nie zapiszą


Świecą non stop, żadnych innych objawów nie ma, wszystko co wymieniłeś działa wyśmienicie.

#226 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 17 września 2012 - 08:26

Witam, u mnie było podobnie, TC mrugało, żarzyło się, komp nie rejestrował żadnych błędów, odpiąłem wtyczkę od pompy abs, wcisnąłem z powrotem i po sprawie, to tylko opel, trzeba zaczynać od najprostszych spraw :)

#227 OFFLINE   marcini3

marcini3
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-07-2011
  • Skąd: Dobieszczyzna

Napisany 15 listopada 2012 - 14:41

Witam

Podkleję się pod temat mam problem z ABS wyskoczył błąd ze przedni lewy czujnik to wyczyściłem go i wtyczkę sprawdziłem i to samo po jakimś czasie zaczął działać ale nie na długo. Uparcie czyściłem i nic wciąż błąd ale wszedłem w opcje w opel scannerze gdzie sczytuje się km/h z każdego z czujników pokręciłem lewym kołem i liczy tylne też.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny:(

#228 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 listopada 2012 - 14:49

Sprawdź gniazko znajdujące się pod podnóżkiem kierowcy - wypnij i wepnij ponownie.
Zajrzyj też do złącza na pompie ABS. Poczyść stylki i załóż spowrotem.
Jeśli to nie pomoże, to chyba wymiana tego czujnika będzie nieunikniona

#229 OFFLINE   marcini3

marcini3
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-07-2011
  • Skąd: Dobieszczyzna

Napisany 15 listopada 2012 - 14:54

Podnóżek kierowcy??? nie mogę załapać lokalizacji....

#230 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 listopada 2012 - 15:07

podnóżek - miejsce na lewo od pedału sprzęgła, gdzie stawia się stopę.
Odkręcasz ten plastik i tam znajdziesz złącze.

#231 OFFLINE   marcini3

marcini3
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-07-2011
  • Skąd: Dobieszczyzna

Napisany 15 listopada 2012 - 15:11

Ok ok dziękuje teraz już wiem.

nawet nie miałem pojęcia ze tam się coś pod tym znajduje:)

#232 OFFLINE   marcini3

marcini3
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-07-2011
  • Skąd: Dobieszczyzna

Napisany 18 listopada 2012 - 17:03

Posprawdzałem kostki i nic jednak ten czujnik świruje bo pokazał mi w OS wartość 8km/h na postoju gdzie dopuszczalna jest 5km/h czujnik do wymiany:(

Dziękuję za pomoc.:)

#233 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 10:52

Pozwole sobie podpiąc sie pod temat.
Mam taki sam problem jak u kolegów w temacie,czyli paląca sie kontrolka TC (bez ABS),ale predkosciomierz leży i wspomaganie procentowo jest słabsze.
Teraz pytanie,czy jest jakis łatwiejszy dostep do tej wtyki,czy tylko od góry co wiąże sie wiadomo z rozpinaniem przewodów od chłodnicy itd.
Chciałbym najpierw wszystko co możliwe poczyscic,a potem zabrac sie ewentualnie za wymiane modułu.
Dodam jeszcze,że auto było podpinane pod kompa i żadnych błędów nie pokazało.

#234 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2012 - 12:00

Pozwole sobie podpiąc sie pod temat.
Mam taki sam problem jak u kolegów w temacie,czyli paląca sie kontrolka TC (bez ABS),ale predkosciomierz leży i wspomaganie procentowo jest słabsze.
Teraz pytanie,czy jest jakis łatwiejszy dostep do tej wtyki,czy tylko od góry co wiąże sie wiadomo z rozpinaniem przewodów od chłodnicy itd.
Chciałbym najpierw wszystko co możliwe poczyscic,a potem zabrac sie ewentualnie za wymiane modułu.
Dodam jeszcze,że auto było podpinane pod kompa i żadnych błędów nie pokazało.

podpinane pod kompa, ale jakiego ?? łączyłeś się z ECU silnika ?? jeśli tak to tam błędów nie będzie, musiał byś sprawdzić błędy sterownika ABS/TC a co do kontrolki ABS być może sama żarówka sie spaliła i niestety wymiana modułu Cię nei minie, to jest typowe w naszych omegach.

