Można wiedzieć w którym sklepie?Bo we Wrocku w sklepie z czesciami do opla


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#421
OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 18:58
#422
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 07:17

A wlewał ktoś kiedyś oplowski 0w30 ?
#423
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 12:18
#424
OFFLINE
#425
OFFLINE
#426
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 15:00
Na Alledrogo znalazłem 5w40 GM jakaś nowość niby, ciekawe co to warteNie widziałem oplowskiego syntetyku 5w40... chętnie bym spróbował
A wlewał ktoś kiedyś oplowski 0w30 ?
http://allegro.pl/ol...3219563793.html
Cytat z aukcjiNa Alledrogo znalazłem 5w40 GM jakaś nowość niby, ciekawe co to warte
http://allegro.pl/ol...3219563793.html
"Cena za litr tego samego oleju w ASO: 71,13 zł. Olej dostępny jest tylko i wyłącznie w butelkach litrowych. GM nie oferuje tego oleju w bańkach 5L!" ceny w ASO jak zwykle konkułencyjne:jump:
#427
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 15:58
#428
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 19:47
Dodatki ma identyczne jak ELF EVOLUTION SXR 5W40. Prawie wszystkie właściwości mają identyczne. Elf wygrywa większą gęstością w wysokich temp. Można z tego wnioskować, że elf ma lepszą bazę. A cena http://allegro.pl/el...3227482134.html
#429
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 22:00
#430
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 05:33
Olej silnikowy SAE 0W-30 Long life(GM): "Olej silnikowy, podstawa: Węglowodory syntetyczne ( Poli-alfa-olefiny ), dodatki". To fragment z karty MSDS tak więc bezdyskusyjnie PAO. Chyba, że w ostatnim czasie coś pokombinowali.a ten olej 0w30 też jest HC ?
#431
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 08:12
Otóż wszyscy pytają się o jakieś zagraniczne oleje a ten krajowy ma całkiem niezłe właściwości wg karty produktu i jest pełnym syntetykiem. Stosował go już ktoś?
Link do strony:
http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryzacji/oleje-dla-samochodow-osobowych-i-lekkich-dostawczych/idp:296/oleje-silnikowe-PLATINUM-RALLY-SPORT-10W-60.html
I zdaje się, że raczej zakupi się go oryginalny a nie jakąś tanią podróbkę, ponieważ nie da się go kupić wszędzie jak zauważyłem.
#432
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 10:48
To olej do wyczynu. W normalnych silnikach przy normalnej jeździe nigdy nie uzyska temp. odpowiedniej dla niego. Będzie za gęsty. No chyba, że chodzi o mocno zajechany silnik to będzie idealny. W składzie 56% PAO to i tak dobrze. Jednak czy pakiet dodatków naszego rodzimego producenta jest w stanie dorównać konkurencji?A ja mam pytanko odnośnie orelnowskiego oleju PLATINUM RALLY SPORT 10W-60:
Z orlena wlałbym Platinum Max Power 0W-40 no i może PLATINUM SYNTHETIC 5W-40.
#433
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 11:24
Będzie za gęsty
może i się nie znam ale jak olej syntetyczny może być gęsty... :hmmm:
a co powiecie o motulu 5w40?? nie 300V tylko X-cess,,,

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#434
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 12:06
może i się nie znam ale jak olej syntetyczny może być gęsty... :hmmm:
a co powiecie o motulu 5w40?? nie 300V tylko X-cess,,,
a jednak może.

#435
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 12:11
To olej do wyczynu. W normalnych silnikach przy normalnej jeździe nigdy nie uzyska temp. odpowiedniej dla niego. Będzie za gęsty. No chyba, że chodzi o mocno zajechany silnik to będzie idealny. W składzie 56% PAO to i tak dobrze. Jednak czy pakiet dodatków naszego rodzimego producenta jest w stanie dorównać konkurencji?
Z orlena wlałbym Platinum Max Power 0W-40 no i może PLATINUM SYNTHETIC 5W-40.
Pomyślałem sobie właśnie, że do V6 taki będzie spoko. Zresztą silnik nie jest już pierwszej młodości. Ale to 0W i 5W to chyba za rzadkie będą
a co powiecie o motulu 5w40?? nie 300V tylko X-cess,,,
- Mam ten olej wlany w Rovera i nie jestem zadowolony - wydaje mi się, że auto jest słabsze. Słychać na zimnym zaworki czy coś tam, czego nie miało miejsca przy oleju 10W. Pewnie zmienię na ten orlenowski 10W60.
#436
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 12:41
Pomyślałem sobie właśnie, że do V6 taki będzie spoko. Zresztą silnik nie jest już pierwszej młodości. Ale to 0W i 5W to chyba za rzadkie będą
Nie martw się tym co jest przed W a tym co jest za nim. Na zimnym silniku nie jeździ się zbyt długo, a to co jest przed W informuje nas o tym jak olej zachowuje się w niskich temp. Oleje 0Wx i 5Wx po uruchomieniu silnika szybko dotrą do węzłów tarcia przez co zminimalizują efekty zimnych startów. Różnice w lepkości pomiędzy 0wx a 10x są zauważalne tak powiedzmy do 20 st. temp. oleju. Za wyższe temp odpowiada to co jest po W. I tak dla normalnej jazdy i zdrowego silnika najlepszy będzie xw40. Dla trochę starszych, lekko podjechanych i przy trochę ostrzejszej jeździe xw50. wyczyn lub ostro zajechany silnik to xw60.
Profilaktycznie najzdrowszy zawszy jest złoty środek. Jeśli za ekstremum uważamy 0w40 i 10w60 to środek wypada dokładnie na 5w50. Z tych, które wpadły mi w ręce to ELF EXCELLIUM 5W50, Mobil 1 Peak Life™ 5W-50 lub VR1 Racing 5W-50. Z tym że ostatni wymiana max co 7,5 tys km. Oczywiście wyrażam tylko swoje subiektywne zdanie i piszę tylko o tym co ja bym zalał na Twoim miejscu.
#437
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 19:43
PLATINUM MaxPower 0W-40 (http://forum.omegakl...5&postcount=348) Teraz na ten nieszczęsny PLATINUM RALLY SPORT 10W-60, a zaleję silnik pewnie tym: PLATINUM SYNTHETIC 5W-40, gdyż wydaje się być najbardziej zbliżonym do owego "złotego środka".


#438
OFFLINE
Napisany 27 maja 2013 - 17:01
http://allegro.pl/or...3273607183.html
Gdzieś kiedyś na jakimś forum ktoś zachwalał z tego co pamiętam ale tani dosyć jest
#439
OFFLINE
Napisany 27 maja 2013 - 18:02
#440
OFFLINE
Napisany 27 maja 2013 - 20:29
I pytanie bo uciekł mi olej i teraz chce wlać nowy
Może być OLEJ LOTOS PÓŁSYNTETYK 10W40 4L bo kosztuje 60 zł