Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   W3RDN4

W3RDN4
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-06-2011
  • Skąd: Kowary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 czerwca 2013 - 10:40

O choroba :) Pomyliło mi się :) Oczywiście chodzi mi o 15W czyli Mineralke :) Tak, mój błąd :) Dziękuję cinioo

#462 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 czerwca 2013 - 11:10

ale motorol stand to niski poziom oleju to trzeba dolać chyba a nie zmieniać na gorszy.

Nie zmieniaj na mineralny. Płukać nie trzeba przy zmianie oleju ale nie zaszkodzi w ogóle przy okazji zmiany.

#463 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 czerwca 2013 - 12:16

ale motorol stand to niski poziom oleju to trzeba dolać chyba a nie zmieniać na gorszy.

Popieram. jak nie czas na wymianę to dolać i latać! a swoją drogą to czy 2,0 16V nie ma czasem chydraulicznych popychaczy!? 15w40 to morderstwo dla nich.

#464 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 24 czerwca 2013 - 14:01

Płukanka Liqui Moly dobra rzecz, używałem jej ze 3 razy (dwa razy w Golfie, raz w E38 ). Śmiało możesz płukać i zalewać 5W40 jak najbardziej.
Z tym komunikatem to nie jest taka oczywista sprawa w sumie. Też mi się zaświecił niedawno w mojej (stan 3/4 na bagnecie) no i co...no i wymieniłem na nowy bo tamten miał już 1,5 roku i jakieś 15 tys. więc się kwalifikował. Oczywiście po wymianie komp nic już nie sygnalizował odnośnie oleju, stan mam właściwie na maxie (tak mi się wlało).

#465 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 25 czerwca 2013 - 20:06

Płukanka Liqui Moly dobra rzecz, używałem jej ze 3 razy (dwa razy w Golfie, raz w E38 ). Śmiało możesz płukać i zalewać 5W40 jak najbardziej.


Ale kolega chce zmienić na 15w- a to już jest nieteges.
10w40 już jest tak popularnym a co za tym idzie tanim olejem, że kwestia jakiejkolwiek opłacalności wedle "mechaniorów" nie ma sensu. A zmiana smarowania z oliwy na mazut też nie ma sensu kompletnie.

za 100zł można nabyć valvoline 10w40-silnik napewno się ucieszy.

#466 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 25 czerwca 2013 - 23:45

Ale kolega chce zmienić na 15w- a to już jest nieteges.


Nie no jasne, 10W40 to max według mnie. Tzw minerały czyli te 15W i więcej to relikt przeszłości raczej (polonezy i duże fiaty już się skończyły). A najoptymalniej wydaje mi się śmigać u nas na 5W i tyle.

za 100zł można nabyć valvoline 10w40-silnik napewno się ucieszy.


No nie wiem, nie wiem. Mam Valvoline 10W40 max life diesel w drugiej furmance i szczerze powiem że najgorszy ze wszystkich jakie tam były lane. Lane były bardzo różne ale tylko 5W i 10W. Valvoline więcej nie wleję do żadnego silnika.

#467 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 25 czerwca 2013 - 23:52

No nie wiem, nie wiem. Mam Valvoline 10W40 max life diesel w drugiej furmance i szczerze powiem że najgorszy ze wszystkich jakie tam były lane. Lane były bardzo różne ale tylko 5W i 10W. Valvoline więcej nie wleję do żadnego silnika.


Zastrzeliłeś mnie tym- właśnie jutro chciałem jechać do petrostar'a po zakup kilku baniek valvoline, żeby w swoich autach pozmieniać. Jak nie to to co?

#468 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 26 czerwca 2013 - 00:00

Moze gosciowi trafila sie podroba....ja do kazdego leje i jestem zadowlony. Od vr1 5w50 poprzez maxlifa czu durablenda i niemam zastrzezon jak np do castrola

#469 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 czerwca 2013 - 00:03

Motul 6100? Ja wlałem zamiast dotychczasowego Mobila. Różnica na + zauważalna bardzo. Zdecydowanie mniej bierze oleju, kontrolka ciśnienia gaśnie od razu i nie pojawia się komunikat o małym poziomie oleju(pomimo prawidłowego stanu na bagnecie)

#470 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 26 czerwca 2013 - 00:12

MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40 5 l za mniej niż 100zł- chyba się po to wybiorę..dobry wybór powiadacie?

#471 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 26 czerwca 2013 - 09:44

Może i podróba Panowie, nie wiem też tak pomyślałem no bo nie wiem jakie mogło by być inne wytłumaczenie, ja go zalałem bo miał dobre opinie...a tu taki klops, kupiony z allegro.pl
Mam Golfa do testowania oleju :D Co tam nie było lane i płukane...w każdym razie najlepiej chodził na Liqui Moly 10W i na Lotosie 5W Lotos piątka jest nieco tańszy od LM. W każdym razie kiedyś wlałem też do starej e36 LM 10W z dodatkiem MoS2, rewelacja :)

Chłopaki, uważajcie tylko na "uznane" oleje w świetnej cenie. Chodzą słuchy że płynne złoto (Motula) podrabiają na potęgę, inne znane marki też...podobno lepiej zalać Lotosa bo mamy 100% pewność że ori. Serio nie wyolbrzymiam porównywałem kiedyś bańki Castrola kupionego gdzieś tam z Castrolem, który dostaje jeden z mechaników prosto od nich. Jaka perwa.

