tylko że nie chodzi o to co przed W tylko o to co po. To co przed W w uproszczeniu mówi nam o tym jak olej zachowuje się w niskich tem. to co po W obrazuje lepkość (w uproszczeniu gęstość) w temperaturze pracy oleju. I o ile dużo przed W odpowiada za "zimne starty" przy niskich temp, to mało po W odpowiada za zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach oleju. Jedna i druga sytuacja nie jest dobra dla żywotności silnika. Producent podaje klasę lepkości zalecana dla danego silnika i nie powinno się przekraczać skrajnych wartości. Zwłaszcza tej odpowiadającej za wysoką temp. bo to grozi zniszczeniem silnika. Sam zatarłem silnik nie stosując się do tych zaleceń. Zapewniam Cię, nie trzeba dużo. Wystarczy g..niany olej spełniający wszystkie normy i próba wydostania się z bajora. Przegrzany olej, zerwany film i silnik i po kilku minutach nadawał się tylko do remontu lub na złom.wracasz uwagę na zakres temperaturowy! 5 to dobra cyfra do naszego kraju


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#501
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 17:04
#502
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 17:17
http://motoroils.pl/..._i_Produkty.pdf
gdzie wyraźnie przedstawino że oleje klasy 0w30 5w30 5w40 to oleje najbardziej odporne na zrywanie filmu i zimne starty!!
#503
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 17:25

Nawet z mieszanki zwykłego minerała z odrobina hc dodajac odpowiedni pakiet dodatków mozna zrobić olej o bardzo dobrych parametrach (np v1 racin 5w50). Jednak takie wynalazki maja to do siebie, że nie mają dużej odporności na starzenie i powinno się je często zmieniać.
Na temat motula wole sie nie wypowiadać, bo to oleje trochę z innej półki niż ja stosuje i nie mam wystarczającej wiedzy na ich temat. Nie znam ich składu i bardzo prawdopodobne, że w ich bazie jest dużo olejów z IV i V grupy (prawdziwe syntetyki). Budowa baz z tych grup z samej idei jest dużo odporniejsza na zerwanie filmu olejowego. Jednak odniesienie motula do gm jest trochę nie na miejscu. Bo to jak by porównywać poloneza do omegi. Niby ma cztery koła, kierownice ale to tylko "prawie" to samo.
No i jak się dobrze przyjrzysz to wykres przedstawia ochronę silnika na podstawie hths i ilości dodatków przeciwzużyciowych. Im większy hths i wiecej fosforu tym większa ochrona silnika. Oleje xw40, zw50, yw60 mają wyższy hths od xw30, ale można to zrównoważyć dodając większy pakiet dodatków przeciwzuzyciowych do xw30. I dokładnie to widać na wykresie. Ale po raz kolejny napisze, to kosztuje i w gm tego na takim poziomie nie dostaniesz. Znacznie taniej i rozsądniej jest zalać olej o wyższym hths niż szukać ochrony w dodatkowych pakietach.
#504
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 19:31
a tu normy i opis
http://autogeorg.bx....y wszystkie.pdf
#505
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 19:55
Raczej po prawej i nie w rogu tylko po środku prawj strony, jeśli chcesz tak bardzo odnosić się do tej tabelki.
Jak chcesz lać gm to lej, twoja sprawa. O ile dobrze pamiętam gdzieś na forum umieszczałem karty msds olejów gm. poszukaj, poczytaj i wnioski wyciągnij sam. Znam ludzi którzy w samochodach maja zamontowany zegar ciśnienia oleju. Na gm po 3-4 tys km silnik zaczął tracić ciśnienie, dla mnie to i skład tego oleju są wystarczającą rekomendacją. Nie był to 5w30 ale dla mnie to wystarczy. kończę temat, bo to zaczyna wyglądać na walkę z wiatrakami. Ty wiesz swoje a ja swoje. pocieszam się tym, że chcąc czy nie grzebiesz w temacie, a wiedzy nigdy nie za dużo. Moja i tak jest fragmentaryczna w porównaniu z ludźmi którzy siedzą w branży.

