Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 maja 2008 - 23:16

Z zakupem modułu ABS poczekam do czwartku.
Zobaczę co w serwisie powiedzą.
To wspomaganie mnie martwi, choć dziś nie nawaliło, a ABS i TC świeciło się już po ok 1/2 h jazdy i nie zgasło do samego końca dnia 22.30.
Mam wrażenie że czym cieplej na dworze tym szybciej się zaświecają kontrolki.
Dzisiaj było b.ciepło i nie zgasły jak zawsze po dłuższych postojach.
Zobaczę rano jak to wygląda.


jakby ten dostęp był lepszy to ojojojojojojojojojojo



przyjedz do kwidzyna to cie podlacze pod kompa,




 


#62 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 maja 2008 - 06:20

jakby ten dostęp był lepszy to ojojojojojojojojojojo

a w czym masz problem troche trzeba sie pobawic, nie ma rzeczy niemozliwych

#63 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 30 maja 2008 - 10:40

A problem mam z wyciągnięciem modułu ABS.
Chyba podjadę do Kwidzyna, choć podłączałem Omę pod kompa i nic, dlatego umówiłem się do serwisu oni tam mają konkretny sprzęt i za 50 zł to chyba nie drogo, itp itd
Ale z propozycji pomocy chętnie skorzystam. Tylko napisz kiedy i gdzie.

#64 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 maja 2008 - 10:43

A problem mam z wyciągnięciem modułu ABS.
Chyba podjadę do Kwidzyna, choć podłączałem Omę pod kompa i nic, dlatego umówiłem się do serwisu oni tam mają konkretny sprzęt i za 50 zł to chyba nie drogo, itp itd
Ale z propozycji pomocy chętnie skorzystam. Tylko napisz kiedy i gdzie.



50 pln jak na ASO to jak za darmo. mi pasuje jutro, bede rozbieral angola wiec bede mial czas. telefon masz na PW




 


#65 OFFLINE   dziku78

dziku78
  • 37 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 września 2008 - 14:37

Witam,

podepne sie pod watek bo mam identyczne objawy, ABS i TC pojawia sie i znika, dodatkowo jak swieca kontrolki to wspomaganie czasem ciezko chodzi... Tam gdzie bylem na kompie twierdz ze nie moga polaczyc sie z modulem ABS i nie moga odczytac bledow... Troche dziwne...
W kazdym raazie czy ktos bylby w stanie powiedziec jaki model pompy do Omegi B TL (czyli C) v6 3.0 z konca 1999 roku pasuje. Podobno to jest DX i DJ, ale swojej slynnej naklejki nie widze, mechanikiem nie jestem, a tak tam zaladowane pod maska (luki szczelnie wypelnia instalacja gazowa) ze nic nie widze...

Pozdrawiam i o pomoc prosze
Dziku

#66 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 września 2008 - 16:06

Witam,

podepne sie pod watek bo mam identyczne objawy, ABS i TC pojawia sie i znika, dodatkowo jak swieca kontrolki to wspomaganie czasem ciezko chodzi... Tam gdzie bylem na kompie twierdz ze nie moga polaczyc sie z modulem ABS i nie moga odczytac bledow... Troche dziwne...
W kazdym raazie czy ktos bylby w stanie powiedziec jaki model pompy do Omegi B TL (czyli C) v6 3.0 z konca 1999 roku pasuje. Podobno to jest DX i DJ, ale swojej slynnej naklejki nie widze, mechanikiem nie jestem, a tak tam zaladowane pod maska (luki szczelnie wypelnia instalacja gazowa) ze nic nie widze...

Pozdrawiam i o pomoc prosze
Dziku



nie masz naklejki na pompie tylko wyryte oznaczenie. na 90 % DX




 


#67 OFFLINE   slawekjas

slawekjas
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-10-2008
  • Skąd: UK

Napisany 05 października 2008 - 18:42

a mi pomogła wymiana klocków (były prawie zerowe)

#68 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 października 2008 - 19:36

a mi pomogła wymiana klocków (były prawie zerowe)



w czym ? w swieceniu ABS TC ?




 


#69 OFFLINE   slawekjas

slawekjas
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-10-2008
  • Skąd: UK

Napisany 07 października 2008 - 22:27

Tak, wymieniłem klocki (z czujnikami z przodu oczywiście) i problem zniknął. Dziwne, nie?

#70 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2008 - 02:42

Dziwne, nie?


Nie - pewnie podczas wymiany wzruszyłeś czujnik abs i się oczyścił z deczka, akurat tyle ile powinno być - i masz całę wyjaśnienie tej dziwnej sprawy - proponuje zadbać o te czujniki



 


#71 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2010 - 20:11

Odświeżę trochę temat u mnie dokładnie taki sam problem jak autora tego całego tematu patrz pierwszy post, jak rusze i odrazu sie nie zapalą kontrolki to moge jechac 100 kilometrów i nic nie zaświeca sie wystarczy że zgasze samochód i nie zawsze nie zakażdym razem ale sie zapala dzieje sie tak na przemian akumulator doładowałem i nic nie pomogło moje pytanie jest takie czy to może byc wina czujników przy kołach ?? ale zastanawia mnie tylko to dlaczego nie zapal sie to w czasie jazdy i nie gasnie tylko po odpalniu i ruszeniu generalnie po zgaszeniu samochodu, przeciez jak by głupił czujnik to co się powinno dziac w czasie jazdy proszę o waszą pomoc bo juz sam nie wiem z góry dzieki za pomoc

pozdrawiam

#72 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2010 - 21:41

Lada moment zacznie się zapalać ABS i TC w trakcie jazdy doprowadź do załączenie się ABS'u i zobaczysz jak się zapala ABS i TC. Krótko szukaj sterownika lub lutuj pin który się oberwał. Ja przy próbie naprawy poległem jest to tak małe i tak mało miejsca że uszkodziłem inne piny..

