Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 08:42

ja nie jestem przekonany co do wlewania pełnego syntetyku, do silnika co ma zrobione 250 tyś i od x tysięcy jeździ na dobrym półsyntetyku.

o jakiej oszczędności piszesz milers oil na pewno jest droższy niż 17zł
http://millersoils.p...?id_product=230


czytanie ze zrozumieniem, "skoro mozna zalac milersa 5w40, czy najlepiej 0W40.." te oleję są droższe od tego który zalewasz. Droższe i lepsze. Jednak jeśli nie jesteś przekonany to zostań przy swoim.

#262 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 26 czerwca 2012 - 09:15

Dla mnie pozostaje pytanie czy to poprawi coś w silniku lub o zgrozo nie pogorszy. Moi mechanicy stwierdzili że to będzie bardzo dobry olej do tego silnika, przy założeniu że nie jest to auto do sportu i ma już trochę km nabite( do tego jeździ już na 10w40) a ufam im bo już trochę oleju przepalili w bardziej drastycznych warunkach niż ja na codzień. Tym bardziej nie rozchodzi się tu o parę złotych.

#263 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 czerwca 2012 - 11:06

Co do oleju to każdy ma swoje doświadczenia i przekonania, więc lejta co chceta:D
W jaki sposób lepszy olej może pogorszyć "coś" w silniku??

#264 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 11:13

Dla mnie pozostaje pytanie czy to poprawi coś w silniku lub o zgrozo nie pogorszy. Moi mechanicy stwierdzili że to będzie bardzo dobry olej do tego silnika, przy założeniu że nie jest to auto do sportu i ma już trochę km nabite( do tego jeździ już na 10w40) a ufam im bo już trochę oleju przepalili w bardziej drastycznych warunkach niż ja na codzień. Tym bardziej nie rozchodzi się tu o parę złotych.


I z tego powodu piszę abyś został przy swoim. Masz swoje zdanie i nie widzę sensu kruszenia kopii. Nie zmienia to faktu, że syntetyczne 0w40 czy też 5w40 są lepsze. Czemu? Lepiej zabezpieczają silnik podczas zimnych startów, mają lepszy współczynnik lepkości (płynniejsze w niskich temp. i bardziej gęste w wysokich temp.). Mają mniej dodatków utrzymujących olej w klasie lepkości, a one w głównej mierze pod wpływem wysokiej temperatury tworzą szlam i nagar. Za tym idzie szybszy spadek tbn i znacznie gorsza ochrona silnika przed zanieczyszczeniami. Mają lepsze parametry i dłużej je utrzymują. Mają nawet większy współczynnik biodegradacji. Można tak wymieniać i wymieniać. :)

#265 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 11 lipca 2012 - 18:04

Wypowiem się, może ktoś skorzysta.
Miałem zalany syntetyk total quartz , brała olej, sporo od wymiany do wymiany wzięła ponad 1,5 litra
Zalałem Valvoline Max Life 10W40 Półsyntetyk - Efekt? Nie wzięła kropelki, nic nie dolałem , jest super.
Polecam KAŻDEMU ABSOLUTNIE KAŻDEMU Valvoline Max Life 10W40 Półsyntetyk

#266 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 lipca 2012 - 00:06

Takie jedno pytanko bym jeszcze mial,czy poza mozliwoscia rozszczelniena niepewnego silnika sa jakies przeciwwskazania do zalania V6 LPG olejami syntetycznymi typu Valvoline VR1 Racing 5W/50 lub Mobil 1 Peak Life 5W50 ??Dodam ze z grubsza to do codzienej normalnej jazdy,ale wiadomo jak to czasami bywa(pod czerwone pole podchodzi)no i zdazaja sie trasy Holandia-Nemcy,a to juz wiadomo :)

#267 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 27 lipca 2012 - 01:26

A sporo łyka? ze tak spytam.. (na czym latasz obecnie?)
Zlej tą nową oliwe (Valvoline) tak maxx do 3 tys , pewnie troszke syfu będzie,nastepnie micha i smok na błysk, i dopiero ogień.. po wcześniejszym zalaniu oczywiście;)

_____________________
Nadsterowność wzbudza stach w pasażerach... Podsterowność w kierowcy:D

#268 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2012 - 09:04

Takie jedno pytanko bym jeszcze mial,czy poza mozliwoscia rozszczelniena niepewnego silnika sa jakies przeciwwskazania do zalania V6 LPG olejami syntetycznymi typu Valvoline VR1 Racing 5W/50 lub Mobil 1 Peak Life 5W50 ??Dodam ze z grubsza to do codzienej normalnej jazdy,ale wiadomo jak to czasami bywa(pod czerwone pole podchodzi)no i zdazaja sie trasy Holandia-Nemcy,a to juz wiadomo :)


Jak sprawdzisz karty charakterystyki to na vavoline nawet nie popatrzysz. VR1 TO OLEJ O MINERALNEJ BAZIE Z DODATKIEM MINERAŁA HC. Peak Life jest w pełni syntetyczny. Jeśli wcześniej miałeś zalane jakieś badziewie to na początku olej musisz zmieniać częściej. U mnie dopiero po 20 tys kilometrów i 3 wymianach oleju przestało zabijać filtr oleju. Filtr oleju też radzę wymieniać co 3-4 tys bo mi potrafiło wyrwać wkład. W moim x20xev przed zmianą na pełen syntetyk mieściło się 4l oleju, teraz wchodzi 5. Ten jeden litr jak się domyślasz to syf który odłożył się przez te kilkanaście lat użytkowania.

#269 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 lipca 2012 - 09:48

Jak sprawdzisz karty charakterystyki to na vavoline nawet nie popatrzysz. VR1 TO OLEJ O MINERALNEJ BAZIE Z DODATKIEM MINERAŁA HC. Peak Life jest w pełni syntetyczny.

