Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2012 - 07:59

5W50 i będzie git :)

 


 


 


#182 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2012 - 10:53

Gm 10w40 i wszystko jest ok, nie wiem czemu są przeciwnicy tego oleju...
tomek14829

#183 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2012 - 11:26

ja mam obecnie GM 10W40 , auto jeździ po połowie w trasie i mieście i oleju nie ubywa mi :)

 


 


 


#184 OFFLINE   Dymek

Dymek
  • 126 postów
  • Dołączył: 07-03-2010
  • Skąd: Pierwoszyno k.Gdyni

Napisany 03 czerwca 2012 - 12:19

Ja leje castro edge sport 0w40 i żadnych problemów nie mam, 10 tys po wymianie i dolalem 100 ml:) niby 191 kkm

#185 OFFLINE   hogan001

hogan001
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-06-2012
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 03 czerwca 2012 - 14:59

witam jestem nowym posiadaczem omegi z silnikiem MV6 3.0 ,mam pytanie jaki olej najlepiej lac do motora,auto przyjechało ze szwecji mam pełna dokumetacje serwisowa ale nigdzie nie jest napisane jaki olej byl w tym aucie moge jedynie powiedziec ze obecnie po kolorze i wygladzie oleju tzn jest kolorze miodu czysciutki moge stwierdzic ze prawdopodobnie syntetyk..........jak sadzicie

#186 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 czerwca 2012 - 15:04

syntetyk albo polsyntetyk. ile masz najechane ?




 


#187 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 czerwca 2012 - 15:06

witam jestem nowym posiadaczem omegi z silnikiem MV6 3.0 ,mam pytanie jaki olej najlepiej lac do motora,auto przyjechało ze szwecji mam pełna dokumetacje serwisowa ale nigdzie nie jest napisane jaki olej byl w tym aucie moge jedynie powiedziec ze obecnie po kolorze i wygladzie oleju tzn jest kolorze miodu czysciutki moge stwierdzic ze prawdopodobnie syntetyk..........jak sadzicie


Superol.


:pokoj:Mało o tych olejach napisane jeszcze?

#188 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 czerwca 2012 - 15:23

witam jestem nowym posiadaczem omegi z silnikiem MV6 3.0 ,mam pytanie jaki olej najlepiej lac do motora,auto przyjechało ze szwecji mam pełna dokumetacje serwisowa


Możesz podać szwedzkie numery z rejestracji te trzy litery i trzy cyfry??
sprawdziłbym ile km ma liczniku:D

Zalej syntetyk, wymień filtr oleju na oryginalny i będzie ok.

#189 OFFLINE   hogan001

hogan001
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-06-2012
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 03 czerwca 2012 - 16:32

ma przejechane 238000 km , i ostatnia wbita informacja to ze przy 233800km wymieniany był rozrzad ,paski ,napinacze filtry ,płyny i olej i tyle jeszcze w szwecji

#190 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2012 - 16:35

syntetyk albo polsyntetyk. ile masz najechane ?

beast może zaczniemy w końcu walczyć z leniami którzy napierdzielają posty nt oleju w czasie gdy ODPOWIEDŹ PADŁA PARE SET RAZY ?? :)

Nie mówie tu o pytaniach na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale o takich na które pytanie jest np. 20 postów niżej

 


 


 


#191 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 czerwca 2012 - 19:09

ma przejechane 238000 km , i ostatnia wbita informacja to ze przy 233800km wymieniany był rozrzad ,paski ,napinacze filtry ,płyny i olej i tyle jeszcze w szwecji


daj numer rejestracyjny ze szwecji albo VIN. w ksiazke mozesz wszystko wpisac :)




 


#192 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 czerwca 2012 - 23:06

jak sama książka obsługi informuje:
"Automatyczna skrzynia biegów, mechanizm wspomagania kierownicy
olej specjalny "DexronR II...", numer katalogowy 19 40 763 (90 510 269)"


O ile wiem do Omegi nie wlewa się dexron II.



Wiem, że odpowiadam dosyć późno ale muszę odnieść się do postu kolegi.

Moja książka obsługi mówi co innego:
cyt.: "Automatyczna skrzynia biegów, mechanizm wspomagania kierownicy
olej specjalny "DexronR III...", numer katalogowy 19 40 767 (09 117 946)"

Widocznie od któregoś rocznika stosowano Dexron III.