#73 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 11 września 2010 - 18:49

Lada moment zacznie się zapalać ABS i TC w trakcie jazdy doprowadź do załączenie się ABS'u i zobaczysz jak się zapala ABS i TC. Krótko szukaj sterownika lub lutuj pin który się oberwał. Ja przy próbie naprawy poległem jest to tak małe i tak mało miejsca że uszkodziłem inne piny..


To jeśli mówicie o pompie abs i tc , to dodam że u mnie gdy się zapali abs i tc , czasem słabnie wspomaganie (ale to już było) dodatkowo nie chodzi prędkościomierz oraz pomiar kilometrów , wymieniać pompe czy szukać po czujnikach ???
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#74 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2010 - 19:03

wymieniać pompe czy szukać po czujnikach ?


wymieniac pompe.

#75 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2010 - 19:06

sprawdź dla świętego spokoju czujniki a pompę możesz szukać zobacz jakie masz oznaczenie widoczne będzie od góry tzn DX czy XJ, DV, DB czy inne i musisz szukać takiej jaką masz.

#76 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 12 września 2010 - 07:37

sprawdź dla świętego spokoju czujniki a pompę możesz szukać zobacz jakie masz oznaczenie widoczne będzie od góry tzn DX czy XJ, DV, DB czy inne i musisz szukać takiej jaką masz.


W jaki sposób moge sprawdzic te czujniki , tylko wizualnie czy jakoś miernikiem.
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#77 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 16 września 2010 - 21:56

Odświerze i zapytam tak już konkretniej.

Chyba jednak u mnie też padła pompa , mam pytanko czy ktoś naprawiał sterownik gdzieś , może polecić kogoś kto go naprawi i będe zadowolony. Bo tak szczerze mówiąc to używkę też mozna kupić w kiepskim stanie pojeździć z rok i lipa od nowa.

Mam pompę Boscha nr 0 265 220 427 z oznaczeniem DX .

U mnie w okolica brak o tym numerku.

Moze ktoś by załatwił taką pompe w dobrym stanie lub sam sterownik.

Albo kogoś poleci odnośnie regeneracji tago czegoś.

I da sie jakoś odkręcić , sam sterownik bez wyciągania pompy , w 2.5 v6 troche ciasno jest.

Pozdrawiam.
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#78 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2010 - 22:09

I da sie jakoś odkręcić , sam sterownik bez wyciągania pompy , w 2.5 v6 troche ciasno jest


przeczytaj temat od poczatku to sie dowiesz,wszysto jest napisane.

#79 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2010 - 06:23

Odświerze i zapytam tak już konkretniej.

Chyba jednak u mnie też padła pompa , mam pytanko czy ktoś naprawiał sterownik gdzieś , może polecić kogoś kto go naprawi i będe zadowolony. Bo tak szczerze mówiąc to używkę też mozna kupić w kiepskim stanie pojeździć z rok i lipa od nowa.

Mam pompę Boscha nr 0 265 220 427 z oznaczeniem DX .

U mnie w okolica brak o tym numerku.

Moze ktoś by załatwił taką pompe w dobrym stanie lub sam sterownik.

Albo kogoś poleci odnośnie regeneracji tago czegoś.

I da sie jakoś odkręcić , sam sterownik bez wyciągania pompy , w 2.5 v6 troche ciasno jest.

Pozdrawiam.


Ja wymieniałem pompę wg. tej porady http://forum.omegakl...ead.php?t=42082 zrobiłem bez większych problemów ;) a co do regeneracji to tylko sterownik nie cała pompa, Exec podesłał mi linka do gostka co to robi regeneruje http://allegro.pl/st...1204947154.html ja nie skorzystałem bo liczyłem sam zrobię, ale niestety poległem i musiałem zakupić nowy sterownik więc przemyśl sprawę bo warta tego :)

#80 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 17 września 2010 - 14:27

więc przemyśl sprawę bo warta tego :)[/QUOTE]

Tu niemam zabardzo wielkiego wyboru, w mojej okolicy brak tej pompy, sam sterownik ciężko kupić , na allegro też kiepsko z oznaczeniem DX , dzieki za linki. W piatek oddam auto do znajomego on tez ma gostka co naprawia sterowniki - choc zakup pompy pewno bulby najszybsza operacją. Może ktoś na forum ma do sprzedania taką pompe. Poczekamy mam jeszcze kilka dni na to.

Mam pompę Boscha nr 0 265 220 427 z oznaczeniem DX .
Orientuje się ktoś jaki jest numer sterownika przy niej i czy da sie zdemontować sam sterownik.
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.