Czyli na to wychozi ze ten Valviline 5w50 to WIELKA LIPA??A co z tymi opisami...olej sprawdzony w rajdach,przeznaczony do silnikow z wysokim obciazeniem,na trase itd.Cyli sciema?Bo wedlug twojej wiedzy do takiej ochrony silnika potrzebny jesy Syntetyk,a nie jakies tam Mineraly HP.

#270 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 lipca 2012 - 10:30

Czyli na to wychozi ze ten Valviline 5w50 to WIELKA LIPAA co z tymi opisami...olej sprawdzony w rajdach,przeznaczony do silnikow z wysokim obciazeniem,na trase itd.Cyli sciema?Bo wedlug twojej wiedzy do takiej ochrony silnika potrzebny jesy Syntetyk,a nie jakies tam Mineraly HP.


ja bym radził przymrużyć oko na ten temat a poczytać fora rajdówek... tam o tym Valvoline piszą całkiem inne informacje... sam nim teraz zalałem Vke... i nic złego się nie dzieje... na minerlanym i pałowaniu pewnie słychać by już było popychacze... a wręcz wiele aut które pracują w dużych temp. ten olej zalewają na zimę...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#271 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2012 - 10:53

A co z tymi opisami...olej sprawdzony w rajdach,przeznaczony do silnikow z wysokim obciazeniem,na trase itd.


oczywiście że sprawdzony, ale po takich wyczynach pierwsze co jest wymieniane to olej. Na krótkich przebiegach z nawet ostrym pałowaniem VR1 może być lepszy od Peak Life. Chemii jednak nie oszukasz, baza VR1 w ponad 60% składa się z oleju mineralnego i oleju hc (II i III grupa). Reszta to uszlachetniacze które trzymają ten olej w klasyfikacji lepkości (w dużym skrócie). Przez pierwsze kilka tys olej ten będzie trzymał właściwości, jednak później błyskawicznie zacznie je tracić. W załączniku karta msds vr1, sama klasyfikacja odpadu nie pozostawia żadnych wątpliwości co do tego, że jest to podrasowany olej MINERALNY.

#272 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 lipca 2012 - 11:04

Przez pierwsze kilka tys olej ten będzie trzymał właściwości, jednak później błyskawicznie zacznie je tracić.


a doczytałeś co pisze producent tego oleju?
Że zaleca wymianę średnio przy 7tyś km ?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#273 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2012 - 11:19

Szczerze powiedziawszy tego nie doczytałem. Byłem przekonany że zmiana standardowo po 10 tys. Nie zmienia to jednak faktu, ze nadal to olej mineralny który należy często wymieniać. Kosztuje tyle samo w pełni syntetyczny mobil1 a jego wymienia się co 12-15 tys. No chyba że ktoś lubi palić gumy lub startuje w rajdach to vr1 prawdopodobnie może być lepszy.:)

#274 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 18 sierpnia 2012 - 21:11

witam,od kilku miesiecy jestem posiadaczem omegi fl 2.5 v6 i przyszedl czas na wymiane oleju obecnie jezdzi na oleju total 10/40 i zastanawiam sie nad zalaniem go mobil 2000 10/40 lub castrol edge 10/40 co byscie mi polecili? dodam ze auto ma 100tys przebiegu


Valvoline Max Life 10/40. Polecam z czystym sumieniem

#275 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 sierpnia 2012 - 01:07

Witam! Dokładnie popieram kolegę "barteq91" i również polecam olej Valvoline Max Life 10W40. Sam jeżdżę moją V-ką na tym oleju i jestem bardzo zadowolony. Nie dość, że w pewnym stopniu wygłusza pracę silnika, uszczelnia jak i w pewnym stopniu zmniejsza dymienie silnika.

#276 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 sierpnia 2012 - 10:19

Castrol edge sport 5w40

#277 OFFLINE   merkinson73

merkinson73

    Zbanowany

  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 21 sierpnia 2012 - 15:13

ori gm 10w40 , nie bierze ani grama oleju nie spala nic.

#278 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpnia 2012 - 18:46

ja zrobiłem w lipcu trasę 4 tys. km z czego jakieś 2 tys. w 40 stopniowych upałach autostradami przy prędkościach 120-150 km/h. Olej to GM dexos2. I wiecie co? pojechałem, wróciłem. Zużycia oleju nie zaobserwowałem - tyle ile było tyle jest. GM jest najlepszy, bo silnik pracował, koła się kręciły, klima chłodziła, słońce świeciło. Gdyby to było valvoline to pewnie nie byłoby tak pięknie.

#279 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 21 sierpnia 2012 - 18:59

ja zrobiłem w lipcu trasę 4 tys. km z czego jakieś 2 tys. w 40 stopniowych upałach autostradami przy prędkościach 120-150 km/h. Olej to GM dexos2. I wiecie co? pojechałem, wróciłem. Zużycia oleju nie zaobserwowałem - tyle ile było tyle jest. GM jest najlepszy, bo silnik pracował, koła się kręciły, klima chłodziła, słońce świeciło. Gdyby to było valvoline to pewnie nie byłoby tak pięknie.

Na jakiej podstawie twierdzisz, ze gdybys mial valvo w silniku to by ci sie zatarl czy co? Od 6 lat uzywam tego oleju, przelatalem na nim 100 000km 3ema autami i nie mialem problemow
Najgorszy olej na jakim jezdzilem to castrol edge 10w40, w zimie zapychal odme 10 razy czesciej niz valvo. Za to w upaly jak najbardziej bylo ok

#280 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 19:01

To wogóle chory temat.
Każdy chwali i poleca to co ma i na czym sam jeździ.