

Problem z ABS i TC
#81
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:42
Chciałbym opisać swój problem gdyż w mojej omedze wymieniałem pompę ABSu już 3 razy!! i dalej coś się dzieje. Tym razem po przekręceniu zapłonu, czuć jak pedał hamulca lekko zawibruje i kontrolki TC i ABS świecą się cały czas. W odróżnieniu od innych przypadków uszkodzenia modułu, tym razem los na tyle był szczodrobliwy, że pozostawił mi działający prędkościomierz i servotronic...
Proszę o poradę...
#82
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:50
#83
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 22:21
U siebie zauważyłem że jak się trochę akumulator podładuje np nie włączam radia ( mam zaawansowany zestaw audio) troche po jezdże na samych światłach to gaśnie i sie kontrolki nie zapalają jak włączę dmuchawę i radio to przy następnym odpaleniu auta zów sie zapalają kontrolki co to może byc z tym akumulatorem
U ciebie może być problem za dużego poboru prądu ABS i TC potrafi zaświecić się w momencie gdy słaby jest aku. Proponował bym posprawdzać połączenia silnik-aku-karoseria. Klemy w jakim stanie są ??
#84
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 22:47
Pacjent to Omega 3.0 V6, B FL, 00 rok. Zdarza się, że podczas jazdy wyłączy się ABS+TC i brak jest wspomagania kierownicy w tym samym czasie. Zdarzało się to rzadko, jednak teraz coraz częściej lub problem występuj np. cały dzień.
#85
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 23:18
"Układ Servotronic jest rozszerzeniem zwykłego wspomagania kierownicy. Zaprojektowano go inteligentnie, tak by siła wspomagania mogła być zmniejszana wraz ze wzrostem prędkości, co pozwala na dużo lepszą kontrolę nad samochodem podczas szybkiej jazdy. W razie jazdy z małą prędkością, system ten zwiększa wspomaganie, dzięki czemu manewrowanie na parkingu jest ułatwione.zemu kierowanie autem jest łatwiejsze. W stosunku do konwencjonalnego wspomagania."
dlatego jest odczuwalne słabsze wspomaganie...
#86
OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 11:38
#87
OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 15:36
Witam
Chciałbym opisać swój problem gdyż w mojej omedze wymieniałem pompę ABSu już 3 razy!! i dalej coś się dzieje. Tym razem po przekręceniu zapłonu, czuć jak pedał hamulca lekko zawibruje i kontrolki TC i ABS świecą się cały czas. W odróżnieniu od innych przypadków uszkodzenia modułu, tym razem los na tyle był szczodrobliwy, że pozostawił mi działający prędkościomierz i servotronic...
Proszę o poradę...
Panowie a może ktoś odpowie na moje problemy, co sugerujecie wymieniać poraz czwarty pompę? Bo cos tu nie halo....
#88
OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 20:56
Właśnie z tego co wiem to przez komputer Omegi nie da rady, bynajmniej nikt nie mówił że zamienił i wszystko działa zawsze coś przed wszystkim padały same sterowniki które można naprawić ale do tego potrzeba mieć dużo cierpliwości i nie trzęcące się ręce których mi brakujeDzięki. Jeszcze tylko jedno pytanie. Jeśli siedzi tam pompa DX, to taką trzeba wsadzić, czy można inną?

Mrozio nie mam sensu byś wymieniał po raz kolejny pompę... drżenie pedału takie jak przy załączonym ABS'ie podczas hamowania ?? jak tak to na moje sterownik nie działa tak jak powinien... znaczy się sam próbowałem zreanimować sterownik ale niestety tam jest na tyle mało miejsca że poległem uszkadzając inne obwody co prawda to co się psuje najczęściej to zasilanie sterownika można je polutować ale musiał byś mieć pewne ręce i dobrą palcową lutownicę.... Jak masz tamte pompy ze sterownikami możesz popróbować zreanimować

#89
OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 21:20
#90
OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 21:24
klemy sa oki w zeszłym roku wymieniałem na nowe ale dzisiaj znów cos nowego zauważyłem mianowicie gdy kontrolki nie świeciły zmusiłem ABS do działania i wtedy przygasły mi światła i na chwilkę zapaliły sie kontrolki i znów zgasły ale pobór prądu w momencie zadziałania ABS był tak duży że aż deska przy gasły i xenony co to może byc kiepska masa??
Brakuje Ci prądu,dla mnie do przeczyszczenia są połączenia masy i sprawdzenie ładowania z alternatora i przy samym akumulatorze. sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach i na podwyższonych różnice powinny się wahać w okolicach 0,2V max
#91
OFFLINE
Napisany 24 września 2010 - 06:59
tak, jak przekręcam zapłon i trzymam noge na hamulcu przez sekunde czuć drżenie jak podczas hamowania np. na śniegu.drżenie pedału takie jak przy załączonym ABS'ie podczas hamowania
Może dodam że ja zaczynały się ekscesy z ABS i TC to po odpaleniu silnika-na postoju było ok, dopiero jak ruszyłem od razu zapalały sie kontrolki.
#92
OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 20:29
#93
OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 18:21
#94
OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 20:09
#95
OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 20:26
Jeśli nie łączy pompa do zmiany.od odczytania bledow ze sterowanika abs - wiec wizyta na komputerze
#96
OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 21:35
Jeśli nie łączy pompa do zmiany.
Ja wysłałem sterownik do naprawy ( pompa DX) dziś mi przyszedł , jutro będe montował i poinformuje o wynikach , koszt naprawy sterownika to 190zł z przesyłkami.
#97
OFFLINE
#98
OFFLINE
Napisany 30 września 2010 - 06:37
Daj namiar, też potrzebuję.
Jak wsadze i bedzie wszystko ok to dam namiar. Narazie niechce komus podpaść

#99
OFFLINE
Napisany 01 października 2010 - 17:04
#100
OFFLINE
Napisany 01 października 2010 - 20:51