Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 02 października 2010 - 06:46

Oczywiście-pompa była z oznaczeniem XJ i taką samą kupiłem, a nawet dwie.Wpierw przełożyliśmy sam sterownik,zgasła kontrolka ABS, można było się połączyć z pompą ale licznik dalej nie działał,więc założyliśmy drugą kompletną pompę i rezultat jest taki sam.

#102 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2010 - 08:31

zaczynam kombinować... Powiedz mi od samego zakupu nie działał prędkościomierz i świeciły kontrolki ABS?? bo może poprzedni właściciel założył jakąkolwiek pompę ABS i teraz takie kwiatki wychodzą...
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
Więc się głowię skąd wyszło ci to -->> "Wariant przełożenia przekładni-Sporadycznie" sugeruję się tym co masz w podpisie czyli x25xe+manual

#103 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 02 października 2010 - 10:27

Dokładnie mam taki sam samochód jak w opisie.Nazwę błędu wraz z numerem błędu 71 otrzymałem na wydruku po podłączeniu pod kompa.Być może pokazuje taki błąd bo na komputerze pomimo, że mam manuala cały czas świeci się Automatik Getribe,ale z tego co dowiedziałem się od forumowiczów błąd ten (czyli komunikat Automatik Getribe) należy wykasować w serwisie Bosch albo w ASO Opel.Co do kombinowania przy pompie przez poprzedniego właściciela hmm...sam nie wiem.Licznik nie działał od początku i ABS od początku się świecił. Omegę sprowadziłem z Niemiec i śruby pompy ABS były całe zapieczone,nie było widać aby ktoś coś przy niej kombinował.Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, na chłopski rozum, że gdyby model pompy był niewłaściwy to może nie połączyłyby się z nim czujniki ABS.A dodam jeszcze jedną rzecz-że na kompie wyświetla mi dystans do przejechania na paliwie w zbiorniku i gdy zostanie mniej niż 50 km odlicza go co 1 km i przejechana odległość zgada się ze wskazaniami komputera.Ale tak było przed zmianą pompy i tak jest obecnie.

Ponadto wydaje mi się, że gdyby to nie była to pompa co trzeba to dalej świeciłaby się kontrolka ABS i sam ABS nie działałby, obecnie czuję że ABS działa ponieważ nie blokuje kół przy gwałtownym hamowaniu.Tak się zastanawiam czy przypadkiem czujniki ABS w kołach może są padnięte i dlatego licznik i prędkościomierz nie działa,ale z drugiej strony działa na komputerze zasięg...Ale dylemat...

#104 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 października 2010 - 11:05

blad sie swieci poniewaz:

miales automat a wlasciciel wsadzil manual a nie zmienil wsadu kompa
albo padl mu komputer i wsadzil od automatu

daj vin auta to moze sie uda sprawdzic czy miales automat czy nie




 


#105 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 02 października 2010 - 13:44

Sprawdzałem już po nr VIN wyposażenie i wszystko co mam obecnie w nim zgadza się w 100%, ale być może uzyskałem błędna informacje. Oto VIN

WOL000022V1906647


A takie uzyskałem informacje sprawdzając swój VIN

Kod modelu: 0VM35
Kod opakowania: SA51
REG: BOR-VB 110
Data produkcji: 19970416
Typ Silnika: X25XE
Numer Seryjny Silnika: 08198278

W0L:General Motors
000022:5 Drzwiowy Kombi
V:1997
1:Rüsselsheim
906647:SERIAL NUMBER

2F4 = RADIO,CDR 500 2J5 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,S/DELUX 46L = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU 728 781 82I = WNĘTRZE-SZARY A01 = SZYBA,ZABARWIONA A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA AM9 = SIEDZENIE TYLNE,SKŁADANE DZIELONE AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE AR3 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,OTWARTY AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP. BAH = IMMOBILIZER,ELEKTRYCZNY,WARIANT 2 BC2 = ORNAMENTACJA,DREWNO BV3 = POKRYCIE,DEKORACJA W DREWNIE C60 = KLIMATYZACJA C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ C87 = LAMPKA CZYTANIA MAPY,TYLNA D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE D63 = SCHOWEK,PODŁOGOWY,PRZEDNI D64 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETALNYM,PASAŻERA D74 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z OŚWIETLANYM LUSTERKIEM,STRONA KIEROWCY G84 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.70 K09 = ALTERNATOR,120A L80 = SILNIK BENZYNOWY 25 M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA NA5 = EMISJA SPALIN,KATALIZATOR TRÓJDROŻNY,WARIANT 2 NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA NV7 = WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ZE ZMIENNĄ SIŁĄ PD1 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,7JX15 QEZ = OPONY,205/65 R 15-94V T6G = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,S/LUX,WARIANT 1 T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE TN7 = AKUMULATOR,66AH U07 = KLAKSON,FANFARA U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP. U85 = GŁOŚNIK,8 UF6 = ŚWIATŁO,NAWIEWY POWIETRZA UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3 VQ9 = ODEJMOWALNY SPRZĘG PRZYCZEPY W4Y W6G = WYKOŃCZENIE,TKANINA,S/LUX,WARIANT 1 W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA XG3 = DLA NIEMIEC Z1B = DYSZA,SPRYSKIWACZ,OGRZEWANA Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA Z2V = CAMPAIGN,96/2

