Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   mArcel2025

mArcel2025
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-10-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 03 października 2010 - 19:00

Ok. jutro sprawdze i odpisze bo teraz jestem w pracy i nie mam takiej możliwości. Co do kompa to podepne jak najszybciej. Mi abs-u nie brakuje ale idzie zima i moją żonę na wpomnienie ostatniej zimy odchodzą chęci do zasiadania za sterami naszej ''białej damy'':) Dzięki wszystkim za pomoc mam nadzieję że poradzę sobie z problemem:)

#122 OFFLINE   spayky

spayky
  • 21 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 04 października 2010 - 22:21

podpinajac sie pod temat chcialbym przedstawic moj problem:
kontrolki ABS i TC swieca non stop, na kompie pokazalo mi blad obwodu czujnika ABS (czy jakos tak). dodatkowym bardzo niepokojacym objawem jest to ze auto podczas hamowania sciaga mi w prawo. czy istnieje jakis zwiazek miedzy tymi problemami?
mozliwe ze pompa ABS kieruje wieksza sile hamowania na jedno z kol?
prosze o jakies podpowiedzi;)

#123 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2010 - 22:44

wystarczy że czujnik padł lub kabelek od czujnika się przetarł, podjedź na kompa i odczytaj błędy ze sterownika ABS'u i ewentualnie czy czujniki odczytują prędkość z kół...

#124 OFFLINE   spayky

spayky
  • 21 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 05 października 2010 - 08:04

i to twoim zdaniem jest powodem tego ze auto podczas hamowania wyznacza wlasne sciezki?
:(:confused:

#125 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2010 - 16:41

Hamowanie własnymi ścieżkami to jedno, a problem z ABS i TC to drugie

bez właściwej diagnostyki nie dotrzesz do tego

może być tak że elektronika pompy padła i przy okazji hamulce się skończyły



 


#126 OFFLINE   spayky

spayky
  • 21 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 05 października 2010 - 19:05

z oceny wizualnej zarowno klocki jak i tarcze sa ok,
czytalem cos ze to sciaganie w prawo moze byc spowodowane tulejami wahaczy?

a te 2 problemy moga byc ze soba zwiazane?

#127 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2010 - 19:06

mogą, ściąganie

ale równie dobrze mogą być tłoczki zajechane

jeszcze raz powtarzam - najpierw diagnoza ABS i TC - potem idziesz dalej



 


#128 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2010 - 19:08

spayky Nie nie powinny być związane ze sobą tuleja wahacza to część mechaniczna odpowiedzialna za stabilność prowadzenia, a ABS i TC to elektronika połączona z Układem hamulcowym i zapłonowym

#129 OFFLINE   spayky

spayky
  • 21 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 05 października 2010 - 20:39

tloczki sprawdzane i sa ok, juz sam nie wiem za co sie brac nie chce wymienic pol auta w poszukiwaniu przyczyny, a sciaganie auta jest tak uciazliwe ze uniemozliwia praktycznie jazde;/:mad:

na dignozie na TC nie pokazalo bledu a przy ABSie blad obwodu czujnika ABS czy jakos tak

#130 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2010 - 20:42

mistrzu ale TC i ABS to jedna i ta sama pompa więc i jeden i ten sam sterownik - się nie diagnozuje oddzielnie

Kiedyś w podkarpackim dobre diagnozy robił kczech - może czas się uśmiechnać do kolegi



 


#131 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2010 - 20:46

tloczki sprawdzane i sa ok, juz sam nie wiem za co sie brac nie chce wymienic pol auta w poszukiwaniu przyczyny, a sciaganie auta jest tak uciazliwe ze uniemozliwia praktycznie jazde;/:mad:


Sprawdź zawieszenie w jakim masz stanie znaczy się czy tuleje na wahaczach nie są po wybijane i sprawdź zbieżność i kąty, ja dalej się upieram przy tym że masz zawieszenie wybite a ABS i TC to odrębna usterka nie związana z tematem ABS i TC

na dignozie na TC nie pokazalo bledu a przy ABSie blad obwodu czujnika ABS czy jakos tak


czyli przerwa w obwodzie kabelek wtyczka do sprawdzenia... TC nie będzie działało w momencie uszkodzenia czujnika ABS dlatego że z tych czujników jest pobierana informacja o uślizgu jednego z kół i załączanie się kontroli trakcji...

#132 OFFLINE   spayky

spayky
  • 21 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 08 października 2010 - 11:20

panowie mozecie mi powiedziec jakie sa rodzaje (oznaczenia) pomp ABS?
i mmoze ktos wie jaka moze byc w omedze B 2,5b 94'?
bo mi sie wydaje ze moja ma oznaczenie 2Y...mozliwe?

#133 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2010 - 17:05

panowie mozecie mi powiedziec jakie sa rodzaje (oznaczenia) pomp ABS?
i mmoze ktos wie jaka moze byc w omedze B 2,5b 94'?
bo mi sie wydaje ze moja ma oznaczenie 2Y...mozliwe?


Ja w takim silniku mam XD

Mam modelowy 95 ale z tego co wiem to chyba pompa ta sama.

#134 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 10 października 2010 - 19:37

Witam.Ponieważ nie uzyskałem porady w moim kłopocie z ABS i TC mam pytanie do forumowiczów czy jest możliwość sprawdzenia o jakim oznaczeniu została fabrycznie zainstalowana pompa ABS w samochodzie.Mam Omegę z kwietnia 1997 r. 2.5 V6

#135 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2010 - 21:22

Witam.Ponieważ nie uzyskałem porady w moim kłopocie z ABS i TC mam pytanie do forumowiczów czy jest możliwość sprawdzenia o jakim oznaczeniu została fabrycznie zainstalowana pompa ABS w samochodzie.Mam Omegę z kwietnia 1997 r. 2.5 V6


a nie prosciej zejsc do auta, podniesc maska i odczytac oznaczenie na zoltej naklejce ?

w epc nie ma oznaczenia dla tego rocznika jest tylko numer bosch




 


#136 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 11 października 2010 - 15:12

Beast tak zrobiłem i wymieniłem zepsutą pompę ABS na taką samą jak była zamontowana i licznik i prędkościomierz jak nie działał tak dalej nie działa. Co prawda nie wyświetla mi już błędu ABS, można się połączyć z pompą ale wszystkie czujniki ABS pokazują mi prędkość 1-5 km/h mimo, że auto jedzie z prędkością 100 km/h dlatego zacząłem kombinować, że być może wcześniej była założona pompa o innym oznaczeniu niż powinna.

#137 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 22:40

u mnie już padło całkiem najpierw trochę świeciły potem nie świeciły a teraz nawet jak zapłon się przekręci to kontrolki już nie gasną cały czas sie świecą co to oznacza pompa?? po za tym licznik działa i wspomaganie również z góry dziękuje za pomoc

#138 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2010 - 22:49

jak działa licznik i wspomaganie to jedź na kompa z czytać błędy sterownika ABS... jak nie będzie chciał się połączyć to wymiana elektroniki ABS'u

#139 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 22:52

ooo dzięki za szybką i konkretna odpowiedź napisz mi może jeszcze gdzie sie dokładnie sprawdza te błędy ABSu tam gdzie normalnie się podłącza komp pod kolumna kierownicy czy gdzie indziej jest gniazdo???

#140 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2010 - 22:57

tam gdzie normalnie się podłącza komp pod kolumna kierownicy

tak innej drogi nie ma... po za tym przeczytaj ten temat i inne z ABS i TC to będziesz wiedział sam co w trawie piszczy