

Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#201
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 06:42
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#202
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 13:00
Olej miałem Castrol Magnatec 10W-40 to jest półsyntetyk
tak, podczas ostatniej wymiany zalałeś 10w-40. Sugerując, że ten olej coś ci wypłukał wnioskuję że wcześniej miałeś zalany olej mineralny.
10w40 w przypadku castrola to minerał hc, a więc lekko poprawiny olej mineralny. taki olej nie nadaje się do ostrzejszej jazdy zwłaszcza przy takich silnikach jak w twoim samochodzie. Te silniki charakteryzują się wysoką temperaturą na tłokach i głowicy. oleje mineralne i hc mają niską tolerancję na wysoką temperaturę. Bardzo szybko tracą właściwości, ulegają lakowaceniu, odparowywują i spalają się tworząc szlam i nagar.
Ale nie to było przyczyną usterki. Według mnie na wycieki bezpośrednio wpłynęła ilość oleju. W twoim przypadku było go za dużo. Jakość oleju, i to czy był to minerał, semi czy taż syntetyk w przypadku tej usterki jest sprawą nieistotną.
#203
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 16:27
nie spinam się ale 90% ludzi wchodzących na to forum wali od razu pytaniem tak jakby Oma była nowym autem i nikt problemu / pytania nie przerabiał.W samym dziale o olejach podobnego tematu jest naście/ dziesiąt stronDoradzam syntetyk:D
i przeczytanie instrukcji tam producent napisał wymagania olejowe:p
Za bardzo się stresujesz z tymi oleyami:szpital:

#204
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 17:41
tak, podczas ostatniej wymiany zalałeś 10w-40. Sugerując, że ten olej coś ci wypłukał wnioskuję że wcześniej miałeś zalany olej mineralny.
10w40 w przypadku castrola to minerał hc, a więc lekko poprawiny olej mineralny. taki olej nie nadaje się do ostrzejszej jazdy zwłaszcza przy takich silnikach jak w twoim samochodzie. Te silniki charakteryzują się wysoką temperaturą na tłokach i głowicy. oleje mineralne i hc mają niską tolerancję na wysoką temperaturę. Bardzo szybko tracą właściwości, ulegają lakowaceniu, odparowywują i spalają się tworząc szlam i nagar.
Ale nie to było przyczyną usterki. Według mnie na wycieki bezpośrednio wpłynęła ilość oleju. W twoim przypadku było go za dużo. Jakość oleju, i to czy był to minerał, semi czy taż syntetyk w przypadku tej usterki jest sprawą nieistotną.
Dzisiaj byłem u mechanika wymienic simering wału korbowego, narazie nic nie kapie i mam nadzieję, że nie będzie ale zobaczymy z czasem, jutro trasa ok.160km. i się okaże jak zajadę na miejsce :confused:
... I znowu cieknie i mam wrażenia jak by z górnej części miski olejowej, a jutro trasa będę musiał wziąc ze sobą pare litrów oleju i poszukac jakiegoś mechanika jak zajadę i odstawic w poniedziałek
I jakoś już brak wycieków teraz mam problem z czujnikiem spalania stukowego, sonda lambda nr.2 i czujnik wału korbowego, ale to w innym dziale rozwine...
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#205
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 18:25
nie spinam się ale 90% ludzi wchodzących na to forum wali od razu pytaniem tak jakby Oma była nowym autem i nikt problemu / pytania nie przerabiał.W samym dziale o olejach podobnego tematu jest naście/ dziesiąt stron
I wcale nie trzeba długo szukać bo to max 5 minut i odpowiedź się znajduje , no ale lepiej jest czekać 1-2dni na odpowiedź niż parę minut poszukać...
no wiesz z tymi olejowymi pytaniami to taka pogawędka, może jak pod budką z piwem?
i nie ma to jak świeża odpowiedź a nie jakaś stara sprzed miesiąca:D
#206
OFFLINE
#207
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 15:11
co 10 tyś olej zostaje zmieniony. jest to olej półsyntetyczny.
omka śmiga jak należy

przebieg mojej omki 186100 i ciągle rośnie

#208
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 15:47
ja do swojej omki leję castrola gtx high mileage 10w40.
co 10 tyś olej zostaje zmieniony. jest to olej półsyntetyczny.
omka śmiga jak należy
przebieg mojej omki 186100 i ciągle rośnie
Dziwne, że by malał... :hihi:
A może nawet szkoda

Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#209
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 19:42
racja, szkoda że nie maleje:PDziwne, że by malał... :hihi:
A może nawet szkoda
#210
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 14:45
ja do swojej omki leję castrola gtx high mileage 10w40.
co 10 tyś olej zostaje zmieniony. jest to olej półsyntetyczny.
omka śmiga jak należy
przebieg mojej omki 186100 i ciągle rośnie
Jesli GTX HIGH MILEAGE to według mojej wiedzy 15w40 a to czysty minerał. Jeśli 10w40 to castrol GTX a ten olej ma baze czysto mineralną i do 10% mineralnego hc. Tak więc nie ma nic wspólnego z prawdziwym olejem półsyntetycznym. Raczej nie powinno się takiego czegoś polecać, no chyba że do żuka albo poloneza.
#211
OFFLINE
#212
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 15:22
Wova, a ten >> http://allegro.pl/ca...2364154048.html ??
każdy 10w60 to olej syntetyczny, jednak taki olej stosuje się do samochodów sportowych. Do naszych omeg nie potrzeba takiego oleju. W zimie będziesz praktycznie cały czas miał bardzo gęsty olej. 5w50 (również pełen syntetyk) wystarczy aż z nawiązką. Ja zalany mam 5w50 ponieważ mam gaz i zdarza mi się robić długie trasy z dosyć dużymi prędkościami. No i silnik już nie pierwszej młodości. jeśli ten olej ma być do samochodu z opisu to jakiś markowy 0w40 (również zawsze syntetyk). Chyba że lubisz dobrze "zagrzać olej" to 5w50.

z resztą komu ja to tłumaczę - 3,173 postów. mam nadzieję że mnie nie wkręcasz.

#213
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 16:47
#214
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 17:26
Czesc Wova,o co mozesz powiedziec o tym oleju http://liquimoly.pl/...&category_id=22 ??w tej chwili mam castrol 10w40.Czytajac ten temat kusi mnie do zmiany na pelen syntetyk z okazji V6,lpg i tez czesto trasy ze znaczna predkoscia.Jak rozumie przy tej zmianie nie powinny wystopic zadne nieporzadane efekty w silniku??
wyglada to na zwykly olej HC, czy taki podrasowany mineral z dodatkiem ulepszaczy, pełen syntetyk to 0W40 i kilka 5W40, czy 5W50, ale tez nie wszystkie bo wiekszosc to HC, napewno bedzie lepszy od 10W40, bo polsyntetyka to ja leje do 22 letniego Golfa, a do V6 w omegach tylko 0W40, lub 5W50, jesli masz LPG i ciezka noge. Pamietaj ze olej w V6 moze miec nawet 150 stopni, a na zaworach wydechowych jeszcze wiecej i podczas palowania taki 10W40 poprostu sie pali, zamiast smarowac.. na olejach nie ma co oszczedzac, olej 0W40 to ok. 40zl za litr, a 5W50 ok 30, wiec nie ma tragedii..
#215
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 17:47
#216
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 18:07
#217
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 18:25
Czesc Wova,o co mozesz powiedziec o tym oleju http://liquimoly.pl/...&category_id=22 ??w tej chwili mam castrol 10w40.Czytajac ten temat kusi mnie do zmiany na pelen syntetyk z okazji V6,lpg i tez czesto trasy ze znaczna predkoscia.Jak rozumie przy tej zmianie nie powinny wystopic zadne nieporzadane efekty w silniku??
tak jak wovka napisał, to olej w technologi syntetycznej. Na pewno lepszy od tego co masz zalane, ale dużo gorszy od pełnego syntetyka. Przy tym jak jeździsz to według mnie 5w50 powinien być lepszy. W zimie lepiej bo "5w", przy ostrej jeździe dużo lepsza wytrzymałość termiczna bo baza syntetyczna no i grubszy film olejowy bo na końcu "50".
#218
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 20:04
#219
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 20:23
#220
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 20:27
racja, szkoda że nie maleje:P
Trzeba zacząć jeździć do tyłu:)

