Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#501 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2013 - 17:04

wracasz uwagę na zakres temperaturowy! 5 to dobra cyfra do naszego kraju

tylko że nie chodzi o to co przed W tylko o to co po. To co przed W w uproszczeniu mówi nam o tym jak olej zachowuje się w niskich tem. to co po W obrazuje lepkość (w uproszczeniu gęstość) w temperaturze pracy oleju. I o ile dużo przed W odpowiada za "zimne starty" przy niskich temp, to mało po W odpowiada za zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach oleju. Jedna i druga sytuacja nie jest dobra dla żywotności silnika. Producent podaje klasę lepkości zalecana dla danego silnika i nie powinno się przekraczać skrajnych wartości. Zwłaszcza tej odpowiadającej za wysoką temp. bo to grozi zniszczeniem silnika. Sam zatarłem silnik nie stosując się do tych zaleceń. Zapewniam Cię, nie trzeba dużo. Wystarczy g..niany olej spełniający wszystkie normy i próba wydostania się z bajora. Przegrzany olej, zerwany film i silnik i po kilku minutach nadawał się tylko do remontu lub na złom.

#502 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 lipca 2013 - 17:17

w takim wypadku jak kolega wytłumaczy się w odniesieniu do tego zestawienia!?
http://motoroils.pl/..._i_Produkty.pdf

gdzie wyraźnie przedstawino że oleje klasy 0w30 5w30 5w40 to oleje najbardziej odporne na zrywanie filmu i zimne starty!!

#503 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2013 - 17:25

magiczne dodatki, które kilka postów wcześniej nazwałeś marketigowym bełkotem. Ale to nie kosztuje kilku dych za 5l.:(

Nawet z mieszanki zwykłego minerała z odrobina hc dodajac odpowiedni pakiet dodatków mozna zrobić olej o bardzo dobrych parametrach (np v1 racin 5w50). Jednak takie wynalazki maja to do siebie, że nie mają dużej odporności na starzenie i powinno się je często zmieniać.
Na temat motula wole sie nie wypowiadać, bo to oleje trochę z innej półki niż ja stosuje i nie mam wystarczającej wiedzy na ich temat. Nie znam ich składu i bardzo prawdopodobne, że w ich bazie jest dużo olejów z IV i V grupy (prawdziwe syntetyki). Budowa baz z tych grup z samej idei jest dużo odporniejsza na zerwanie filmu olejowego. Jednak odniesienie motula do gm jest trochę nie na miejscu. Bo to jak by porównywać poloneza do omegi. Niby ma cztery koła, kierownice ale to tylko "prawie" to samo.

No i jak się dobrze przyjrzysz to wykres przedstawia ochronę silnika na podstawie hths i ilości dodatków przeciwzużyciowych. Im większy hths i wiecej fosforu tym większa ochrona silnika. Oleje xw40, zw50, yw60 mają wyższy hths od xw30, ale można to zrównoważyć dodając większy pakiet dodatków przeciwzuzyciowych do xw30. I dokładnie to widać na wykresie. Ale po raz kolejny napisze, to kosztuje i w gm tego na takim poziomie nie dostaniesz. Znacznie taniej i rozsądniej jest zalać olej o wyższym hths niż szukać ochrony w dodatkowych pakietach.

#504 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 lipca 2013 - 19:31

a to przepraszam kolega nie wie że norma ACEA mówi że olej spełniający klasę C3 musi mieć HTHS >3,5 Mpa.s!?? a gm 5w30 spełnia normę acae c3!! więc jednoznaczne jest że ma hths >3,5!! i w dodatku ta sama norma mówi że popioły siarczane SA ma poniżej 0,8 więc całkowicie olej gm wg tej tabeli jest w lewym dolnym rogu

a tu normy i opis
http://autogeorg.bx....y wszystkie.pdf

#505 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2013 - 19:55

tak, a 5w50 mają ponad 4 (mobil1 4,4). o ile dobrze pamiętam )0w40 mają ponad 3.8.

Raczej po prawej i nie w rogu tylko po środku prawj strony, jeśli chcesz tak bardzo odnosić się do tej tabelki.
Jak chcesz lać gm to lej, twoja sprawa. O ile dobrze pamiętam gdzieś na forum umieszczałem karty msds olejów gm. poszukaj, poczytaj i wnioski wyciągnij sam. Znam ludzi którzy w samochodach maja zamontowany zegar ciśnienia oleju. Na gm po 3-4 tys km silnik zaczął tracić ciśnienie, dla mnie to i skład tego oleju są wystarczającą rekomendacją. Nie był to 5w30 ale dla mnie to wystarczy. kończę temat, bo to zaczyna wyglądać na walkę z wiatrakami. Ty wiesz swoje a ja swoje. pocieszam się tym, że chcąc czy nie grzebiesz w temacie, a wiedzy nigdy nie za dużo. Moja i tak jest fragmentaryczna w porównaniu z ludźmi którzy siedzą w branży. ;)

#506 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 lipca 2013 - 20:05

jakiś punkt odniesienia musi być.
chodzi mi tylko o fakt że trochę przesadzasz ze zrywaniem filmu i nadmiernie straszysz.
skoro są oleje poniżej 3,5 to znaczy że >3,5 to jest ok :) chodzi mi o to że norma to norma i trzeba jej wierzyć bo jak nie to co!?