#472 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 czerwca 2013 - 09:59

No ja w przypadku motocykli już dawno przestałem stosować Motul bo podrabiają na potęgę! lepiej już kupić świeżego repsola albo nawet taniego gulf-a .
Co do aut to wyznaję zasadę (która się sprawdza od lat) olej ma być świeży i często wymieniany a nie supermarkowy. oleje potrafią się różnić 2x ceną ja ostatnio kupiłem z dobrym rabatem 10l GM 5W30 + filtr 570 opel filtron+wunderbaum :) za 160zł. a tyle to trzeba zapłacić za 5l castrola jakiegoś lepszego. to ja wolę zalać 2x GM po 8 tys przebiegu niż raz castrola na 15tys. i jestem przekonany że zrobi to lepiej silnikowi niż supermarketing i niewiadomo jakie dodatki castrola.

tak na marginesie niewiem jak mają jeździć nowe auta latami jak połowa marek ma przeglądy co 30tys!? widział ktoś olej po takim przebiegu!? a dodam że nawet serwis renault nieoficjalnie zaleca wymianę oleju w silnikach 1,5 i 1,9 dci co 8 tys z racji padających panewek (zwykle 3 cylinder a koniec magistrali olejowej jest na 4 co dziwne :) bo silniki są strasznie wrażliwe na smarowanie!

Więc panowie świeży i często wymieniany nie koniecznie drogi olej to jest złoty środek.!!

#473 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 26 czerwca 2013 - 11:02

Ehh tyle ludzi co i opinii.
Na LM z MoS2 jeździłem kilka lat temu w audi b4 td- po zdjęciu dekla wałków- wszystko jak nowe- tak wyczyściło;) Jednak drogi dziad i słyszałem opinie, że jak się go zaleje to nie zalecane jest powracanie do innych olei.
castrol magnatec był w subaru i to lałem ale przy następnej wymianie już go nie będzie.
w jeszcze innym aucie mam lotos 10w40
w 2 pozostałych autach mam mobil 1 10w40 po poprzednich właścicielach- ale to zmienię na valvo lub motula.
A opel dostaje co ~9kkm oliwę Gm 10w40.

#474 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2013 - 15:18

popularność w internecie LM i Valvoline to wg mnie efekt dobrego marketingu. o LM chyba kraży poradnik o olejach w internecie :)
Ja leję GM 5W30 i jest git. Dobry olej, tylko jak się wymienia u lokalnego "Pana Zenka" mechanika to jest -10pkt do prestiżu :)

#475 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 26 czerwca 2013 - 22:37

Oleje to temat rzeka i fakt że ilu użytkowników tyle opinii...mówi o tym stare powiedzenie "Gdzie dwóch polaków, tam trzy zdania" :p W każdym razie nie używam już od wielu lat olei marek Mobil 1, Castrol, Shell czy Elf a ostatnio do tego "zacnego" grona dołączył Valvoline.
Jeżeli chodzi o LM to nie widziałem nigdy w tv żadnej reklamy/promocji/lokowania produktu tej marki w każdym razie bardziej cenna od promocji jest dla mnie rada użytkownika. Sam też testuję w drugiej furmance różne oliwy i widzę różnice między nimi a do łamagi leję tylko to co sprawdzone :D

#476 OFFLINE   puzonix

puzonix
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Lubin

Napisany 30 czerwca 2013 - 13:52

Ostatnio wymienilem olej v omedze v6 na gm 10w40 zaczol cykac zawor i mam problem. Poprzedni niewiem jaki byl zalany olej. Chciałbym wymienić gmowski olej na jakiś lepszy może przestanie stukać co polecacie?

#477 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 czerwca 2013 - 14:10

Płukanie i syntetyk!! Hydraulika lubi rzadki olej!! Ja ma gm 5w30 i nic nie cyka:-) moim zdaniem lanie 10w40 to tylko ekonomiczny aspekt. A na oleju raczej sie nie powinno oszczędzać poza tym x30xe są wrażliwe na smarowanie

#478 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 lipca 2013 - 18:47

płukanie niekoniecznie ale syntetyk jak najbardziej :)

#479 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 01 lipca 2013 - 21:19

zamówiłem motula 8100 x-clean 5w40, ciekawe czy będzie lepszy od valvo.

#480 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lipca 2013 - 22:25

Ja zalałem LM synthoil high tech 5w40. przed wymianą nie wiem co tak naprawdę było. Zrobiłem płukanie LM engine flush i po zalaniu nowym olejem silnik przycichł nabrał chęci do życia i równiej zaczął pracować.
Warto lać syntetyki.

Pytanie z innej beki: z których miejsc może cieknąć oliwa z tyłu silnika przy grodzi jeśli spływa po lewej stronie skrzyni i wisi kropla na jednym torxie?