Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 22 września 2010 - 17:42

Witam

Chciałbym opisać swój problem gdyż w mojej omedze wymieniałem pompę ABSu już 3 razy!! i dalej coś się dzieje. Tym razem po przekręceniu zapłonu, czuć jak pedał hamulca lekko zawibruje i kontrolki TC i ABS świecą się cały czas. W odróżnieniu od innych przypadków uszkodzenia modułu, tym razem los na tyle był szczodrobliwy, że pozostawił mi działający prędkościomierz i servotronic...
Proszę o poradę...

#82 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 17:50

U siebie zauważyłem że jak się trochę akumulator podładuje np nie włączam radia ( mam zaawansowany zestaw audio) troche po jezdże na samych światłach to gaśnie i sie kontrolki nie zapalają jak włączę dmuchawę i radio to przy następnym odpaleniu auta zów sie zapalają kontrolki co to może byc z tym akumulatorem

#83 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 22:21

U siebie zauważyłem że jak się trochę akumulator podładuje np nie włączam radia ( mam zaawansowany zestaw audio) troche po jezdże na samych światłach to gaśnie i sie kontrolki nie zapalają jak włączę dmuchawę i radio to przy następnym odpaleniu auta zów sie zapalają kontrolki co to może byc z tym akumulatorem


U ciebie może być problem za dużego poboru prądu ABS i TC potrafi zaświecić się w momencie gdy słaby jest aku. Proponował bym posprawdzać połączenia silnik-aku-karoseria. Klemy w jakim stanie są ??

#84 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 22:47

Co ma wspólnego wspomaganie kierownicy z ABS+TC?
Pacjent to Omega 3.0 V6, B FL, 00 rok. Zdarza się, że podczas jazdy wyłączy się ABS+TC i brak jest wspomagania kierownicy w tym samym czasie. Zdarzało się to rzadko, jednak teraz coraz częściej lub problem występuj np. cały dzień.

#85 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 23:18

Wicek jak Sterownik ABS nie dostaje prądu (najczęściej klęka z oznaczeniem DX) nie działają czujniki ABS z których pobierana jest informacja o prędkości każdego z kół info dla ABS, prędkościomierza i przed wszystkim servotronic który odpowiada za:

"Układ Servotronic jest rozszerzeniem zwykłego wspomagania kierownicy. Zaprojektowano go inteligentnie, tak by siła wspomagania mogła być zmniejszana wraz ze wzrostem prędkości, co pozwala na dużo lepszą kontrolę nad samochodem podczas szybkiej jazdy. W razie jazdy z małą prędkością, system ten zwiększa wspomaganie, dzięki czemu manewrowanie na parkingu jest ułatwione.zemu kierowanie autem jest łatwiejsze. W stosunku do konwencjonalnego wspomagania."

dlatego jest odczuwalne słabsze wspomaganie...

#86 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2010 - 11:38

Dzięki. Jeszcze tylko jedno pytanie. Jeśli siedzi tam pompa DX, to taką trzeba wsadzić, czy można inną?

#87 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 23 września 2010 - 15:36

Witam

Chciałbym opisać swój problem gdyż w mojej omedze wymieniałem pompę ABSu już 3 razy!! i dalej coś się dzieje. Tym razem po przekręceniu zapłonu, czuć jak pedał hamulca lekko zawibruje i kontrolki TC i ABS świecą się cały czas. W odróżnieniu od innych przypadków uszkodzenia modułu, tym razem los na tyle był szczodrobliwy, że pozostawił mi działający prędkościomierz i servotronic...
Proszę o poradę...


Panowie a może ktoś odpowie na moje problemy, co sugerujecie wymieniać poraz czwarty pompę? Bo cos tu nie halo....

#88 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2010 - 20:56

Dzięki. Jeszcze tylko jedno pytanie. Jeśli siedzi tam pompa DX, to taką trzeba wsadzić, czy można inną?

