


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#321
OFFLINE
#322
OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 10:11
Jeśli dobrze rozumiem, to na wielkie upały i szybkie trasy lepszy będzie 5W50, który równie dobrze sprawdzi się zimą.
Tylko jaki dokładnie, żeby był w pełni zgodny z wymogami dla X30XE?
A może to jednak gruba przesada i ten 5W30 jest wystarczająco dobry?
Nie chcę eksperymentować, bo jeśli miałoby istnieć jakieś ryzyko, że na przykład inny olej będzie bardziej czyszczący itp., to wolę już zostać przy tym, który mam.
A przy okazji, jakie są typowe przebiegi dla tych silników, po których zazwyczaj robi się remont?
#323
OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 11:51
Orlen na omegach to sie nie zna:DSpojrzałem na zalecenia firmy orlen jaki olej do jakiego auta i się podłamałem.
Zalecany olej do V6 3.0 produkowanego w latach 1994-2001 to PLATINUM MINERAL 15W-40.
Pytanie czy patrzeć na zalecenia producenta samochodu czy na zalecenia producenta oleju.To co mam teraz myśleć? Jaja sobie robią, czy jednak racja jest po stronie tych, którzy uważają, że do starszych silników powinniśmy sobie odpuścić syntetyki?
Załamka. A już chciałem brać od nich jakiś syntetyk.

Jak sprawdzasz co zaleca producent oleju to sprawdź kilku producentów.
Przeczytałem cały wątek. Jeżdżę od zawsze na GM 5W30.
Jeśli dobrze rozumiem, to na wielkie upały i szybkie trasy lepszy będzie 5W50, który równie dobrze sprawdzi się zimą.
Parametry lepkości nie określają jakości oleju wiec skąd przekonanie że 5W50 lepiej smaruje w jakiejś określonej sytuacji?
To co podaje producent samochodu przyjmij jako minimum. Inaczej mówiąc śmiało możesz zalać lepszy od tego co podaje instrukcja auta.Tylko jaki dokładnie, żeby był w pełni zgodny z wymogami dla X30XE?
A może to jednak gruba przesada i ten 5W30 jest wystarczająco dobry?
Sęk w tym że należy lać dobry jakościowo olej żeby silnik nie był zaropiały:DNie chcę eksperymentować, bo jeśli miałoby istnieć jakieś ryzyko, że na przykład inny olej będzie bardziej czyszczący itp., to wolę już zostać przy tym, który mam.
Odpowiem jak nasi politycy - przebiegi jak największe :mrgreen:A przy okazji, jakie są typowe przebiegi dla tych silników, po których zazwyczaj robi się remont?
Najlepiej lać dobry jakościowo syntetyk, kupiony u autoryzowanego dystrybutora danej marki
i tyle z wyboru.
#324
OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 13:00
Parametry lepkości nie określają jakości oleju wiec skąd przekonanie że 5W50 lepiej smaruje w jakiejś określonej sytuacji?
To ja już nic nie wiem. Myślałem, że pierwsza wartość im niższa, tym lepsza, bo olej będzie smarował w niższych temperaturach, a druga im wyższa, tym lepsza, bo tym wyższe temperatury wytrzyma. Na internecie ile osób, tyle opinii w tym temacie

#325
OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 16:35
Spojrzałem na zalecenia firmy orlen jaki olej do jakiego auta i się podłamałem.
Zalecany olej do V6 3.0 produkowanego w latach 1994-2001 to PLATINUM MINERAL 15W-40.
To co mam teraz myśleć? Jaja sobie robią, czy jednak racja jest po stronie tych, którzy uważają, że do starszych silników powinniśmy sobie odpuścić syntetyki?
Załamka. A już chciałem brać od nich jakiś syntetyk.
Dla zachowania równowagi: http://www.mobil.pl/..._which-oil.aspx
Napisał zygzak
Parametry lepkości nie określają jakości oleju wiec skąd przekonanie że 5W50 lepiej smaruje w jakiejś określonej sytuacji?
To ja już nic nie wiem. Myślałem, że pierwsza wartość im niższa, tym lepsza, bo olej będzie smarował w niższych temperaturach, a druga im wyższa, tym lepsza, bo tym wyższe temperatury wytrzyma. Na internecie ile osób, tyle opinii w tym temacie
Tak, tylko może być 5w50 na bazie syntetycznej lub mineralnej hc. Indeks lepkości z grubsza coś mówi o oleju, ale są to podstawowe informacje. Szary zjadacz chleba może jeszcze poznać hths, tbn, wskaźnik lepkości, temp. płynięcia... te dane też mogą nam wiele powiedzieć.
Najlepiej lać dobry jakościowo syntetyk, kupiony u autoryzowanego dystrybutora danej marki
i tyle z wyboru.
popieram, popieram i jeszcze raz popieram
#326
OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 22:58
Opinii było i będzie jeszcze więcejTo ja już nic nie wiem. Myślałem, że pierwsza wartość im niższa, tym lepsza, bo olej będzie smarował w niższych temperaturach, a druga im wyższa, tym lepsza, bo tym wyższe temperatury wytrzyma. Na internecie ile osób, tyle opinii w tym temacie

