Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#221 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 czerwca 2012 - 20:33

Ja w swojej mam Mobil Super 10W - 40, jeździ i ma się dobrze. :)

#222 OFFLINE   misiekSR

misiekSR
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 czerwca 2012 - 20:41

Ja zalałem GM 10w40 ale poprzedni właściciel lał lotosa 15w40 i po przejściu duża różnica na lepsze oczywiście...

#223 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 20 czerwca 2012 - 20:59

lanie 10W40 do V6 to powolne wykanczanie silnika, nie wspomne o LPG i jeszcze jak ktos ma ciezka noge.. juz w ostatecznosci jak ktos chce oszczedzac to lepiej wlac GM, ale 5W30 po 17zl za litr, napewno lepiej sie sprawdzi niż Prawie mineralny 10W40

#224 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2012 - 21:43

Tak czytając to wszystko to już sam nie wiem co dobre a co złe. Poproszę o konkretny olej do mojej 2,5TD.
Aktualnie jeżdżę na Castrolu 10-W40, mam ciężką nogę, raz w miesiącu jakaś dłuższa trasa, i nie powiem że muszę dolać.(przebieg silnika licznikowe 270kkm)

Więc konkretnie co polecicie?

#225 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 czerwca 2012 - 22:38

lanie 10W40 do V6 to powolne wykanczanie silnika, nie wspomne o LPG i jeszcze jak ktos ma ciezka noge.. juz w ostatecznosci jak ktos chce oszczedzac to lepiej wlac GM, ale 5W30 po 17zl za litr, napewno lepiej sie sprawdzi niż Prawie mineralny 10W40


dopadłem karty gm. 5w30 i 10w40 różnią się tylko zawartością dodatków mających wpłynąć na ich lepkość. baza jest taka sama (minerał hc). Tak więc jeden i drugi do najlepszych nie należy.

#226 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 czerwca 2012 - 06:45

Poproszę o konkretny olej do mojej 2,5TD.


Ale przyjacielu nikt Ci nie poda co konkretnie masz zalać. Sam widzisz jak ciągnie się temat o olejach i w zasadzie są dwie odpowiedzi: przechodzić na syntetyk oraz nie przechodzić na syntetyk. Przeczytaj cały temat i sam sobie wyciągnij wnioski. Ja osobiście przeszedłem kilka dni temu u siebie na syntetyk 5W40 i sobie chwalę ale byli tacy którym silnik rozszczelniło bo już swój przebieg miał. Dlatego nikt Ci nie powie co masz wlać. Ja z syntetyka jestem zadowolony:)

#227 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 czerwca 2012 - 11:03

Wielu z nas zmieniło na syntetyk. może jak jeszcze raz opisze swoje doświadczenia to innym będzie łatwiej podjąć decyzję. W moim przypadku najprawdopodobniej wcześniej zalany olej nie zmieniany był przez 30 tys km. Prawdopodobnie dodatkowo silnik dostał jakiegoś "doktora". Proces czyszczenia silnika z pozostałości po wcześniejszych olejach trwał rok, cztery wymiany oleju i kilka wymian filtra oleju (w jednym z nich z powodu gęstego szlamu, grudek nagaru i sylikonu zerwało mi wkład). W tym czasie zrobiłem ponad 20 tys km. Ostatnio zdejmowałem dekiel i przyznam że efekty są takie jakich się spodziewałem. głowica, wałki jak i sam dekiel są czyste i bez śladu tego co było tam rok temu. Silnik w brew potocznym opiniom jest suchy, nic nie cieknie. Stuki popychaczy (dokładnie jedna szklanka), wcześniej słyszalne przez kilka minut po odpaleniu silnika teraz milkną po maksymalnie jednej minucie. Co ciekawe przy pierwszej wymianie oleju w silniku zmieściło się go niewiele ponad 4l. podczas ostatniej wymiany wlałem całe 5l i stan nie jest na max. Sam ten fakt świadczy o tym jakie ilości nagaru musiały być w silniku. Przez pierwsze 10tys km zaobserwowałem znaczne, ale szybko spadające zużycie oleju. Obecnie oceniam je na poziomie 100ml na 2tys. km. tyle dzisiaj dolałem po ostatniej wymianie. Przy pierwszej wymianie zalałem 10w40gm i miał on za zadanie przepłukanie silnika. Po 1 tys. zastosowałem płukankę i od tamtej pory leje mobila1 5w50 lub 0w40. odnoszę wrażenie że na 5w50 silnik ma się trochę lepiej i jest jakby trochę cichszy. Prywatnie w rodzinie i znajomym jak ktoś pyta o olej to bez obaw polecam oleje mobila (tylko z pewnego źródła, na allegro na pewno mobila czy też innego markowego oleju bym nie kupił).

#228 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 czerwca 2012 - 12:14

na allegro na pewno mobila czy też innego markowego oleju bym nie kupił).

naprawdę na allegro nie ma nawet jednego pewnego sklepu/sprzedawcy?
wszyscy mają podróbki?