Właśnie z tego co wiem to przez komputer Omegi nie da rady, bynajmniej nikt nie mówił że zamienił i wszystko działa zawsze coś przed wszystkim padały same sterowniki które można naprawić ale do tego potrzeba mieć dużo cierpliwości i nie trzęcące się ręce których mi brakuje :lol:

Mrozio nie mam sensu byś wymieniał po raz kolejny pompę... drżenie pedału takie jak przy załączonym ABS'ie podczas hamowania ?? jak tak to na moje sterownik nie działa tak jak powinien... znaczy się sam próbowałem zreanimować sterownik ale niestety tam jest na tyle mało miejsca że poległem uszkadzając inne obwody co prawda to co się psuje najczęściej to zasilanie sterownika można je polutować ale musiał byś mieć pewne ręce i dobrą palcową lutownicę.... Jak masz tamte pompy ze sterownikami możesz popróbować zreanimować ;)

#89 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2010 - 21:20

klemy sa oki w zeszłym roku wymieniałem na nowe ale dzisiaj znów cos nowego zauważyłem mianowicie gdy kontrolki nie świeciły zmusiłem ABS do działania i wtedy przygasły mi światła i na chwilkę zapaliły sie kontrolki i znów zgasły ale pobór prądu w momencie zadziałania ABS był tak duży że aż deska przy gasły i xenony co to może byc kiepska masa??

#90 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2010 - 21:24

klemy sa oki w zeszłym roku wymieniałem na nowe ale dzisiaj znów cos nowego zauważyłem mianowicie gdy kontrolki nie świeciły zmusiłem ABS do działania i wtedy przygasły mi światła i na chwilkę zapaliły sie kontrolki i znów zgasły ale pobór prądu w momencie zadziałania ABS był tak duży że aż deska przy gasły i xenony co to może byc kiepska masa??


Brakuje Ci prądu,dla mnie do przeczyszczenia są połączenia masy i sprawdzenie ładowania z alternatora i przy samym akumulatorze. sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach i na podwyższonych różnice powinny się wahać w okolicach 0,2V max

#91 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 września 2010 - 06:59

drżenie pedału takie jak przy załączonym ABS'ie podczas hamowania

tak, jak przekręcam zapłon i trzymam noge na hamulcu przez sekunde czuć drżenie jak podczas hamowania np. na śniegu.
Może dodam że ja zaczynały się ekscesy z ABS i TC to po odpaleniu silnika-na postoju było ok, dopiero jak ruszyłem od razu zapalały sie kontrolki.

#92 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 20:29

to wg. Twojego opisu wygląda że czujniki świrują, po oglądaj dokładnie kable od czujników przy kołach czy któryś nie został przetarty...

#93 OFFLINE   lukasz2483

lukasz2483
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 29 września 2010 - 18:21

Sprawa wygląda tak że po odpaleniu silnika, kontrolki ABS i TC nie gasną nie ma abs'u ani trakcji. Poradźcie Panowie od czego zacząć naprawę. :pokoj:

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 20:09

od odczytania bledow ze sterowanika abs - wiec wizyta na komputerze




 


#95 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2010 - 20:26

od odczytania bledow ze sterowanika abs - wiec wizyta na komputerze

Jeśli nie łączy pompa do zmiany.

#96 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 29 września 2010 - 21:35

Jeśli nie łączy pompa do zmiany.


Ja wysłałem sterownik do naprawy ( pompa DX) dziś mi przyszedł , jutro będe montował i poinformuje o wynikach , koszt naprawy sterownika to 190zł z przesyłkami.
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#97 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2010 - 22:08

Daj namiar, też potrzebuję.

#98 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 30 września 2010 - 06:37

Daj namiar, też potrzebuję.


Jak wsadze i bedzie wszystko ok to dam namiar. Narazie niechce komus podpaść :)
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#99 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 01 października 2010 - 17:04

Witam.Mam pytanko do wszystkich znawców.Otóż po zakupie w mojej Omedze cały czas się świeciła kontrolka ABS,nie działał licznik i prędkościomierz.Pojechałem na kompa i pokazało mi, że nie można połączyć się z pompą ABS.Idąc za radą forumowiczów w dniu dzisiejszym wymieniłem całą pompę i kontrolka ABS zgasła...ale licznik i prędkościomierz jak nie działał tak dalej nie działa.Mechanik podłączył pod kompa Omegę i ruszyliśmy w drogę sprawdzić czy czujniki ABS na poszczególnych kołach pracują i jak się okazało przy prędkości ok.40 km/h na godz. wszystkie pokazują prędkość 2 km/h, przy 60 km/h wszystkie pokazują 4 km/h...Dodatkowo przed założeniem nowej pompy moja Omega nie pokazywała żadnych błędów, a teraz za każdym razem pokazuje błąd nr 71 tj. "Wariant przełożenia przekładni-Sporadycznie".O co w tym wszystkim chodzi i jak spowodować, żeby licznik ruszył?

#100 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2010 - 20:51

a kupiłeś pompę z takim samym oznaczeniem ??bo elektronika może nie współgrać...