#106 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 października 2010 - 13:54

no to ktos wsadzil wyswietlacz od automatu stad blad




 


#107 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2010 - 13:59

no to ktos wsadzil wyswietlacz od automatu stad blad

A jest możliwe by więcej elementów było włożone z wersji z ASB i takie kwiatki się dzieją jak brak wskazań z licznika...a jeszcze tak sobie gdybam jeśli był zmieniany wyświetlacz komputera pokładowego to czy ktoś nie mógł uszkodzić lub źle podłączyć licznik ?? może warto tam posprawdzać ??

#108 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 02 października 2010 - 14:11

Sam się nad tym zastanawiam czy to właśnie licznik jest podpięty ale z drugiej strony nie dają mi spokoju niskie wskazania prędkości czujników ABS z poszczególnych kół...

#109 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 02 października 2010 - 19:51

Jestem po naprawie sterownika ABS TC od pompy DX , jeżdże drugi dzień i wygląda na to że naprawili ten sterownik dla zainteresowanych podaje namiar ::

ABS Servis
ul. Flory 13/5
80-299 Gdańsk
pomorskie
Polska
ABS_Servis@wp.pl
tel. 513-666-777

Całkowity koszt naprawy 160zł + przesyłki.

Pozdrawiam.
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#110 OFFLINE   mArcel2025

mArcel2025
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-10-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 02 października 2010 - 22:44

Przeczytałem wszystkie 11 stron z tego tematu i nikt niema takich objawów jak ja. Mianowicie nie posiadam TC a sam ABS... po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka ABS która po odpaleniu auta kontrolka gaśnie i w trakcie jadzy nie zapala się, nie miga, nie żarzy się, ale mój szanowny abs nie raczył zadziałać od samego początku jak smoczycę posiadam. Hamulce są brzytwa ale abs się nie załącza. Czy to może być wina zabrudzonych ''zębatek" abs - u, czy może któryś cylinderek się zapiekł. Dodam że klocki wymienione, a z czytując kody błędów nic nie wyskakuje. Miał ktoś może takie czary???

#111 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2010 - 23:20

a z czytując kody błędów nic nie wyskakuje

Bo na zworkę to sobie możesz kody silnika sprawdzić. Żeby sprawdzić kody ABS trzeba się podpiąć kompem. Skąd jesteś?

#112 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 03 października 2010 - 07:47

A czy ktoś z szanownych forumowiczów pomoże mi w moim wcześniej opisywanym przypadku?

#113 OFFLINE   mArcel2025

mArcel2025
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-10-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 03 października 2010 - 13:08

Z Piły 100km od poznania

#114 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 13:15

Egon jest z Piły. Nie ma czasem OpelScannera? Napisz do niego, fajnie by było, gdybyś się podłączył.

#115 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 14:27

u mnie zauważyłem nowy objaw kontrolki gasna ale jak przycisnę hamulec do oporu i zmuszę ABS do działania to kontrolki się zapalają i ABS przestaje działać co to może być pompa padłą??

#116 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2010 - 15:57

jedz na komputer i odczytaj bledu z ABS




 


#117 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2010 - 18:16

Przeczytałem wszystkie 11 stron z tego tematu i nikt niema takich objawów jak ja. Mianowicie nie posiadam TC a sam ABS... po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka ABS która po odpaleniu auta kontrolka gaśnie i w trakcie jadzy nie zapala się, nie miga, nie żarzy się, ale mój szanowny abs nie raczył zadziałać od samego początku jak smoczycę posiadam. Hamulce są brzytwa ale abs się nie załącza. Czy to może być wina zabrudzonych ''zębatek" abs - u, czy może któryś cylinderek się zapiekł. Dodam że klocki wymienione, a z czytując kody błędów nic nie wyskakuje. Miał ktoś może takie czary???


pewnie poprzedni właściciel zmostkował lampkę abs z jakąś inną, by ukryć przed Tobą usterkę

#118 OFFLINE   mArcel2025

mArcel2025
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-10-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 03 października 2010 - 18:37

Czyli jest podłączona pod inną kontrolkę?

#119 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2010 - 18:39

Czyli jest podłączona pod inną kontrolkę?


zczytywales bledy z ABS czy silnika ?

jesli gasnie i abs nie dziala to musza byc bledy - te odczytasz tylko kompem




 


#120 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2010 - 18:39

całkiem możliwe. Sprawdź, czy kontrolka abs nie gaśnie równocześnie z inną, np. ciśnienia oleju