99% uszczelka pod deklem, sprawdź w świecach i z tyłu silnika przy cewkach. U mnie co kilka miesięcy powtórka z rozrywki.z których miejsc może cieknąć oliwa z tyłu silnika przy grodzi jeśli spływa po lewej stronie skrzyni i wisi kropla na jednym torxie


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#481
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 04:49
#482
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 06:47
płukanie niekoniecznie ale syntetyk jak najbardziej
no właśnie raczej konieczne jak cykać zaczął to już się jeden popychacz zapchał albo przydławił i płukanie może go odratować!
99% uszczelka pod deklem, sprawdź w świecach i z tyłu silnika przy cewkach. U mnie co kilka miesięcy powtórka z rozrywki.
tu się zgadzam z kolegą! najczęściej pokrywy tyłem lecą i się sączy po plecach

#483
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 10:02
#484
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 10:11
nie wiadomo w jakim stanie silnik
nie wiadomo ile syfu w nim jest
nie wiadomo czy popychacze się już poprzypychały czy jeszcze nie
a tak na marginesie tak jak pisałem wcześniej poczytajcie o popychaczach hydraulicznych bo warto mieć trochę wiedzy! są strasznie wrażliwe na czystość i gęstość oleju więc żadki olej i częste wymiany to recepta do długowieczności tych dobro/złych małych ustrojst zwanych samoregulatorami

#485
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 10:16
#486
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 11:20
wszyscy mówią że olej o klasę w górę lub w dół można zmieniać z powodzeniem i bez przeskód. więc przy cenach gm 5W30 poco się bawić w castrola 10W40!?
#487
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 12:08
Lej 5W40 jak chcesz możesz 0W40/5W50 (ja tak leję zima/lato) w dwóch 3,0
#488
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 17:04
Napisał wova75
99% uszczelka pod deklem, sprawdź w świecach i z tyłu silnika przy cewkach. U mnie co kilka miesięcy powtórka z rozrywki.
tu się zgadzam z kolegą! najczęściej pokrywy tyłem lecą i się sączy po plecach
Dzięki Pany, myślałem że to leje gdzieś pod głowicą ale miejmy nadzieję że to to.
Nic się nie rozszczelni to jest bzdura
Lej 5W40 jak chcesz możesz 0W40/5W50 (ja tak leję zima/lato) w dwóch 3,0
Racja. Mnie mechanik odradzał płukanie jak zobaczył przebieg. mam 251k teraz i zrobiłem płukanie. Nic się nie rozszczelniło. Olej był masakrycznie czarny po zlaniu i taki jak woda tzn zero lepkości, sam syf. Nie ma co się bawić w stereotypy że jak taki przebieg to 10w a jak większy to 15w. Płukać i lać dobrej jakości syntetyk spełniający wszystkie normy choćby miał 400k przebiegu.
#489
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 19:09
Nie ma co się bawić w stereotypy że jak taki przebieg to 10w a jak większy to 15w. Płukać i lać dobrej jakości syntetyk spełniający wszystkie normy choćby miał 400k przebiegu.
:piwo:
nie żałować i lać wskazaną oliwę czyli syntetyk


#490
OFFLINE
Napisany 03 lipca 2013 - 19:24
#491
OFFLINE
Napisany 03 lipca 2013 - 22:29
Jutro chyba zakupie plukacz i syntetyk. Jaki olej polecacie do 3.0 v6. Przebieg 200tkm
5w50 lub 5w40. Olej z pewnego źródła i markowy (shell, mobil, statoil, LM, motul, elf, total...). A hasła typu "świeży" zostawcie sobie na karpia.

#492
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 06:57
5w50 lub 5w40. Olej z pewnego źródła i markowy (shell, mobil, statoil, LM, motul, elf, total...). A hasła typu "świeży" zostawcie sobie na karpia.
i wy znowu z tym "maketindodym" bełkotem wyjeżdżacie! w każdej dziedzinie jest to samo ! każda więkasza lub mniejsza firma ładuje kasę w reklamy i cudowne dodatki! ale są takie co tego nie robią bo wiedzą że tańszy olej spełniający ramy klasowe też się sprzeda bo jest grono użytkowników nielubiące marketingowego bełkotu

kup syntetyk i tyle a to jakiej marki pozostawmy twojej odporności lub podatności na reklamy. albo weźmiesz cudowny olej albo zapłacisz mniej. sam musisz podjąć decyzję. Amen
a zapomiałem dodać że z niecierpliwością czekam zimy żeby zobaczyć czy na gm 5w30 też będzie się robił majonez pod korkiem jak w castrolu 5w50
#493
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 16:19
i wy znowu z tym "maketindodym" bełkotem wyjeżdżacie! w każdej dziedzinie jest to samo ! każda więkasza lub mniejsza firma ładuje kasę w reklamy i cudowne dodatki! ale są takie co tego nie robią bo wiedzą że tańszy olej spełniający ramy klasowe też się sprzeda bo jest grono użytkowników nielubiące marketingowego bełkotu
kup syntetyk i tyle a to jakiej marki pozostawmy twojej odporności lub podatności na reklamy. albo weźmiesz cudowny olej albo zapłacisz mniej. sam musisz podjąć decyzję. Amen
a zapomiałem dodać że z niecierpliwością czekam zimy żeby zobaczyć czy na gm 5w30 też będzie się robił majonez pod korkiem jak w castrolu 5w50