#506
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 20:05
chodzi mi tylko o fakt że trochę przesadzasz ze zrywaniem filmu i nadmiernie straszysz.
skoro są oleje poniżej 3,5 to znaczy że >3,5 to jest ok

#507
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 20:13
#508
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 20:59
Bardzo wiele się dowiedziałem dzięki temu

Choć i tak głupi umre hahaha
#509
OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 15:42
660R, jest taka strona: zmienolej.pl tam możesz dobrać odpowiedni olej do swojego auta. Jest między innymi Millers ale również np Fuchs. Gdy pierwszy raz brałem Millers'a to właśnie na tej stronie zapytałem kogoś, no i w sumie bardzo dobrze mi dobrał. Jestem zadowolony
sorka ale odpowiedziałem do postu z pierwszej strony
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#510
OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 17:44
#511
OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 17:55
lałem 5w40 MB1, tera zalałem 0w40 MB1 i wydaje mi się ze silnik żywszy jest, co do ubytku oleju się opatrzy
Ja takie same sugestie jak kolega...po remoncie 10w40 przez 800 km w rama płukania po zalaniu 0w40 Castrol zdecydownie inna praca silnika. przejechane 8 tyś po wymianie jak na razie nic nie dolałem.

#512
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 18:20
#513
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 20:18
#514
OFFLINE
Napisany 25 października 2013 - 23:10
10W60 na wyrost w lato, w zimę wręcz słabo(zimny zapewne jest gęsty)
W zimę 0W40 w lato 5W50 przy większych wymaganiach.
Do normalnej jazdy na cały rok 5W40
Jakiej firmy? Lepszy olej nie zaszkodzi więc jak Cię stać tak lej.
dlugo jezdzilem na 15w40 Lukoil czy warto przechodic na 10w40 GM ?Pewnie trzeba przemywac silnik?
dlugo jezdzilem na 15w40 Lukoil czy warto przechodic na 10w40 GM ?Pewnie trzeba przemywac silnik?
#515
OFFLINE
Napisany 27 października 2013 - 02:06

https://www.myopelse...m/PL/Login.aspx
#516
OFFLINE
Napisany 27 października 2013 - 19:43
Może ktoś skorzysta.. olej słaby ale za darmo to i ocet słodki..
https://www.myopelse...m/PL/Login.aspx
Dlaczego słaby?
#517
OFFLINE
Napisany 27 października 2013 - 20:43

już pisałem w tym temacie że gm nie jest zły!
a u mnie wszystkie auta latają na półsyntetyku i syntetyku GM
#518
OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 01:30
Bo są produkty które w sposób zdecydowany przewyższają go parametrami.Dlaczego słaby?
Jezeli ten olej spełnia Twoje oczekiwania to nikt Ci nie broni wierzyć że jest dobry.bo niedowiarków masa
#519
OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 07:14
Bo są produkty które w sposób zdecydowany przewyższają go parametrami.
Jezeli ten olej spełnia Twoje oczekiwania to nikt Ci nie broni wierzyć że jest dobry.
zapraszam kolegę trochę do tyłu w tym temacie bo drugi raz nie będę toczył bitwy o to samo.
proszę niech kolega poczyta jakie parametry spełnia gm na przykład syntetyk i potem porówna go z konkurencją! to się kolega dowie że mimo swojej firmowej bezfirmowości stoi dość wysoko parametrami, ale zawsze będą tacy co hop kolę kupią w sklepie bo lepsza i oryginalna a nie w biedronce nalaną do biedronkowej butelki!
#520
OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 09:59

Co jest w nim najbardziej niepokojące dla większości to zapewne cena, która jest wyjątkowo niska. Wymieniałem kilka tygodni temu w 3.0 na półsyntetyk GM i za 5litrów zapłaciłem 65zł