#229 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 czerwca 2012 - 12:31

Co mi się jeszcze przypomniało... Jak niektórzy wiedzą wymieniałem uszczelniacze zaworowe i przy okazji dałem głowicę do przeglądu z naciskiem na sprawdzenie wałków i popychaczy bo strasznie spiewały. Do tego czasu jeździłem na GM 10W40. Co dziwnie w warsztacie nie znaleźli przyczyny dzwoniących popychaczy a po zalaniu syntetykiem 5W40 popychacze jakby ucichły. Może nie całkowicie, ale i tak mniej je słychać niż na 10W40:). Jeżeli komuś po przejściu na syntetyk rozszczelniło silnik to to nie jest wina oleju a słabej kondycji silnika

#230 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 czerwca 2012 - 12:36

naprawdę na allegro nie ma nawet jednego pewnego sklepu/sprzedawcy?
wszyscy mają podróbki?
domyślam się że z tego powodu być nie kupił


Z pewnością większość jest uczciwa. Jednak po dwukrotnym wezwaniu na policję (w jednym przypadku zakupiony towar został zarekwirowany) mój zapał do zakupów poprzez allegro mocno zmalał. Po za tym w Rzeszowie na giełdzie samochodowej za bańkę po oleju w dobrym stanie dostaniesz 5 pln. Jak myślisz po jaką ... ktoś tyle za to płaci. To jest złoty interes i wielu cwaniaczków chce zarobić. Ja mam sprawdzoną hurtownię, ceny jak w internecie albo lepiej. Na początku musiałem kupować za większą kwotę. Teraz bez problemu kupuję nawet jeden płyn do szyb.:D

#231 OFFLINE   eragonn14

eragonn14
  • 11 postów
  • Dołączył: 05-05-2012

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:02

Witam. Strasznie cieknie mi oma, prawdopodobnie uszczelka miski olejowej (plama oleju na wysokości kół przednich). Zanim jednak pojadę do warsztatu wymienić uszczelki muszę dolać oleju bo bagnet już w ogóle nie wyczuwa oleju :(
Problem w tym, że nie wiem jaki olej jest zalany w silniku (brak karteczki pod maską) i nie wiem jaki olej dolać syntetyk, półsyntetyk 5W30 czy 5W40.

W skrócie 3 pytania na które potrzebuję odpowiedzi:

1. Jaki olej w takim wypadku?
2. Czy zmieszanie olejów różnej klasy może wpłynąć negatywnie na silnik?
3. Litr oleju wystarczy jeśli na bagnecie nie wskazuje żadnego poziomu oleju?

#232 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:08

3. Litr oleju wystarczy

Raczej nie

półsyntetyk 10W40

#233 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:10

Litr oleju wystarczy jeśli na bagnecie nie wskazuje żadnego poziomu oleju?

Jezeli bagnet jest kompletnie suchy to i nawet 4 litry moze nie starczyc do MAX.

#234 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:11

może wpłynąć negatywnie na silnik

Na chwilę raczej nie, ale to na własną odpowiedzialność.

#235 OFFLINE   eragonn14

eragonn14
  • 11 postów
  • Dołączył: 05-05-2012

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:21

Jezeli bagnet jest kompletnie suchy to i nawet 4 litry moze nie starczyc do MAX.


Stanąłem omegą na równym terenie i jest w połowie między MIN a końcem bagnetu :)

Na chwilę raczej nie, ale to na własną odpowiedzialność.


Mam na myśli około 100km

#236 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:23

jest w połowie między MIN a końcem bagnetu

2 litry to spokojnie wejdzie (pomiedzy min i max jest 1 litr).

#237 OFFLINE   eragonn14

eragonn14
  • 11 postów
  • Dołączył: 05-05-2012

Napisany 21 czerwca 2012 - 16:36

Ale jak to będzie z tym dolaniem innego oleju?
Bo na takim poziomie oleju raczej jezdzic nie mogę?


//edycja
Już wszystko wiem. Dziękuję wszystkim za rozjaśnienie sytuacji. Kupie na stacji 5W40, zaleje w domu i od razu na warsztat szukać powodu przecieku. A zaleje później GM 5W30 albo valvoline maxlife 10W40.

#238 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2012 - 17:00

Jedź na stacje kup jakiś minimum 10W najlepiej 5 i dolej, potem jedź uszczelnić wyciek i tyle.

#239 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 czerwca 2012 - 17:29

Jedź na stacje kup jakiś minimum 10W najlepiej 5 i dolej, potem jedź uszczelnić wyciek i tyle.


No i jeszcze zmień po uszczelnieniu olej cobyś wiedział w końcu na czym jeździsz:)

#240 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 czerwca 2012 - 17:38

Tak czytam i czytam i nadziwić się nie mogę, że temat się nieustannie ciagnie. Mam wrażenie, jakby wierzono w to, że wlany olej to panaceum na wiek, przebieg, stan silnika, styl jazdy itp. Nie jest panaceum. Jeśli 15-to letni silnik zmusić do hasania jak sportowca, długo nie pociągnie na nawet super oleju. Tak więc najważniejszy olej to ten, co jest między uszami.
Silnik zalać syntetykiem, szanować, wtedy odwdzięczy się paroma latami wożenia naszych tyłków bez wizyt na szrocie czy u mechanika.