


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#181
OFFLINE
#182
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 10:53
#183
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 11:26

#184
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 12:19
#185
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 14:59
#186
OFFLINE
#187
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 15:06
witam jestem nowym posiadaczem omegi z silnikiem MV6 3.0 ,mam pytanie jaki olej najlepiej lac do motora,auto przyjechało ze szwecji mam pełna dokumetacje serwisowa ale nigdzie nie jest napisane jaki olej byl w tym aucie moge jedynie powiedziec ze obecnie po kolorze i wygladzie oleju tzn jest kolorze miodu czysciutki moge stwierdzic ze prawdopodobnie syntetyk..........jak sadzicie
Superol.
:pokoj:Mało o tych olejach napisane jeszcze?
#188
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 15:23
witam jestem nowym posiadaczem omegi z silnikiem MV6 3.0 ,mam pytanie jaki olej najlepiej lac do motora,auto przyjechało ze szwecji mam pełna dokumetacje serwisowa
Możesz podać szwedzkie numery z rejestracji te trzy litery i trzy cyfry??
sprawdziłbym ile km ma liczniku:D
Zalej syntetyk, wymień filtr oleju na oryginalny i będzie ok.
#189
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 16:32
#190
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 16:35
beast może zaczniemy w końcu walczyć z leniami którzy napierdzielają posty nt oleju w czasie gdy ODPOWIEDŹ PADŁA PARE SET RAZY ??syntetyk albo polsyntetyk. ile masz najechane ?

Nie mówie tu o pytaniach na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale o takich na które pytanie jest np. 20 postów niżej
#191
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 19:09
ma przejechane 238000 km , i ostatnia wbita informacja to ze przy 233800km wymieniany był rozrzad ,paski ,napinacze filtry ,płyny i olej i tyle jeszcze w szwecji
daj numer rejestracyjny ze szwecji albo VIN. w ksiazke mozesz wszystko wpisac

#192
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2012 - 23:06
jak sama książka obsługi informuje:
"Automatyczna skrzynia biegów, mechanizm wspomagania kierownicy
olej specjalny "DexronR II...", numer katalogowy 19 40 763 (90 510 269)"
O ile wiem do Omegi nie wlewa się dexron II.
Wiem, że odpowiadam dosyć późno ale muszę odnieść się do postu kolegi.
Moja książka obsługi mówi co innego:
cyt.: "Automatyczna skrzynia biegów, mechanizm wspomagania kierownicy
olej specjalny "DexronR III...", numer katalogowy 19 40 767 (09 117 946)"
Widocznie od któregoś rocznika stosowano Dexron III.
#193
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2012 - 08:22
Zastanawiam się nad Lotos 10W40, Mobil 10W40, Shell Helix plus 10W40....I teraz mam dylemat jaki wybrać???
Co wy doradzicie???
Pozdrawiam

#194
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2012 - 09:26

http://forum.omegakl...ead.php?t=15256
a takich tematów jest dziesiątki (podpowiem że ten w którym piszemy TEŻ JEST O OLEJU)
#195
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2012 - 16:25
Doradźcie jaki olej do mojej omci 2.5 TD
Doradzam syntetyk:D
i przeczytanie instrukcji tam producent napisał wymagania olejowe:p
Za bardzo się stresujesz z tymi oleyami:szpital:szkoda że tu kląć nie wolno
:szukaj:
http://forum.omegakl...ead.php?t=15256
a takich tematów jest dziesiątki (podpowiem że ten w którym piszemy TEŻ JEST O OLEJU)

#196
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2012 - 21:43

Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#197
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2012 - 18:43
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#198
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2012 - 20:51
I kupa... Dwie trasy po w sumie ok. 700km. i dzisiaj mi wywaliło olej na zewnątrz, pewnie poszła któraś uszczelka po wymianie oleju, miska oleju sucha, pewnie uszczelka pompy oleju albo coś w ten deseń i jestem załamany :szpital: miał ktoś takie "cyrki" ???
Nie bardzo kumam, jak i gdzie ten olej Ci wyciekł. Napisz coś więcej bo z tego co piszesz ciężko coś wywnioskować. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ilość oleju którą wlałeś. Z tego co wyczytałem to powinno wejść max 5,5 litra. biorąc pod uwagę że autko ma trochę lat i pewnie uzbierało się trochę syfu to jeszcze mniej. Zbyt duży poziom oleju może skutkować uszkodzeniem simeringów i ostrymi wyciekami. długie trasy i wysokie prędkości jeszcze nasilają skutki. Ale "sucha miska" to coś nie bardzo mi do tego pasuje.
#199
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2012 - 21:55
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.
#200
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2012 - 23:31
Wiadac jak ostro kapie na łączeniu silnika ze skrzynią i wszędzie jest pełno oleju, a tyle oleju to mechanik wlał. A miska sucha w tej dolnej części gdzie była odkręcana przy wymianie ale jest mokre w górnej części miski od uszczelki i przy skrzyni myślę, że półsyntetyk wypłukał uszczelki które nie były ruszane tj: górna uszczelka miski olejowej i pompy oleju. Trasy były dłygie, a prędkośc czasem przeszło 200km/h, a tak średnio od 120 do 160km/h
Współczesne oleje mineralne często mają tbn na poziomie przeciętnego syntetyka (no chyba że lałeś lotosa city), tak więc o wypłukaniu raczej mowy być nie może. Stawiam na uszczelnienia wału. Według mnie przeholowałeś z ilością oleju i padły simeringi. To moja teoria, może ktoś kto dobrze zna te silniki się wypowie.
Swoją drogą taka jazda na takim oleju to zarzynanie silnika. Ciekawe jaka temperatura jest na zaworach i tłokach przy 200 na godzinę. Śmiem twierdzić, że po takiej jeździe ten olej nadaje się tylko do smarowania zawisów w przedwojennej komórce.