#507 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lipca 2013 - 20:13

lałem 5w40 MB1, tera zalałem 0w40 MB1 i wydaje mi się ze silnik żywszy jest, co do ubytku oleju się opatrzy

#508 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2013 - 20:59

A ja bardzo się cieszę że takie dyskusje są i że temat taki jest żywy.
Bardzo wiele się dowiedziałem dzięki temu :)
Choć i tak głupi umre hahaha

#509 OFFLINE   jmaciek

jmaciek

    gaz do dechy

  • 5 postów
  • Dołączył: 27-08-2013
  • Skąd: Sieradz

Napisany 23 września 2013 - 15:42

Ja osobiście jeżdzę na olejach Millers'a XSS 10w40, nie oszczędzam na silniku, lepiej profilaktycznie wlać olej z najwyższej półki niż słabszy a potem się bujać po warsztatach.

660R, jest taka strona: zmienolej.pl tam możesz dobrać odpowiedni olej do swojego auta. Jest między innymi Millers ale również np Fuchs. Gdy pierwszy raz brałem Millers'a to właśnie na tej stronie zapytałem kogoś, no i w sumie bardzo dobrze mi dobrał. Jestem zadowolony

sorka ale odpowiedziałem do postu z pierwszej strony :]

#510 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 września 2013 - 17:44

375000km lany GM 5W30 i go nie spala (spala ok 0,2l/15.000km), a silnik działa prawidłowo więc chyba dobrze świadczy o tym oleju?

#511 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 września 2013 - 17:55

lałem 5w40 MB1, tera zalałem 0w40 MB1 i wydaje mi się ze silnik żywszy jest, co do ubytku oleju się opatrzy


Ja takie same sugestie jak kolega...po remoncie 10w40 przez 800 km w rama płukania po zalaniu 0w40 Castrol zdecydownie inna praca silnika. przejechane 8 tyś po wymianie jak na razie nic nie dolałem.:D

 


#512 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 02 października 2013 - 18:20

Mi też właśnie zbliża się wymiana oleju i nie wiem jaki zalać. Do tej pory miałem zalany 10W60 firmy Xado i teraz się zastanawiam nad Valvoline 10W60 /5W30/ 10W40 lub castrolem 5W30 /10W40. Przez 10 tys km wzięła mi litr oleju ( no i troszkę zaczął mi się pocić dekel zaworowy.... rece opadaja) więc co radzicie?

#513 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 października 2013 - 20:18

0W40 5W40 5W50, raczej xW40 lub xW50 i nie więcej jak 5Wxx

#514 OFFLINE   Peet85

Peet85
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-06-2013

Napisany 25 października 2013 - 23:10

10W60 na wyrost w lato, w zimę wręcz słabo(zimny zapewne jest gęsty)

W zimę 0W40 w lato 5W50 przy większych wymaganiach.

Do normalnej jazdy na cały rok 5W40

Jakiej firmy? Lepszy olej nie zaszkodzi więc jak Cię stać tak lej.


dlugo jezdzilem na 15w40 Lukoil czy warto przechodic na 10w40 GM ?Pewnie trzeba przemywac silnik?

dlugo jezdzilem na 15w40 Lukoil czy warto przechodic na 10w40 GM ?Pewnie trzeba przemywac silnik?

#515 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 27 października 2013 - 02:06

Może ktoś skorzysta.. olej słaby ale za darmo to i ocet słodki.. :D



https://www.myopelse...m/PL/Login.aspx

#516 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 października 2013 - 19:43

Może ktoś skorzysta.. olej słaby ale za darmo to i ocet słodki.. :D

https://www.myopelse...m/PL/Login.aspx


Dlaczego słaby?

#517 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 27 października 2013 - 20:43

bo niedowiarków masa :)
już pisałem w tym temacie że gm nie jest zły!
a u mnie wszystkie auta latają na półsyntetyku i syntetyku GM

#518 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 28 października 2013 - 01:30

Dlaczego słaby?

Bo są produkty które w sposób zdecydowany przewyższają go parametrami.

bo niedowiarków masa

Jezeli ten olej spełnia Twoje oczekiwania to nikt Ci nie broni wierzyć że jest dobry.

#519 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 28 października 2013 - 07:14

Bo są produkty które w sposób zdecydowany przewyższają go parametrami.
Jezeli ten olej spełnia Twoje oczekiwania to nikt Ci nie broni wierzyć że jest dobry.


zapraszam kolegę trochę do tyłu w tym temacie bo drugi raz nie będę toczył bitwy o to samo.
proszę niech kolega poczyta jakie parametry spełnia gm na przykład syntetyk i potem porówna go z konkurencją! to się kolega dowie że mimo swojej firmowej bezfirmowości stoi dość wysoko parametrami, ale zawsze będą tacy co hop kolę kupią w sklepie bo lepsza i oryginalna a nie w biedronce nalaną do biedronkowej butelki!

#520 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2013 - 09:59

Dobrze wiedzieć że nie jest zły, bo od ok 3 lat używam tylko GM :)
Co jest w nim najbardziej niepokojące dla większości to zapewne cena, która jest wyjątkowo niska. Wymieniałem kilka tygodni temu w 3.0 na półsyntetyk GM i za 5litrów zapłaciłem 65zł :o :D