Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2012 - 04:18

pewnie standardowo - co30 tys. km


:czerwona:Chciałbym wystąpic z inicjatywą natychmiastowego zbanowania wszystkich stosujących powyższy limit kilometrów :ban:

PS. Bez komentarza.

_____________
Nie Pozdrawiam!

#302 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 24 sierpnia 2012 - 06:45

pierwsze slysze. Owszem niektorzy producenci pozwalaja zmieniac olej co 12-15 ale co 30? To ten olej jest jak smola juz...

#303 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 sierpnia 2012 - 09:21

To co ile Ty olej zmieniasz??


15tys lub rok dla dobrego syntetyka to norma. tylko minerały i pseudo syntetyki wymienia się co 10 tys. Nie bardzo wiem co tak Cię dziwi. :(

#304 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 sierpnia 2012 - 19:23

pierwsze slysze. Owszem niektorzy producenci pozwalaja zmieniac olej co 12-15 ale co 30? To ten olej jest jak smola juz...


niektórzy producenci zalecają wymianę co 50 tys.
W PF125 wymiana była chyba co 5 tys, później standardem było 7,5 tys., potem znowu technologia ruszyła do przodu i wymiana co 10 tys. (np. Kadett). Pierwsze Omegi co 15 tys, nowsze co 30. Jeśli za 30 lat silniki spalinowe dalej będą produkowane (co jest mocno wątpliwe) to pewnie wymiana oleju będzie co 50-100 tys.
Tak was to dziwi?

#305 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 sierpnia 2012 - 19:32

Jeśli za 30 lat silniki spalinowe dalej będą produkowane (co jest mocno wątpliwe) to pewnie wymiana oleju będzie co 50-100 tys.

już tak jest np w ciężarówkach na oleju long life co 100tys:p

#306 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 sierpnia 2012 - 20:34

Bo long life trzyma dłużej swoje parametry ale to że serwis zaleca wymiane co 30 lub co 50 tyś.km. to tylko i wyłącznie wymysły klijentów którzy sobie ubzdurali że mają przegląd ustawiony właśnie na long life i przyjeżdżają po takim przebiegu zapominając że jeszcze w międzyczasie powinni przyjechać na przegląd olejowy co 15 tyś.km. lub innym ustalonym przez producenta.Potem jest płacz i zgrzytanie zębów bo silnik do remontu przy 100tyś.km.Olej spokojnie wytrzyma te 30 lub 50tyś.km. ale obejżyjcie sobie filtr oleju po takim przebiegu to gwarantuje że będziecie zmieniać olej tak jak trzeba.

#307 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 sierpnia 2012 - 21:03

Bo long life trzyma dłużej swoje parametry ale to że serwis zaleca wymiane co 30 lub co 50 tyś.km. to tylko i wyłącznie wymysły klijentów którzy sobie ubzdurali że mają przegląd ustawiony właśnie na long life i przyjeżdżają po takim przebiegu zapominając że jeszcze w międzyczasie powinni przyjechać na przegląd olejowy co 15 tyś.km. lub innym ustalonym przez producenta.Potem jest płacz i zgrzytanie zębów bo silnik do remontu przy 100tyś.km.Olej spokojnie wytrzyma te 30 lub 50tyś.km. ale obejżyjcie sobie filtr oleju po takim przebiegu to gwarantuje że będziecie zmieniać olej tak jak trzeba.


gdybyśmy dyskutowali 20 lat temu to byś to samo pisał o przebiegach o połowę mniejszych.

#308 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 sierpnia 2012 - 22:05

Zgadza sie ale przez te 20 lat jakość oleju sie zdecydowanie zmieniła.Tak jak pisałem olej utrzyma swoje właściwosci przez taki przebieg ale filtry słabo to znoszą i szlam z miski zapycha powoli smoka oleju, smarowanie słabnie i koniec silnika juz bliski.

#309 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 25 sierpnia 2012 - 06:18

No filtry tez są typu Long-Life..

Ostatnio jeden rozbebeszyłem i porównałem ze standardem..
Nie zauważyłem zadnej różnicy poza ceną..

Co do oleju to są jednostki z grupy VW które użytkowane na przedłużonych wymianach są jakoś dziwnie bardziej awariogenne..
Spytajcie się kogoś zaufanego w ASO o LongLifa dla silników FSI..

A jak to was nie przekonuje to smażcie fytki przez pół roku na tym samym oleju..

PS.
Co do cięzarówek to moze niemam pojęcia ale wydaje mi się ze mimo wszystko wolnoobrotowe silniki w tych wozach są mniej wysilone niż silniki aut osobowych..
Taki np. Mercedes Actros z silnika V6 o pojemnosci 12 Litrów uzyskuje 480KM , czyli mniejwiecej połowe tego co mogła by uzyskać osobówka z taką pojemnością skokową..

____________
Pozdrawiam

#310 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2012 - 10:37

Ja nie musze się nikogo pytać bo sam robie w aso i na codzien rozbieram zatarte silniki po przedłuzonych okresach przeglądowych.Osobiście w swoich prywatnych autach zmieniam olej średnio co 8-10tyś.km.