nie pisz głupot, bo ktoś posłucha i pobiegnie do tesco lub biedronki po "syntetyk" za 50 pln. Aby kupić olej, który ma przynajmniej trochę syntetycznej bazy trzeba niestety zapłacić. Podałem nazwy kilku firm które w swojej ofercie mają przyzwoite oleje i to nie tylko na syntetycznych bazach (hc).
#494
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 17:19
jak by wychodzić z założenia że olej syntetyczny nie jest syntetyczny to jaką mamy gwarancje że mobil czy castrol jest!? każdy musi spełniać jakieś normy nawet najtańszy
#495
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 05:38
jak by kolega wiedział to biedronka nie ma swojego oleju a dla tesco też go ktoś robi.
jak by wychodzić z założenia że olej syntetyczny nie jest syntetyczny to jaką mamy gwarancje że mobil czy castrol jest!? każdy musi spełniać jakieś normy nawet najtańszy
Tylko, że te normy są dla świeżego oleju. Różnica polega na tym jak długo olej te normy spełnia. Z tego co piszesz wynika, że masz zbyt małą wiedzę w tym temacie. Dla dobra innych, proszę abyś nie doradzał innym nie wiedząc o czym piszesz. Poczytaj trochę, dowiedz co czyni olej dobrym. dowiedz się w jaki sposób dobiera się olej do silnika. Nie radź nie znając potencjalnych skutków twoich rad. Pisanie, że płukanka w mocno zasyfionych silnikach czyści hydraulikę jest jakąś herezją. Takie rady mogą doprowadzić kogoś do zatarcia silnika:masakra:
#496
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 07:00
pisałem kilkakrotnie że świeżość oleju to jest bardzo ważna rzecz, a klasa to klasa i koniec. ludziom rozsądnym już nie trzeba tłumaczyć że wszytko ma termin przydatności. teraz kolega powtarza to że świeżość jest ważna i czepia się płukanki.

wiadomo że nie ma złotych środków ale skoro złapało mu dopiero co popychacz to jest szansa że się nie zapchał kanał w nim tylko zwężył skutecznie ograniczając właściwą ilość oleju dopływającego i jest szansa że płukanie da radę. płukanki jak wódka są dla ludzi którzy mają trochę pojęcia. ale nie będę teraz tłumaczył bo widzę że kłótnia będzie.
Koniec każdy zrobi co uważa nic nie mówiłem.
#497
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 15:13
pisałem kilkakrotnie że świeżość oleju to jest bardzo ważna rzecz
Nie chodzi o termin przydatności, tylko o przebieg w silniku. dobry olej parametry utrzymuje od wymiany do wymiany. Słaby potrafi stracić parametry po pierwszym przegrzaniu, czyli teoretycznie po kilku km.
skutecznie ograniczając właściwą ilość oleju dopływającego i jest szansa że płukanie da radę
w hydraulice praktycznie nie ma przepływu oleju, tak więc płukanka nie dostanie się do popychacz. Aby taki zabieg mógł w czymś pomóc, to na płukance trzeba by długo jeździć. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie oleju o wysokim tbn. Ja stosując jeden z reklamowanych olejów, uniknąłem kosztownej wymiany hydrauliki.
#498
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 15:34
nie możemy promować teorii spiskowych i mówić że olej po kilkunastu kilometrach traci swoją normatywność wg sae bo byśmy siedzieli w domu bo jak wyjdziemy to trafi w nas piorun.
wszystkie wzmianki i zalecenia mówią że do x30xe powinien iść olej 5w30 max 5w40
i tego się trzymajmy markę niech każdy wybierze sam i tu się chyba kolega ze mną może zgodzić!
a sprawy gdybań marketingu spisków zostawmy na boku.
Poza tym myślę że można zaufać olejowi gm bo jeśli chodzi o klasyfikację api spełnia najwyższą normę sm dla benzyny!
a wg normy acea też dobrze wypada
#499
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 16:16
genetalnie olej 5W30 według klasyfikacji sae to olej ok do silników bo jest dość żadki nawet w niskich temp i dobrze odbiera ciepło.
nie możemy promować teorii spiskowych i mówić że olej po kilkunastu kilometrach traci swoją normatywność wg sae bo byśmy siedzieli w domu bo jak wyjdziemy to trafi w nas piorun.
wszystkie wzmianki i zalecenia mówią że do x30xe powinien iść olej 5w30 max 5w40
i tego się trzymajmy markę niech każdy wybierze sam i tu się chyba kolega ze mną może zgodzić!
a sprawy gdybań marketingu spisków zostawmy na boku.
No i wyjdę na pieniacza ale nie mogę


Nie mam siły do gościa, gdyby mu się chciało to po lekturze tego wątku wiedział by o co chodzi z olejami. Lepiej napisać co ślina przyniesie i cieszyć się z nabitych głupotami postów. Brak jakiejkolwiek odpowiedzialności za to co pisze. A ja głupi daje się wyprowadzić z nerw....
#500
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2013 - 16:30
zwracasz uwagę na zakres temperaturowy! 5 to dobra cyfra do naszego kraju
nigdy nie nabijałem sobie licznika postów i nie zamierzam!
kłócić się nigdy nie lubiłem i nie lubię więc się nie kłócę .
kolega pisze konkretnie i się z kolegą zgadzam bo powołuje fakty ważne i znane
jednak nie mogę sobie wytłumaczyć na podstawie wiedzy swojej i kolegi dlaczego 5w30 miałby być złym olejem ale ok za krótki jestem wyraźnie w tym temacie niech będzie że zły.