

Problem z ABS i TC
#221
OFFLINE
#222
OFFLINE
#223
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 12:23
#224
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 14:08
#225
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 20:58
pytałem czy zawsze się świecą czy raz świecą raz się zapalają.Jak pompa pada to na początku tylko kontrolka od abs i tc zapala się co jakiś czas,potem do tego dochodzi nie działający licznik i słabsze wspomaganie.Jak sterownik od pompy walnięty komp się nie chce połączyć ze sterownikiem.Żadne błędy się nie zapiszą
Świecą non stop, żadnych innych objawów nie ma, wszystko co wymieniłeś działa wyśmienicie.
#226
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 08:26

#227
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 14:41
Podkleję się pod temat mam problem z ABS wyskoczył błąd ze przedni lewy czujnik to wyczyściłem go i wtyczkę sprawdziłem i to samo po jakimś czasie zaczął działać ale nie na długo. Uparcie czyściłem i nic wciąż błąd ale wszedłem w opcje w opel scannerze gdzie sczytuje się km/h z każdego z czujników pokręciłem lewym kołem i liczy tylne też.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny:(
#228
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 14:49
Zajrzyj też do złącza na pompie ABS. Poczyść stylki i załóż spowrotem.
Jeśli to nie pomoże, to chyba wymiana tego czujnika będzie nieunikniona
#229
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 14:54
#230
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 15:07
Odkręcasz ten plastik i tam znajdziesz złącze.
#231
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 15:11
nawet nie miałem pojęcia ze tam się coś pod tym znajduje:)
#232
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2012 - 17:03
Dziękuję za pomoc.

#233
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 10:52
Mam taki sam problem jak u kolegów w temacie,czyli paląca sie kontrolka TC (bez ABS),ale predkosciomierz leży i wspomaganie procentowo jest słabsze.
Teraz pytanie,czy jest jakis łatwiejszy dostep do tej wtyki,czy tylko od góry co wiąże sie wiadomo z rozpinaniem przewodów od chłodnicy itd.
Chciałbym najpierw wszystko co możliwe poczyscic,a potem zabrac sie ewentualnie za wymiane modułu.
Dodam jeszcze,że auto było podpinane pod kompa i żadnych błędów nie pokazało.
#234
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 12:00
podpinane pod kompa, ale jakiego ?? łączyłeś się z ECU silnika ?? jeśli tak to tam błędów nie będzie, musiał byś sprawdzić błędy sterownika ABS/TC a co do kontrolki ABS być może sama żarówka sie spaliła i niestety wymiana modułu Cię nei minie, to jest typowe w naszych omegach.Pozwole sobie podpiąc sie pod temat.
Mam taki sam problem jak u kolegów w temacie,czyli paląca sie kontrolka TC (bez ABS),ale predkosciomierz leży i wspomaganie procentowo jest słabsze.
Teraz pytanie,czy jest jakis łatwiejszy dostep do tej wtyki,czy tylko od góry co wiąże sie wiadomo z rozpinaniem przewodów od chłodnicy itd.
Chciałbym najpierw wszystko co możliwe poczyscic,a potem zabrac sie ewentualnie za wymiane modułu.
Dodam jeszcze,że auto było podpinane pod kompa i żadnych błędów nie pokazało.
#235
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 18:15
podpinane pod kompa, ale jakiego ?? łączyłeś się z ECU silnika ?? jeśli tak to tam błędów nie będzie, musiał byś sprawdzić błędy sterownika ABS/TC a co do kontrolki ABS być może sama żarówka sie spaliła i niestety wymiana modułu Cię nei minie, to jest typowe w naszych omegach.
Podpinany był pod kompa w serwisie Opla,tak wiec mysle,że błedy zostały sprawdzone prawidłowo.Żaróweczka od ABS też jest OK,bo generalnie przy przekrecaniu stacyjki zapala sie prawidłowo i gasnie.Zostaje tylko TC.
#236
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 19:25
Co do ASO Opla to kilka razy nawet na forum opisywali że często gęsto robił coś tam uczeń/praktykant który dopiero sie uczył.
Chyba że byłeś w trackie odczytywania błędów i Ci pokazywali że jest OK. To w takim razie pomysłów mnie brak i trzeba szukać na ślepo.
#237
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 19:30
Co do ASO Opla to kilka razy nawet na forum opisywali że często gęsto robił coś tam uczeń/praktykant który dopiero sie uczył.
Chyba że byłeś w trackie odczytywania błędów i Ci pokazywali że jest OK. To w takim razie pomysłów mnie brak i trzeba szukać na ślepo.
Byłem w trakcie,robił to sam majster i błedów brak.
A jak jest z tym moim pytaniem odnosnie dostepu do tej wtyki od modułu.
Można jakos łatwiej sie tam dostac,żeby może sprawdzic,potraktowac preparatem wtyczkowym?
#238
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 19:50

#239
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 20:00
... blokada musi wyjść około 3cm, ale spoko blokada tak łatwo sie nie podda
jak już wyciągniesz blokadę to wtyczkę wyciągasz do góry, ale przewodu za wiele nie ma do manewrowania więc gimnastyki Cię czeka.
Dzieki,spróbuje sie nie poddac tak łatwo :piwo2:
#240
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 21:50