#311 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 28 sierpnia 2012 - 10:44

czym się różni valvo maxlife 5w-40 od synpower 5w-40 bo między tymi się zastanawiam

#312 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 sierpnia 2012 - 13:23

czym się różni valvo maxlife 5w-40 od synpower 5w-40 bo między tymi się zastanawiam


Vavoline poszło drogą kilku g...anych firm i utrudnia dostęp do kart msds swoich produktów. Ciekawe z jakiego powodu. Czyżby zaczęli lać jeszcze większy badziew niż do tej pory?
A różnica pomiędzy tymi olejeami jest dosyć duża. Seria synpower (o ile dobrze pamiętam) w odróżnieniu od maxlife jest syntetyczna. Maxlife to maxminerał hc z paroma uszlachetniaczami, które mają robić dobrze. Na Twoim miejscu z tych dwu olei wybrałbym synpower. :(

#313 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 29 sierpnia 2012 - 06:20

dzięki za wytłumaczenie, wybiorę synpower.
A po czym poznać oryginalny valvo? jakieś hologramy na opakowaniu mają być? czy coś innego?
np ta aukcja: http://allegro.pl/va...2528966812.html
lub ten http://allegro.pl/ol...2566806680.html

to jest oryginał? bo w skalepie wołają 47zł za 1l.

#314 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 29 sierpnia 2012 - 12:37

dzięki za wytłumaczenie, wybiorę synpower.
A po czym poznać oryginalny valvo? jakieś hologramy na opakowaniu mają być? czy coś innego?
np ta aukcja: http://allegro.pl/va...2528966812.html
lub ten http://allegro.pl/ol...2566806680.html

to jest oryginał? bo w skalepie wołają 47zł za 1l.


Znajdź dystrybutora marki valvoline

#315 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2012 - 21:21

A po czym poznać oryginalny valvo? jakieś hologramy na opakowaniu mają być? czy coś innego?

Tak jak napisał przedmówca. Bezdyskusyjnie znajdź autoryzowanego dystrybutora w Twojej lokalizacji i kup u niego.

#316 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 sierpnia 2012 - 19:04

Witajcie.

Przeglądnąłem dziś ofertę olejów Orlenowskich. Mają jakieś tam syntetyki i w ogóle fajne oleje. Nawet są karty charakterystyk olejów np tu:
http://www.orlenoil....45dfe4146c5660e

Ale niestety nie mam pojęcia co jest w nich napisane. Znaczy jak mam odczytywać te właściwości? Jest o pełen syntetyk? minerał z uszlachetniaczami? Czy jak? Mógłby któryś z kolegów wyjaśnić jak mam odczytywać parametry? Ale tak łopatologicznie.

Pozdrawiam.

#317 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2012 - 19:47

Witajcie.

Przeglądnąłem dziś ofertę olejów Orlenowskich. Mają jakieś tam syntetyki i w ogóle fajne oleje. Nawet są karty charakterystyk olejów np tu:
http://www.orlenoil....45dfe4146c5660e

Ale niestety nie mam pojęcia co jest w nich napisane. Znaczy jak mam odczytywać te właściwości? Jest o pełen syntetyk? minerał z uszlachetniaczami? Czy jak? Mógłby któryś z kolegów wyjaśnić jak mam odczytywać parametry? Ale tak łopatologicznie.

Pozdrawiam.


Z kart wynika że to syntetyk. Ma jednak niski wskaźnik lepkości i tbn. Wskaźnik lepkości obrazuje zmianę gęstości oleju w zależności od temperatury. Przyzwoity dla syntetyka to tak od 160-170, a ten olej ma tylko 150. tbn 8 to mało, powyżej 10 to przyzwoity parametr.
Ten ma dużo lepsze parametry - http://www.orlenoil....W-40,1,433.html

ale jakie mamy zalecenia od firmy orlen:http://www.orlenoil....bierz_olej.html

#318 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 31 sierpnia 2012 - 20:54

:hmmm:

Przyzwoity dla syntetyka to tak od 160-170

ja latam teraz na tym http://www.autonalep...ntetyczny_.html
i on ma

a ten olej ma tylko 150.

ale to nie syntetyk:?
czy jakbym przeszedł na ten http://www.olejesamo...x--nf--5w40-4l/
byłoby lepiej??
jakoś na 0W się pękam, chodź silnik pewnie by przyjął :p

ale co za różnica u mnie jak latam max 7500 km od wymiany do wymiany:oops:

#319 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2012 - 23:10

jakoś na 0W się pękam, chodź silnik pewnie by przyjął :p


"nie bądź pan rura i nie pękaj" :p

ale co za różnica u mnie jak latam max 7500 km od wymiany do wymiany:oops:

tyle to bez oleju przelecisz :p

ale tego elfa to bym się bał :)

#320 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2012 - 07:05

Spojrzałem na zalecenia firmy orlen jaki olej do jakiego auta i się podłamałem.

Zalecany olej do V6 3.0 produkowanego w latach 1994-2001 to PLATINUM MINERAL 15W-40.

To co mam teraz myśleć? Jaja sobie robią, czy jednak racja jest po stronie tych, którzy uważają, że do starszych silników powinniśmy sobie odpuścić syntetyki?

Załamka. A już chciałem brać od nich jakiś syntetyk.