#193 OFFLINE   joanna049

joanna049
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-05-2012

Napisany 04 czerwca 2012 - 08:22

Doradźcie jaki olej do mojej omci 2.5 TD przebieg około 220 tys.km, nie wiem jaki był lany tylko wiem, że półsyntetyk....
Zastanawiam się nad Lotos 10W40, Mobil 10W40, Shell Helix plus 10W40....I teraz mam dylemat jaki wybrać???
Co wy doradzicie???
Pozdrawiam :)

#194 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2012 - 09:26

szkoda że tu kląć nie wolno :mad::szukaj:

http://forum.omegakl...ead.php?t=15256

a takich tematów jest dziesiątki (podpowiem że ten w którym piszemy TEŻ JEST O OLEJU)

 


 


 


#195 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 czerwca 2012 - 16:25

Doradźcie jaki olej do mojej omci 2.5 TD


Doradzam syntetyk:D
i przeczytanie instrukcji tam producent napisał wymagania olejowe:p

szkoda że tu kląć nie wolno :mad::szukaj:

http://forum.omegakl...ead.php?t=15256

a takich tematów jest dziesiątki (podpowiem że ten w którym piszemy TEŻ JEST O OLEJU)

Za bardzo się stresujesz z tymi oleyami:szpital:
:D

#196 OFFLINE   rogal123

rogal123

    ...no to co?

  • 80 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: SZCZECIN
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2012 - 21:43

Ja miałem olej koloru czarnego, taki był już zasyfiały, spuściłem calutki olej, po odkręceniu miski spuściłem razem z resztkami w misce i smoku, zalałem CASTROL MAGNATEC 10W-40, weszło 6 litrów i wszystko jest bardzo dobrze, auto ma 199.9parę kilometrów i jeżdżę często po mieście i w bardzo długie trasy i nie narzekam :driver: :)
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.

#197 OFFLINE   rogal123

rogal123

    ...no to co?

  • 80 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: SZCZECIN
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2012 - 18:43

I kupa... Dwie trasy po w sumie ok. 700km. i dzisiaj mi wywaliło olej na zewnątrz, pewnie poszła któraś uszczelka po wymianie oleju, miska oleju sucha, pewnie uszczelka pompy oleju albo coś w ten deseń i jestem załamany :szpital: miał ktoś takie "cyrki" ???
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.

#198 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2012 - 20:51

I kupa... Dwie trasy po w sumie ok. 700km. i dzisiaj mi wywaliło olej na zewnątrz, pewnie poszła któraś uszczelka po wymianie oleju, miska oleju sucha, pewnie uszczelka pompy oleju albo coś w ten deseń i jestem załamany :szpital: miał ktoś takie "cyrki" ???


Nie bardzo kumam, jak i gdzie ten olej Ci wyciekł. Napisz coś więcej bo z tego co piszesz ciężko coś wywnioskować. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ilość oleju którą wlałeś. Z tego co wyczytałem to powinno wejść max 5,5 litra. biorąc pod uwagę że autko ma trochę lat i pewnie uzbierało się trochę syfu to jeszcze mniej. Zbyt duży poziom oleju może skutkować uszkodzeniem simeringów i ostrymi wyciekami. długie trasy i wysokie prędkości jeszcze nasilają skutki. Ale "sucha miska" to coś nie bardzo mi do tego pasuje.

#199 OFFLINE   rogal123

rogal123

    ...no to co?

  • 80 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: SZCZECIN
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2012 - 21:55

Wiadac jak ostro kapie na łączeniu silnika ze skrzynią i wszędzie jest pełno oleju, a tyle oleju to mechanik wlał. A miska sucha w tej dolnej części gdzie była odkręcana przy wymianie ale jest mokre w górnej części miski od uszczelki i przy skrzyni myślę, że półsyntetyk wypłukał uszczelki które nie były ruszane tj: górna uszczelka miski olejowej i pompy oleju. Trasy były dłygie, a prędkośc czasem przeszło 200km/h, a tak średnio od 120 do 160km/h
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.

#200 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2012 - 23:31

Wiadac jak ostro kapie na łączeniu silnika ze skrzynią i wszędzie jest pełno oleju, a tyle oleju to mechanik wlał. A miska sucha w tej dolnej części gdzie była odkręcana przy wymianie ale jest mokre w górnej części miski od uszczelki i przy skrzyni myślę, że półsyntetyk wypłukał uszczelki które nie były ruszane tj: górna uszczelka miski olejowej i pompy oleju. Trasy były dłygie, a prędkośc czasem przeszło 200km/h, a tak średnio od 120 do 160km/h


Współczesne oleje mineralne często mają tbn na poziomie przeciętnego syntetyka (no chyba że lałeś lotosa city), tak więc o wypłukaniu raczej mowy być nie może. Stawiam na uszczelnienia wału. Według mnie przeholowałeś z ilością oleju i padły simeringi. To moja teoria, może ktoś kto dobrze zna te silniki się wypowie.
Swoją drogą taka jazda na takim oleju to zarzynanie silnika. Ciekawe jaka temperatura jest na zaworach i tłokach przy 200 na godzinę. Śmiem twierdzić, że po takiej jeździe ten olej nadaje się tylko do smarowania zawisów w przedwojennej komórce.:(