Na bańce z olejem, (te napisy dużym drukiem) przykładowo 5W30 tylko wstępnie informują z jakim olejem mamy do czynienia - to taki skrót myślowy producenta

Zacznij od początku czyli wyłącz reklamy w TV szczególnie te olejowe, nie patrz na bilbordy itp:D
Sprawdź sam parametry jakie mają oleje, które bierzesz pod uwagę i wybierz jeden z nich. Jak się da, kupuj u importera lub autoryzowanego dystrybutora marki. Będziesz miał pewność że zawartość bańki zgadza się z tym co podaje etykieta na opakowaniu. Po jakimś czasie wyrobisz sobie opinię i podzielisz się nią z nami w tym wątku:p
Po prostu, trzymaj się tego co podaje producent auta (nie chodzi o markę oleju) lub zastosuj coś lepszego i będzie ok.
ps
Nikt też nie wskaże który konkretnie olej jest najlepszy bo niby skąd może o tym wiedzieć. Nawet nigdzie nie ma w pełni wiarygodnych testów olejowych...
ciekawe dlaczego:D
#327
OFFLINE
#328
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 08:27
#329
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 23:27
czytałem dawno temuzygzak , poczytaj sobie o Royal Purple..

coś masz nowego to dawaj:D
i co to nam mówi?porównanie lepkości kilku olejów zrobione przez klub mondeo: http://www.mondeoklu...eje-fotorelacja
...test taki byle jaki i nie ma w nim Royal Purple:D
#330
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 02:10
Jak ma być jak duże hurtownie/sklepy i ASO na pytanie o Royala robią :shock:test taki byle jaki i nie ma w nim Royal Purple
A Fordowcy to pewnie by myśleli że to do picia energetyk jest..

#331
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 08:56
Test moze amatorski ale pokazuje ktory olej lepiej trzyma sie materialu pod obciazeniem
#332
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 16:28
Z ciekawostek to znalazłem coś takiego

Czy jest w stanie ktoś napisać mi co nie co o oleju LiquiMoly 5W40??
#333
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 16:43
#334
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 22:54
Teoretycznie niby tak powinno być ale mały teścik na mrozie i mogło by wyjść że jakiś dobry 5W40 lepiej wyjdzie od innego dobrze reklamowanego 0W40:DPierwsza wartość czym niższa, tym lepsza, bo olej będzie smarował w niższych temperaturach, a druga im wyższa, tym lepsza, bo tym wyższe temperatury wytrzyma. ile osób tyle opinii w tym temacie. Auto które przejechała ponad 200000tys km i było srednio dbane o silnik to tylko i wyłocznie 10w40:)
no cały czas powtarzam że Motul 300V to dobry olejJako że mi się zbliża wymiana wielkimi krokami to bardziej zacząłem się interesować tematem.
Z ciekawostek to znalazłem coś takiego![]()

#335
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 00:31
Jako że mi się zbliża wymiana wielkimi krokami to bardziej zacząłem się interesować tematem.
Z ciekawostek to znalazłem coś takiego![]()
Czy jest w stanie ktoś napisać mi co nie co o oleju LiquiMoly 5W40??
Pytanie o który 5w-40 chodzi??? bo liqui moly ma ich kilka od wykonanego w technologii syntetycznej po pełnego syntetyka
#336
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:59
Pytanie o który 5w-40 chodzi? bo liqui moly ma ich kilka od wykonanego w technologii syntetycznej po pełnego syntetyka
zastanawiam się nad takim Leichtlauf High Tech 5W-40, lub nad takim http://liquimoly.pl/...&category_id=21
Tylko ten drugi nie ma specyfikacji dla Opla
#337
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 17:37
zastanawiam się nad takim Leichtlauf High Tech 5W-40, lub nad takim http://liquimoly.pl/...&category_id=21
Tylko ten drugi nie ma specyfikacji dla Opla
na zime ja bym zalał 0W40, własnie Liqui Moly, to bardzo dobre oleje.. osobiscie niedawno zmienialem olej i zalałem Mobil 1 0w40 New Life, przelot 200.000km z malym hakiem..
#338
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 18:42
bo liqui moly ma ich kilka od wykonanego w technologii syntetycznej po pełnego syntetyka
Wszystkie w klasyfikacji odpadów mają kod 13 02 05* (czyli - mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych). Ja oleju który w karcie msds ma taki wpis nie odważyłbym się nazwać "pełnym syntetykiem".
na zime ja bym zalał 0W40, własnie Liqui Moly
nie mają w swojej ofercie 0w40.
#339
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 21:19
#340
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 21:27
a który z tych 300V byście zalali i dlaczego?
wybór jest
http://sklep-oleje.p...Motorsport/61/1
ja się skłaniam do 5W-40... ewentualnie 0W40 tylko się zastanawiam czy to nie jest przerost formy nad treścią, dlatego patrzę też np na LM. To nie jest auto które jeździ na torze w trudnych warunkach i nie potrzebuje takiego oleju