#235 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 18:15

podpinane pod kompa, ale jakiego ?? łączyłeś się z ECU silnika ?? jeśli tak to tam błędów nie będzie, musiał byś sprawdzić błędy sterownika ABS/TC a co do kontrolki ABS być może sama żarówka sie spaliła i niestety wymiana modułu Cię nei minie, to jest typowe w naszych omegach.


Podpinany był pod kompa w serwisie Opla,tak wiec mysle,że błedy zostały sprawdzone prawidłowo.Żaróweczka od ABS też jest OK,bo generalnie przy przekrecaniu stacyjki zapala sie prawidłowo i gasnie.Zostaje tylko TC.

#236 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2012 - 19:25

są dwie możliwości, pierwsza to moduł ABS/TC (nieszczęsne oznaczenie DX) druga to uszkodzony czujnik lub przewód lewego tylnego koła, ale w obu przypadkach ABS powinien się świecić tak samo jak TC, jak i powinien być wyświetlony błąd w sterowniku ABS/TC.

Co do ASO Opla to kilka razy nawet na forum opisywali że często gęsto robił coś tam uczeń/praktykant który dopiero sie uczył.

Chyba że byłeś w trackie odczytywania błędów i Ci pokazywali że jest OK. To w takim razie pomysłów mnie brak i trzeba szukać na ślepo.

#237 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 19:30

Co do ASO Opla to kilka razy nawet na forum opisywali że często gęsto robił coś tam uczeń/praktykant który dopiero sie uczył.

Chyba że byłeś w trackie odczytywania błędów i Ci pokazywali że jest OK. To w takim razie pomysłów mnie brak i trzeba szukać na ślepo.


Byłem w trakcie,robił to sam majster i błedów brak.
A jak jest z tym moim pytaniem odnosnie dostepu do tej wtyki od modułu.
Można jakos łatwiej sie tam dostac,żeby może sprawdzic,potraktowac preparatem wtyczkowym?

#238 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2012 - 19:50

ja tam dostaje się bez rozbierania czegokolwiek, znaczne ułatwienie może być po zdjęciu zbiorniczka od wspomagania kierownicy, stojąc przy lewym błotniku przodem do silnika, jak się nachylisz zobaczysz pompę ABS po lewej stronie pompy jest wtyczka zabezpieczona blokadą, blokada ma kolor fioletowy i wysuwasz blokadę w stronę lewego koła (ciągniesz do siebie) blokada musi wyjść około 3cm, ale spoko blokada tak łatwo sie nie podda ;) jak już wyciągniesz blokadę to wtyczkę wyciągasz do góry, ale przewodu za wiele nie ma do manewrowania więc gimnastyki Cię czeka.

#239 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 20:00

... blokada musi wyjść około 3cm, ale spoko blokada tak łatwo sie nie podda ;) jak już wyciągniesz blokadę to wtyczkę wyciągasz do góry, ale przewodu za wiele nie ma do manewrowania więc gimnastyki Cię czeka.


Dzieki,spróbuje sie nie poddac tak łatwo :piwo2:

#240 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:50

Panowie ja mam ostatnio taki motyw że ABS i TC zapala sie na desce podczas jazdy przy prędkości 130 -140 ale nie zawsze, a bez reguły czy ABS i TC sie swieci czy nie wskazówka od prędkościomierza przy 130 - 140 i wyżej zaczyna tańczyć po całej skali. Myślałem że z tą wskazówką tak jest bo skrzynia którą mam, już chyba długo nie pociągnie (szarpie, wypina 3-ci bieg i nie pozwala na dynamiczną jazde bo nie wie co robić z biegami). Miał ktoś podobny przypadek??